Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

B Visum I-94?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Gast

B Visum I-94?

Bericht door Gast »

Ik ben momenteel op een B Visum in de VS (te lezen uit mijn vorige posts). Ik verlaat binnenkort de VS weer omdat dit visum verloopt, maar hoe weet de VS dat ik vertrokken ben? Nu weet ik dat ik in het verleden op een ESTA een wit formulier mee kreeg waarvan de helft weer ingeleverd werd bij vertrek uit de VS. Maar dit formulier heb ik nu niet. Ik heb bij aankomst wel gevraagd aan de ambtenaar of ik geen formulier mee moet krijgen maar toen kreeg ik een vaag antwoord dat dat met een visum niet hoeft.
Misschien een stomme vraag maar kan de VS aan mijn paspoort zien dat ik vertrokken ben?
dimona
Amerika-expert

Re: B Visum I-94?

Bericht door dimona »

Ja, jouw vertrek wordt geregistreerd op het moment van boarden. I94 is tegenwoordig een elektronisch document.
Gast

Bericht door Gast »

dimona schreef:Ja, jouw vertrek wordt geregistreerd op het moment van boarden. I94 is tegenwoordig een elektronisch document.
Geweldig! Dat is alles wat ik wilde weten :) Dank je!
tuti
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door tuti »

Interessante vraag, ik ga volgend jaar met hetzelfde te maken krijgen. Is dit elektronisch registreren alleen in geval van aankomst/vertrek via vliegtuig? Of ook als je per auto het land in gaat?

wij gaan namleijk sowieso canada bezoeken, en misschien vliegen we zelfs van/naar Canada...
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
2014 - 6 months USA Roadtrip
marstuti.blogspot.com
Susannedeb
Amerika-ontdekker

Bericht door Susannedeb »

Volgens mij is dat alleen per vliegtuig, tenzij je paspoort bij de grens nog gescanned wordt.
New York is my Destination!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik lees dat CBP voor degenen die over land binnenkomen, nog steeds een papieren I-94 uitgeeft. Die I-94 wordt je uitgereikt bij de US grenspost, dwz. in je paspoort geniet, en kost $ 6. De I-94 bevat een stempel met eind-datum waarop je de US verlaten moet hebben. Vraag de I-94 voor de hele 90 dagen.

Het je eigen verantwoordelijkheid te zorgen dat de I-94 bij je vertrek uit je paspoort wordt verwijderd en wordt ingenomen door een bevoegde instantie. Als je de US verlaat en terug Canada ingaat, is dat de Canadese grenspost. Wordt de I-94 niet verwijderd dan heb je officieel de US niet verlaten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer