Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Beste site om hotel te boeken?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
mikehoutsma
Amerika-newbie

Beste site om hotel te boeken?

Bericht door mikehoutsma »

Hoi allemaal!

Ik en mijn vriendin willen graag aankomende zomer een rondreis maken in zuid-west amerika van een maand.
We zijn nu op zoek naar betaalbare hotels, low budget, maar de vraag is waar we deze het beste kunnen vinden.
Zelf hebben we een overzicht gemaakt van hotels/motels/inns die we via trivago.nl en booking.com hebben gevonden, maar zojuist kwamen we dezelfde hotels op ebookers.nl voor een goedkopere prijs tegen. Wel zagen we dit staan bij de prijs: *eventuele lokale toeslagen van toepassing. Dit is misschien niet zo handig?

Onze vraag is: waar kunnen we volgens jullie, als ervaren reizigers :D , onze hotels boeken? We willen natuurlijk de juiste en goedkoopste prijs betalen voor het hotel in kwestie!

Graag jullie meningen en ervaringen wat betreft boeking-sites!
Alvast bedankt :thumbup:

Gr, Mike

PS: 1e post op het forum , excuus als ik deze post onjuist heb geplaatst :offtopic:
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Beste site om hotel te boeken?

Bericht door Ruud2004 »

Gewoon boeken bij de voordeligste, in ons geval vaak Booking.com. Afgelopen jaren echter steeds meer geboekt via Hotwire.com
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Er bestaat geen goedkoopste site. Je zult gewoon alle sites moeten uitspitten. Dus hotelsites zoals booking.com en hotel.com, sites van hotelketens en de hotels zelf. Ook kan je trivago.com kijken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Inderdaad meerdere sites raadplegen. Kijk ook goed of iets annuleerbaar is. Soms heb je een laag tarief maar is het niet meer te annuleren. Heb je al een route gemaakt? Als jullie veel parken bezoeken is het ook een idee om te gaan kamperen. Een tent etc kun je heel goedkoop bij bijvoorbeeld de Walmart aanschaffen.

Marianne
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Vergelijk ook "aanbiedingen", dus bijv. dat je bij een x-aantal overnachtingen de volgende nacht gratis krijgt o.i.d.
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door katrienenluc »

Als je dikwijls bij dezelfde ketens logeert, kn je sparen voor gratis nachten.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Waar je wel even op moet letten: omdat belastingen (tax) per county en state verschillen, worden de meeste prijzen zonder tax weergegeven. Dat geldt voor bijna alles (uitgezonderd benzine).
Dus bij de boodschappen of in het restaurant komt er bij de kassa nog eens zo'n 11-15% bij.

Kijk dus even goed of de prijsopgave van de hotelaanbieder incl of excl tax is. Ik meen me te herinneren dat bijv. Booking.com de prijzen incl tax geeft.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Nieka
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Nieka »

katrienenluc schreef:Als je dikwijls bij dezelfde ketens logeert, kn je sparen voor gratis nachten.
Bij hotels.com kan dit ook 10 nachten boeken, 11de gratis.

Maar inderdaad, alles bekijken en vergelijken waar het goedkoopste is (en rekening houden met de taxen included of niet, anders krijg je een vertekend beeld)
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Hotels.com adverteert met 11e nacht gratis.
Echter je kan een nacht boeken wat je uitgeeft aan die tien nachten.Dus de prijzen worden opgeteld bijv 10x75 euro mag je voor dat geld besteden.
Mocht je dit willen dan blijken de prijzen van de hotels ineens duurder als je via welcomerewards kijkt.
Boek je het via de site dan schrijven ze ineens het geld af omdat je je creditcards gegevens moet invoeren.
Met heel veel problemen heb ik dit kunnen laten veranderen omdat ze bij hotels.com vinden als je op akoord klikt je een overeenkomst aangaat.
Dit ging om een niet te annuleren kamer.
Hun geven als tip dat je moet bellen zodat de telefonist aansprakelijk is.
Verder moet je goed opletten omdat vooral hotels.com vaak meteen het bedrag van je creditcard haalt.
Booking.com niet altijd.
Goed lezen dus.
Expedia,Trivago,Booking.com,Hotels.com kunnen enorm verschillen met prijzen dus altijd vergelijken.
Hotels.com heeft wel een service dat als de kamer die je boekt goedkoper wordt en je op internet een formuliertje invult je het verschil terug krijgt.Moet je wel vaker kijken na het boeken.
derk1988
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door derk1988 »

Skyscanner werkt altijd wel erg goed. Ik zou ook Amerikaanse sites checken bijv cheaptickets.com en motels.com
mikehoutsma
Amerika-newbie

Bericht door mikehoutsma »

Excuus voor de late reactie, maar enorm bedankt voor jullie reacties!
We willen ook alleen kamers boeken die gratis te annuleren zijn inderdaad. Zo kunnen we tijdens of voor de reis omboeken mochten we iets goedkopers en beters tegenkomen!
Tijdens het boeken zullen we ook verschillende sites vergelijken aangezien er niet 1 'beste site' bestaat! Bedankt voor de tips en info :thumbup:

Groeten Mike
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Ik kijk vaak ook altijd even op http://www.kayak.com/, deze vergelijkt al prijzen van een groot aantal sites, dus dat scheelt weer zoekwerk...
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Frasi schreef: Dus bij de boodschappen of in het restaurant komt er bij de kassa nog eens zo'n 11-15% bij.
Dat is voor de boodschappen meer 6-8% en dan alleen nog voor de non-food
Voor restaurants geldt eenzelfde bedrag
Voor hotelkamers is Las Vegas met zo'n 12% het hoogst wat ik ben tegengekomen

Ik gebruik meestal Expedia om te zoeken en te vergelijken en kijk daarna op Booking.com of de eigen boekingssite van het hotel of het daar goedkoper kan
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Wij reserveren hotels vaak op de site van de (keten)hotels zelf. Wij kiezen meestal voor het tarief met seniorenkorting dat eventueel kosteloos te annuleren is. Soms ook voor het tarief met AAA-korting. Voor dat laatste heb je een ANWB pas nodig, waar overigens zelden naar gevraagd wordt. Er is vaak een goedkoper prepaid tarief dat echter niet zonder kosten geannuleerd kan worden.

Enkele redelijk geprijsde hotelketens:
http://www.choicehotels.com/
http://www.motel6.com/
https://www.wyndhamrewards.com/
http://www.bestwestern.com/

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
MatthieuRousselle
Amerika-ontdekker

Bericht door MatthieuRousselle »

Iemand ervaring met Hotelsone? Ik lees dat het dikke miserie is om te annuleren en een refund te krygen, ze rekenen nl direct na boeken de kosten aan.
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Ruud2004 schreef:Gewoon boeken bij de voordeligste, in ons geval vaak Booking.com. Afgelopen jaren echter steeds meer geboekt via Hotwire.com
Ik doe net hetzelfde, alleen vind ik booking.com enkel interessant als alle taxen al inclusief zijn (vermelden toch vaak 'exclusief ...% tax).
En nog een kleine tip: hotwire.co.uk is enkele euro's goedkoper dan hotwire.com :thumbup:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

MatthieuRousselle schreef:Iemand ervaring met Hotelsone? Ik lees dat het dikke miserie is om te annuleren en een refund te krygen, ze rekenen nl direct na boeken de kosten aan.
Dit wetende zou ik ze dus links laten liggen.
Lisette__
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Lisette__ »

Booking.com. Heel erg tevreden over.

Alle reserveringen in één opverzicht en te raadplegen via de app.
Als je meer dan (ik geloof) 20 hotels per jaar boekt, wordt je genius booker en ontvang je bij verschillende hotels 10% korting.
Vaak kun je ook profiteren van smart deals. Betere hotels die dan een mooie prijs bieden.
Boek je een hotel dat je nog kostenloos kunt annuleren, kan dat ook via de app.
MatthieuRousselle
Amerika-ontdekker

Bericht door MatthieuRousselle »

Ja ik gebruik ook vaak booking.com, maar vind vaker toch op andere sites betere prijzen, zoals op hotelsone...
Maar die crediteren direct je kaart...
Nieka
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Nieka »

MatthieuRousselle schreef:Ja ik gebruik ook vaak booking.com, maar vind vaker toch op andere sites betere prijzen, zoals op hotelsone...
Maar die crediteren direct je kaart...
Booking.com durft dat ook doen.
Als je wijzigt van hotel, bij annuleerbare hotels, krijg je wel alles meteen netjes terug.
Bij Hotels.com krijg je soms de keuze om meteen te betalen of ter plaatse, maar ze zijn zeker niet altijd de goedkoopste.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer