Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Yellowstone en Mount Rushmore
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Yellowstone en Mount Rushmore
Misschien kan je vliegen naar Rapid City?
Dag 1+2 Rapid City/Keystone/Hill City voor bezoek aan Custer, Needles Hwy, Mt Rushmore, Badlands
Dag 3 Rapid City/Keystone/Hill City naar Cody (via Devils Tower) (dit kan op 1 dag)
Dag 4 Cody - Yellowstone (dit is een kortere rit dan Sheridan-Yellowstone zodat je iets meer tijd hebt voor Yellowstone)
Dag 5 Yellowstone
Dag 6 Yellowstone
Dag 7 Yellowstone - Jackson Hole (via Grand Teton)
Ofwel South Dakota eruit laten en een week Yellowstone en Grand Teton (ook zeker geen straf).
Groetjes,
Ingrid
Dag 1+2 Rapid City/Keystone/Hill City voor bezoek aan Custer, Needles Hwy, Mt Rushmore, Badlands
Dag 3 Rapid City/Keystone/Hill City naar Cody (via Devils Tower) (dit kan op 1 dag)
Dag 4 Cody - Yellowstone (dit is een kortere rit dan Sheridan-Yellowstone zodat je iets meer tijd hebt voor Yellowstone)
Dag 5 Yellowstone
Dag 6 Yellowstone
Dag 7 Yellowstone - Jackson Hole (via Grand Teton)
Ofwel South Dakota eruit laten en een week Yellowstone en Grand Teton (ook zeker geen straf).
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Klinkt goed. Ga hier ook eens goed mee aan de gang. Met de klm is dit met 1 overstap te doen. Bij United met 2 dat is wat minder.
Bedankt voor de tip.
Bedankt voor de tip.
Status plannen voor vakantie 2019 Oostkust USA/Canada
vakantie Mei/juni 2018; 4 weken relaxen in Florida
via face book: Van Bilsen goes USA
geef een like en je blijft op de hoogte van onze avonturen
als ik in google maps ga kijken zijn er 2 opties in yellowstone in te rijden.
Vanuit Sharidan via Billings vanuit bovenaf yellowstone in. En als ik Cody opvoer als tussen stop dat gaan we een heel ander gedeelte het park in. Wat is wijsheid?
Vanuit Sharidan via Billings vanuit bovenaf yellowstone in. En als ik Cody opvoer als tussen stop dat gaan we een heel ander gedeelte het park in. Wat is wijsheid?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
De mooiste route is vanuit Cody naar Red Lodge en dan via de beartooth highway naar Cooke City..... Dat is een andere route dan die 2 die jij aangeeft 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt ook vanaf Cody de Chief Joseph Hwy nemen (de 296) en dan de Beartooth Highway en dezelfde route terug naar Cooke City. Zowel in deze route als die van Paul rij je via Cooke City het park binnen.
Wij reden dit zo in 2004, kijk maar eens naar ons reisverslag. (Ik zie dat ik daar geen kaartjes per dag heb staan; zal ik nog even toevoegen.)
Marianne
Wij reden dit zo in 2004, kijk maar eens naar ons reisverslag. (Ik zie dat ik daar geen kaartjes per dag heb staan; zal ik nog even toevoegen.)
Marianne
We hebben de knoop doorgehakt. Hebben offertes aangevraagd voor heen op rapid city na 9 dagen vliegen we vanuit jackson hole weer naar "huis", Orlando wel te verstaan
Waar we nog 14 dagen een villa huren.
We hebben 2 offertes opgevraagd
http://www.usafunvacation.nl en
http://www.americanvacations.nl
Beide hebben al goede service verleend in het verleden. Het zal dus een prijs/ vluchtijden kwestie worden.
Van de week hopelijk de offerte omzetten in een definitieve boeking.
Dan rest alleen de auto en de hotels aan de noord west kust.
Bedankt voor het meedenken! Want zonder het forum was het geen rapid city geworden maar denver wat toch een extra reisdag betekend in een niet al te spectaculaire omgeving. (Zo heb ik begrepen)

Waar we nog 14 dagen een villa huren.
We hebben 2 offertes opgevraagd
http://www.usafunvacation.nl en
http://www.americanvacations.nl
Beide hebben al goede service verleend in het verleden. Het zal dus een prijs/ vluchtijden kwestie worden.
Van de week hopelijk de offerte omzetten in een definitieve boeking.
Dan rest alleen de auto en de hotels aan de noord west kust.
Bedankt voor het meedenken! Want zonder het forum was het geen rapid city geworden maar denver wat toch een extra reisdag betekend in een niet al te spectaculaire omgeving. (Zo heb ik begrepen)
PSVwally schreef:De mooiste route is vanuit Cody naar Red Lodge en dan via de beartooth highway naar Cooke City..... Dat is een andere route dan die 2 die jij aangeeft
Ik ben druk bezig met de route te bepalen op google maps. Als ik bovenstaande route volg is dit dan mooier dan via Billings naar Beartooth, dat is een uur korten via google maps.
Is er een specifieke reden om over cody te rijden ipv billings?
De hotels bepalen vind ik wel lastig. Gezien de prijzen en de beschikbaarheid in het park.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De route via Sheridan en Cody is denk ik mooier, maar ik ken de route via Billings niet. Die is inderdaad korter, zeker als je via Red Lodge wilt rijden. Wij zijn niet helemaal in Red Lodge geweest, het leek ons leuk om naar Cody te gaan, dus we hebben ervoor gekozen om vanuit Cody de 212 op te rijden.
Denk er aan dat het nu niet goed mogelijk is om met googlemaps de route te bepalen omdat googlemaps rekening houdt met wegen die nu afgesloten zijn. Een alternatief voor googlemaps is http://www.mapquest.com.
Wat de accommodatie betreft: je kunt ook buiten het park gaan zitten. Of reserveer alvast iets als je dat prettig vindt en check regelmatig eens of er iets betaalbaars in het park vrij komt. Het hoeft echt niet heel duur te zijn, wij zaten voor minder dan 100 dollar in de Old Faithful Inn, en ook Canyon heeft betaalbare mogelijkheden. Een combinatie van in het park en buiten het park overnachten is ook mogelijk. Hoe ziet je schema er precies uit?
Marianne
Denk er aan dat het nu niet goed mogelijk is om met googlemaps de route te bepalen omdat googlemaps rekening houdt met wegen die nu afgesloten zijn. Een alternatief voor googlemaps is http://www.mapquest.com.
Wat de accommodatie betreft: je kunt ook buiten het park gaan zitten. Of reserveer alvast iets als je dat prettig vindt en check regelmatig eens of er iets betaalbaars in het park vrij komt. Het hoeft echt niet heel duur te zijn, wij zaten voor minder dan 100 dollar in de Old Faithful Inn, en ook Canyon heeft betaalbare mogelijkheden. Een combinatie van in het park en buiten het park overnachten is ook mogelijk. Hoe ziet je schema er precies uit?
Marianne
Marianne,
Bedank voor je snelle reacie en je opmerking over google. Vond het al vreemd dat die me elke keer liet omrijden. Met de weg verleggen kwam ik wel wel, ha ha maar nu weet ik dus waarom.
We reizen in het volle hoogseizoen half juli.
We beginnen in rapid city voor 3 nachten.
Dag 1 vliegen
Dag 2 mount rushmore en wind cave
Dag 3 bad lands
Dag 4 reisdag naar cody of billings
Dag 5 reisdag via beartooth naar cook city of canyon village (afhankelijk van de prijzen)
Dag 6 yelowstone overnachting canyon village
Dag 7 yellowstone overnachting old faithfull
Dag 8 reisdag door grand teton naar jackson hole
Dag 9 over of de reisdag naar orlando vervroegen.
Dag 10 reisdag naar orlando
Bedank voor je snelle reacie en je opmerking over google. Vond het al vreemd dat die me elke keer liet omrijden. Met de weg verleggen kwam ik wel wel, ha ha maar nu weet ik dus waarom.
We reizen in het volle hoogseizoen half juli.
We beginnen in rapid city voor 3 nachten.
Dag 1 vliegen
Dag 2 mount rushmore en wind cave
Dag 3 bad lands
Dag 4 reisdag naar cody of billings
Dag 5 reisdag via beartooth naar cook city of canyon village (afhankelijk van de prijzen)
Dag 6 yelowstone overnachting canyon village
Dag 7 yellowstone overnachting old faithfull
Dag 8 reisdag door grand teton naar jackson hole
Dag 9 over of de reisdag naar orlando vervroegen.
Dag 10 reisdag naar orlando
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waar overnacht je dag 3?
De rit van bv Rapid City naar Cody is zowat al een dagtocht. Je zou via Devils Tower kunnen rijden. Tot aan Sheridan is het dan hele saaie snelweg. Het stuk 14(a) door bighorn national forest is overigens wel een mooie weg (althans dat denk ik, want ik kon in de mist er helemaal niets van zien) maar rij dan langs Medicine Wheel.
De 212 naar Billing ken ik verder niet overigens.
De rit van bv Rapid City naar Cody is zowat al een dagtocht. Je zou via Devils Tower kunnen rijden. Tot aan Sheridan is het dan hele saaie snelweg. Het stuk 14(a) door bighorn national forest is overigens wel een mooie weg (althans dat denk ik, want ik kon in de mist er helemaal niets van zien) maar rij dan langs Medicine Wheel.
De 212 naar Billing ken ik verder niet overigens.
Dag 3, eerst zouden we die doen in billings met een stop op devils tower maar nav Marianne twijfelen we nu aan cody. Maar idd dat is een lange reisdag. De route over billings is een uur korter.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Wij doen dat stuk ook, maar hebben nog een overnachting in Sheridan. Dus vanuit Rapid City via devils tower naar Sheridan en daarna van Sheridan naar Cody. Ik denk dat Cody wat meer toeristisch is dan Billings.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Een extra overnachting vinden we eigenlijk zonde. Die dag gebruiken we liever voor yellowstone. We neigen toch om over Billings te gaan van wegen de kortere rij afstand.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Pumi, ik zou dan behalve 'medicine wheel' proberen wat meer info over Bighorn National Forest te vinden. Het museum in Cody is niet klein, maar ik denk niet dat je er uren rond zult wandelen. En zo bruisend is Cody nou ook weer niet, al kan dat in het hoogseizoen anders zijn als toen ik er in Mei was.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik anders wel.PSVwally schreef:Het museum in Cody is niet klein, maar ik denk niet dat je er uren rond zult wandelen.

Het zijn eigenlijk 5 museums in één.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja ik zeg het eigenlijk niet goed... Maar het kost je geen hele dag. Ik had het in zo'n 3u wel gezien (wel het kunstgedeelte overgeslagen want dat is niet mijn ding)
- pumi1000
- Amerika-expert
Ik vond de rit vanaf rapid city naar sheridan al lang genoeg, want dan rijden we via Deadwood en Devils tower en dan geeft google maps al 4.5 uur aan of 5.15 als je de scenic byway neemt bij Spearfish. Om dan ook nog meteen naar Cody te gaan is nog langer. Die dag van Sheridan naar Cody kunnen we dan op ons gemak doen en via bighorn rijden. Zag wel dat daar ook medicine wheel te bezichtigen is. We hebben wel bewust een hotel genomen met zwembad in Cody dus kunnen ook nog een duik nemen. De dag erna rijden we dan door yellowstone naar gardiner. Daarna hebben we nog twee dagen voor yellowstone.PSVwally schreef:Pumi, ik zou dan behalve 'medicine wheel' proberen wat meer info over Bighorn National Forest te vinden. Het museum in Cody is niet klein, maar ik denk niet dat je er uren rond zult wandelen. En zo bruisend is Cody nou ook weer niet, al kan dat in het hoogseizoen anders zijn als toen ik er in Mei was.
Het is dus Cody geworden. Nu nog een leuk hotel.
We komen later op de dag aan. Een zwembad vinden we wel prettig. Uiteraard schoon en ontbijt is handig maar geen must.
Iemand een goede leuke optie.
We komen later op de dag aan. Een zwembad vinden we wel prettig. Uiteraard schoon en ontbijt is handig maar geen must.
Iemand een goede leuke optie.
- pumi1000
- Amerika-expert
Wij hebben gekozen voor Big Bear motel, omdat het een groot verwarmd buitenzwembad heeft. Geen ontbijt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves