Bas is twee keer een week in San Francisco geweest. Hierdoor staat er alvast één ding vast: San Francisco hoeven we niet opnieuw te bezoeken. Maar dit is dan ook het enige dat we niet willen zien, want voor de rest hebben we veel te veel dingen op onze wishlist staan. We willen graag naar:
- Yosemite NP (ben ik zelf 1 dag geweest dus daar valt nog wel het een en ander te bewonderen)
- Death Valley NP (alleen hoogtepunten voor Bas, ben er zelf al 3 dagen geweest)
- LA (ook alleen hoogtepunten, na 3 weken ken ik LA wel)
- Las Vegas, Hoover Dam, Valley of Fire
- Zion, Bryce
- Capitol Reef, Arches, Canyonlands, Monument Valley
- Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Wave
- Grand Canyon (South rim)
- Yellowstone
Zoals het er nu naar uit ziet, gaan we 3/4 weken in april, tot 5 of 9 mei (afhankelijk van mijn werk). Toen ik vandaag wat dingetjes over Yellowstone ging uitzoeken, bleek dat alleen het noordelijke gedeelte het hele jaar open is. De rest van het park is dicht tot eind april / half mei. Yellowstone staat hoog op ons lijstje, maar ligt ook heel ver van onze andere locaties af. In eerste instantie wilde ik graag een klein weekje noord-west zuid Utah opofferen (Capitol Reef, Arches, Canyonlands, Monument Valley) om naar Yellowstone te gaan, maar nu blijkt dat het grootste gedeelte van het park dicht is, ga ik toch twijfelen. Ik weet zeker dat er in noord-Yellowstone genoeg mooie dingen te zien zijn, maar ik vraag me af of het de moeite is om daar zo ver voor om te rijden. Misschien kunnen we deze tijd dan beter besteden door meer van Utah te bekijken (en / of meer tijd op andere locaties te besteden). Zijn er mensen rond eind april in Yellowstone geweest? Wat zijn jullie ervaringen?
Bob