Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 6 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
bedeve
Amerika-expert

Re: Tickethulp deel 6 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Bericht door bedeve »

Hinko schreef: Heb af en toe weer gekeken na boeken, i know, en geen lagere prijzen gezien.
:oops: :oops: :roll: :roll: :sadcry: :sadcry: .

Lijkt me wel relaxed om een paar dagen op Ijsland rond te struinen en dan vanaf Denver door te gaan.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Genoeg te doen daar, was er helaas niet opgekleed tijdens mijn bezoek. :lol: :wink:

In the Blue Lagoon Bert :thumbup:
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Hinko schreef:
In the Blue Lagoon Bert :thumbup:
:thumbup:
Maar geen Emerald Club voordelen op IJsland :sadcry: :sadcry:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

**Ondertussen wijken we flink af van het topic. Vriendelijk verzoek om terug on-topic te gaan. Of elkaar een PB te sturen***
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Vorig jaar op de vrijdag na kerst de mooie tickets met BA naar Las Vegas geboekt, ben benieuwd of er dit jaar nog wat komt???
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Zojuist is de world sale van BA begonnen, maar helaas nog geen aanbiedingen in juli http://www.britishairways.com/travel/home/public/en_nl
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

En alleen bij vertrek uit Nederland.
Voor België zag ik nog geen sale pagina.
VivaBelgica
Amerika-ontdekker

Bericht door VivaBelgica »

eddepet71 schreef:Zojuist is de world sale van BA begonnen, maar helaas nog geen aanbiedingen in juli http://www.britishairways.com/travel/home/public/en_nl
In mei/juni kan ik nu voor ongeveer 700 euro boeken Amsterdam - Seattle.

Ik heb geen ervaring met vliegtuigdeals, maar:
* wijzigen deze prijzen ook dag per dag?
* is het dan redelijk om ervan uit te gaan dat deze de komende dagen nog lager gaan?
* hoe lang duren zo'n world sales typisch?
* komt er zeker ook nog een world sale vanuit Brussel?
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

VivaBelgica schreef:
Ik heb geen ervaring met vliegtuigdeals, maar:
* wijzigen deze prijzen ook dag per dag?
Ja dat kan. De maatschappijen verkopen de tickets in verschillende boekingsklasses. Nu hebben al die boekingsklasses een verschillende prijs. Je kunt dus 15 verschillende prijzen hebben voor een Economy ticket op dezelfde vlucht. De goedkoopste is niet flexibel, niet refundable, de duurste wel.
Ba heeft dus ook een speciale sale boekingsklasse, daar zijn bv maar 9 van beschikbaar op je vlucht. Is dat uitverkocht kom je in de volgende klasse. Ze kunnen het om markttechnische reden ook langer later duren. Ze kunnen elke dag wijzigingen ja.

* is het dan redelijk om ervan uit te gaan dat deze de komende dagen nog lager gaan?
Dat kan, maar zie verhaal hierboven. Misschien is er nog een klasse met nog lagere prijzen die nog niet open is voor boeken.(misschien gaat deze ook wel helemaal niet open)
* hoe lang duren zo'n world sales typisch?
Dat staat duidelijk op de site, tot en met 28 januari.
* komt er zeker ook nog een world sale vanuit Brussel?
Nee, zeker is dit niet
recidivist
Amerikafan

Bericht door recidivist »

Delta heeft op dit moment leuke deals naar zuid- en middenamerika vanaf Dusseldorf. Kan je ook leuk combineren met de USA.

Zojuist geboekt via eBookers:
- 27 mei Dusseldorf - Panama (paar dagen in Panama Stad want daar en in de nabije omgeving is meer dan genoeg te zien (Panamakanaal, de oude stad, jungle, indianen)
- 31 mei Panama - Atlanta
- 11 juni Atlanta - Dusseldorf

Kosten: EUR 445 p.p. (waarvan 399,09 aan belastingen! en dus 45 p.p. euro voor de vluchten zelf...). :thumbup:

Je kan met de deal ook leuke prijzen creëren voor andere bestemmingen in de USA. Vliegen vanuit Panama op bestemmingen in bijv. Florida (Tampa, Orlando) kwamen een paar tientjes duurder uit.

Kunnen we na deze trip weer een van de 7 wonderen van de moderne wereld (het Panama-kanaal) van ons 'to do' lijstje schrappen en op deze manier mooi combineren met onze USA-verslaving 8)
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
Rolie
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Rolie »

Ik ben nu voor onze reis volgend jaar (bijna dit jaar :thumbup:) aan het zoeken naar vliegtickets:

18 juli van Amsterdam naar Boston
27 juli van Washington DC naar Jackson Hole (Wyoming)
17 augustus van San Francisco naar Amsterdam

Voor mij lijkt het er nu op dat het het goedkoopst is om meerdere of alle vluchten bij één partij te boeken. Op skyscanner.nl of andere vergelijkingssites kan ik namelijk geen meervoudig vluchtplan ingeven en de losse vluchten van en naar Amsterdam gaan in het prijsbereik 500-700 allemaal via Dublin of IJsland. De directe verbinding van Delta komt gelijk uit op 2000+. Als ik echter alle drie de vluchten direct bij Delta boek kom ik totaal uit op €1310. En dit is dan dus mét twee non-stop vluchten van en naar Amsterdam.

Herkennen jullie dit? Wat is dan toch nog het voordeel van al je vluchten los van elkaar boeken? En wat vinden jullie van een p.p.-prijs van €1310 voor deze drie vluchten?

Edit: foutje in data hersteld.
Laatst gewijzigd door Rolie op 29 dec 2013, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Madphil
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Madphil »

Ik moet toch even wat frustratie van me af schrijven.

Ik kon me niet beheersen en heb de vlucht voor onze reis geboekt. Bij klm.com. Van Dusseldorf naar Denver met Delta en terug van LA naar Dusseldorf met Air France. Zeer acceptabele tijden, maar 1 tussenstop en een redelijke prijs. Ik ben nu in ieder geval gerust dat dit achter de rug is en kan verder met de rest plannen (auto, hotels en dagschema's).

KLM geeft je de mogelijkheid op hun site om tijdens het boeken meteen de stoelen te kiezen. Ik denk mooi, dan is dat ook al gedaan.
Na het boeken kijk ik het geheel nog even na, en de vastgelegde stoelen staan er niet bij. Ik denk, nog maar eens doen dan. Niet dus, een technische fout. Als ik inlog bij de site van de maatschappij zijn de stoelen die door de KLM worden weergegeven opeens niet beschikbaar. Erg raar.
Een simpel belletje met de service desk lost het geheel gelukkig meteen op, maar wel met andere stoelen meer achterin het vliegtuig. Toch tevreden, maar wel met een raar gevoel. Want waarom worden die stoelen dan als 'vrij' aangegeven terwijl ze dat niet zijn? De medewerkster bij KLM kon me daar ook geen antwoord op geven.

Heeft een van jullie dit ook wel eens gehad?
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Dit jaar zonder bericht van KLM een vliegtuigwijziging gehad, ik kwam er een week van tevoren zelf achter en we konden dus niet meer naast elkaar op zo'n lange vlucht, na een belletje met KLM op een heel andere vlucht gezet, ipv via Detroit, via LA naar huis gevlogen, uiteindelijk dus wel een oplossing maar ik vond het niet netjes van KLM dat ik geen bericht kreeg van de toestel wijziging, als ik niet zelf had gekeken hadden we dus geen vaste plaatsen in het vliegtuig gehad.
Madphil
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Madphil »

Dat zal mij niet gebeuren, ik check dat zeker 100 keer voordat we vliegen. :wink:
recidivist
Amerikafan

Bericht door recidivist »

Ik ben nu voor onze reis volgend jaar (bijna dit jaar :thumbup:) aan het zoeken naar vliegtickets:

18 juli van Amsterdam naar Boston
27 juli van Washington DC naar Jackson Hole (Wyoming)
17 juli van San Francisco naar Amsterdam
Ik denk dat er in de bovenstaande data een foutje zit en je 18 juni en 27 juni bedoeld?
En wat vinden jullie van een p.p.-prijs van €1310 voor deze drie vluchten?
Hoe strak zit je vast aan vertrek en terugkomen op Amsterdam? Vanaf Dusseldorf kom ik via Kayak.com (uitgaande van de data zoals hierboven staan) voor deze vluchten op een totaal van ongeveer EUR 950 p.p. Met een verschil van 350 p.p. op de tickets zou ik zeker overwegen om een nachtje in dusseldorf te slapen (park & fly-arrangement kost ongeveer 120 euro) en van daaruit te vertrekken.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
Rolie
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Rolie »

@recidivist Bedankt voor je prijscheck! De data zijn zoals je dacht maar dan allemaal een maand later, sorry voor die fout. 18 juli, 27 juli en 17 augustus dus. En met deze data kom ik op Kayak.com voor vertrek van en aankomst in Düsseldorf ook uit op prijzen p.p. in de €1300 dus dat is dan niet de moeite waard.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik kom ook niet aan goedkopere prijzen voor jouw data.
De domestic flight los boeken, komt het op 1200€ p.p. totaal en dan zijn dat geen rechtstreeks vluchten, maar via LHR. Toch nonstop met KLM komt het totaal dan op 1270€, dus bijna zelfde als jouw totale prijs.

https://www.kayak.com/flights/IAD,DCA,n ... 2014-07-27
https://www.kayak.com/flights/AMS,BRU,D ... 17/2adults

Eventueel hopen op komende promoties van BA, maar dan wordt het sowieso met stop in LHR.
Ik weet niet als KLM voor juli en augustus promoties doet, volgens anderen bijna nooit.
majtie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door majtie »

Wij willen volgend jaar zomer naar de westkust en aangezien veel vluchten een overstap hebben in Chicago zitten we er aan te denken om daar een dag of twee te verblijven. Scheelt dit in de prijs als je een overstap langer laat duren of is het dan even duur als wanneer je rechtstreeks doorvliegt? Kan het antwoord hierop nergens vinden. Als het duurder is dan gaan we het niet doen maar als het qua prijs niet uitmaakt lijkt het me wel leuk om een paar dagen Chicago te doen.
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
A3
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door A3 »

recidivist schreef:Delta heeft op dit moment leuke deals naar zuid- en middenamerika vanaf Dusseldorf. Kan je ook leuk combineren met de USA.

Zojuist geboekt via eBookers:
- 27 mei Dusseldorf - Panama (paar dagen in Panama Stad want daar en in de nabije omgeving is meer dan genoeg te zien (Panamakanaal, de oude stad, jungle, indianen)
- 31 mei Panama - Atlanta
- 11 juni Atlanta - Dusseldorf

Kosten: EUR 445 p.p. (waarvan 399,09 aan belastingen! en dus 45 p.p. euro voor de vluchten zelf...). :thumbup:

Je kan met de deal ook leuke prijzen creëren voor andere bestemmingen in de USA. Vliegen vanuit Panama op bestemmingen in bijv. Florida (Tampa, Orlando) kwamen een paar tientjes duurder uit.

Kunnen we na deze trip weer een van de 7 wonderen van de moderne wereld (het Panama-kanaal) van ons 'to do' lijstje schrappen en op deze manier mooi combineren met onze USA-verslaving 8)
Very nicely done!
A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

@majtie: Volgens mij maakt het niet zoveel uit in de prijs.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer