Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat moet ik doen voor een jaar US Highschool? ik ben radeloos
Wat moet ik doen voor een jaar US Highschool? ik ben radeloos
Hallo, ik zou graag na de zomer naar de highschool willen in virginia beach en zou graag informatie willen op het gebied van hoe het te regelen enz, ik ben op het moment 15jaar en will graag naar de highschool als ik 16 jaar ben, is er een mogelijkheid om een diploma te halen? en ik heb het familie in virginia beach waar ik mag komen wonen dus wat zouden de kosten zijn van de school enz? en hoe moet ik dit regelen via een reisbureau? ik ben radeloos en mijn ouders ook enig advies?
Re: Wat moet ik doen? ik ben raadeloos
Ga om te beginnen eerst met je school praten.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Er zijn een paar organisaties die je daarbij kunnen helpen.
Mijn nichtje (appelsab op het forum) heeft het geregeld via Travel Active
Een andere organisatie is EF
Je kunt daar om te beginnen een brochure aanvragen en ze hebben ook één of twee keer per jaar informatie dagen.
Veel succes.
Mijn nichtje (appelsab op het forum) heeft het geregeld via Travel Active
Een andere organisatie is EF
Je kunt daar om te beginnen een brochure aanvragen en ze hebben ook één of twee keer per jaar informatie dagen.
Veel succes.
- Dbacks
- Amerikafan
- Partner van: Dbacks2
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Niet meteen radeloos worden..
Meestal kan je wel een (tussen)jaar naar een Amerikaanse highschool met organisaties zoals Vana heeft gezegd. Hou wel rekening met behoorlijke kosten, zo'n 10.000 euro voor één jaar.
Als je de hele highschool wilt gaan doorlopen bij jouw familie kan dat lastiger worden aangezien je dan een langdurig visum nodig hebt, weet niet of dat überhaupt wel kan..
Meestal kan je wel een (tussen)jaar naar een Amerikaanse highschool met organisaties zoals Vana heeft gezegd. Hou wel rekening met behoorlijke kosten, zo'n 10.000 euro voor één jaar.
Als je de hele highschool wilt gaan doorlopen bij jouw familie kan dat lastiger worden aangezien je dan een langdurig visum nodig hebt, weet niet of dat überhaupt wel kan..
Never give up!
Re: Wat moet ik doen? ik ben radeloos
Goedbedoelde adviezen hier, maar eigenlijk weten we nog helemaal niet wat je wil en waarom. Dus daar beginnen we eerst maar eens mee.
Wil je een jaar high school? Google daar dan eens op en zie ook het bericht van Vana. Of wil je de complete high school doen? Dan zie ook de adviezen van Vana, en laat jouw familie eens een immigration attorney raadplegen.
Maar waarom wil je dit zo graag en waarom ben je radeloos? Welke school zit je nu? Dus vmbo, havo, vwo?
Indien je optie twee bedoelt (rest school in VS) hou er rekening mee dat je niet permanent in de VS mag blijven na het voltooien van de middelbare school. Je kan daarna daar wel een studie doen, maar dan mag je nog steeds niet blijven.
Tot slot nog een laatste tip. Als jij nu op de middelbare school zit, let dan meer op je taalgebruik. Voor een middelbare scholier maak je nu echt teveel fouten en hier zal je ook op beoordeeld worden als je een aanvraag doet om in de VS naar de high school te gaan.
Wil je een jaar high school? Google daar dan eens op en zie ook het bericht van Vana. Of wil je de complete high school doen? Dan zie ook de adviezen van Vana, en laat jouw familie eens een immigration attorney raadplegen.
Maar waarom wil je dit zo graag en waarom ben je radeloos? Welke school zit je nu? Dus vmbo, havo, vwo?
Indien je optie twee bedoelt (rest school in VS) hou er rekening mee dat je niet permanent in de VS mag blijven na het voltooien van de middelbare school. Je kan daarna daar wel een studie doen, maar dan mag je nog steeds niet blijven.
Tot slot nog een laatste tip. Als jij nu op de middelbare school zit, let dan meer op je taalgebruik. Voor een middelbare scholier maak je nu echt teveel fouten en hier zal je ook op beoordeeld worden als je een aanvraag doet om in de VS naar de high school te gaan.
Wat heb je zelf al onderzocht? Als je nog niets hebt gedaan en nu al radeloos bent, is het misschien (nog) niet zo'n goed idee om zelfstandig een highschool te gaan doen in Amerika. Daar zul je immers een heleboel zaken zelf moeten regelen.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik kreeg als schooldekaan vaak informatie van organisaties die zo'n high school year in hun programma hebben.mtl schreef:Ga om te beginnen eerst met je school praten.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
1. Ga praten met je decaan (of wie er dan ook als aanspreekpunt fungeert op dit vlak)
2. Vraag je familie in Virginia Beach om navraag te doen bij scholen aldaar.
3. Radeloos is een term die ik vind passen bij iemand die met 369 anderen op een gammel bootje richting Lampedusa vertrekt.
2. Vraag je familie in Virginia Beach om navraag te doen bij scholen aldaar.
3. Radeloos is een term die ik vind passen bij iemand die met 369 anderen op een gammel bootje richting Lampedusa vertrekt.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Beetje overdreven om nu al radeloos te zijn:
Je bent immers pas net begonnen met informatie in te winnen. Zet alle stappen op een rijtje en werk aan een plan om die stappen uit te voeren.
1) Desperaat 2) Geen uitweg ziende 3) Ontredderd 4) Ontmoedigd 5) Ten einde raad 6) Uitweg (geen - ziende) 7) Verbijsterd 8) Vertwijfeld 9) Wanhopig 10) Zich geen raad meer wetend 11) Zonder toekomst
Je bent immers pas net begonnen met informatie in te winnen. Zet alle stappen op een rijtje en werk aan een plan om die stappen uit te voeren.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-expert
Nederland was in het rampjaar 1672 redeloos, radeloos en reddeloos. En toch is alles op den duur best goed gekomen.
Sterkte.
Sterkte.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
We kunnen blijven doorgaan op het gebruik van het woord radeloos door de topicstarter (TS), maar hij/zij is 15. Dat een 15 jarige dergelijke termen gebruikt vind ik niet zo vreemd. Toegegeven is het nogal een overstatement, maar TS is pas 15.
Laten we afwachten wat de reactie van TS op al het gegeven advies hier is.
Laten we afwachten wat de reactie van TS op al het gegeven advies hier is.
Bedankt voor alle adviezen en sorry voor het misplaatste gebruik van het woord radeloos en mijn late reactie maar de rede dat ik het woord gebruik is omdat ik niet echt weet wat ik moet doen ik zou namelijk graag de kosten willen weten van een jaar highschool in america maar sinds ik er gratis bij mijn oom mag verblijven zijn de kosten van reisbureaus niet meer accuraat. de reden dat ik zo graag naar de highschool in america will is omdat ik de midelbare school in nederland een beetje verpest heb en toch graag een diploma Will halen mijn cito advies is vmbo-theoretisch maar ik doe op het moment vmbo-basis wat zijn de competenties voor de highschool in america? is vmbo-basis niet te laag om door te stromen naar de highschool?
(ik ben deels engels opgevoed dus ik spreek en vloeiend engels)
(ik ben deels engels opgevoed dus ik spreek en vloeiend engels)
Hier vind je de nodige informatie (ook over de kosten): http://travel.state.gov/visa/temp/types/types_1269.html
Het is mogelijk om een jaar high school te doen in de VS, maar een diploma kun je op die manier niet halen. In het Amerikaanse systeem ben je al vanaf 6th grade bezig om te voldoen aan diplomaverplichtingen, zoals bijvoorbeeld community service of outdoor education. Het is niet mogelijk in 1 jaar aan alle verplichtingen te voldoen.
In jouw geval zou ik proberen om het in België je proberen. Dat systeem lijkt veel meer op het Nederlandse, waardoor je veel praktijkgerichter bezig bent. Je zult ook veel meer hebben aan een Belgisch diploma als je daarna een baan gaat zoeken in Nederland. Of gewoon in Nederland: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... halen.html
Het is mogelijk om een jaar high school te doen in de VS, maar een diploma kun je op die manier niet halen. In het Amerikaanse systeem ben je al vanaf 6th grade bezig om te voldoen aan diplomaverplichtingen, zoals bijvoorbeeld community service of outdoor education. Het is niet mogelijk in 1 jaar aan alle verplichtingen te voldoen.
In jouw geval zou ik proberen om het in België je proberen. Dat systeem lijkt veel meer op het Nederlandse, waardoor je veel praktijkgerichter bezig bent. Je zult ook veel meer hebben aan een Belgisch diploma als je daarna een baan gaat zoeken in Nederland. Of gewoon in Nederland: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... halen.html
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan volgens mij wel een GED halen?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Wat moet ik doen voor een jaar US Highschool? ik ben radeloos
Ik denk persoonlijk dat het Amerikaanse schoolsysteem( high school dus) niet bedoeld is om jongeren die in Nl hun school verpest hebben ze daar terug op de rit te helpen, en binnen een jaar aan een diploma te helpen . Was het maar zo makkelijk . De high school moet je wel toelaten ,en doet dit op basis van gecertificeerde cijferlijsten, en aanbevelingsbrief van je decaan/mentor .
Dat je radeloos bent snap ik wel . Radeloos omdat je nu beseft dat je VMBO diploma er( misschien) niet meer inzit dit jaar ,en je dit probeert te omzeilen met de makkelijke gedachte dat je dit in de USA wel eventjes krijgt .
Ik zou zeggen ,probeer in Nl je diploma te halen Denk dat je daar verder mee komt dan dat je dit in een jaartje probeert te fixen in de USA. Ik ben benieuwd hoe je ouders tegen dit alles aankijken. Denk dat ze misschien van jou wel radeloos worden.
Dat je radeloos bent snap ik wel . Radeloos omdat je nu beseft dat je VMBO diploma er( misschien) niet meer inzit dit jaar ,en je dit probeert te omzeilen met de makkelijke gedachte dat je dit in de USA wel eventjes krijgt .
Ik zou zeggen ,probeer in Nl je diploma te halen Denk dat je daar verder mee komt dan dat je dit in een jaartje probeert te fixen in de USA. Ik ben benieuwd hoe je ouders tegen dit alles aankijken. Denk dat ze misschien van jou wel radeloos worden.
Tja een vmbo diploma zit er volgens mijn school helaas niet meer in:(
is er een mogelijkheid om een highschool diploma in 2 jaar te halen?
Want mijn ouders willen me wel naar america toe sturen alleen zijn ze bang dat vmbo basis te laag is , klopt dit?
is er een mogelijkheid om een highschool diploma in 2 jaar te halen?
Want mijn ouders willen me wel naar america toe sturen alleen zijn ze bang dat vmbo basis te laag is , klopt dit?
Hoe kan je school dit nu zeggen? Je bent 15, je bent nog leerplichtig.. Ik ben wel benieuwd wat je dan nu de gehele dag doet, zit je op school voor.. Niets?
Het antwoord op je vraag over het halen van een diploma is hierboven al gegeven door dimona.dimona schreef:Het is mogelijk om een jaar high school te doen in de VS, maar een diploma kun je op die manier niet halen. In het Amerikaanse systeem ben je al vanaf 6th grade bezig om te voldoen aan diplomaverplichtingen, zoals bijvoorbeeld community service of outdoor education. Het is niet mogelijk in 1 jaar aan alle verplichtingen te voldoen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zal contact op moeten nemen met de school waar je naartoe wilt, om te horen of je het in 2 jaar kan halen. Dat zal afhangen van de credits die zij je geven voor wat je reeds gevolgd hebt. Ik ken het Nederlandse systeem niet zo goed, maar ik heb de indruk dat je zeker niet de zwaarste vakken volgt? Er zijn ook diverse niveau's waarop je je high school diploma kan halen. Het hoeft dus niet op het hoogste niveau te zijn, je kan ook voor het laagste niveau gaan (al sluit dat vervolgstudies vaak wel uit).
Als je terugkeert naar Nederland (wat je zal moeten na je high school), en je wilt daar verder gaan studeren, dan loop je ook weer tegen het probleem aan van gelijkschakeling. Zo word je meestal niet tot de universiteit toegelaten (voor STEM richtingen) als je niet minstens 4 AP's (Advanced Placement) vakken behaalde in de US.
Als je terugkeert naar Nederland (wat je zal moeten na je high school), en je wilt daar verder gaan studeren, dan loop je ook weer tegen het probleem aan van gelijkschakeling. Zo word je meestal niet tot de universiteit toegelaten (voor STEM richtingen) als je niet minstens 4 AP's (Advanced Placement) vakken behaalde in de US.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik kan begrijpen dat je naar Amerika wilt. Echter je verpeste schoolloopbaan oppoetsen door een diploma te halen, kun je denk ik beter in Nederland doen. Ik vraag me n.l. af wat de praktische waarde van een High School diploma in Nederland zal zijn.
Je kunt bijvoorbeeld met je VMBO-basis diploma naar het MBO, niveau 2 dacht ik, en als je daar goed je best doet theoretisch doorstromen via niveaus drie en vier naar HBO en zelfs WO.
En er zijn ook nog wel andere mogelijkheden, bijvoorbeeld volwassenenonderwijs, om alsnog je VMBO-g/t diploma te halen. Als het jouw bedoeling is om je schoolloopbaan op de rails te krijgen, zou ik een gesprek met de schooldecaan ten zeerste aanraden.
Ik wens je veel succes.
Je kunt bijvoorbeeld met je VMBO-basis diploma naar het MBO, niveau 2 dacht ik, en als je daar goed je best doet theoretisch doorstromen via niveaus drie en vier naar HBO en zelfs WO.
En er zijn ook nog wel andere mogelijkheden, bijvoorbeeld volwassenenonderwijs, om alsnog je VMBO-g/t diploma te halen. Als het jouw bedoeling is om je schoolloopbaan op de rails te krijgen, zou ik een gesprek met de schooldecaan ten zeerste aanraden.
Ik wens je veel succes.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn vrouw kwam van de Mavo heeft toen een jaar Highschool gedaan, GED gehaald en dat was toen gelijk aan Havo. Daarna is ze HBO gaan doen en na 4 jaar afgestudeerd. Ze heeft het alleen nooit "verpest"
Ik weet alleen niet of het nu nog zo kan
Ik weet alleen niet of het nu nog zo kan
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 6616 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie