Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
West Canada icm Glacier NP
-
- Amerika-newbie
West Canada icm Glacier NP
Na twee succesvolle amerikareizen is het plan nu om in juni 4,5 week naar zuidwest Canada te gaan. Aangezien een baby is toegevoegd aan het reisgezelschap willen we met een camper reizen. Wij verwachten geen/ erg weinig tijd in de steden door te brengen en met name wandelingen van 2-4 uur te doen.
We hebben een vraag over de route, voornamelijk omdat Glacier NP (US) ook nog op ons verlanglijstje staat. Ik ben daarom benieuwd naar advies omtrent de volgende routes:
1. Rondje * Calgary -Banff, Jasper (etc) - Vancouver - Mt Rainier (of bijv Olympic) - Glacier NP - Calgary * (pro: laat in Glacier, con: relatief veel km's ~3000 alleen reisafstand)
2. One Way * Calgary - Banff, Jasper (ect) - Vancouver * (pro: veel tijd, relatief weinig km's, con: geen Glacier)
3. One Way * Calgary - Glacier - Banff, Jasper (ect) - Vancouver * (pro: veel tijd, relatief weinig km's, con: erg vroeg in glacier (begin juni))
Gemakshalve heb ik niet alle bestemmingen op de route gezet (zoals Yoho, Lake Louise, Wateron, Wells gray). Route 2 en 3 kunnen uiteraard aangevuld worden met parken.
Ik vraag me met name af of:
a.) het rondje haalbaar/ leuk is in 31 dagen, ook gelet op rusttijden van de kleine?
b.) het slim is om naar Glacier te gaan begin juni of dat we dan beter een alternatief kunnen zoeken?
Alvast bedankt voor jullie ideeen/suggesties en een goede jaarwisseling!
Groet,
Anne
We hebben een vraag over de route, voornamelijk omdat Glacier NP (US) ook nog op ons verlanglijstje staat. Ik ben daarom benieuwd naar advies omtrent de volgende routes:
1. Rondje * Calgary -Banff, Jasper (etc) - Vancouver - Mt Rainier (of bijv Olympic) - Glacier NP - Calgary * (pro: laat in Glacier, con: relatief veel km's ~3000 alleen reisafstand)
2. One Way * Calgary - Banff, Jasper (ect) - Vancouver * (pro: veel tijd, relatief weinig km's, con: geen Glacier)
3. One Way * Calgary - Glacier - Banff, Jasper (ect) - Vancouver * (pro: veel tijd, relatief weinig km's, con: erg vroeg in glacier (begin juni))
Gemakshalve heb ik niet alle bestemmingen op de route gezet (zoals Yoho, Lake Louise, Wateron, Wells gray). Route 2 en 3 kunnen uiteraard aangevuld worden met parken.
Ik vraag me met name af of:
a.) het rondje haalbaar/ leuk is in 31 dagen, ook gelet op rusttijden van de kleine?
b.) het slim is om naar Glacier te gaan begin juni of dat we dan beter een alternatief kunnen zoeken?
Alvast bedankt voor jullie ideeen/suggesties en een goede jaarwisseling!
Groet,
Anne
Re: West Canada icm Glacier NP
Na 5 Glacier NP bezoeken (zo'n mooi park, krijg er geen genoeg van) zou ik er voor kiezen eind juni naar Glacier te gaan. Dan is bijna alles open en nog rustig op campings.
En ik zou voor rondje Calgary-Calgary gaan.
En ik zou voor rondje Calgary-Calgary gaan.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik zou zeker Glacier meenemen in de route. Wij zijn er in september voor het eerst geweest en helaas hadden we daar maar 2 dagen en dat was veel te kort. We gaan dan ook zeker nog een keer terug.
- goldenhills
- Amerika-expert
Wij hebben tijdens een reis eerst Jasper-Banff gedaan, en toen Glacier NP (US). Dat laatste viel een beetje tegen... Glacier is (erg) mooi, maar de Icefield Parkway is spectaculair, en de gletchers veel toegankelijker. Het is een luxeprobleem, er is zoveel moois daar! Als je beide wilt doen zou ik eerst naar Glacier gaan, en dan naar de Banff/Jasper regio.
Als je vroeg in het seizoen bent kun je beter langzaam naar het noorden trekken dan in het noorden beginnen.
Als je vroeg in het seizoen bent kun je beter langzaam naar het noorden trekken dan in het noorden beginnen.
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hallo Anne,
Ik denk toch nog dat het mogelijk is een enkeltje te doen van Vancouver naar Calgary met Glacier erbij inbegrepen. Sinds je 4.5 weken hebt moet dat toch te doen zijn. Hoeveel dagen heb je precies? Ik ga gokken op zo'n 31 dagen in totaal. Als je dan toch in Vancouver zou beginnen dan zou ik daar eerst een paar daagjes blijven zodat je toch ook wat over de jetlag geraakt voor je aan een lange reis begint.
Als ik zoveel dagen had zou ik het volgende doen, het is maar een idee natuurlijk:
Dag 1: Aankomst Vancouver
Dag 2: Vancouver
Dag 3: Vancouver
Dag 4: Vancouver - Victoria
Dag 5: Victoria
Dag 6: Victoria - Tofino
Dag 7: Tofino
Dag 7: Tofino (eventueel whale watching of dergelijke)
Dag 8: Tofino - Whistler
Dag 9: Whistler
Dag 10: Whistler - Clearwater
Dag 11: Clearwater (met Wells Gray Provincial Park)
Dag 12: Clearwater - Jasper
Dag 13: Jasper
Dag 14: Jasper
Dag 15: Jasper - Banff
Dag 16: Banff
Dag 17: Banff
Dag 18: Banff - Waterton Lakes NP
Dag 19: Waterton Lakes NP
Dag 20: Waterton Lakes - Glacier NP (USA)
Dag 21: Glacier NP
Dag 22: Glacier NP
Dag 23: Glacier NP
Dag 24: Glacier NP - Invermere, BC of Radium Hot Springs, BC (Canada)
Dag 25: Invermere/Radium Hot Springs (bezoek aan Kootenay NP)
Dag 26: Invermere/Radium Hot Springs - Field (Yoho NP)
Dag 27: Yoho NP
Dag 28: Yoho NP/Banff NP voor de plekjes die je gemist hebt
Dag 29: Field - Calgary
Dag 30: Calgary
Dag 31: Vertrek Calgary
Je kan dit reisje eens bekijken via google maps als je wil: http://goo.gl/maps/LURZz
Groetjes uit Vancouver,
Ann
Ik denk toch nog dat het mogelijk is een enkeltje te doen van Vancouver naar Calgary met Glacier erbij inbegrepen. Sinds je 4.5 weken hebt moet dat toch te doen zijn. Hoeveel dagen heb je precies? Ik ga gokken op zo'n 31 dagen in totaal. Als je dan toch in Vancouver zou beginnen dan zou ik daar eerst een paar daagjes blijven zodat je toch ook wat over de jetlag geraakt voor je aan een lange reis begint.
Als ik zoveel dagen had zou ik het volgende doen, het is maar een idee natuurlijk:
Dag 1: Aankomst Vancouver
Dag 2: Vancouver
Dag 3: Vancouver
Dag 4: Vancouver - Victoria
Dag 5: Victoria
Dag 6: Victoria - Tofino
Dag 7: Tofino
Dag 7: Tofino (eventueel whale watching of dergelijke)
Dag 8: Tofino - Whistler
Dag 9: Whistler
Dag 10: Whistler - Clearwater
Dag 11: Clearwater (met Wells Gray Provincial Park)
Dag 12: Clearwater - Jasper
Dag 13: Jasper
Dag 14: Jasper
Dag 15: Jasper - Banff
Dag 16: Banff
Dag 17: Banff
Dag 18: Banff - Waterton Lakes NP
Dag 19: Waterton Lakes NP
Dag 20: Waterton Lakes - Glacier NP (USA)
Dag 21: Glacier NP
Dag 22: Glacier NP
Dag 23: Glacier NP
Dag 24: Glacier NP - Invermere, BC of Radium Hot Springs, BC (Canada)
Dag 25: Invermere/Radium Hot Springs (bezoek aan Kootenay NP)
Dag 26: Invermere/Radium Hot Springs - Field (Yoho NP)
Dag 27: Yoho NP
Dag 28: Yoho NP/Banff NP voor de plekjes die je gemist hebt
Dag 29: Field - Calgary
Dag 30: Calgary
Dag 31: Vertrek Calgary
Je kan dit reisje eens bekijken via google maps als je wil: http://goo.gl/maps/LURZz
Groetjes uit Vancouver,
Ann
-
- Amerika-newbie
@Allen: Dank voor jullie reacties en aanmoedigingen.
@Ann: Erg bedankt voor het nuttige reisschema. Vanuit Vancouver starten is de camperhuur echter ca 1200 euro meer. Ik realiseer me dat we een deel gaan verbruiken aan extra brandstof, maar toch nog steeds een fors verschil. We hebben daarom besloten Calgary-Calgary te doen, met de volgende indicatieve dagindeling:
1 Aankomst Calgary
2 Banff
3 Banff
4 Banff
5 Banff
6 Banff (evt daytrip naar hotsprings)
7 Yoho
8 Yoho
9 Jasper
10 Jasper
11 Jasper
12 Jasper
13 Jasper-Clearwater
14 Clearwater
15 Clearwater - reisdag
16 reisdag - Tofino
17 Tofino
18 Tofino - Port Angeles (USA)
19 Port-Angeles - Aberdeen
20 Aberdeen - Mt Rainier
21 Mt Rainier
22 Mt Rainier (tot begin vd middag)- reisdag
23 reisdag
24 reisdag - Glacier NP (USA)
25 Glacier NP
26 Glacier NP
27 Glacier NP
28 Waterton NP
29 Waterton NP
30 Calgary
31 Vertrek
Enige finetuning is nog wel nodig, wellicht ook ivm de totale afstand excl daytrips (nu ca 3900 km route, bij 6000 incl daytrips ligt denk ik wel zo ongeveer ons maximum). Met name de reis richting Glacier is wel een vervelende afstand en de tijd van >800 km/dag is met een camper en baby nu wel voorbij
. Mocht je (of iemand anders) nog goede suggesties hebben, die worden zeer gewaardeerd!
Groet,
Anne
@Ann: Erg bedankt voor het nuttige reisschema. Vanuit Vancouver starten is de camperhuur echter ca 1200 euro meer. Ik realiseer me dat we een deel gaan verbruiken aan extra brandstof, maar toch nog steeds een fors verschil. We hebben daarom besloten Calgary-Calgary te doen, met de volgende indicatieve dagindeling:
1 Aankomst Calgary
2 Banff
3 Banff
4 Banff
5 Banff
6 Banff (evt daytrip naar hotsprings)
7 Yoho
8 Yoho
9 Jasper
10 Jasper
11 Jasper
12 Jasper
13 Jasper-Clearwater
14 Clearwater
15 Clearwater - reisdag
16 reisdag - Tofino
17 Tofino
18 Tofino - Port Angeles (USA)
19 Port-Angeles - Aberdeen
20 Aberdeen - Mt Rainier
21 Mt Rainier
22 Mt Rainier (tot begin vd middag)- reisdag
23 reisdag
24 reisdag - Glacier NP (USA)
25 Glacier NP
26 Glacier NP
27 Glacier NP
28 Waterton NP
29 Waterton NP
30 Calgary
31 Vertrek
Enige finetuning is nog wel nodig, wellicht ook ivm de totale afstand excl daytrips (nu ca 3900 km route, bij 6000 incl daytrips ligt denk ik wel zo ongeveer ons maximum). Met name de reis richting Glacier is wel een vervelende afstand en de tijd van >800 km/dag is met een camper en baby nu wel voorbij

Groet,
Anne
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Misschien heb je wat aan een deel van onze 2006 reis daar zit dat stuk ook in, ook met een camper alleen zonder de baby.Met name de reis richting Glacier is wel een vervelende afstand en de tijd van >800 km/dag is met een camper en baby nu wel voorbij
http://www.robenannie.nl/reisverslag2006.html dag 12, 13 en 14
De dag clearwater zou ik eruit halen. Wells gray is bijzonder ivm de watervallen, maar daar houd het wel mee op.
En die gebruiken om wat rust in de reis te brengen om die reisdagen naar Glacier beter te overbruggen.
Voor de rest een mooie route en zeker in canadian rockies ga je niet te hard. Voordeel van die periode is dat het nog niet druk is en je bijna op alle campings terecht kan zonder reservering. Ik zou zeggen ga lekker op de bonnefooi en geniet!!
Ook bij de hotsprings zit een camping Redstreak. Vraag naar een site op de G loop daar is het heel rustig.
Wil je meer weten over de canadian rockies. Pb me maar even. We hebben op praktisch elke camping staan en kunnen je daar nog veel meer over vertellen.
En die gebruiken om wat rust in de reis te brengen om die reisdagen naar Glacier beter te overbruggen.
Voor de rest een mooie route en zeker in canadian rockies ga je niet te hard. Voordeel van die periode is dat het nog niet druk is en je bijna op alle campings terecht kan zonder reservering. Ik zou zeggen ga lekker op de bonnefooi en geniet!!
Ook bij de hotsprings zit een camping Redstreak. Vraag naar een site op de G loop daar is het heel rustig.
Wil je meer weten over de canadian rockies. Pb me maar even. We hebben op praktisch elke camping staan en kunnen je daar nog veel meer over vertellen.
Go T@bbing!!!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties