Ik had enkele vragen over het werken in de ICT met een H-1B visa. Ik denk namelijk steeds serieuzer en serieuzer na om in de VS te gaan werken.
Klopt het dat een bedrijf je moet sponsoren en je moet aanmelden voor 1 april?
En klopt het dat je vervolgens pas per 1 oktober voor dat bedrijf zou kunnen werken?
Is dit de meest makkelijke optie om in de VS te kunnen werken?
Een Nederlandse ICT-expert zou onmogelijk per volgende maand ingehuurd kunnen worden door een Amerikaans bedrijf?
Tips zijn verder welkom! De laatste 2 weken begin ik wel een beetje hoop te verliezen, nadat ik eerst door Facebook gecontacteerd was, maar die functie (programmeur) sprak me alleen niet zo aan. Ik denk dat ik binnenkort mijn CV ga vertalen en ga rondkijken of er bedrijven geïnteresseerd zijn.
Voor een H-1B moet je werkgever je sponseren, en aangezien er een quotum is dat snel opraakt zit je vast aan de jaarlijkse datum dat het nieuwe quotum ingaat.
Je kunt voor een O-1 visum gaan, maar dan moet je heel wat in je mars hebben. Daar zit geen quotum op. Verder kun je proberen bij een universiteit een H-1B te bemachtigen, daar zit ook geen quotum op. Overigens duurt het proces dan nog steeds langer dan een maand.
Een kans om bij Facebook te werken zou ik overigens niet licht terzijde schuiven... Wie weet welke kansen je gaat krijgen als je eenmaal binnen bent.
Facebook is wel een betrouwbare werkgever wat je visum aanvraag ook een stuk makkelijker maakt. Daar kijken ze namelijk wel heel erg naar! En daarbij is het natuurlijk een top bedrijf voor je CV waar je ook door kunt groeien! En het bedrijf zit natuurlijk ook in een gebied waar je veel andere mogelijkheden hebt mocht dat nodig zijn. Alle grote Tech bedrijven zitten daar in de buurt.
TS is helaas vertrokken al denk ik. Ook geen antwoord op de vraag of het via Faceboek was dan wel Facebook zelf.
Ik hoop dat het TS lukt een werkgever te vinden die hem wil sponsoren. Misschien via LinkedIn ?
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.