Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

verhuizing naar Washington DC

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
ilham
Amerika-newbie

verhuizing naar Washington DC

Bericht door ilham »

Hallo allemaal,

Naar alle waarschijnlijkheid gaan wij als gezin ( 3 kids onder de 12jr) binnenkort de grote oversteek maken naar Washington DC.
Mijn man gaat voor de Nederlandse overheid in de US aan het werk.
Ik wilde weten of er nog meer nederlanders in en rondom DC wonen? Welke scholen er zijn en nog 1000 andere vragen :)

grtjs Ilham
Color01
Amerika-expert

Re: verhuizing naar Washington DC

Bericht door Color01 »

ik geloof dat er verscheidene mensen van deze forum in en rond DC wonen.....ik woon op ongeveer 3 uur rijden vandaan.
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Ha Ilham, welkom op het forum.

Er is een vrij grote gemeenschap van Nederlanders in en rond DC. De Nederlandse vereniging heet DC Dutch:

http://www.dcdutch.org en
http://www.facebook.com/dcdutch
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Welkom, ook ik woon in de omgeving van Washington DC en er zijn nog een aantal anderen. Vraag maar raak :)
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ilham
Amerika-newbie

Bericht door ilham »

Hoi Petra,

Wat een leuke reactie! Hoe langen wonen jullie nu al in DC?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat is al een tijdje :), dertig jaar. Althans ik, mijn man is Amerikaan. Weten jullie al waar jullie gaan wonen?
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Wat een heerlijk vooruitzicht Ilham! Wij wonen sinds half oktober in de omgeving van Washington DC.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Welkom! Ik woon inmiddels al een jaar of 10 tussen DC en Baltimore -- ik heb geen kinderen, maar kan met andere vragen misschien wel helpen? :)
Afbeelding
ilham
Amerika-newbie

Bericht door ilham »

hoi manja,

wat ben ik blij dat ik niet de enige ben die straks nieuw is hahahah, hebben jullie kinderen? en zo ja hoe oud?

Ik weet nog niet waar we gaan wonen, we gaan as 28 dec naar DC om de boel te verkennen en we hebben wat afspraken met makelaars.
Suggesties zijn welkom, we wonen nu in een vrijstaand huis en hebben veel ruimte...dit wil ik liever ook in de VS, ik hoef niet per se in de stad ( is volgens mij ook heel duur) maar ongev max 20-30 km vd stad is prima.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik t doodeng vind allemaal. Als het zo ver is gaat mijn moeder wel mee voor een paar weken want anders is t te veel ( we hebben ook een babytje van 5mnd).
We laten de hele inboedel wel hier achter, we hebben nog een klein appartementje wat we verhuren en die komt leeg te staan en daar komen onze meubelen zodat we altijd een back up hebben en als we op vakantie zijn in nl een eigen plekje hebben.
Hoe zit t met meubilair in de vs? is het goedkoop en net als hier ook ikea en al die andere zaken? wij moeten namelijk van a tot z alles nieuw kopen.
Ook had ik een vraag over hoeveel koffers je mag meenemen pp als we uiteindelijk gaan?
Eigenlijk heb ik nog 1001 en 1 vragen....
ilham
Amerika-newbie

Bericht door ilham »

Vorig berichtje geldt trouwens voor iedereen die het leest hihi, wel heel lief die behulpzaamheid!!!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Manja en ik wonen in noord Virginia, ongeveer 20 a 25 km buiten de stad. Ik woon hier dus al heel lang en vind het heel prettig wonen. Woongelegenheid is afhankelijk van jullie budget. Veel huizen in de omgeving zijn vrijstaand en hebben een flinke tuin. IKEA is hier ook niet ver vandaan, dus dat zit wel goed. Stel gerust je vragen hier en zoals USA2004 al schreef, er is ook een DC Dutch groep. Als je Facebook hebt kun je lid van de groep daar worden en specifieke vragen stellen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer