Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Beste reistijd?
-
- Amerika-newbie
Beste reistijd?
Hallo,
Wij willen in 2014 graag een 14-daags rondreisje maken, dat er als volgt uit zou moeten zien:
Las Vegas, Nevada,
Grand Canyon, Arizona,
Monument Valley, Arizona,
Bryce Canyon, Utah,
Zion, Utah
Death Valley, Californie
Yosemite (zuid ingang Oakhurst), Californie
San Francisco, Californie
De enige opties qua reistijd voor ons is vanaf eind april 2 weken, of vanaf half juli 2 weken. Ik las dat het op diverse locaties van deze reis in juli smoorheet kan zijn, waardoor mijn voorkeur zou uitgaan naar april/mei. Zit ik dan goed, of zie ik voor- of nadelen van beide opties over het hoofd?
Wij willen in 2014 graag een 14-daags rondreisje maken, dat er als volgt uit zou moeten zien:
Las Vegas, Nevada,
Grand Canyon, Arizona,
Monument Valley, Arizona,
Bryce Canyon, Utah,
Zion, Utah
Death Valley, Californie
Yosemite (zuid ingang Oakhurst), Californie
San Francisco, Californie
De enige opties qua reistijd voor ons is vanaf eind april 2 weken, of vanaf half juli 2 weken. Ik las dat het op diverse locaties van deze reis in juli smoorheet kan zijn, waardoor mijn voorkeur zou uitgaan naar april/mei. Zit ik dan goed, of zie ik voor- of nadelen van beide opties over het hoofd?
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Re: Beste reistijd?
Zelf zou ik zonder twijfel de voorkeur geven aan juli.
In april kan het nog erg koud zijn in bv grand canyon. Het kan 's nachts nog vriezen.
Ook Zion en Yosemite trouwens.
Plus de dagen zijn minder lang. Het is een stuk vroeger donker.
Het is inderdaad heel warm in Vegas, death valley, monument valley.
Maar ik verkies persoonlijk het zonnetje boven de koude.
In april kan het nog erg koud zijn in bv grand canyon. Het kan 's nachts nog vriezen.
Ook Zion en Yosemite trouwens.
Plus de dagen zijn minder lang. Het is een stuk vroeger donker.
Het is inderdaad heel warm in Vegas, death valley, monument valley.
Groetjes,
Carine
Carine
Wij waren ook in juli/augustus maar bijna elke dag wel (een beetje) regen gehad. Het begon 's morgens wel altijd strakblauw, maar naarmate de dag vorderde werd het steeds bewolkter wat weer resulteerde in een thunderstorm. Het is wel lekker warm dan natuurlijk. We zijn ook in november/december geweest en toen haast geen regen gehad, alleen maar zon. Het was prachtig overal met de sneeuw maar ook ontzettend koud, vooral in Bryce.. brrr.sachasenne schreef:Zelf zou ik zonder twijfel de voorkeur geven aan juli.
Wij spraken met een inwoner van Sedona, die zei de beste reisperiode is mei. Lekkere temperaturen, bijna geen regen en het is overal nog rustig. Voordeel is ook dat het misschien wat goedkoper is overal.
Dusja, iedere periode heeft wel zo z'n charmes denk ik.

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Vorig jaar van 16 april tot 4 mei ofzo geweest. Prachtig weer gehad, maar idd wel frisse dagen ertussen. Lake Powell was echt ijskoud. Voor 14 dagen moet je wel een erg strak schema hebben en hou je weinig tijd overal om het goed te bekijken. Ik mis overigens Page in je route. Bewust?
Ik hoop dat die 14 daagse reis niet van een reisbureau komt...op memorial day weekend na kun je lekker alles open laten en evt een dag van te voren nog boeken.
Ik hoop dat die 14 daagse reis niet van een reisbureau komt...op memorial day weekend na kun je lekker alles open laten en evt een dag van te voren nog boeken.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Wij zijn al altijd de 2 eerste weken van april geweest en hadden telkens ononderbroken zon. Nooit 1 druppel neerslag gehad, behalve afgelopen april toen er een zware winterstorm over de regio trok. Maar als je niet van plan bent dirt roads te rijden is zelfs dit geen probleem.
Als het niet echt is om te wandelen, dan zou je ook de zomermaanden kunnen overwegen, maar anders is april absoluut 1 van de beste maanden voor het Zuidwesten.
Tegen kou kan je zich kleden, hitte kan je enkel maar ondergáán...
Hou er echter wel rekening mee dat Yosemite dan nog voor een groot stuk in de sneeuw ligt en de Tioga-pas nog gesloten is,
maar dat vind ik sowieso niet passend in jullie strakke planning van 2 weken. Zoals Psvwally ook zegt zijn er voldoende meer dan volwaardige alternatieven korter bij, zoals bvb Page.
Als het niet echt is om te wandelen, dan zou je ook de zomermaanden kunnen overwegen, maar anders is april absoluut 1 van de beste maanden voor het Zuidwesten.
Tegen kou kan je zich kleden, hitte kan je enkel maar ondergáán...
Hou er echter wel rekening mee dat Yosemite dan nog voor een groot stuk in de sneeuw ligt en de Tioga-pas nog gesloten is,
maar dat vind ik sowieso niet passend in jullie strakke planning van 2 weken. Zoals Psvwally ook zegt zijn er voldoende meer dan volwaardige alternatieven korter bij, zoals bvb Page.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn al meerdere keren in juli naar het zuidwesten geweest en hebben altijd mooi weer gehad. Maar wel heet op veel plaatsen. Als je wilt wandelen is dat niet prettig. Bovendien zit je in juli het hoogseizoen en dat zal zo honderden euro's schelen voor de vliegtickets. April/mei lijkt me erg mooi voor het zuidwesten, ook voor Yosemite, maar je zult dan in Yosemite hoogstwaarschijnlijk nog met afgesloten wegen te maken hebben. En zoals hierboven al gezegd is het erg veel om in 2 weken zowel het zuidwesten als de kuststreek te doen. Ik zou eerder kiezen voor een rondje Las Vegas met Moab erbij.
Wij hebben dit jaar in mei een deel van Utah en Arizona bezocht; ook toen was het al lekker warm zo hier en daar. Misschien kun je wat ideeën opdoen uit ons reisverslag. In 2011 heb ik een route van 2 weken gedaan, van LA naar Phoenix; misschien is dat ook een idee
Marianne
Wij hebben dit jaar in mei een deel van Utah en Arizona bezocht; ook toen was het al lekker warm zo hier en daar. Misschien kun je wat ideeën opdoen uit ons reisverslag. In 2011 heb ik een route van 2 weken gedaan, van LA naar Phoenix; misschien is dat ook een idee
Marianne
-
- Amerikakenner
- Partner van: Elskey
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Persoonlijk zou ik kiezen voor juli.
Maar ik vrees dat 2 weken erg kort gaan zijn voor wat je graag wil zien / doen.
Schrijf het eens uit in een schema dan wordt het voor je zelf ook overzichtelijker.
Maar ik vrees dat 2 weken erg kort gaan zijn voor wat je graag wil zien / doen.
Schrijf het eens uit in een schema dan wordt het voor je zelf ook overzichtelijker.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij gaan eind maart voor 2 weken naar Las vegas..
Ik hoop daar overdag zo nu en dan toch wel aan het zwembad te kunnen liggen..
Ik denk dat je gewoon net als in nederland mazzel moet hebben wat voor weer het is.
Ik hoop daar overdag zo nu en dan toch wel aan het zwembad te kunnen liggen..
Ik denk dat je gewoon net als in nederland mazzel moet hebben wat voor weer het is.
Wij gaan in juni, we hopen dan op iets minder warm in de stad, tot iets minder koud in bv yellowstone.
We trekken dan ook rond met een tentje..
Ook hopen we in die periode iets meer jong wild te zien, en wie weet mooie bloemen in de bergen, die in juli of augustus toch vaak al weg zijn.
En nog net buiten het hoogseizoen dus ietsjes voordeliger.
We trekken dan ook rond met een tentje..
Ook hopen we in die periode iets meer jong wild te zien, en wie weet mooie bloemen in de bergen, die in juli of augustus toch vaak al weg zijn.
En nog net buiten het hoogseizoen dus ietsjes voordeliger.
-
- Amerika-newbie
Bedankt voor jullie reacties!
De indeling van de reis is een voorbeeldje van een reisbureau, gewoon om een begin te maken. Gezien wat ik zelf al dacht en jullie reacties denk ik toch dat het in ieder geval eind april/mei zal worden. En dan zal ik me nu meer gaan verdiepen in de bestemmingen/indeling. Hartstikke bedankt voor de feedback!
De indeling van de reis is een voorbeeldje van een reisbureau, gewoon om een begin te maken. Gezien wat ik zelf al dacht en jullie reacties denk ik toch dat het in ieder geval eind april/mei zal worden. En dan zal ik me nu meer gaan verdiepen in de bestemmingen/indeling. Hartstikke bedankt voor de feedback!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht