Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Postzegel vraagje

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Postzegel vraagje

Bericht door Dbacks2 »

Begin januari mogen we naar het consulaat voor het interview. Alles is geregeld, maar een ding komen we niet uit.. die postzegel! :mrgreen:

Van het consulaat:
Postzegels, voldoende om een pakket 0-5 kilo aangetekend te versturen naar een door u verstrekt adres in Nederland. Voor tarieven zie de website van de Nederlandse post.

Van post nl : (vondst 1)
Aangetekend Binnenland
Aangetekend 0-5 kg €7,00 16 (postzegels...)
Aangetekend met Handtekening Retour (HR) 0-5 kg €8,15 19
Aangetekend met waardeaangifte 0-5 kg €10,00 23

Van post nl : (vondst 2)Aangetekend (maar deze is voor 0-TWEE kilo... en niet de 5 die het consulaat aangeeft)
Handtekening voor ontvangst
Track & Trace *
€ 50,- verzekerd
NL € 7,70
Europa € 10,00
Wereld € 16,00

Welke moeten we hebben of maakt dat niet uit? Het gaat bij ons om meerdere paspoorten; worden die in 1 zending gedaan?? Is die 0-2 voldoende of krijg je behalve de paspoorten nog meer toegezonden? Want als het 'Kentucky pakket' en/of de medische gegevens er ook bij komen loopt het in ons geval aardig op in gewicht.

Hoop dat iemand dit weet!
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Postzegel vraagje

Bericht door smittenimmigrant »

Ik gebruikte de zegel van 7,70. Daarmee stuurden ze dan wel het gehele pakket op, en dat was bij mij een flinke stapel. Zoals ik het nu xie is de zegel van vondst 1 goedkoper en ook nog eens bruikbaar voor een gewicht tot 5 kilo. Misschien is dat dan dus je beste optie?
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

Bedankt voor je reactie! Wij zijn met z'n zessen, dus dan is het ook maar de vraag of ze het met 2 kilo redden...maar de 5 kilo optie zijn 'gewoon' 16 postzegels als ik de info goed begrijp (al snap ik niet hoe ze dan aan 7,00 euro komen)

Geen hoofdpostkantoor hier meer, anders ging ik het daar wel vragen...alleen maar filiaaltjes met goedwillende mensen die niets buiten dunne envelop, dikke envelop en kerstzegels weten..

Zijn er misschien mensen die met 2 of meer gingen ? Ik dacht dat we 'het pakket' gewoon meekregen voor de lottery en dat alleen de paspoorten werden opgestuurd??

In dat geval redden we het wel...dan komen die paspoorten niet boven de 250 gr samen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Zoals het bij ons ging: we kregen alles ter plekke mee. (Enveloppes en paspoorten).
Als ze gaan opsturen is het inderdaad een hele stapel.

Je hebt die dikke visa-enveloppes nodig voor je Port of Entry (eerste plaast waar je landt).
Daar moet je die enveloppe overhandigen aan de Immigrations Officer. Die heeft het laatste woord !
Je hebt dan zoals het heet 'je visum geactiveerd'. Je krijgt een stempel in je pas.

Als ze het voor postzegels doen - ipv. prepaid mailing label - koop gewoon de max. Dan kun je op het consulaat altijd dat geven wat nodig is.
Er kan na je intvu nog wat Adminstrative Processing nodig zijn. In dat geval wordt alles opgestuurd denk ik zo.

Misschien kun je Inge67 vragen ? Ik dacht dat zij + aanhang een van de laatsten was die na lottery 'winnen' de procedure doorliepen, postzegels en al.

Succes ! (Vroeg jij over med. onderzoek en kosten ? Moet je zelf betalen uiteraard.)
nweb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door nweb »

je koop bij een postkantoor een zegel voor aangetekende brief , die kan je per stuk afgeven bij het consulaat mochten ze er
meer dan een willen .
wij hadden er vijf bij ons ingeval van nood ........maar ze hadden er maar een nodig
het is net als een aangetekend pakket een sticker die ze erop plakken er zit een streepjes en code op zodat
je de brief kan volgen .
wij hadden onze paspoorten na twee dagen weer thuis.
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

Bedankt US insider en Nweb!

Binnenkort even naar een postagentschap en dan zijn we er klaar voor.

(Nee wij hadden niets gevraagd over de kosten...daar hadden we rekening mee gehouden)
Inentingen vallen wel onder de verzekering; is maar een klein stukje, maar toch!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Klopt dat nu dat ik die postzegelvraag nog niet voorbij heb zien komen bij de Belgen? Inge (als je hier nog mee leest), heb jij dat moeten doen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer