Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika 2 (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: FAQ Autohuur voor Amerika 2 (veelgestelde vragen)

Bericht door Hinko »

Onderstaande staat op de site:
Betaal geen toeslag tweede bestuurder voor uw partner
https://www.hertz.com/rentacar/emember/join/overview.do

ik ben ook gold member en na inlog en proefboeking zie ik nog wel bij de exclusieve kosten tweede bestuurder staan.
Ik zou gewoon even mailen in dit geval :thumbup:
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Hertz heeft global sale, voor autohuur in de VS betekent dit 15% korting op autohuur tot en met 30 juni 2014.
Enkele blackout dates van toepassing.
Reserveringsperiode: Van 24 december 2013 tot 26 januari 2014
Reisperiode: Van 2 januari 2014 tot 30 juni 2014
Boekbaar via https://www.hertz.com/rentacar/specialo ... 783505.xml

:offtopic: Kortingen voor autohuur in Europa kan oplopen tot 33 %

Te zien via https://www.hertz.com/rentacar/misc/sim ... le_TnC.xml
Madphil
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Madphil »

Nu ik de vliegreis geboekt heb ben ik aan het rondneuzen voor een huurauto. Dit met deze gegevens:
Ophalen Denver Airport 31 mei 2014
Afleveren Los Angeles Airport 22 juni 2014
Type: standaard SUV

Voor het vergelijk heb ik alleen bij Alamo gekeken.
Nu kom ik bij de volgende sites tot de volgende prijzen:
- ebookers.de: 598 euro + 300 euro one way fee= 898 euro
- usareisen.de: 828 (bij Alamo) (hier staat dat zij de one way fee van 500 euro voor hun rekening nemen?)
- alamo.co.uk/brits: 511 pond (ongeveer 608 euro)

Bij de laatste kan ik, ook na nep-boeken niet, niets vinden voer een one way fee. Zit deze er echt niet in? Lijkt me een beetje te mooi dat ze meer dan 200 euro goedkoper zijn. Klopt dit?
En bij usareisen, welke verzekering heb ik genoeg aan? USA inclusif of USA inclusif plus? Zit de 'zuzatshaftplicht versicherung' van de laatste niet al standaard in mijn reisverzekering?
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Madphil schreef: En bij usareisen, welke verzekering heb ik genoeg aan? USA inclusif of USA inclusif plus? Zit de 'zuzatshaftplicht versicherung' van de laatste niet al standaard in mijn reisverzekering?
Nee, die 'zuzatshaftplicht versicherung zit NIET in je reisverzekering. Dit moet je echt hebben.
Minimaal dus Super-Spar-PLUS
Over de one way charge van Alamo.co.uk lees ik verschillende verhalen. Ik weet het ook even niet meer. Ook gewoon maar mailen naar Alamo lijkt me.

Lees dit draadje eens door voor dezelfde vraag + een (raar) antwoord van Alamo.

Ook in dit draadje op pagina 9/10 vind je een dezelfde type vraag.
avsboz
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Afkomstig van de Hertz site (SFO)

Authorized Operators

Acceptable Authorized Operators age 25 and older are automatically covered on the Rental Agreement.

Authorized Operators are:

- The employer, employee or fellow employee of renter on company business, (when booking includes company Corporate Discount Number).
- The renter's spouse for rentals that originate in California or or Iowa.
- Authorized Operators do not have to be present at time of rental.
- There are no fees for Authorized Operators.

Additional Authorized Operators

- Individuals not automatically covered on the Rental Agreement as Authorized Operators noted above may be signed on as an "Additional Authorized Operator" (AAO). AAO's must be present and may be signed on to the rental agreement at the time of rental or during the rental at any US corporate location.

- Renter and each AAO must be present to sign Rental Agreement, present an acceptable credit card or debit card (if renting city accepts debit cards) in their own name, or a current round-trip ticket (air, train or bus), show valid driver's license, and must be a minimum of 20 years of age. For those 20 through 24 the location's age differential will apply.
Additional Authorized Operators Fees
There is no fee for Additional Authorized Operator.
Exceptions
AAA - Spouse/Domestic Partner of AAA members are not required to have a separate AAA membership in order to receive the free AAO privileges. For other rentals, the AAO fee is also waived when both the renter and the AAO are AAA members when booking includes AAA discount number.
USAA - No charge for qualified additional operators who are USAA members when signing on to a USAA rental when booking includes USAA discount number.
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
psies
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door psies »

Goedendag,

Ik ben nieuw hier op het forum.
Ik ga a.s. mei (hopelijk) voor het eerst naar Amerika met mijn vrouw. Ik ben al dagen aan het inlezen over allerlei zaken die geregeld moeten worden.
Wij gaan 13 Mei (voor zo'n 20dgn) naar het ZW van Amerika.
Mij werd al aangeraden om een goede stevige auto te kiezen dus mijn keuze viel op een (mid-SUV) (Ford Escape of iets dergelijks)
Afgezien van de ontelbare optionele accessoires, toeslagen, btw, additionele bedragen, verzekering etc wil ik even een vraag stellen over de navigatie.

Bij de meeste SUV zit deze navigatie toch al ingebouwd in de auto? (in het console) Of moet je altijd een los kastje erbij bestellen?
Het viel me op dat dit vrijwel bij alle auto verhuurder behoorlijk prijzig is! Prijzen varieren van 9 tot 16 dollar per dag (en als je 20 dagen gaat betaal je dus 250 a 300 dollar voor gps/navigatie)
Als zuunige Hollander moet dat goedkoper kunnen.
Aangezien ik land op LA en daar vast heel wat winkels zijn dacht ik dat het veel goedkoper is om gewoon een Navigatie (bv deze garmin: http://www.walmart.com/ip/Garmin-nuvi-5 ... S/17327929) te kopen voor 99 dollar...
Goed thuis heb je er niets aan met amerikaanse kaarten) maarja je kunt hem altijd weer doorverkopen of houden voor de volgende keer dat je naar Amerika gaaat toch?

Zijn er meer mensen die dit zo doen? (de TT die ik nu heb heft alleen West Europa, anders had ik die zelf mee genomen)
Laatst gewijzigd door psies op 30 dec 2013, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Heb nu twee auto's (Suv) gehuurd en beide geen Nav aanwezig. Ik denk dat het een leuk verdienmodel voor de maatschappijen is, vandaar geen auto's met standaard nav erin.

Ja hoor de meeste kopen een Nav systeem in de Vs of nemen hun eigen mee.

Ik gebruikte afgelopen jaar mijn telefoon, Nexus 4 met Copilot. Werkte perfect :thumbup: Ik was klaar voor € 7,95
psies
Amerika-ontdekker

Bericht door psies »

Ok bedankt, ik denk dat ik dat ook maar doe.. 99 dollar voor de nieuwste Garmin 5" navi.. is toch ook geen geld!?
Volgens mij zijn die verhuur bedrijven een beetje in 2008 blijven steken toen die navigatie systemen nog honderden euro's kosten.. Nu kosten ze geen drol meer.

Maar goed, via een tip hier kwam op op dollar.de terecht en kan voor 17 dagen incl GPS een Jeep Grand Cherokee Laredo huren voor 700 euro!
Huur is inclusief:
Onbeperkte kilometers, verlies-, diefstal- en schadedispensatie, aanvullende aansprakelijkheidsverzekering, onverzekerde bestuurdersverzekering, alle belastingen, plaatselijke belastingen en vliegbelastingen, GPS Satellietnavigatie (Garmin nuvi

Dan heb ik toch meteen alles of zie ik iets over het hoofd? Wie heeft ervaring met het boeken via dollar.de?
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

99 dollar + tax :wink:

Geen ervaring met Dollar.de maar je huurt rechtstreeks bij de verhuurder. Welke locatie en data, kijk ik even mee met je
Aangeven dat je uit Europa komt en je krijgt een standaard verzekeringspakket aangeboden.

Heb je ook gekeken bij de veel genoemde site's hier?

http://www.alamo.co.uk/brits
http://www.usareisen.de/ of http://www.drive-usa.de/
http://www.rentalcars.com/
http://www.uscarhire.com/
Ebookers.de
psies
Amerika-ontdekker

Bericht door psies »

Ik heb gekozen voor: Land VS
Anmietung: Los Angeles Flughaven
14/05/2014 10:00 (ik arriveer de 13de en verblijf de eerste nacht in een hotel bij de luchthaven zelf, de volgende dag wil ik dus s ochtends de auto op halen)
Ruckgabe:
Los Angeles Flughaven
31/05/2014 9:45

Als je dan naar de Jeep Cherokee gaat onderaan en kiest voor
Inklusive GPS System

EUR 704.99 für 17 Tage

Preisinformationen

Je hebt ook platinum pakketten maar kan nergens vinden wat daar de meerwaarde van is.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Platinum is met eerste tankbeurt. Staat bij huur inclusief.
Weet niet hoe dat bij Dollar zit maar bij andere verhuurders kun je de tank leeg inleveren. Doe je deze optie niet moet je zelf de tank vol afleveren.
psies
Amerika-ontdekker

Bericht door psies »

ok.. denk dat ik liever zelf de tank volgooi :)
Maar is een Jeep een goede keuze of is dat een beetje overdone? (2 personen)
Misschien dat een Ford Escape (de wat kleinere SUV) een betere keuze is?
Ga San Diego, Palm Springs, Grand canyon, Page, Zion national park, Las Vegas, Death valley, Yosimite park, San Francisco en terug LA... Leuk rondje of niet? :thumbup:Afbeelding

Sorry off topic! :)
(route zelf gemaakt, via de site roadtrippers.com. echt een aanrader die site!)
Laatst gewijzigd door psies op 30 dec 2013, 21:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Nee prima toch :thumbup: Je hebt ruimte zat, natuurlijk red je het gemakkelijk met een mid-suv met twee personen.
Maar iets groter, iets luxer en iets minder zuiniger :mrgreen:

Zeker. Mocht je tips over route willen kun je het beste in het juiste subforum daar een topic openen.
Veel plezier alvast.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

psies schreef: Maar is een Jeep een goede keuze of is dat een beetje overdone? (2 personen)
Misschien dat een Ford Escape (de wat kleinere SUV) een betere keuze is?
Ben jij bij USA Reisen aan het boeken ??
Die doen net of er verschilende soorten midsize SUV 'bestaan.
Daar gebruiken ze ook verschillende codes en verschillende prijzen voor.
Slaat helemaal nergens op
Maar of het nou een Jeep of een Escape ( fijne auto,wat korte zittingen) is een Midsize SUV = een Midsize SUV en voor de verhuurder een IFAR
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ook eautohuur.be,.nl/rentalcars.com heeft bij mid-size SUV een aparte JL (Jeep Liberty) klasse. Meestal gewoon 10€ verschil tegenover standaard midsize-SUV. Geen idee als je dan misschien specifiek een Jeep Liberty meekrijgt, dat is niet de meeste luxueze bak namelijk.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Je krijgt gewoon een mid size SUV mee. Het is gewoon een iets goedkopere aanbieding.

Wat het navigatiesysteem betreft. Het voordeel is dat ze je altijd op de plaats van bestemming brengen. Het nadeel is dat ze niet altijd de route berekenen over de wegen die jij wilt rijden. Ik gebruik mijn navigatiesysteem daarom vaak alleen in de laatste kilometers om het hotel snel te vinden.
Groet,

Old Faithful
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik heb de eerste reis ook een GPS gehuurd bij de auto, maar dat kost meer dan zelf 1 kopen.
Soms verkopen mede forumgangers hun amerikaanse GPS weer na de reis, kijk even in de koopjeshoek. Je hebt dan direct één met de goede USA kaart. Of je koopt één hier en schaft een USA kaart aan. Steek hem in de handbagage zodat je direct kan gaan gebruiken in de huuaruto.
Ik heb via dit forum een TomTom gekocht 4 jaar geleden, die gebruik ik nog altijd, wel met een recente kaart nu. Ik plan op voorhand thuis de routes en verplicht TomTom via waypoints tot de leukste route.
Madphil
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Madphil »

Madphil schreef:...
- ebookers.de: 598 euro + 300 euro one way fee= 898 euro
- usareisen.de: 828 (bij Alamo) (hier staat dat zij de one way fee van 500 euro voor hun rekening nemen?)
- alamo.co.uk/brits: 511 pond (ongeveer 608 euro)

Bij de laatste kan ik, ook na nep-boeken niet, niets vinden voer een one way fee. Zit deze er echt niet in? Lijkt me een beetje te mooi dat ze meer dan 200 euro goedkoper zijn. Klopt dit?
En bij usareisen, welke verzekering heb ik genoeg aan? USA inclusif of USA inclusif plus? Zit de 'zuzatshaftplicht versicherung' van de laatste niet al standaard in mijn reisverzekering?
Ik heb een mailtje gestuurd en heb meteen antwoord gekregen. Er zit bij alamo.co.uk/brits wél een one way fee in die ik ter plekke moet betalen. Kosten 181 gbp. Als ik dit optel kom ik op omgerekend zo'n 830 euro voor de autohuur, vrijwel even duur als usareisen.de dus. Aangezien alamo.co.uk/brits zo te zien wel alle verzekeringen in het pakket heeft lijkt mij dit de beste optie. Zijn jullie het daar mee eens?
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

USAreisen.de heeft ook alle benodigde verzekeringen in al hun pakketten.
Groet,

Old Faithful
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Oneens.
De eerste 2, USA-Spar-Tarife en USA-Inklusiv-Tarife zijn exclusief Zusatz-Haftpflichtversicherung. (SLI - LIS/EP) of hoe ze het ook allemaal noemen.

Minimaal moet je USA-Spar-PLUS-Tarife
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer