Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis diane1347: 4 weken LA-LA september 2014. Goeie planning?
Reis diane1347: 4 weken LA-LA september 2014. Goeie planning?
Hallo allemaal,
wij willen in september 2014 een rondreis maken en wij willen starten en eindigen in LA. Wij zijn natuurliefhebbers maar ook strandliefhebbers en willen voordat wij weer aan het werk gaan graag de laatste dagen van de vakantie uitrusten op een strand in de buurt van LA.
Ik heb met heel veel plezier de afgelopen weken dit forum gelezen en er enorm veel tips uitgehaald waarvoor dank!
Zou iemand op mijn reis kunnen "schieten" zodat ik weet dat ik een redelijk schema heb gemaakt die qua tijd en kilometers ook te doen is? We hebben 4 weken dus misschien zitten er her en der teveel nachten ergens maar alles op het gemakkie bekijken is ook wel een fijn idee.
De vlucht hoop ik met de KLM werelddealweken goedkoper te kunnen kopen en daarna ga ik de hotels boeken want vooral de hotels in de NP zijn snel vol begreep ik al.
Alvast enorm bedankt, groetjes Diane
Dag 1 vertrek A'dam
2 aankomst LA
3 LA- Palm- Springs
4 Palm Springs- Scottsdale
5 Scottsdale- Grand Canyon
6 Grand Canyon- Page
7 Page
8 Page- Moab
9 Moab
10 Moab- Bryce Canyon
11 Bryce Canyon
12 Bryce Canyon- Zion (overnachten Springdale ??)
13 Zion- Las Vegas
14 Las Vegas
15 Las Vegas- Fresno ( via death Valley??)
16 Fresno- Yosemite
17 Yosemite
18 Yosemite-Sonoma Valley of Napa Valley
19 Sonoma- San Francisco
20 San Francisco
21 San Francisco- Monterey
22 Montery- Santa Maria ( of een andere leuke plaats ??)
23 Santa Maria- Los Angeles
24 tm 27 Los Angeles
28 naar huis
wij willen in september 2014 een rondreis maken en wij willen starten en eindigen in LA. Wij zijn natuurliefhebbers maar ook strandliefhebbers en willen voordat wij weer aan het werk gaan graag de laatste dagen van de vakantie uitrusten op een strand in de buurt van LA.
Ik heb met heel veel plezier de afgelopen weken dit forum gelezen en er enorm veel tips uitgehaald waarvoor dank!
Zou iemand op mijn reis kunnen "schieten" zodat ik weet dat ik een redelijk schema heb gemaakt die qua tijd en kilometers ook te doen is? We hebben 4 weken dus misschien zitten er her en der teveel nachten ergens maar alles op het gemakkie bekijken is ook wel een fijn idee.
De vlucht hoop ik met de KLM werelddealweken goedkoper te kunnen kopen en daarna ga ik de hotels boeken want vooral de hotels in de NP zijn snel vol begreep ik al.
Alvast enorm bedankt, groetjes Diane
Dag 1 vertrek A'dam
2 aankomst LA
3 LA- Palm- Springs
4 Palm Springs- Scottsdale
5 Scottsdale- Grand Canyon
6 Grand Canyon- Page
7 Page
8 Page- Moab
9 Moab
10 Moab- Bryce Canyon
11 Bryce Canyon
12 Bryce Canyon- Zion (overnachten Springdale ??)
13 Zion- Las Vegas
14 Las Vegas
15 Las Vegas- Fresno ( via death Valley??)
16 Fresno- Yosemite
17 Yosemite
18 Yosemite-Sonoma Valley of Napa Valley
19 Sonoma- San Francisco
20 San Francisco
22 Montery- Santa Maria ( of een andere leuke plaats ??)
23 Santa Maria- Los Angeles
24 tm 27 Los Angeles
28 naar huis
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: 4 weken rondreis LA-LA september 2014. Goeie planning of niet?
Hallo, welkom op het forum!
Voor de rondreis heb je geen 4 weken maar ruim 3: dat is met ene rondje net iets te kort om ook Moab in de route op te nemen vind ik. Wel zit er nog wat ruimte in je route: je komt op dag 1 al aan in LA, en niet op dag 2. Maar die ruimte verlies je weer op het eind.
Ik zou een aantal dingen anders indelen, maar dat is voor een deel een kwestie van smaak.
Je kunt tussen LA en de GC een dag winnen zonder de stop in Scottsdale. Een alternatief is vliegen op Phoenix: dat scheelt je 2 dagen vergeleken met jouw route.
Je maakt een lange rijdag van Page naar Moab. Je mist hier een overnachting in Monument Valley, wat eigenlijk een must is. Dat zou je kunnen doen in plaats van de tweede nacht Page. Rondom Moab is erg veel te doen, daar zou ik zeker 3 nachten blijven, zeker als je van Page komt en daarna naar Bryce rijdt. Tussen Moab en Bryce zou een tussenstop ook niet verkeerd zijn, bijvoorbeeld in Torrey. Dat geeft je meer tijd voor de bezienswaardigheden onderweg en voor Capitol Reef.
Voor Bryce zou dan 1 nacht volstaan, terwijl ik voor Zion liever 2 nachten zou uittrekken, zeker als je wilt wandelen.
Fresno begrijp ik niet; ik zou van Las Vegas via Death Valley naar Lee Vining rijden, met 1 of 2 stops en via de Tioga Pass Yosemite binnen rijden.
Als je voldoende tijd hebt kan een stop bij Sonoma, maar anders zou ik dat laten vallen.
Succes met de planning!
Marianne
Voor de rondreis heb je geen 4 weken maar ruim 3: dat is met ene rondje net iets te kort om ook Moab in de route op te nemen vind ik. Wel zit er nog wat ruimte in je route: je komt op dag 1 al aan in LA, en niet op dag 2. Maar die ruimte verlies je weer op het eind.

Ik zou een aantal dingen anders indelen, maar dat is voor een deel een kwestie van smaak.
Je kunt tussen LA en de GC een dag winnen zonder de stop in Scottsdale. Een alternatief is vliegen op Phoenix: dat scheelt je 2 dagen vergeleken met jouw route.
Je maakt een lange rijdag van Page naar Moab. Je mist hier een overnachting in Monument Valley, wat eigenlijk een must is. Dat zou je kunnen doen in plaats van de tweede nacht Page. Rondom Moab is erg veel te doen, daar zou ik zeker 3 nachten blijven, zeker als je van Page komt en daarna naar Bryce rijdt. Tussen Moab en Bryce zou een tussenstop ook niet verkeerd zijn, bijvoorbeeld in Torrey. Dat geeft je meer tijd voor de bezienswaardigheden onderweg en voor Capitol Reef.
Voor Bryce zou dan 1 nacht volstaan, terwijl ik voor Zion liever 2 nachten zou uittrekken, zeker als je wilt wandelen.
Fresno begrijp ik niet; ik zou van Las Vegas via Death Valley naar Lee Vining rijden, met 1 of 2 stops en via de Tioga Pass Yosemite binnen rijden.
Als je voldoende tijd hebt kan een stop bij Sonoma, maar anders zou ik dat laten vallen.
Hotels boeken kun je ook nu al doen, meestal kun je gratis annuleren.diane1347 schreef: De vlucht hoop ik met de KLM werelddealweken goedkoper te kunnen kopen en daarna ga ik de hotels boeken want vooral de hotels in de NP zijn snel vol begreep ik al.
Succes met de planning!
Marianne
Op basis van historie hebben de wereldealweken van KLM in januari een reisperiode tot en met half juni.
September zit daar niet bij. Die komt bij de volgende en dat is....september.
Mocht je, zoals Marianne als tip gaf, aankomen in Phoenix, kijk dan ook bij British Airways.
September zit daar niet bij. Die komt bij de volgende en dat is....september.
Mocht je, zoals Marianne als tip gaf, aankomen in Phoenix, kijk dan ook bij British Airways.
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik had zelf ook al even zitten kijken en Fresno is idd geen goed idee. Mijn voorkeur gaat meer uit om dan van Las Vegas naar Mammoth Lakes te gaan en daar overnachten en dan naar Yosemite!!! Dat is beter toch????
Vliegen op Phoenix heeft niet onze voorkeur en zullen we denk ik dus niet doen. Het blijft lastig om precies te weten hoe lang je ergens moet blijven maar 1 nacht Bryce en 2 nachten Zion is natuurlijk ook leuk.
Nachtje minder in Page ga ik ook rustig bekijken en ik heb gelukkig nog even
om het eea goed uit te zoeken.
Balen van de KLM werelddealweken zeg en daar had ik geen rekening mee gehouden dat september dus niet in de aanbiedingen valt. Dan maar iedere week zoeken en wie weet zit er ineens een mooie aanbieding tussen?? Iemand nog tips daarvoor??
Wij zijn trouwens geen enorme wandelaars maar gaan natuurlijk een aantal trails lopen. Waarom vindt jij 2 nachten in Zion nodig??
Ik blijf de aankomende tijd veel lezen en ongetwijfeld gaat het schema nog een aantal keren bijgeschaafd worden.
Nogmaals bedankt voor de snelle reactie. Marianne....waar kan ik jouw reisverslagen vinden via deze site??
Groet Diane
Ik had zelf ook al even zitten kijken en Fresno is idd geen goed idee. Mijn voorkeur gaat meer uit om dan van Las Vegas naar Mammoth Lakes te gaan en daar overnachten en dan naar Yosemite!!! Dat is beter toch????
Vliegen op Phoenix heeft niet onze voorkeur en zullen we denk ik dus niet doen. Het blijft lastig om precies te weten hoe lang je ergens moet blijven maar 1 nacht Bryce en 2 nachten Zion is natuurlijk ook leuk.
Nachtje minder in Page ga ik ook rustig bekijken en ik heb gelukkig nog even

Balen van de KLM werelddealweken zeg en daar had ik geen rekening mee gehouden dat september dus niet in de aanbiedingen valt. Dan maar iedere week zoeken en wie weet zit er ineens een mooie aanbieding tussen?? Iemand nog tips daarvoor??
Wij zijn trouwens geen enorme wandelaars maar gaan natuurlijk een aantal trails lopen. Waarom vindt jij 2 nachten in Zion nodig??
Ik blijf de aankomende tijd veel lezen en ongetwijfeld gaat het schema nog een aantal keren bijgeschaafd worden.
Nogmaals bedankt voor de snelle reactie. Marianne....waar kan ik jouw reisverslagen vinden via deze site??
Groet Diane
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zie voor onze verslagen mijn onderschrift. En voor wandelmogelijkheden kun je mijn wandelsite bekijken.
In 2011 heb ik in september ene rondreis gemaakt, misschien heb je daar iets aan voor onze indeling van Zion en Bryce.
Marianne
In 2011 heb ik in september ene rondreis gemaakt, misschien heb je daar iets aan voor onze indeling van Zion en Bryce.
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Jullie hebben lekker lang de tijd voor de route.
Ik zou niet via Scottsdale rijden maar via Kingman, spaart km en tijd.
Bryce is een relatief klein park, met een namiddag heb je hier genoeg.
In Zion moet je om de bezienswaardigheden te kunnen zien toch telkens wel een wandeling doen. Daarom beter 2 nachten.
Dag 1 A'dam - LA
2 LA- Palm Springs
3 Palm Springs - Joshua Tree - Kingman
4 Kingman - Grand Canyon
5 Grand Canyon- Page (Antelope Canyon en Horseshoe Bend)
6 Page - Monument Valley (overnachten bij Gouldings Lodge of The View)
7 Monument Valley- Moab (namiddag Arches)
8 Moab (Canyonlands)
9 Moab - Torrey (Capitol Reef) (onderweg eventueel Goblin Valley)
10 Torrey - Bryce Canyon
11 Bryce Canyon- Zion (overnachten Springdale)
12 Zion
13 Zion- Las Vegas
14 Las Vegas
15 Las Vegas- Lone Pine ( via Death Valley)
16 Lone Pine- Yosemite (via Tioga Pass)
17 Yosemite
18 Yosemite- San Francisco (eventueel via Napa Valley)
19 San Francisco
20 San Francisco
22 Montery- Pismo Beach of Morro Bay
23 Pismo Beach of Morro Bay- Los Angeles
24 LA
25 LA
26 LA
27 LA
28 naar huis
29 thuis
Je hebt veel dagen LA, hier een dag opofferen en bij Moab plaatsen, dan heb je voor beide plaatsen voldoende tijd.
Groetjes,
Ingrid
Dat is niet echt nodig. Het ziet er al redelijk goed uit.diane1347 schreef:Zou iemand op mijn reis kunnen "schieten"

Ik zou niet via Scottsdale rijden maar via Kingman, spaart km en tijd.
Bryce is een relatief klein park, met een namiddag heb je hier genoeg.
In Zion moet je om de bezienswaardigheden te kunnen zien toch telkens wel een wandeling doen. Daarom beter 2 nachten.
Dag 1 A'dam - LA
2 LA- Palm Springs
3 Palm Springs - Joshua Tree - Kingman
4 Kingman - Grand Canyon
5 Grand Canyon- Page (Antelope Canyon en Horseshoe Bend)
6 Page - Monument Valley (overnachten bij Gouldings Lodge of The View)
7 Monument Valley- Moab (namiddag Arches)
8 Moab (Canyonlands)
9 Moab - Torrey (Capitol Reef) (onderweg eventueel Goblin Valley)
10 Torrey - Bryce Canyon
11 Bryce Canyon- Zion (overnachten Springdale)
12 Zion
13 Zion- Las Vegas
14 Las Vegas
15 Las Vegas- Lone Pine ( via Death Valley)
16 Lone Pine- Yosemite (via Tioga Pass)
17 Yosemite
18 Yosemite- San Francisco (eventueel via Napa Valley)
19 San Francisco
20 San Francisco
22 Montery- Pismo Beach of Morro Bay
23 Pismo Beach of Morro Bay- Los Angeles
24 LA
25 LA
26 LA
27 LA
28 naar huis
29 thuis
Je hebt veel dagen LA, hier een dag opofferen en bij Moab plaatsen, dan heb je voor beide plaatsen voldoende tijd.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis diane1347: 4 weken LA-LA september 2014. Goeie planning?
De route van Ingrid is een mooie, maar om de keuzes nog wat moeilijker te maken zou ik bv
De dag Palm Springs - Kingman al doorrijden naar Williams. Dat geeft de volgende dag al 2u meer tijd voor de Grand canyon.
Je kan in principe makkelijk in 1 dag van Page naar Moab rijden. Ipv een overnachting bij Monument Valley hebbem veel reizigers in zo'n 2 a 3 uur al veel gezien. Of je moet er een (paard)rij tour doen.
Ook de keuze Las Vegas - Lone Pine - Yosemite. Als je perse een keer in Death Valley wilt overnachten zou je ook Las Vegas - Panamint Springs - Mammoth Lakes(ook Bodie doen deze dag) Yosemite doen. Haal dan een dag van San Francisco af.
Je zou de kustroute ook in 2 dagen kunnen doen. San Francisco - San Simeon/pismo beach - LA
En zeker een dagje minder LA doen en een dag Moab extra.
Paul
De dag Palm Springs - Kingman al doorrijden naar Williams. Dat geeft de volgende dag al 2u meer tijd voor de Grand canyon.
Je kan in principe makkelijk in 1 dag van Page naar Moab rijden. Ipv een overnachting bij Monument Valley hebbem veel reizigers in zo'n 2 a 3 uur al veel gezien. Of je moet er een (paard)rij tour doen.
Ook de keuze Las Vegas - Lone Pine - Yosemite. Als je perse een keer in Death Valley wilt overnachten zou je ook Las Vegas - Panamint Springs - Mammoth Lakes(ook Bodie doen deze dag) Yosemite doen. Haal dan een dag van San Francisco af.
Je zou de kustroute ook in 2 dagen kunnen doen. San Francisco - San Simeon/pismo beach - LA
En zeker een dagje minder LA doen en een dag Moab extra.
Paul
Hallo Ingrid,
tof dat je de reis zo hebt uitgeschreven....lekker duidelijk zo. Ik ga de aankomende tijd jouw plaatsen bekijken want die zijn voor mij nog onbekend maar ik ga er helemaal van uit dat jij bekend bent in dat gebied anders zou jij het zo niet beschrijven.
We kunnen sowieso nooit alles zien en doen maar we hebben gelukkig meer tijd dan de andere reizigers die het allemaal in 3 weken moeten doen!!
Bedankt voor de moeite, groet Diane
tof dat je de reis zo hebt uitgeschreven....lekker duidelijk zo. Ik ga de aankomende tijd jouw plaatsen bekijken want die zijn voor mij nog onbekend maar ik ga er helemaal van uit dat jij bekend bent in dat gebied anders zou jij het zo niet beschrijven.
We kunnen sowieso nooit alles zien en doen maar we hebben gelukkig meer tijd dan de andere reizigers die het allemaal in 3 weken moeten doen!!
Bedankt voor de moeite, groet Diane
Hoi Paul
ik zag net pas jouw reactie onder die van Ingrid staan. Haha maak het mij maar lekker moeilijk zo. Ik dacht dat ik redelijk door het bos de bomen zag maar nu moet ik het allemaal goed op een rijtje gaan zetten.
Wij willen sowieso ergens gaan paardrijden maar dat kan best in veel plaatsen en we zijn ook wel echte fietsers dus gaan liever fietsen dan wandelen eigenlijk!!
Ik ga eerst maar eens even alles wat jullie aandragen googlen. Qua reistijd geloof ik gelijk dat alles past want anders schreven jullie dat niet op!!
Eerst eens even "goedkope" tickets zien te kopen en dan de route en dan de hotels maar nogmaals.....ik heb de tijd.
Bedankt voor je reactie, groet Diane
ik zag net pas jouw reactie onder die van Ingrid staan. Haha maak het mij maar lekker moeilijk zo. Ik dacht dat ik redelijk door het bos de bomen zag maar nu moet ik het allemaal goed op een rijtje gaan zetten.
Wij willen sowieso ergens gaan paardrijden maar dat kan best in veel plaatsen en we zijn ook wel echte fietsers dus gaan liever fietsen dan wandelen eigenlijk!!
Ik ga eerst maar eens even alles wat jullie aandragen googlen. Qua reistijd geloof ik gelijk dat alles past want anders schreven jullie dat niet op!!

Eerst eens even "goedkope" tickets zien te kopen en dan de route en dan de hotels maar nogmaals.....ik heb de tijd.
Bedankt voor je reactie, groet Diane
Ingrid, ik heb even naar het einde van de reis gekeken maar kan jij mij vertellen waarom jij de voorkeur geeft aan Pismo beach of Morro bay ipv Santa Maria of Santa Barbara of Santa Monica??
En waarom Lone Pine en niet Mammoth Lakes?. Fresno haal ik er sowieso uit want dat slaat idd nergens op! Ik ga niet in death Valley overnachten dus Lone Pine of Mammoth Lakes lijkt mij prima op weg naar Yosemite.
Misschien kan jij dat nog aangeven waarom je die keuzes maakt.
Groetjes Diane
En waarom Lone Pine en niet Mammoth Lakes?. Fresno haal ik er sowieso uit want dat slaat idd nergens op! Ik ga niet in death Valley overnachten dus Lone Pine of Mammoth Lakes lijkt mij prima op weg naar Yosemite.
Misschien kan jij dat nog aangeven waarom je die keuzes maakt.
Groetjes Diane
Santa Maria is een hele saaie plaats.diane1347 schreef:Ingrid, ik heb even naar het einde van de reis gekeken maar kan jij mij vertellen waarom jij de voorkeur geeft aan Pismo beach of Morro bay ipv Santa Maria of Santa Barbara of Santa Monica??
Santa Barbara, maar zeker Santa Monica kunnen wel eens te ver weg zijn vanaf Monterey via de kustroute. Het mooiste stuk is Monterey naar San Simeon en je zou hier zo maar 8 uur over kunnen doen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een overnachting in MV betekent niet dat je er meer tijd doorbrengt (behalve dan om te slapen). Je kunt de hele ochtend nog bij Page doorbrengen, en de volgende ochtend meteen naar Moab vertrekken. Er is dan meer tijd bij Moab. Maar het mooiste van een overnachting is de zonsondergang bij Monument Valley.PSVwally schreef: Je kan in principe makkelijk in 1 dag van Page naar Moab rijden. Ipv een overnachting bij Monument Valley hebben veel reizigers in zo'n 2 a 3 uur al veel gezien. Of je moet er een (paard)rij tour doen.
Marianne
Hoi Diane,
Mooi reis! Hij lijkt erg veel op die ik ga doen ik mei!
Mijn topic staat er ook net tussen.. Ik heb een overzichtelijk kaartje gepost. Volgens mij lijkt onze reis op 2 druppels water op elkaar!
Mooi reis! Hij lijkt erg veel op die ik ga doen ik mei!
Mijn topic staat er ook net tussen.. Ik heb een overzichtelijk kaartje gepost. Volgens mij lijkt onze reis op 2 druppels water op elkaar!
Hallo Psies
ik denk dat dat komt omdat het een bekend rondje is die mensen maken. Inmiddels heb ik dankzij de tips mijn route alweer aangepast en ik heb het geluk dat ik 4 weken heb en jij helaas minder tijd zodat jij dingen moet skippen. Jammer dat je niet meer tijd hebt. Veel plezier met de voorpret. Ik ben verslaafd en zit iedere dag te lezen en alle tips bij te houden
Groet Diane
ik denk dat dat komt omdat het een bekend rondje is die mensen maken. Inmiddels heb ik dankzij de tips mijn route alweer aangepast en ik heb het geluk dat ik 4 weken heb en jij helaas minder tijd zodat jij dingen moet skippen. Jammer dat je niet meer tijd hebt. Veel plezier met de voorpret. Ik ben verslaafd en zit iedere dag te lezen en alle tips bij te houden

Groet Diane
- ingrid14
- Amerika-expert
Zoals Hockey ook al schreef, Santa Maria is saai en Santa Barbara en zeker Santa Monica te ver.diane1347 schreef:Ingrid, ik heb even naar het einde van de reis gekeken maar kan jij mij vertellen waarom jij de voorkeur geeft aan Pismo beach of Morro bay ipv Santa Maria of Santa Barbara of Santa Monica??
En waarom Lone Pine en niet Mammoth Lakes?
Voor overnachtingen in LA zou ik wel voor Santa Monica kiezen (heel persoonlijke keuze - je kan 's avonds nog over het strand wandelen of naar Santa Monica Pier of Third Street, allemaal aangenaam)
Keuze voor Lone Pine: je kan toch Death Valley bezoeken en de volgende dag heb je dan nog voldoende tijd om naar Yosemite te rijden. Weliswaar zonder Bodie.
Als Bodie een must is dan zou je ook voor Mammoth Lakes kunnen kiezen. Je hebt dan wel minder tijd te spenderen in Death Valley.
Groetjes,
Ingrid
Hoi Ingrid,
ik heb jouw advies ter harte genomen en heb het reisschema enigszins aangepast.
Ik ga nu vanaf SF dag 20 naar Montery, dag 21 Monterey-San Simeon, dag 22 San Simeon- Pismo beach, dag 23 Pismo Beach-Santa Monica en daar wil ik ook verblijven tm dag 27 om vervolgens nar huis te gaan.
Ik ga ervan uit dat vanaf Santa Monica alles goed te bereiken is en dat we vanuit daar lekker ons ding in en rond LA kunnen doen?? De auto leveren wij pas op het vliegveld in!!
Lone Pine of Mammoth Lakes ga ik nog bekijken. Even naar de reisafstanden kijken en Death Valley heb ik het idee dat het er alleen doorheen rijden is dus die pakken we gelijk mee en dan even kijken waar we naartoe gaan. Het is vanaf allebei goed te doen om naar Yosemite te gaan toch??
Goeie jaarwisseling en wederom bedankt voor je advies
ik heb jouw advies ter harte genomen en heb het reisschema enigszins aangepast.
Ik ga nu vanaf SF dag 20 naar Montery, dag 21 Monterey-San Simeon, dag 22 San Simeon- Pismo beach, dag 23 Pismo Beach-Santa Monica en daar wil ik ook verblijven tm dag 27 om vervolgens nar huis te gaan.
Ik ga ervan uit dat vanaf Santa Monica alles goed te bereiken is en dat we vanuit daar lekker ons ding in en rond LA kunnen doen?? De auto leveren wij pas op het vliegveld in!!
Lone Pine of Mammoth Lakes ga ik nog bekijken. Even naar de reisafstanden kijken en Death Valley heb ik het idee dat het er alleen doorheen rijden is dus die pakken we gelijk mee en dan even kijken waar we naartoe gaan. Het is vanaf allebei goed te doen om naar Yosemite te gaan toch??
Goeie jaarwisseling en wederom bedankt voor je advies
In LA is een auto bijna een must.diane1347 schreef:Ik ga nu vanaf SF dag 20 naar Montery, dag 21 Monterey-San Simeon, dag 22 San Simeon- Pismo beach, dag 23 Pismo Beach-Santa Monica en daar wil ik ook verblijven tm dag 27 om vervolgens nar huis te gaan.
Op dag 22 rij je een zeer korte route, waarmee je snel klaar bent. Er is daar weinig te doen, behalve even bij Morro Bay langswippen. Ik zou da als advies wille geven, rij door naar Solvang en bekijk die plaats. Eventueel kan je dan overnachten in Buellton, dat is een stuk goedkoper dan Solvang, maar ook wat saaier.
- ingrid14
- Amerika-expert
San Simeon - Pismo Beach is maar een uurtje rijden (en er is niet zoveel te zien)
Mijn zoon vond het heel fijn in Monterey.
(17-mile drive - in de buurt van Bird Rock kan je overal over de rotsen lopen en in het stilstaande water naar kleine beestjes zoeken - wij hebben hier toch behoorlijk wat tijd rondgelopen)
Als je het hier anders zou willen verdelen kan je ook
op dag 20 SF-Monterey / dag 21 Monterey (aquarium, whale watching, Pacific Grove) / dag 22 Monterey - Pismo Beach / dag 23 Pismo Beach - Santa Monica
Persoonlijk zou ik wel 3 overnachtingen laten bij SF en 1 nacht weghalen bij LA.
dus dag 21 SF-Monterey / dag 22 Monterey (aquarium, whale watching, Pacific Grove) / dag 23 Monterey - Pismo Beach / dag 24 Pismo Beach - Santa Monica
Vanuit Santa Monica:
30 min naar Hollywood of Downtown - 45 min naar Universal Studios - 20 min naar LAX
je kan ook naar Venice wandelen (of fietsen) via de Ocean Front Walk
Zoals ik al zei, ik vind het hier 's avonds veel fijner.
Groetjes,
Ingrid
Mijn zoon vond het heel fijn in Monterey.
(17-mile drive - in de buurt van Bird Rock kan je overal over de rotsen lopen en in het stilstaande water naar kleine beestjes zoeken - wij hebben hier toch behoorlijk wat tijd rondgelopen)
Als je het hier anders zou willen verdelen kan je ook
op dag 20 SF-Monterey / dag 21 Monterey (aquarium, whale watching, Pacific Grove) / dag 22 Monterey - Pismo Beach / dag 23 Pismo Beach - Santa Monica
Persoonlijk zou ik wel 3 overnachtingen laten bij SF en 1 nacht weghalen bij LA.
dus dag 21 SF-Monterey / dag 22 Monterey (aquarium, whale watching, Pacific Grove) / dag 23 Monterey - Pismo Beach / dag 24 Pismo Beach - Santa Monica
Vanuit Santa Monica:
30 min naar Hollywood of Downtown - 45 min naar Universal Studios - 20 min naar LAX
je kan ook naar Venice wandelen (of fietsen) via de Ocean Front Walk
Zoals ik al zei, ik vind het hier 's avonds veel fijner.
Groetjes,
Ingrid
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vanuit Mammoth Lakes ben je sneller in Yosemite en dat is wel prettig, zeker als je ook langs de Tioga Road nog wat tijd wilt doorbrengen. Je kunt ook Bodie bezoeken, in dat geval zou je het beste in ML kunnen overnachten. Je hebt dan echter weinig tijd voor Death Valley en voor andere bezienswaardigheden langs de 395. DV is prachtig, je kunt er natuurlijk alleen doorheen rijden maar het is wel aan te raden om zo hier en daar even te stoppen en een korte wandeling te maken. Ik vind een overnachting in DV zelf ook heel mooi. Kijk daarvoor eens naar mijn 2011-verslag en naar ons 2013-verslag. Kortom: ik zou 2 overnachtingen aanraden, een in DV en 1 in ML (of Lee Vining). Als je maar 1 overnachting wilt doen kijk dan wat je in de parken en onderweg wilt doen. Je hoeft in september niets te reserveren op dat stuk dus je kunt ook ter plekke kijken hoe ver je komt.diane1347 schreef: Lone Pine of Mammoth Lakes ga ik nog bekijken. Even naar de reisafstanden kijken en Death Valley heb ik het idee dat het er alleen doorheen rijden is dus die pakken we gelijk mee en dan even kijken waar we naartoe gaan. Het is vanaf allebei goed te doen om naar Yosemite te gaan toch??
Misschien goed om even je volledige route uit te schrijven om te zien waar het eventueel krap is of waar je wel wat minder tijd voor uit zou kunnen trekken.
Marianne
Hallo,
ik heb geprobeerd met alle tips iets te doen en gekeken naar waar onze interesses uitgaan en ik heb de reis nu zo uitgeschreven:
1 A'dam-LA
2 LA- Palm Springs
3 Palm Springs-Williams
4 Williams- Grand Canyon
5 GC-Page
6 Page
7 Page-Moab
8 Moab
9 Moab-Torrey
10 Torrey-Bryce Canyon
11 Bryce Canyon-Zion
12 Zion
13 Zion-Las Vegas
14 LV
15 LV-Lone Pine of Mammoth Lakes
16 naar Yosemite
17 Yosemite
18 Yosemite-SF
19 SF
20 SF- Monterey
21 Monterey- San Simeon
22 San Simeon-Pismo
23 Pismo Santa Monica
24-27 Santa Monica
28 naar huis
Ik twijfel nog om een dag extra in Monterey te blijven en dan van Monterey door te rijden naar Pismo en dus San Simeon te laten vallen!! Hoe groot is de kans dat je walvissen kan zien in september in Monterey want dat lijkt mij wel heel gaaf!!
En heeft iemand ervaring met het feit of Yosemite minder mooi is in september qua watervallen. Het wordt daar dan steeds droger??
Groet Diane
ik heb geprobeerd met alle tips iets te doen en gekeken naar waar onze interesses uitgaan en ik heb de reis nu zo uitgeschreven:
1 A'dam-LA
2 LA- Palm Springs
3 Palm Springs-Williams
4 Williams- Grand Canyon
5 GC-Page
6 Page
7 Page-Moab
8 Moab
9 Moab-Torrey
10 Torrey-Bryce Canyon
11 Bryce Canyon-Zion
12 Zion
13 Zion-Las Vegas
14 LV
15 LV-Lone Pine of Mammoth Lakes
16 naar Yosemite
17 Yosemite
18 Yosemite-SF
19 SF
20 SF- Monterey
21 Monterey- San Simeon
22 San Simeon-Pismo
23 Pismo Santa Monica
24-27 Santa Monica
28 naar huis
Ik twijfel nog om een dag extra in Monterey te blijven en dan van Monterey door te rijden naar Pismo en dus San Simeon te laten vallen!! Hoe groot is de kans dat je walvissen kan zien in september in Monterey want dat lijkt mij wel heel gaaf!!
En heeft iemand ervaring met het feit of Yosemite minder mooi is in september qua watervallen. Het wordt daar dan steeds droger??
Groet Diane
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1281 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-