Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jouw "Only In America" Momentje

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Ziva
Amerika-expert

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door Ziva »

Deze sticker vind je op de deuren bij Walmart. Toen in dat zag dacht ik "Only in America!" Ja, je kunt zeggen, wat handig, wat attent en ja, het komt voor dat mensen kinderen in auto's achterlaten maar kom op zeg.... Zo kan ik nog wel 20 "handige" stickers bedenken. Ik vind het echt idioot :D

En gebruiksaanwijzingen voor taarten/maaltijden-uit-pak en gebruiksaanwijzingen algemeen zijn vaak zo geschreven dat je echt aan jezelf gaat twijfelen soms. Dingen als "Pas op, het product is heet" als je net iets 2 uur in de oven hebt gehad op 180 graden enzo :roll: . Zeker in het begin dacht ik echt "Only in America".
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Aan die laatste zijn hele websites gewijd: http://www.dumbwarnings.com/ (pas op, kan lachbuien veroorzaken)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Mag deze er ook bij: http://www.peopleofwalmart.com
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door harryvanrooy »

een cafe op Beale street, hangt er achter de bar een bericht dat het verboden is om vuurwapens mee te nemen in een drinkgelegenheid, op straf van zes maanden gevangenis. WHAT????
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Een paar jaar geleden toen we van Vancouver (Canada) naar Oregon reden zagen we een wagen voor ons met een sticker op de bumper waar op stond "America Bless God" :lol: :lol: :lol: Ik moest toch even lachen! :wink:

En zo hoorde ik op de radio een verhaal wat echt gebeurd was. Er was in Amerika een man die een RV had gehuurd (in een ander deel van het land), hij zette deze op cruise control en dacht dat het ding wel vanzelf zou rijden. Hij ging ondertussen even een tasje koffie maken in de RV, natuurlijk eindigde de RV uiteindelijk ergens op de berm van de weg of in een gracht! Hij had een rechtzaak tegen het RV bedrijf aangespannen omdat er nergens in de handleiding stond dat hij het stuur niet mocht verlaten als de RV op cruise control reed...de man had nog gewonnen ook! Ze hebben de hele handleiding moeten herschrijven voor dit geval. Toen dacht ik ook wel "only in America"! :wink:
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

:shock: :shock: :shock:
Groet,

Old Faithful
Free Bird
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Free Bird »

Grote billboards met religieuze teksten/boodschappen erop. Ik verwonder me er elke keer weer over.

Sowieso hoe religie zo verweven is in de USA samenleving (in vergelijking met Nederland). Veel gesprekken gehad met Amerikanen in de trein tijdens onze laatste rondreis. Allemaal heel geïnteresseerd in ons en waar we vandaan kwamen. Vaak kwam het onderwerp religie ook aan bod, en ze keken me maar raar aan als ik aangaf dat ik een overtuigd (en uitgesproken) atheïst ben.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

In het kader van bordjes langs de weg. In South Dakota heb je langs de Interstate 90 van Minnesota naar Billings, Montana echt een belachelijk aantal borden staan voor Wall Drug's. Wall Drug besteed ongeveer $400,000 aan billboards per jaar.

http://www.huffingtonpost.com/2012/12/1 ... 96122.html
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Vroeger hing er voor Wall Drug zelfs een bord vlak bij het Central Station in Amsterdam (4.000 mijl naar Wall Drug, zoiets). Ben er ooit geweest, maar was niet onder de indruk, was gewoon een winkel van Sinkel.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad, wij verwachtten ook heel wat van Wall's Drug en ach, het was grappig, maar niet om voor om te rijden.
Over rare rechtszaken gesproken, wij hebben er ook zoeen meegemaakt. Jaren geleden reed een taxi achterop de auto van mijn man. Daardoor had mijn man al bij definitie geen schuld. Toch speelde de passagier in de taxi het klaar om zowel de taxichauffeur als mijn man voor een kwart miljoen dollar aan te klagen. Hij zou carpal tunnel syndroom hebben opgelopen door het ongeluk :lol:. Het schijnt veel duurder voor de verzekeringsmaatschappijen te zijn om dat allemaal tot een zaak te laten komen dus werd er "gesettled" (weet het NL woord niet) en kreeg de man $50000 van onze verzekering :shock:.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Petra/VS schreef: dus werd er "gesettled" (weet het NL woord niet)
geschikt?
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Petra/VS schreef:Inderdaad, wij verwachtten ook heel wat van Wall's Drug en ach, het was grappig, maar niet om voor om te rijden.
Over rare rechtszaken gesproken, wij hebben er ook zoeen meegemaakt. Jaren geleden reed een taxi achterop de auto van mijn man. Daardoor had mijn man al bij definitie geen schuld. Toch speelde de passagier in de taxi het klaar om zowel de taxichauffeur als mijn man voor een kwart miljoen dollar aan te klagen. Hij zou carpal tunnel syndroom hebben opgelopen door het ongeluk :lol:. Het schijnt veel duurder voor de verzekeringsmaatschappijen te zijn om dat allemaal tot een zaak te laten komen dus werd er "gesettled" (weet het NL woord niet) en kreeg de man $50000 van onze verzekering :shock:.
Wow Petra...die heeft nogal een som gekregen! Hier in Canada is dat ook zo en ik begrijp dat nog steeds niet dat als je zelf in fout bent dat je dan de andere persoon kan aanklagen! Mijn schoonouders hadden dat ook gehad, een man reed gewoon door het rood licht en reed mijn schoonouders aan. Genoeg getuigen om die man zijn schuld te bewijzen...hij stapte uit de auto en begon direct te klagen over rug pijn! Een paar weken later kregen mijn schoonouders een brief in de bus dat ze naar het gerecht moesten omdat die andere man een klacht had ingediend. Maar net zoals in jou geval was het ook via de verzekering gesettled...hoeveel hij heeft gekregen weet ik niet. Ik blijf er nog altijd bij dat het niet logisch is dat je iemand kan aanklagen als je zelf in fout bent...in geval van een auto ongeluk toch!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Die Wall Drug viel ook mee flink tegen. Eigenlijk meer een verzameling bonte souveniershops.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

De spanning wordt wellicht teveel opgebouwd door al die bordjes :)
Marion K
Amerikafan

Bericht door Marion K »

Vandaag weer zo'n only in America momentje....
Vandaag was de Newtown shooting precies een jaar geleden. Dus op de school waar ik werk was iedereen min of meer verplicht om een groene ribbon te dragen. Op borstkankerdag een roze ribbon, op hartziektedag moet je iets roods aan, enz. Amerikanen zijn erg gesteld op allerlei solidariteitssymbolen. Ik waardeer de goede bedoelingen, doe soms mee om anderen niet te kwetsen, maar zet er als nuchtere Nederlandse toch m'n vraagtekens bij.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

De ribbons op auto's ook. En support the troops. Soms krijg ik het idee dat Amerikanen denken dat zij het enige vrije land in de wereld zijn.

Zijn wij als Nederlanders echt zo nuchter over vele dingen? Begin te denken van wel.

Oh ik vergat 100 bumper stickers van je 5k en marathon en elke plaats dat je op vakantie bent geweest.
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Iets waar wij ons telkens over verbazen is het patriotisme van het land, want bij het minste evenement krijg je er het volkslied te horen. Wij zijn het niet gewoon als we het volkslied voor elke sportwedstrijd zouden zingen of voor de aanvang van een show in een pretpark de soldaten en al diegene die het land dienen een hulde werd gebracht zoals zij deden voor de orcashow in Seaworld.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

en dan de boze blikken die je krijgt als je als toerist niet ook opstaat en je hand op je hart houdt

op plaatsen zoals mount rushmore wil ik gerust opstaan, want het is nu eenmaal een symbool van Amerika, maar zoals je zegt, in shows van Sea World of zo doe ik het niet, want daar ben ik echt gewoon als toerist en ik zie niet in wat een show te maken heeft met respect tonen voor het land

maar die discussie is hier al eens gevoerd, meen ik me te herinneren

iedereen doet ervan wat hij zelf wilt hé

Die Wall Drug, dat viel ons eigenlijk ook een beetje tegen, maar ons mamsie kocht er toch maar cowboylaarzen (we gingen de winkel binnen voor laarzen voor mij, en zij ging met een paar naar huis :wink: )

nog een only in america-momentje voor ons: de zandstorm (haboob of zo) waar we in terechtkwamen toen we drie jaar terug in Phoenix landden en de grote monsoon-regens waar we de dagen erna door moesten ter hoogte van Grand Canyon, hier kan het ook best een wolkbreukje doen, maar wat we daar op ons kregen tussen Williams en de Canyon, was toch wel het schrikwekkendste dat ik ooit heb meegemaakt (en ik was chauffeur :shock: )
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In Eindhoven opende een paar weken geleden een Primark. Dranghekje ervoor zodat je als door een efteling wachtrij naar binnen zou kunnen gaan om nog relatief 'rustig' te shoppen.

En dan heb je black Friday in de USA.........
http://www.thedailyshow.com/watch/mon-d ... iday-chaos

Even wachten op de 15s reclame vooraf
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Een 'Only in America' momentje van ruim 20 jaar geleden. We woonden tijdelijk in Amerika en ik bezocht de preschool van mijn kinderen. Een van mijn zonen (toen een peuter) mocht voor die gelegenheid de 'flag holder' zijn in de kleuterklas van onze tweeling. Daar stond toen onze peuter met die grote amerikaanse vlag, terwijl onze tweeling samen met de andere kindjes, met de hand op het hart, de Pledge of Allegiance voordroegen. En ik begreep toen pas dat dit een heel normaal en dagelijks ritueel was op school.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer