Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overstaptijd vlucht
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Overstaptijd vlucht
Hallo, ik heb even een vraagje over een vlucht van Los Angeles naar Amsterdam. Ik kan kiezen uit twee opties. Een tussenstop in Houston van 46 min of een tussenstop in New York (newark) van 41 min. Mijn voorkeur gaat uit naar new York omdat je dan al op de helft zit
. Is dit ook haalbaar en wat gebeurt er als je vertraging hebt en je je aansluiting mist? Bedankt alvast,Annemarie

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Overstaptijd vlucht
Ik heb geen ervaring met de customs in een van beide plaatsen, maar bedenk dat minder dan 3 kwartier erg kort kan zijn. Je kán het halen, maar dan moet alles meezitten. Als er veel vliegtuigen landen rond de tijd dat jullie landen dan is immigratie erg druk en haal je het vrijwel zeker niet.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Maar je hoeft toch niet meer door immigratie als je in LA al bent opgestapt? En wat gebeurt er als je die vlucht niet haalt?
Op de heenweg is deze overstaptijd absoluut niet aan te raden. Op de terugweg hoef je inderdaad niet meer door immigrations, dus heb je minder tijd nodig. Ik ben nog nooit in NY of Houston overgestapt, dus ik weet niet hoe die vliegvelden in elkaar zitten. In Detroit hadden wij afgelopen jaar 45 minuten en hebben het volgende vliegtuig gemakkelijk gehaald (we waren zelfs als eerste aan boord omdat we een kleintje mee hadden). Als je de vlucht niet haalt dan wordt je overgeboekt op de eerst beschikbare vlucht. Let wel op dat het gaat om de eerstvolgende vlucht met de luchtvaartmaatschappij waarbij jij hebt geboekt.
Ik kijk bij zulke korte overstaptijden altijd even naar de kaart van de luchthaven. Vaak kom je aan in dezelfde hal als dat je vertrekt. Dan is het een minutenkwestie. Als je afhankelijk bent van bijvoorbeeld een treintje of bus dan wordt t alweer wat lastiger.
Ik kijk bij zulke korte overstaptijden altijd even naar de kaart van de luchthaven. Vaak kom je aan in dezelfde hal als dat je vertrekt. Dan is het een minutenkwestie. Als je afhankelijk bent van bijvoorbeeld een treintje of bus dan wordt t alweer wat lastiger.
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Dat hoeft niet altijd hoor, wij misten eens een United vlucht naar Amsterdam in Washington doordat we zo lang onderweg geweest waren vanaf Las Vegas ivm slecht weer onderweg. We zijn toen diezelfde avond nog op een Air France vlucht geboekt via Parijs naar Amsterdam. United en Air France zitten niet eens in dezelfde alliantie.Joyco schreef:Als je de vlucht niet haalt dan wordt je overgeboekt op de eerst beschikbare vlucht. Let wel op dat het gaat om de eerstvolgende vlucht met de luchtvaartmaatschappij waarbij jij hebt geboekt.
Ik zou ook kiezen voor de overstap in Newark, dat is een kleiner en wat overzichtelijker vliegveld dan het (naar mijn mening) vreselijke Houston.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik vond Newark ook niet veel aan moet ik zeggen, maar Houston was nog minder. Qua tijden kan ik alleen voor Houston zeggen dat het tijd zat is. Newark heb ik alleen tijdens een heenvlucht gehad. Ik heb 3x een tussenstop op de terugweg binnen 15 min gedaan, dus normaal gesproken is het genoeg tijd.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Zoals al gezegd kán een overstap in 40minuten; je hoeft niet door immigratie en kan direct naar de volgende gate lopen en instappen. En als je de aansluiting mist, wordt je automatisch (en gratis) overgeboekt naar de eerstvolgende mogelijkheid (maar bedenk dat als je een late vlucht hebt, deze pas de volgende ochtend kan zijn...).
Je zegt een voorkeur te hebben voor een overstap op Newark omdat je dan al op de helft zit.
Zelf kies ik juist precies andersom: een zo kort mogelijke binnenlandse vlucht en een lange intercontinentale. Dit omdat de vliegtuigen voor de grote oversteek groter zijn en betere stoelen en audio/video hebben. Ook is de verzorging met drankjes en maaltijden hier beter. En op een lange oversteek heb ik iets meer kans wat te slapen (om niet helemaal een nacht over te slaan).
Je zegt een voorkeur te hebben voor een overstap op Newark omdat je dan al op de helft zit.
Zelf kies ik juist precies andersom: een zo kort mogelijke binnenlandse vlucht en een lange intercontinentale. Dit omdat de vliegtuigen voor de grote oversteek groter zijn en betere stoelen en audio/video hebben. Ook is de verzorging met drankjes en maaltijden hier beter. En op een lange oversteek heb ik iets meer kans wat te slapen (om niet helemaal een nacht over te slaan).

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Geheel met Frasi eens. Terug vanuit NYC is vaak te kort om wat te slapen. Met een beetje wind mee, sta je binnen 7 uurtjes op Schiphol. In 2013 vanuit LA met een stop van 40min in Houston naar Amsterdam gereisd. Ging prima daar, vliegtuigen stonden dicht bij elkaar en geen extra securitycheck.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Wij hebben dezelfde stop in Houston al vaker gemaakt, ook met 40-45 minuten er tussen. Is prima te doen en de afstanden om te lopen zijn kleiner dan die op Newark.
Als je beide vluchten tegelijk hebt geboekt en beide vluchten van dezelfde maatschappij zijn, weten ze bij vertrek uit LAX al dat je onderweg bent. Soms krijg je dan voorrang bij het uitstappen als de aansluiting krap is.
En je bagage wordt al in LAX gelabeld voor AMS, die hoef je zelf ook niet meer van de band te halen bij het overstappen.
Gr,
HarryH
Als je beide vluchten tegelijk hebt geboekt en beide vluchten van dezelfde maatschappij zijn, weten ze bij vertrek uit LAX al dat je onderweg bent. Soms krijg je dan voorrang bij het uitstappen als de aansluiting krap is.
En je bagage wordt al in LAX gelabeld voor AMS, die hoef je zelf ook niet meer van de band te halen bij het overstappen.
Gr,
HarryH
- Ruud2004
- Amerika-expert
Dat "voorrang bij uitstappen" lukt natuurlijk nooit. Werkt alleen als je bijna voor in het vliegtuig zit. Je herkent vast dat nerveuze gedoe (als het vliegtuig aan de gate staat) wel. Worstel je daar maar eens doorheen!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Heb toch meegemaakt dat iedereen gevraagd wordt om te blijven zitten en iedereen dat ook doet 

- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Was je zeker de enige Nederlander aan boord?harryh schreef:Heb toch meegemaakt dat iedereen gevraagd wordt om te blijven zitten en iedereen dat ook doet

Met Europeanen werkt zoiets niet...

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Zie dat voorgelaten worden ook niet echt lukken, de seconde dat het mag staat iedereen al recht in de gang. Ik zou persoonlijk nooit met zo een korte overstap tijd een vlucht boeken. Het kan de reistijd korter maken, maar heb toch liefst een overstap tijd waarbij ik me niet te veel zorgen moet maken.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik heb het afgelopen sept meegemaakt dat de vlucht vertraagd was en dat gevraagd werd door de pursur en ook nogmaals door de piloot om te blijven zitten zodat de 2 mensen die direct door moesten vliegen als eerste eruit konden en 90% van de mensen deed dat ook. Ik heb wel iemand bijna teruggeduwd in zn plaats toen ik eraan kwam maar was als 3e het vliegtuig uit terwijl ik op rij 28 zat ! Vervolgens zag ik ook mijn koffer nog aan boord gaan: was helemaal top geregeld op Newark toen bij Delta maar liever iets meer tijd. 40 minuten is normaal gesproken goed te doen.
- pumi1000
- Amerika-expert
Wij hadden laatste keer ook een overstap van 41 minuten op terugweg. Was op Atlanta en daar moesten we zelfs nog met het treintje mee om van ene terminal naar andere te komen. Binnen 20 minuten hadden we het gehaald. Het is dus te doen als er niets tegenzit. Je moet maar zo denken het is de terugweg, dus thuiskomen doe je zo wie zo 

1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Niet onbelangrijk: over welke tijd van het jaar hebben we het? Als het om de wintermaanden gaat zou ik absoluut voor Houston kiezen, in het noordoosten van de US kan het in de winter 1 groot vertragingsfeest zijn....
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
-
- Amerika-newbie
Hallo,
wij hebben voor in september een vlucht geboekt naar Los Angels via cheaptickets.be. Deze vlucht gaat via Lufthansa (uitgevoerd door United Airlines) en maakt een tussenstop in Washington. Eerst hadden we in Washington 2,5 uur tijd om over te stappen, wat ons dan ook nog wel haalbaar leek.
Maar nu heb ik recent een mail ontvangen dat de volgende vlucht vervroegd is, waardoor we maar 1 uur en 20 minuten overhouden! Dit lijkt me zeer weinig, daar we ook terug door de immigratie moeten, onze koffers moeten ophalen en terug door de douane moeten ...
Lijkt jullie dit haalbaar?
Wat zijn mogelijke stappen die ik kan ondernemen?
Alvast bedankt!
x Lotte
wij hebben voor in september een vlucht geboekt naar Los Angels via cheaptickets.be. Deze vlucht gaat via Lufthansa (uitgevoerd door United Airlines) en maakt een tussenstop in Washington. Eerst hadden we in Washington 2,5 uur tijd om over te stappen, wat ons dan ook nog wel haalbaar leek.
Maar nu heb ik recent een mail ontvangen dat de volgende vlucht vervroegd is, waardoor we maar 1 uur en 20 minuten overhouden! Dit lijkt me zeer weinig, daar we ook terug door de immigratie moeten, onze koffers moeten ophalen en terug door de douane moeten ...
Lijkt jullie dit haalbaar?
Wat zijn mogelijke stappen die ik kan ondernemen?
Alvast bedankt!

x Lotte
Even voor de duidelijkheid: is dat de heenreis of terugreis? Als het de heenreis is dan wordt het zeer krap maar als het de terugreis betreft dan is het voldoende. Op de terugreis hoef je niet door immigrations en customs en wordt je bagage doorgestuurd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik lees toch duidelijk naar Los Angeles en een tussenstop in Washington. Ik neem aan dat dat Dulles is?
1 uur en 20 min is erg krap. Je moet dus zeker zorgen dat je niet meer gaat plassen nadat je geland bent voor je zeker weet dat je door immigrations, koffers van de band pakken, douane, de koffers weer inleveren, naar de andere terminal, security controle en bij de gate bent voor je volgende vlucht. Het hangt gewoon voornamelijk af van of je vlucht optijd aankomt en immigrations en daar valt op voorhand weinig van te zeggen. Ik heb nog nooit langer dan 1u gedaan voor overstappen, maar dat kan ook mazzel zijn geweest.
1 uur en 20 min is erg krap. Je moet dus zeker zorgen dat je niet meer gaat plassen nadat je geland bent voor je zeker weet dat je door immigrations, koffers van de band pakken, douane, de koffers weer inleveren, naar de andere terminal, security controle en bij de gate bent voor je volgende vlucht. Het hangt gewoon voornamelijk af van of je vlucht optijd aankomt en immigrations en daar valt op voorhand weinig van te zeggen. Ik heb nog nooit langer dan 1u gedaan voor overstappen, maar dat kan ook mazzel zijn geweest.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn dochter had vorige maand 3,5 uur overstaptijd op Dulles en heeft zich úúúúren zitten vervelen.
Maar ja, je kunt ook pech hebben. Als het gewijzigd kan worden zou ik dat doen, dan zit je wel zo rustig. En anders zorgen dat je snel uit het vliegtuig bent of flink voordringen bij Immigrations (wel vriendelijk vragen
).
Marianne
Maar ja, je kunt ook pech hebben. Als het gewijzigd kan worden zou ik dat doen, dan zit je wel zo rustig. En anders zorgen dat je snel uit het vliegtuig bent of flink voordringen bij Immigrations (wel vriendelijk vragen

Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1324 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-