Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Roadtrip Florida vanaf Atlanta

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Silvy83
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Roadtrip Florida vanaf Atlanta

Bericht door Silvy83 »

Beste USA-liefhebbers,

Ik hoop dat er liefhebbers zijn die mij verder kunnen helpen.........

In maart 2014 zijn mijn vriend en ik van plan een rondreis van +/- 15 dagen te maken door Florida vanaf Atlanta. De route die we nu in gedachten hebben is:
Atlanta - Charleston (1 nacht in Atlanta - 513km)
Charleston - Savannah ( 1 nacht in Charleston - 173km)
Savannah - St. Augustine ( 1 nacht in Savannah - 295km)
St. Augustine - Fort Lauderdale ( 1 nacht St. Augustine - 465km)
Fort Lauderdale - Miami ( 1 nacht Fort Lauderdale - 50km)
Miami - Keys ( 2 nachten Miami - 160 km)
Keys - Cape Coral ( of Fort Meyers / Napels) ( 3 nachten Keys - 355km)
Cape Coral - Orlando ( 1 nacht Cape Coral - 326km )
Orlando - Atlanta ( 2 nachten Orlando - 700 km )
Als afsluiting dan nog 1 of 2 nachten in Atlanta

Nou hebben we hier een aantal vragen over........... waar we naar op zoek zijn is een mooie combinatie tussen cultuur - natuur - strand. Op het strand liggen vinden we heerlijk en moet er absoluut bij zitten, MAAR........... geen hele dag :D wat wij graag doen is een paar uurtjes op het strand liggen en verder genieten van natuur en cultuur. In de afgelopen 2 jaren hebben we al gepackbacked door Thailand en een rondreis door Bali gemaakt. Beide reizen helemaal zelf geregeld en op de bonnefooi! Vooral dit vonden we erg prettig, doordat we de mogelijkheid hadden verder te reizen als een bepaalde plek niet helemaal ons ding was of om juist te blijven hangen op het moment dat we het er geweldig vinden. Zo kom ik dan ook op mijn eerste vraag: Is het mogelijk in maart om op de bonnefooi door Florida te reizen? Genoeg betaalbare hotels ( tussen € 50 en € 150 ) 1 dag van te voren te boeken? En hierbij dus ook de auto last minute (bij aankomst in Atlanta) te huren?

En zo verder naar mijn tweede vraag. Wat ik nu in gedachten heb is om het eerste deel van Atlanta naar Miami steeds met 1 overnachting per locatie te doen en dan eigenlijk de weg er naar toe als een uitgebreide excursie. Is dit te doen, of raden jullie aan in bepaalde plaatjes langer te blijven zitten? Ik heb nu bijvoorbeeld Fort Lauderdale in de planning zitten, is dit een mooie plek voor een overnachting, of raden jullie aan om dat te laten zitten en meteen door te rijden naar Miami en die overnachting in bijvoorbeeld Savannah of St. Augustine als extra overnachting mee te pakken?

Ik heb nu de Keys als rustpunt ( 3 overnachtingen ) in de planning, is dit de meest geschikte plek daarvoor of raden jullie een andere locatie aan?

Verder twijfel ik nu nog tussen Cape Coral / Fort Meyers / Napels. Wat is volgens jullie de mooiste of leukste locatie voor een overnachting?

Zijn er locaties die niet op mijn planning staan waarvan jullie denken daar moet je echt naar toe? Natuurlijk zijn alle tips over wat we onderweg kunnen doen ook meer dan welkom!!!

We weten dat dit een vrij drukke en optimistische planning is voor 2 weken met veel te rijden km, maar mooie stukken rijden van locatie naar locatie is wel helemaal ons ding, dus daar maak ik mezelf minder zorgen om.

Alvast heel erg bedankt voor je reacties!! Wordt zeer gewaardeerd!!

Groetjes Silvia
South- West USA 2014
Bali 2013
Thailand 2012
Mexico 2011
floriss
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Roadtrip Florida vanaf Atlanta

Bericht door floriss »

hey silva

ik zelf ga in mei van Miami naar atlanta . dit is veel minder vermoeiend en ook minder km wat ten goede komt als je veel wild zien :)
onze planning ziet eruit zo uit

31/5 brussel - miami
1/6 miami
2/6 miami
3/6 miami - key largo
4/6 key largo
5/6 key largo - cape canaveral - orlando
6/6 orlando
7/6 orlando
8/6 orlando
9/6 orlando - jacksonville
10/6 jacksonville- atlanta
11/6 atlanta
12/6 atlanta
13/6 atlanta
14/6 atlanta - brussel
15/6 brussel

hotels zijn niet bepaald goedkoop zeker niet in miami en dan heb ik het nog niet over het parkeren wat ongeveer 35$ per 24uur kost dus goed zoeken naar gratis parkeren bij het boeken . ook moet je er rekening mee houden dat er in maart een dancefestival is in miami en dat je daar toch al zeker een hotel op voorhand moet boeken maar hou er dan ook rekening mee dat het een stuk duurder zal zijn de week voor het festival en het weekend van het festival zelf

in ieder geval veel plezier in Florida
2011 orlando
2012 new york
2013 san francisco - LA - Las Vegas - Flagstaff - Phoenix
2014 Miami - Key largo - Orlando - Jacksonville - Atlanta
JKG
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door JKG »

Vergeet ook Spring Break niet. Gemiddeld gezien van ongeveer half maart tot half april, afhankelijk van welk deel van het land etc.
In die 15 dagen is het behoorlijk wat reizen, kan je niet een ticket vanaf Orlando terug nemen ipv Atlanta? Dan kan je het wat rustiger aan doen. Of het helemaal omgooien dat je bij Atlanta begint en via Miami terugvliegt en tussendoor alles bezoekt wat er tussen ligt, zodat je niet terug hoeft te rijden (op de Keys na dan, want daar heb je maar één in- en uitgang.
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Regel je autohuur al vooraf, ter plaatse betaal je in 99% van de gevallen veel teveel.

En hoewel ik een echte amerika liefhebber vraag ik me af of je met jouw wensen wel de goede reis hebt uitgekozen. Er zijn zoveel mooiere landen voor een strand/cultuur vakantie....
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ja, zeker de auto al in Nederland huren. Wij hebben goede ervaringen met http://www.drive-usa.com
Het is zonde om zo door al die plaatsen heen te jagen. In Charleston, Savannah en St. Augustine kan je gemakkelijk enkele dagen doorbrengen maar daar heb je nu helemaal geen tijd voor. En wat bedoel je met de "keys" Key West en Key largo liggen nog een heel eind rijden van elkaar. Voor de tijd van het jaar gaat onze voorkeur uit naar een bezoek vanaf midden april.
thefreeze
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door thefreeze »

De eerste dag is wel erg lang stuk rijden en het gebied waar je doorheen rijdt is erg mooi. Héél groen, rustig en niet toeristisch. Lekker om de vakantie mee te beginnen.

Je komt ook langs de Antebellum trail, een gebied met veel historie. Wat info op http://www.snp.nl/reis/verenigde_staten ... llum_trail

Wij hebben de eerste nacht in Atlanta overnacht, daarna in Augusta en daarna Charleston.

Verslag Atlanta --> Augusta: http://thefreezeusa2011.wordpress.com/2 ... n-my-mind/
verslag Augusta --> charleston : http://thefreezeusa2011.wordpress.com/2 ... harleston/
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door harryvanrooy »

Hey floriss,
Wat ga jij al die dagen in Atlanta doen?
floriss
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door floriss »

harryvanrooy schreef:Hey floriss,
Wat ga jij al die dagen in Atlanta doen?

hey harry

voorlopig staan er op het programma
world of coca cola
cnn studio tours
Georgia Aquarium
Zoo Atlanta
dat zijn de dingen die in de citypass zit die ik besteld heb

groetjes
2011 orlando
2012 new york
2013 san francisco - LA - Las Vegas - Flagstaff - Phoenix
2014 Miami - Key largo - Orlando - Jacksonville - Atlanta
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door harryvanrooy »

Dan heb je aan twee dagen meer dan genoeg hoor, behalve de zoo ligt dat allemaal bij elkaar in het centrum.
Als je er vroeg aan begint kun je CNN, het aquarium en de world of coca cola ( is eigenlijk een winkel met spullen waar coca cola op staat) in een dag doen! Het aquarium en CNN zijn zeker de moeite waard.
harry
janamerika
Amerika-newbie

Bericht door janamerika »

Ja idd, je kan Atlanta in 2 dagen gezien hebben! Dus ik zou er niet te veel dagen voor inplannen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Maar ook wel even naar Stone Mountain gaan.
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

En vergeet Martin Luther King Memorial niet, voor mij het meest indrukwekkende van mijn reis naar Atlanta. o.a. zijn geboortehuis en de graftombe. Dat mag je echt niet missen. Laatst nog een collega getipt en die was er erg blij mee. Of ook het geboortehuis van Margaret Mitchell, die het boek Gone with the wind heeft geschreven.
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer