Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
SHOWTOPIC - Deel je video.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: SHOWTOPIC - Deel je video
Dit leek me een leuk filmpje om ook hier neer te zetten (iom Dani). Mooi filmpje over hoe het is om een jaar zonder familie en vrienden in een compleet ander land en omgeving naar school te gaan en nieuwe vrienden te ontmoeten.....
Ik zag zojuist jou bericht over High School in Amerika.
Ondertussen ben ik alweer 2 maanden terug en ik heb de tijd van mijn leven gehad in Amerika, ik heb daarom ook een video gemaakt!
Enjoy,
Dani
http://www.youtube.com/watch?v=n6oLbtRyGmk
Ik zag zojuist jou bericht over High School in Amerika.
Ondertussen ben ik alweer 2 maanden terug en ik heb de tijd van mijn leven gehad in Amerika, ik heb daarom ook een video gemaakt!
Enjoy,
Dani
http://www.youtube.com/watch?v=n6oLbtRyGmk
Hier ook nog even de film van mijn vakantie. Beste om hem in Full HD te kijken. Hij is volledig geschoten met de GoPro Hero 3.
[youtube]dFF4dN9MqF8[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=dFF4dN9MqF8
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
nadat we bij eerdere reizen van elke dag een video maakten met aangepaste muziek en bewerkingen hebben we nu besloten om het over een andere boeg te gooien.
Door de nogal hoge frequentie van onze reizen en omdat sommige dagen zowat integraal gefilmd werden werd het een onbegonnen taak om deze werkwijze aan te houden. Het zou veel te lang duren om al deze video's te bewerken en te publiceren. Anderzijds vonden we het spijtig dat al dat informatieve materiaal onaangeroerd bleef liggen en dat toekomstige reizigers er ook niets aan hadden.
Vandaar dat we nu begonnen zijn met alle video's, zo goed als, integraal te posten IN onze blog op de desbetreffende dagen. We hebben ook het geluid behouden (meestal dus wind/banden), maar liever dit dan er muziek op te zetten die er helemaal niet bij past én wat dus eigenlijk het meeste tijd vraagt om "degelijke" video's te maken. Anderzijds geeft het soms een toegevoegde waarde om de stenen onder de banden te horen wegspringen op één of andere dirt road
.
We hopen op die manier onze blogs heel wat informatiever te maken en zodoende nuttig te zijn voor mensen die trips plannen in deze regio's. We willen zo helpen om iemand al dan niet een bepaalde weg te laten rijden en/of om te zien hoe je ergens naartoe rijdt. Daarom hebben we ook meestal, als we in de video's geknipt hebben, de afslagen behouden.
Inmiddels staan alle video's online in de blog van december 2012.
Wat de blog van april 2013 betreft :
2013 03 29 Las Vegas Freemont Street Experience (korte video's)
2013 03 30 Mojave Desert and Joshua Tree Road Scenic Backway
2013 03 30 first test of the DJI Phantom (Mojave Desert and Joshua Tree Road Scenic Backway)
2013 03 30 Snow Canyon Scenic Drive
2013 03 30 dirt road to Yant Flat
2013 03 30 DJI Phantom flying over Yant Flat
2013 03 31 Zion NP Boulevard
2013 04 01 Houserock Valley Road - Wire Pass Trailhead (The Wave)
2013 04 01 Wire Pass Trailhead - Houserock Valley Road - US89 - Page
De rest volgt eerstdaags en er zitten nog bijzonder interessante tussen : de volledige scenic drive in Monument Valley, de schitterende Moki Dugway naar Mulley Point, de bijzonder remote Johns Canyon Road, de 4x4 trip door Canyonlands NP en natuurlijk ook ons hachelijk sneeuwavontuur over de Million Dollar Highway en "our trip to hell" naar de King of Wings
Ondertussen komt onze volgende trip naar het Zuidwesten met rasse schreden dichterbij (14 december) en moeten we eigenlijk nog beginnen met de voorbereiding
. Allicht blijft er dus geen tijd meer over om alle video's van Alaska (2012) en VS-Canada (2013) te posten, maar deze volgen zeker en vast achteraf.
Alvast veel (informatief) kijkplezier
.
Door de nogal hoge frequentie van onze reizen en omdat sommige dagen zowat integraal gefilmd werden werd het een onbegonnen taak om deze werkwijze aan te houden. Het zou veel te lang duren om al deze video's te bewerken en te publiceren. Anderzijds vonden we het spijtig dat al dat informatieve materiaal onaangeroerd bleef liggen en dat toekomstige reizigers er ook niets aan hadden.
Vandaar dat we nu begonnen zijn met alle video's, zo goed als, integraal te posten IN onze blog op de desbetreffende dagen. We hebben ook het geluid behouden (meestal dus wind/banden), maar liever dit dan er muziek op te zetten die er helemaal niet bij past én wat dus eigenlijk het meeste tijd vraagt om "degelijke" video's te maken. Anderzijds geeft het soms een toegevoegde waarde om de stenen onder de banden te horen wegspringen op één of andere dirt road

We hopen op die manier onze blogs heel wat informatiever te maken en zodoende nuttig te zijn voor mensen die trips plannen in deze regio's. We willen zo helpen om iemand al dan niet een bepaalde weg te laten rijden en/of om te zien hoe je ergens naartoe rijdt. Daarom hebben we ook meestal, als we in de video's geknipt hebben, de afslagen behouden.
Inmiddels staan alle video's online in de blog van december 2012.
Wat de blog van april 2013 betreft :
2013 03 29 Las Vegas Freemont Street Experience (korte video's)
2013 03 30 Mojave Desert and Joshua Tree Road Scenic Backway
2013 03 30 first test of the DJI Phantom (Mojave Desert and Joshua Tree Road Scenic Backway)
2013 03 30 Snow Canyon Scenic Drive
2013 03 30 dirt road to Yant Flat
2013 03 30 DJI Phantom flying over Yant Flat
2013 03 31 Zion NP Boulevard
2013 04 01 Houserock Valley Road - Wire Pass Trailhead (The Wave)
2013 04 01 Wire Pass Trailhead - Houserock Valley Road - US89 - Page
De rest volgt eerstdaags en er zitten nog bijzonder interessante tussen : de volledige scenic drive in Monument Valley, de schitterende Moki Dugway naar Mulley Point, de bijzonder remote Johns Canyon Road, de 4x4 trip door Canyonlands NP en natuurlijk ook ons hachelijk sneeuwavontuur over de Million Dollar Highway en "our trip to hell" naar de King of Wings

Ondertussen komt onze volgende trip naar het Zuidwesten met rasse schreden dichterbij (14 december) en moeten we eigenlijk nog beginnen met de voorbereiding

Alvast veel (informatief) kijkplezier

- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
vandaag onder andere de video van de schitterende Johns Canyon Road ge-upload, met ook luchtbeelden van de DJI Phantom over Goosenecks : blog 4 april 2013 : Johns Canyon Road
En Onion Creek Road waar men 22x door de Onion Creek rijdt : blog 6 april 2013 : Onion Creek
Dit weekend ook de volledige Scenic Drive in Monument Valley online gezet (blog 3 april 2013). Misschien kan dit een hulp zijn voor forumleden die er aan twijfelen of ze die al dan niet met een gewone auto kunnen/willen doen : Scenic Drive Monument Valley
En Onion Creek Road waar men 22x door de Onion Creek rijdt : blog 6 april 2013 : Onion Creek
Dit weekend ook de volledige Scenic Drive in Monument Valley online gezet (blog 3 april 2013). Misschien kan dit een hulp zijn voor forumleden die er aan twijfelen of ze die al dan niet met een gewone auto kunnen/willen doen : Scenic Drive Monument Valley
- suzanne_reijm
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Superleuk topic!
Heerlijk om de hele avond amerikafilmpjes te kijken
!
Hierbij mijn bijdrage:
Onze 'trailer' voor de amerika film 2012:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Compialtie 'trailer' 2011 & 2012
Diverse stukjes uit de film in wat compilaties van de film van 2012:
Groetjes Suus
Heerlijk om de hele avond amerikafilmpjes te kijken

Hierbij mijn bijdrage:
Onze 'trailer' voor de amerika film 2012:
Compialtie 'trailer' 2011 & 2012
Diverse stukjes uit de film in wat compilaties van de film van 2012:
Groetjes Suus
2007 Florida
2011 Zuid-Westen standaard rondje LA - LA
2012 Seattle - Denver - New York
2014 In de planning een rode rotsen rondje!
http://remysuus.waarbenjij.nu
2011 Zuid-Westen standaard rondje LA - LA
2012 Seattle - Denver - New York
2014 In de planning een rode rotsen rondje!
http://remysuus.waarbenjij.nu
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Onderstaand een lijst van alle video's die jullie in onze blogs of ons Youtube/Vimeo kanaal kunnen terugvinden.
We wijzen er met klemtoon op dat de video's van de dirt roads niet representatief zijn voor de huidige wegcondities. Men moet zich absoluut voldoende informeren vooraleer aan een dirt road te beginnen.
In de meest gevallen is de huurauto niet verzekerd bij schade op een dirt road, dat doe je dus volledig op eigen risico.
Check het reservewiel bij ontvangst van de huurwagen. M+S banden kunnen een grote hulp zijn.
Voorzie tevens voldoende kledij, eten en drinken. GSM-bereik is er nergens.
Bepaalde van onderstaande dirt roads worden best niet gereden zonder ervaring.
Bezint eer je begint...en rij absoluut verstandig en voorzichtig.
Je kan hier een voorbeeld van een dirt road zien waar de omstandigheden dramatisch veranderden binnen een paar uur tijd : 's morgens hard bevroren en na enkele uren zon herschapen in een ondoordringbare modderpoel.
Gelukkig was er toen een behulpzaam Duits koppel, maar dat zal in de meeste gevallen niet zo zijn...
Dirt roads
Yant Flat
Houserock Valley Road (The Wave)
Monument Valley Scenic Drive
Moki Dugway - Johns Canyon Road
- Cigarette Springs Road (Fallen Roof Ruin) - Dirty Devil River Overlook
Hanksville - Five Holes Arch - Green River
Onions Creek Road
Moab - Secret Spire - Spring Canyon Bottom - Shafer Trail - Shafer Canyon Road
Moab - Gemini Bridges
Million Dollar Highway : je zou kunnen denken "euh...dirt road"...? Just watch...
Bisti Badlands - King of Wings : dat was in april 2013 absoluut onze highway to hell...
White Pocket
Smoky Mountain Road
UT12 - Burr Trail - Upper Muley Twist Canyon - Notom Bullfrog Road
Cathedral Valley Loop
Alabama Hills
Scenic drive en/of dirt road
Valley of Fire - Smithsonian Butte Road
Alabama Hills - Death Valley
Scenic Drive (geen dirt road)
Bryce Canyon NP
Capitol Reef NP
Joshua Tree NP
US95 - Bicentennial Highway
Sedona - Jerome
Andere video's van bijzondere gebieden in het Zuidwesten
Water Holes Bend - Water Holes Canyon
Coal Mine Canyon - Balanced Rock
Blue Canyon
The Nautilus - Toadstool Hoodoos - Studhorse Point
Alaska
We hopen dat jullie van de video's kunnen genieten en dat ze een hulp kunnen zijn bij het plannen van een volgende reis
We wijzen er met klemtoon op dat de video's van de dirt roads niet representatief zijn voor de huidige wegcondities. Men moet zich absoluut voldoende informeren vooraleer aan een dirt road te beginnen.
In de meest gevallen is de huurauto niet verzekerd bij schade op een dirt road, dat doe je dus volledig op eigen risico.
Check het reservewiel bij ontvangst van de huurwagen. M+S banden kunnen een grote hulp zijn.
Voorzie tevens voldoende kledij, eten en drinken. GSM-bereik is er nergens.
Bepaalde van onderstaande dirt roads worden best niet gereden zonder ervaring.
Bezint eer je begint...en rij absoluut verstandig en voorzichtig.
Je kan hier een voorbeeld van een dirt road zien waar de omstandigheden dramatisch veranderden binnen een paar uur tijd : 's morgens hard bevroren en na enkele uren zon herschapen in een ondoordringbare modderpoel.
Gelukkig was er toen een behulpzaam Duits koppel, maar dat zal in de meeste gevallen niet zo zijn...
Dirt roads
Yant Flat
Houserock Valley Road (The Wave)
Monument Valley Scenic Drive
Moki Dugway - Johns Canyon Road

Hanksville - Five Holes Arch - Green River
Onions Creek Road
Moab - Secret Spire - Spring Canyon Bottom - Shafer Trail - Shafer Canyon Road
Moab - Gemini Bridges
Million Dollar Highway : je zou kunnen denken "euh...dirt road"...? Just watch...
Bisti Badlands - King of Wings : dat was in april 2013 absoluut onze highway to hell...

White Pocket
Smoky Mountain Road
UT12 - Burr Trail - Upper Muley Twist Canyon - Notom Bullfrog Road
Cathedral Valley Loop

Alabama Hills
Scenic drive en/of dirt road
Valley of Fire - Smithsonian Butte Road
Alabama Hills - Death Valley
Scenic Drive (geen dirt road)
Bryce Canyon NP
Capitol Reef NP
Joshua Tree NP
US95 - Bicentennial Highway
Sedona - Jerome
Andere video's van bijzondere gebieden in het Zuidwesten
Water Holes Bend - Water Holes Canyon
Coal Mine Canyon - Balanced Rock
Blue Canyon
The Nautilus - Toadstool Hoodoos - Studhorse Point
Alaska
We hopen dat jullie van de video's kunnen genieten en dat ze een hulp kunnen zijn bij het plannen van een volgende reis

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik heb even een kleine samenvatting gemaakt van onze reis afgelopen zomer 
Binnenkort dus nog een uitgebreidere! (gefilmd met Gopro hero 3 black & Nikond5100)
[youtube]eui-0Znmrlc[/youtube]

Binnenkort dus nog een uitgebreidere! (gefilmd met Gopro hero 3 black & Nikond5100)
[youtube]eui-0Znmrlc[/youtube]
Westkust + oostkust 2011 reisverslag 2011
Westkust + new York 2013 reisverslag 2013
Florida reisverslag augustus 2014
Westkust + new York 2013 reisverslag 2013
Florida reisverslag augustus 2014
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leuk filmpje Steps. benieuwd hoe de 'lange' versie eruit ziet. Ik moet toch echt ook eens een goPro gaan aanschaffen denk ik
En zorgen dat de andere camera's heel blijven tijdens de reis 
Dit is deel 1 van het 3-luik van de vakantie in Mei: Los Angeles - Capitol Reef duur 45 min
https://www.youtube.com/watch?v=Rb45B3j35mI
[youtube]Rb45B3j35mI[/youtube]

Dit is deel 1 van het 3-luik van de vakantie in Mei: Los Angeles - Capitol Reef duur 45 min
https://www.youtube.com/watch?v=Rb45B3j35mI
[youtube]Rb45B3j35mI[/youtube]
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yellowstone (trailer van de BBC (waarvoor dank) gemixed met eigen beelden)
[youtube]eshz-mwVjCE[/youtube]
[youtube]eshz-mwVjCE[/youtube]
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat is dat nou haha
Ik zal die andere (wel m.n. eigen beelden) hier ook plaatsen. Muziek is van dances with wolves overigens. Als ik het hier plaats met de youtube [ ] wordt het op de Ipad overigens heel onscherp.
http://www.youtube.com/watch?v=tL4sLjBz0CM
Ik zal die andere (wel m.n. eigen beelden) hier ook plaatsen. Muziek is van dances with wolves overigens. Als ik het hier plaats met de youtube [ ] wordt het op de Ipad overigens heel onscherp.
http://www.youtube.com/watch?v=tL4sLjBz0CM
NenE schreef:Hier ook nog even de film van mijn vakantie. Beste om hem in Full HD te kijken. Hij is volledig geschoten met de GoPro Hero 3.
Mooie video dit! Leuk gemonteerd ook!!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Part II van het drieluik 2013:
Dit is deel 2 van het 3-luik van de vakantie in Mei: Canyonlands - Yellowstone, duur 60 min
maar het is ook moeilijk om te kiezen
http://www.youtube.com/watch?v=TycMPwEydNU
[youtube]TycMPwEydNU[/youtube]
Dit is deel 2 van het 3-luik van de vakantie in Mei: Canyonlands - Yellowstone, duur 60 min

http://www.youtube.com/watch?v=TycMPwEydNU
[youtube]TycMPwEydNU[/youtube]
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik reed net door een dorp, stak er ineens een koe de weg over.... ik moest gelijk even terugdenken aan Custer State Park in South Dakoto dit jaar. Alleen waren de koeien daar iets groter.
http://www.youtube.com/watch?v=tjV3MJ4OWKY
[youtube]tjV3MJ4OWKY[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=tjV3MJ4OWKY
[youtube]tjV3MJ4OWKY[/youtube]
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Rudi, welke intromuziek is dat als ik vragen mag.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hey Paul,
sorry voor de late reactie maar we zijn pas (3u geleden) terug in België.
De muziek hebben we gewoon van de site van Apple genomen bij 'vrij te gebruiken'. De titel zou ik echt niet weten.
Mocht ik het nog op één of andere manier te weten komen, dan stuur ik het zeker door.
sorry voor de late reactie maar we zijn pas (3u geleden) terug in België.
De muziek hebben we gewoon van de site van Apple genomen bij 'vrij te gebruiken'. De titel zou ik echt niet weten.
Mocht ik het nog op één of andere manier te weten komen, dan stuur ik het zeker door.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ok, ik zal je een dezer dagen sowieso een pm sturen omtrend de dji. Ik twijfel nl enorm of ik de oude of de nieuwe (en dan met of zonder camera) moet nemen. Kan de phantom nl ergens voor €399 krijgen
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
net vóór we vertrokken hebben we de Phantom 2 gekocht, maar omdat die nog niet beschikbaar was hebben we dus nog de "1" meegenomen.
Morgen gaan we het nieuwe toestel ophalen.
Het gaat niet enkel om de Phantom, Paul. Je "moet" er ook absoluut een gimbal bij hebben, anders heb je nooit stabiele beelden. Zowel de Phantom 2 als de Vision zijn standaard voorzien van een gimbal.
Wij hebben hem apart geïnstalleerd op onze "1".
De Vision is tevens standaard voorzien van een camera, maar deze Phantom vind ik peperduur + je blijft gebonden aan de meegeleverde camera, terwijl ik persoonlijk vind dat de GoPro daar het meest geschikte toestel voor is.
Daarnaast is ook een FPV-bril aan te raden. Daarom zijn wij ook altijd met 2 : mijn zoon die met de quadcopter vliegt en die hem visueel volgt en ik die door de bril kijk en hem zeg hoe hij moet vliegen. Vermits ik dus in real-time zie wat er gefilmd wordt is dit ook makkelijker te dirigeren.
Morgen gaan we het nieuwe toestel ophalen.
Het gaat niet enkel om de Phantom, Paul. Je "moet" er ook absoluut een gimbal bij hebben, anders heb je nooit stabiele beelden. Zowel de Phantom 2 als de Vision zijn standaard voorzien van een gimbal.
Wij hebben hem apart geïnstalleerd op onze "1".
De Vision is tevens standaard voorzien van een camera, maar deze Phantom vind ik peperduur + je blijft gebonden aan de meegeleverde camera, terwijl ik persoonlijk vind dat de GoPro daar het meest geschikte toestel voor is.
Daarnaast is ook een FPV-bril aan te raden. Daarom zijn wij ook altijd met 2 : mijn zoon die met de quadcopter vliegt en die hem visueel volgt en ik die door de bril kijk en hem zeg hoe hij moet vliegen. Vermits ik dus in real-time zie wat er gefilmd wordt is dit ook makkelijker te dirigeren.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Aha kijk, als ik google zie ik alleen maar de vision als ik Phantom II intik, wist dus niet dat er ook een II zonder
Vision was. Maar aangezien ik geen gopro heb maar een andere cam moet ik er ook een GoPro bijkopen en dan is die vision misschien toch interessant. Dan kan ik de Rollei op de auto plakken en hoef ik in principe geen GoPro aan te schaffen.
Maar ik zal dit eerdaags na Oud en nieuw wel een keer dieper als vraag in een pm sturen, gaat denk ik er offtopic nu.
Vision was. Maar aangezien ik geen gopro heb maar een andere cam moet ik er ook een GoPro bijkopen en dan is die vision misschien toch interessant. Dan kan ik de Rollei op de auto plakken en hoef ik in principe geen GoPro aan te schaffen.
Maar ik zal dit eerdaags na Oud en nieuw wel een keer dieper als vraag in een pm sturen, gaat denk ik er offtopic nu.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19792 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties