Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Kristel De Schryver: 1ste vakantie West USA in sept/okt 2014
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Reis Kristel De Schryver: 1ste vakantie West USA in sept/okt 2014
Hoi allemaal!
Mijn vriend en ik hebben een fly en drive geboekt naar Los Angeles voor een kleine 3 weken. We zouden graag zoveel mogelijk indrukken krijgen op die 3 weken en de belangrijkste punten bewonderen. We kunnen beiden afwisselen om te rijden. Onze interesse gaat vooral naar de nationale parken (Grand Canyon, Death Valley, Yosemite, Monument Valley, Bryce, Zion, Lake Powell, Antelope Canyon, Canyonlands, Arches, Yellowstone). Heb na veel opzoekingswerk al een planning gemaakt en wou daarbij even jullie mening horen. Ik weet dat het allemaal nogal vol zit, maar we konden jammer genoeg niet langer vakantie krijgen en onze vlucht ligt ondertussen ook al vast. Alvast bedankt voor jullie reacties en tips!
dag 1: zo. 28/09: Vlucht van Amsterdam naar Los Angeles.
Onze landing is voorzien om 14.40 uur, dus we zouden na het afhalen van onze bagage en de huurhauto nog een bezoekje brengen aan Hollywood (Hollywood Boulevard/Walk of Fame en Hollywood Sign). Daarna zouden we tijdig gaan slapen zodat we de volgende dag direct aan onze verdere trip kunnen beginnen.
dag 2: ma. 29/09: We rijden van Los Angeles richting Grand Canyon. Dit is een rit van ongeveer 8,5 uur zonder stops. Dus daar zijn we de hele dag mee zoet. Overnachting in Grand Canyon of omgeving. Eventueel tips?
dag 3: di. 30/09: Vandaag zouden we in de vroege morgen een vlucht over Grand Canyon willen doen en nadien in het park de vieuwpoints verkennen. Overnachting in Grand Canyon.
dag 4: woe. 01/10: Vandaag verder vieuwpoints verkennen en eventueel een kleine wandeling? In de late avond zouden we verder rijden tot Page (ongeveer 3 uur rijden) en daar overnachten zodat we de volgende dag onmiddellijk aan ons programma kunnen starten.
dag 5: do. 02/10: In Page zouden we graag Lake Powell (eventueel boottocht?), Horseshoe Bend en Antelope Canyon bezichtigen. 's Avonds zouden we dan verder rijden tot Monument Valley (ongeveer 2 uur rijden). Overnachting in Monument Valley?
dag 6: vrij. 03/10: 's morgens (?) bezoek aan Monument Valley en doorrijden naar Moab (3 uur rijden). Bezoek aan Arches? Overnachting in Moab?
dag 7: zat. 04/10: 's morgens (?) bezoek aan Canyonlands. Doorrijden naar Cheyenne (ongeveer 7,5 uur rijden)? Overnachting in Cheyenne?
dag 8: zo. 05/10: Verder doorrijden naar Cody (ongeveer 7 uur rijden)? Overnachting in Cody?
dag 9: ma. 06/10: Doorrijden naar Yellowstone en kleine verkenning al? Overnachting in Yellowstone?
dag 10: di. 07/10: Bezoek Yellowstone + overnachting?
dag 11: woe. 08/10: Bezoek Yellowstone en daarna doorrijden tot Jackson Hole (ongeveer 2,5 uur rijden). Overnachting in Jackson Hole?
dag 12: do. 09/10: Bezoek Jackson Hole? Verder rijden tot Salt Lake City (ongeveer 4,5 uur rijden)? Overnachting Salt Lake City?
dag 13: vrij. 10/10: Bezoek mormoonse kerk? Verder rijden naar Capitol Reef (ongeveer 4 uur rijden)? Bezichtigen Capitol Reef? 's Avonds verder rijden naar Bryce (ongeveer 3 uur rijden)? Overnachting Bryce?
dag 14: zat. 11/10: Bezoek Bryce Canyon en nadien verder rijden tot Zion (ongeveer 2,5 uur rijden). Overnachting Zion?
dag 15: zo. 12/10: Bezoek Zion en nadien verder rijden tot Las Vegas (ongeveer 3 uur rijden). Avondje stappen in Las Vegas? Overnachting in Las Vegas?
dag 16: ma. 13/10: Bezoek Las Vegas? Verder rijden naar Death Valley (3,5 uur rijden). Bezoek en overnachting Death Valley?
dag 17: di. 14/10: Van Death Valley rijden we met tussenstop in Mammoth Lakes (ongeveer 3,5 uur rijden) verder naar Yosemite (nog 2,5 uur rijden)? Overnachting Yosemite?
dag 18: woe. 15/10: Bezoek Yosemite + overnachting?
dag 19: do. 16/10: 's morgens nog genieten van Yosemite en nadien rijden we verder naar San Francisco (3,5 uur rijden). Bezoek aan Alcatraz en de Golden Gate Bridge? Overnachting San Francisco?
dag 20: vrij. 17/10: Vanaf vandaag rijden we terug naar Los Angeles via de kust. Overnachting ergens halfweg?
dag 21: zat. 18/10: Verder de kustlijn af richting Los Angeles. Overnachting Los Angeles?
dag 22: zo. 19/10:Extra dag voor bezoek aan Universal Studios? Of extra dag rafting in Grand Canyon? Of ergens anders nog meer tijd nodig?
dag 23: ma. 20/10: Terugvlucht om 13.50 uur van Los Angeles naar Amsterdam.
dag 24: di. 21/10: Landing Amsterdam.
Mijn vriend en ik hebben een fly en drive geboekt naar Los Angeles voor een kleine 3 weken. We zouden graag zoveel mogelijk indrukken krijgen op die 3 weken en de belangrijkste punten bewonderen. We kunnen beiden afwisselen om te rijden. Onze interesse gaat vooral naar de nationale parken (Grand Canyon, Death Valley, Yosemite, Monument Valley, Bryce, Zion, Lake Powell, Antelope Canyon, Canyonlands, Arches, Yellowstone). Heb na veel opzoekingswerk al een planning gemaakt en wou daarbij even jullie mening horen. Ik weet dat het allemaal nogal vol zit, maar we konden jammer genoeg niet langer vakantie krijgen en onze vlucht ligt ondertussen ook al vast. Alvast bedankt voor jullie reacties en tips!
Onze landing is voorzien om 14.40 uur, dus we zouden na het afhalen van onze bagage en de huurhauto nog een bezoekje brengen aan Hollywood (Hollywood Boulevard/Walk of Fame en Hollywood Sign). Daarna zouden we tijdig gaan slapen zodat we de volgende dag direct aan onze verdere trip kunnen beginnen.
dag 2: ma. 29/09: We rijden van Los Angeles richting Grand Canyon. Dit is een rit van ongeveer 8,5 uur zonder stops. Dus daar zijn we de hele dag mee zoet. Overnachting in Grand Canyon of omgeving. Eventueel tips?
dag 3: di. 30/09: Vandaag zouden we in de vroege morgen een vlucht over Grand Canyon willen doen en nadien in het park de vieuwpoints verkennen. Overnachting in Grand Canyon.
dag 4: woe. 01/10: Vandaag verder vieuwpoints verkennen en eventueel een kleine wandeling? In de late avond zouden we verder rijden tot Page (ongeveer 3 uur rijden) en daar overnachten zodat we de volgende dag onmiddellijk aan ons programma kunnen starten.
dag 5: do. 02/10: In Page zouden we graag Lake Powell (eventueel boottocht?), Horseshoe Bend en Antelope Canyon bezichtigen. 's Avonds zouden we dan verder rijden tot Monument Valley (ongeveer 2 uur rijden). Overnachting in Monument Valley?
dag 6: vrij. 03/10: 's morgens (?) bezoek aan Monument Valley en doorrijden naar Moab (3 uur rijden). Bezoek aan Arches? Overnachting in Moab?
dag 7: zat. 04/10: 's morgens (?) bezoek aan Canyonlands. Doorrijden naar Cheyenne (ongeveer 7,5 uur rijden)? Overnachting in Cheyenne?
dag 8: zo. 05/10: Verder doorrijden naar Cody (ongeveer 7 uur rijden)? Overnachting in Cody?
dag 9: ma. 06/10: Doorrijden naar Yellowstone en kleine verkenning al? Overnachting in Yellowstone?
dag 10: di. 07/10: Bezoek Yellowstone + overnachting?
dag 11: woe. 08/10: Bezoek Yellowstone en daarna doorrijden tot Jackson Hole (ongeveer 2,5 uur rijden). Overnachting in Jackson Hole?
dag 12: do. 09/10: Bezoek Jackson Hole? Verder rijden tot Salt Lake City (ongeveer 4,5 uur rijden)? Overnachting Salt Lake City?
dag 13: vrij. 10/10: Bezoek mormoonse kerk? Verder rijden naar Capitol Reef (ongeveer 4 uur rijden)? Bezichtigen Capitol Reef? 's Avonds verder rijden naar Bryce (ongeveer 3 uur rijden)? Overnachting Bryce?
dag 14: zat. 11/10: Bezoek Bryce Canyon en nadien verder rijden tot Zion (ongeveer 2,5 uur rijden). Overnachting Zion?
dag 15: zo. 12/10: Bezoek Zion en nadien verder rijden tot Las Vegas (ongeveer 3 uur rijden). Avondje stappen in Las Vegas? Overnachting in Las Vegas?
dag 16: ma. 13/10: Bezoek Las Vegas? Verder rijden naar Death Valley (3,5 uur rijden). Bezoek en overnachting Death Valley?
dag 17: di. 14/10: Van Death Valley rijden we met tussenstop in Mammoth Lakes (ongeveer 3,5 uur rijden) verder naar Yosemite (nog 2,5 uur rijden)? Overnachting Yosemite?
dag 18: woe. 15/10: Bezoek Yosemite + overnachting?
dag 19: do. 16/10: 's morgens nog genieten van Yosemite en nadien rijden we verder naar San Francisco (3,5 uur rijden). Bezoek aan Alcatraz en de Golden Gate Bridge? Overnachting San Francisco?
dag 20: vrij. 17/10: Vanaf vandaag rijden we terug naar Los Angeles via de kust. Overnachting ergens halfweg?
dag 21: zat. 18/10: Verder de kustlijn af richting Los Angeles. Overnachting Los Angeles?
dag 22: zo. 19/10:Extra dag voor bezoek aan Universal Studios? Of extra dag rafting in Grand Canyon? Of ergens anders nog meer tijd nodig?
dag 23: ma. 20/10: Terugvlucht om 13.50 uur van Los Angeles naar Amsterdam.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Eerste vakantie naar West USA in september/oktober 2014
Hoi en welkom op het AA forum
Ik zou serieus overwegen om je route fors in te korten en wat meer te genieten van de plekken waar je komt, want je hebt nu een fly & race route ipv een fly & drive.
In Yellowstone sluiten eind September de meeste accomodaties al, dus je bent eigenlijk veel te laat en voor zo weinig tijd daar zou ik de omweg niet nemen. Sla heel het gedeelte na Moab tot aan SLC over en neem een dag extra tussen LA en de grand canyon. Je weet niet hoe je op het tijdsverschil reageren gaat en als je beiden 's middags gaar in de auto zit omdat je nog 400km moet rijden naar de GC is het niet waard. Neem meer tijd voor Moab, zeker 3 nachten, dan naar Capitol Reef met een stop, naar Bryce en 2 dagen Zion.
Neem een dag extra Las Vegas en vooral ook meer tijd voor Yosemite. Van Death Valley naar Yosemite kan wel, maar je zou ook die dag Bodie mee kunnen pakken en dan overnachten in Mammoth Lakes en dan daarna 2 nachten Yosemite voor je naar SF gaat. Je hebt in je route ook geen tijd voor San Francisco.
Mocht het nou nog niet passen dan zou ook Moab of capitol reef er evt uit gehaald moeten worden, ook al zijn dat prachtige parken.
Ik zou serieus even wat gaan schaven want je wilt in je oorspronkelijke route echt te veel en dat is zonde, want met de tijd die jullie hebben moet je echt genieten ipv elke dag zoveel rijden.
Ik zou serieus overwegen om je route fors in te korten en wat meer te genieten van de plekken waar je komt, want je hebt nu een fly & race route ipv een fly & drive.
In Yellowstone sluiten eind September de meeste accomodaties al, dus je bent eigenlijk veel te laat en voor zo weinig tijd daar zou ik de omweg niet nemen. Sla heel het gedeelte na Moab tot aan SLC over en neem een dag extra tussen LA en de grand canyon. Je weet niet hoe je op het tijdsverschil reageren gaat en als je beiden 's middags gaar in de auto zit omdat je nog 400km moet rijden naar de GC is het niet waard. Neem meer tijd voor Moab, zeker 3 nachten, dan naar Capitol Reef met een stop, naar Bryce en 2 dagen Zion.
Neem een dag extra Las Vegas en vooral ook meer tijd voor Yosemite. Van Death Valley naar Yosemite kan wel, maar je zou ook die dag Bodie mee kunnen pakken en dan overnachten in Mammoth Lakes en dan daarna 2 nachten Yosemite voor je naar SF gaat. Je hebt in je route ook geen tijd voor San Francisco.
Mocht het nou nog niet passen dan zou ook Moab of capitol reef er evt uit gehaald moeten worden, ook al zijn dat prachtige parken.
Ik zou serieus even wat gaan schaven want je wilt in je oorspronkelijke route echt te veel en dat is zonde, want met de tijd die jullie hebben moet je echt genieten ipv elke dag zoveel rijden.
Hallo Kristel,
Leuk dat jullie naar de VS gaan, maar jullie schema zit veeeeeeeeeeeeeeeeel te vol. Zo heb je geen tijd om maar iets te zien!
Als je landt in LA zul je waarschijnlijk niet heel veel meer doen.
Onderweg naar de Grand Canyon kan je Joshua Tree NP bezoeken.
Bright angel lodge in de Grand Canyon is een aanrader, niet te duur en geweldig van ligging.
Monument Valley is het mooiste in de late namiddag niet in de voormiddag. Je kan er overnachten in bvb . The View.
Ik denk dat je met volgend reisschema meer gaat zien:
Dag 1: aankomst LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA
Dag 4: Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon
Dag 6: Page
Dag 7: Bryce
Dag 8: Zion
Dag 9: Zion
Dag 10: LV
Dag 11: LV
Dag 12: Death Valley
Dag 13: Lone Pine
Dag 14: Yosemite
Dag 15: Yosemite
Dag 16: SF
Dag 17: SF
Dag 18: SF
Dag 19: Monterey
Dag 20: Monterey
Dag 21: Pismo Beach
Dag 22: LA
Ik denk dat je Moab en Yellowstone moet vergeten en houden voor een andere keer, op deze manier heb je er niets aan en zit je alleen maar in de auto.
Lilo
Leuk dat jullie naar de VS gaan, maar jullie schema zit veeeeeeeeeeeeeeeeel te vol. Zo heb je geen tijd om maar iets te zien!
Als je landt in LA zul je waarschijnlijk niet heel veel meer doen.
Onderweg naar de Grand Canyon kan je Joshua Tree NP bezoeken.
Bright angel lodge in de Grand Canyon is een aanrader, niet te duur en geweldig van ligging.
Monument Valley is het mooiste in de late namiddag niet in de voormiddag. Je kan er overnachten in bvb . The View.
Ik denk dat je met volgend reisschema meer gaat zien:
Dag 1: aankomst LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA
Dag 4: Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon
Dag 6: Page
Dag 7: Bryce
Dag 8: Zion
Dag 9: Zion
Dag 10: LV
Dag 11: LV
Dag 12: Death Valley
Dag 13: Lone Pine
Dag 14: Yosemite
Dag 15: Yosemite
Dag 16: SF
Dag 17: SF
Dag 18: SF
Dag 19: Monterey
Dag 20: Monterey
Dag 21: Pismo Beach
Dag 22: LA
Ik denk dat je Moab en Yellowstone moet vergeten en houden voor een andere keer, op deze manier heb je er niets aan en zit je alleen maar in de auto.
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Hoi Kristel,
Welkom op het forum!
Smaken verschillen over wat de een lang vindt rijden en de ander niet, maar je schema zit volgens mij echt te vol. Ik zou je aanraden wat keuzes te maken, zodat je ook tijd hebt echt van de parken te genieten. Zo lijkt me 's ochtends een bezoek aan Canyonlands en dan nog 7 uur rijden erg veel, net zoals in de ochtend nog Yosemite doen en dan nog Alcatraz. Ik zou daar zeker een dag in San Francisco toevoegen. Ook weet ik dat uit ervaring de kustroute van SF naar LA best lang is met maar een overnachting, dus ook daar zou ik nog ergens een nacht invoegen.
Ben het met Lilo en PSVWally eens dat je Yellowstone beter voor een andere keer kunt bewaren.
Welkom op het forum!
Smaken verschillen over wat de een lang vindt rijden en de ander niet, maar je schema zit volgens mij echt te vol. Ik zou je aanraden wat keuzes te maken, zodat je ook tijd hebt echt van de parken te genieten. Zo lijkt me 's ochtends een bezoek aan Canyonlands en dan nog 7 uur rijden erg veel, net zoals in de ochtend nog Yosemite doen en dan nog Alcatraz. Ik zou daar zeker een dag in San Francisco toevoegen. Ook weet ik dat uit ervaring de kustroute van SF naar LA best lang is met maar een overnachting, dus ook daar zou ik nog ergens een nacht invoegen.
Ben het met Lilo en PSVWally eens dat je Yellowstone beter voor een andere keer kunt bewaren.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Alvast bedankt voor de tips! Jammer dat ik Yellowstone moet laten vallen, maar heb een tweede poging ondernomen. Lijkt jullie deze planning meer haalbaar?
dag 2: ma. 29/09: LA
dag 3: di. 30/09: LA - Kingman
dag 4: woe. 01/10: Kingman - Grand Canyon
dag 5: do. 02/10: Grand Canyon
dag 6: vrij. 03/10: Grand Canyon
dag 7: zat. 04/10: Page/Lake Powell
dag 8: zo. 05/10: Page (Antelope) - Monument Valley
dag 9: ma. 06/10: Moab (Arches)
dag 10: di. 07/10: Moab (Canyonlands)
dag 11: woe. 08/10: Bryce
dag 12: do. 09/10: Zion
dag 13: vrij. 10/10: Las Vegas
dag 14: zat. 11/10: Mamoth Lakes
dag 15: zo. 12/10: Death Valley
dag 16: ma. 13/10: Yosemite
dag 17: di. 14/10: Yosemite
dag 18: woe. 15/10: SF
dag 19: do. 16/10: SF - Monterey
dag 20: vrij. 17/10: Monterey - Santa Barbara
dag 21: zat. 18/10: Santa Barbara - LA
dag 22: zo. 19/10: LA
dag 23: ma. 20/10: Terugvlucht van Los Angeles naar Amsterdam.
dag 2: ma. 29/09: LA
dag 3: di. 30/09: LA - Kingman
dag 4: woe. 01/10: Kingman - Grand Canyon
dag 5: do. 02/10: Grand Canyon
dag 6: vrij. 03/10: Grand Canyon
dag 7: zat. 04/10: Page/Lake Powell
dag 8: zo. 05/10: Page (Antelope) - Monument Valley
dag 9: ma. 06/10: Moab (Arches)
dag 10: di. 07/10: Moab (Canyonlands)
dag 11: woe. 08/10: Bryce
dag 12: do. 09/10: Zion
dag 13: vrij. 10/10: Las Vegas
dag 14: zat. 11/10: Mamoth Lakes
dag 15: zo. 12/10: Death Valley
dag 16: ma. 13/10: Yosemite
dag 17: di. 14/10: Yosemite
dag 18: woe. 15/10: SF
dag 19: do. 16/10: SF - Monterey
dag 20: vrij. 17/10: Monterey - Santa Barbara
dag 21: zat. 18/10: Santa Barbara - LA
dag 22: zo. 19/10: LA
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat ziet er een stuk beter uit! Ik neem aan dat je op dag 6 al naar Page rijdt? Schrijf het overal eens uit in de van/naar-vorm, dan zie je wat de rijdagen zijn en waar je een volle dag hebt.
Vanuit Las Vegas kom je eerst in Death Valley en dan in Mammoth Lakes.
afhankelijk van wat je overal wilt doen zou je ook voldoende kunnen hebben aan 1 overnachting bij de Grand Canyon. Voor Moab zou je dan een extra nacht uit kunnen trekken, of je neemt nog een stop tussen Moab en Bryce (in Torrey) of een extra nacht Zion.
Probeer je dagen zo in te delen dat je niet tegen de avond nog gaat rijden. Het is erg vroeg donker in september/oktober en het is erg zonde van de omgeving als je in het donker rijdt. Bovendien is het lastig rijden aangezien er weinig verlichting is, maar wel veel overstekend wild.
Marianne
Vanuit Las Vegas kom je eerst in Death Valley en dan in Mammoth Lakes.
afhankelijk van wat je overal wilt doen zou je ook voldoende kunnen hebben aan 1 overnachting bij de Grand Canyon. Voor Moab zou je dan een extra nacht uit kunnen trekken, of je neemt nog een stop tussen Moab en Bryce (in Torrey) of een extra nacht Zion.
Probeer je dagen zo in te delen dat je niet tegen de avond nog gaat rijden. Het is erg vroeg donker in september/oktober en het is erg zonde van de omgeving als je in het donker rijdt. Bovendien is het lastig rijden aangezien er weinig verlichting is, maar wel veel overstekend wild.
Marianne
- tofke
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Hoi Kristel,
Ik zou Moab (Arches en Canyonlands) ook overslaan...Arches en Canyonlands op 2 dagen bezoeken is net iets te kort...
En ik zou ook minstens 1 dagje langer in Las Vegas blijven (eigenlijk 2) maar dat is persoonlijk
1 dag is echt te weinig daar...er is daar zo veel te beleven
In LA zou ik ook langer blijven...de afstanden zijn daar groot en het verkeer is er soms 'horrible'
maar het is zo'n geweldige stad waar veel te zien is...
Alsook in SFO 1 dagje langer blijven...nu is het wa aan de krappe kant.
Moab en Yellowstone zou ik voor een andere keer houden als je bv vertrekt vanuit Denver...dit hebben wij vorig jaar gedaan
Veel succes nog met je planning!
Tofke
Ik zou Moab (Arches en Canyonlands) ook overslaan...Arches en Canyonlands op 2 dagen bezoeken is net iets te kort...
En ik zou ook minstens 1 dagje langer in Las Vegas blijven (eigenlijk 2) maar dat is persoonlijk

In LA zou ik ook langer blijven...de afstanden zijn daar groot en het verkeer is er soms 'horrible'

Alsook in SFO 1 dagje langer blijven...nu is het wa aan de krappe kant.
Moab en Yellowstone zou ik voor een andere keer houden als je bv vertrekt vanuit Denver...dit hebben wij vorig jaar gedaan

Veel succes nog met je planning!
Tofke
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Kristel De Schryver: 1ste vakantie West USA in sept/okt 2014
Er zitten idd wat foutjes in je route als je het zo uitschrijft.
Nu heb je volgens mij bv maar een halve dag in San Francisco of Yosemite? Of wanneer rij je daarheen?
Nu heb je volgens mij bv maar een halve dag in San Francisco of Yosemite? Of wanneer rij je daarheen?
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Eigenlijk waren wij eerst van plan om vooral 's avonds de verplaatsingen te doen. Dit enerzijds om tijd te winnen en anderzijds om die uren op te vullen als de parken dicht zijn. Maar jullie vinden dat blijkbaar geen goed idee. 

- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
's Avonds rijden in de VS is het slechtste wat je kan doen en wel oa om volgende redenen :
- nergens straatverlichting
- kans op aanrijding met wildlife heel reëel
- heel wat "verbindingswegen" zijn scenic roads wat betekent dat je door prachtige landschappen rijdt.
Al jullie bestemmingen komen ook aan bod in onze blogs/video's, misschien haal je er nog wat info uit.
Het is altijd veel beter om je route te posten zoals Marianne zegt :
Dag 1 van...naar...
Dag 2 bezoek...
Dag 3 van...naar...
- nergens straatverlichting
- kans op aanrijding met wildlife heel reëel
- heel wat "verbindingswegen" zijn scenic roads wat betekent dat je door prachtige landschappen rijdt.
Al jullie bestemmingen komen ook aan bod in onze blogs/video's, misschien haal je er nog wat info uit.
Het is altijd veel beter om je route te posten zoals Marianne zegt :
Dag 1 van...naar...
Dag 2 bezoek...
Dag 3 van...naar...
3 nachten Grand Canyon is te veel, behalve als je serieus wilt wandelen in de canyon.
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat geld dan voor de pretparken want de National Parks en State Parks zijn met een enkele uitzondering allemaal 24/7 geopend.anderzijds om die uren op te vullen als de parken dicht zijn.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoals Rob al zegt zijn de parken 24 uur open; je kunt ook in de parken zelf overnachten om er zoveel mogelijk tijd te kunnen doorbrengen: vind ik zelf voor veel parken een aanrader.Kristel De Schryver schreef:Eigenlijk waren wij eerst van plan om vooral 's avonds de verplaatsingen te doen. Dit enerzijds om tijd te winnen en anderzijds om die uren op te vullen als de parken dicht zijn. Maar jullie vinden dat blijkbaar geen goed idee.
Je kunt in het najaar het beste proberen zo vroeg mogelijk op te staan, zo heb je het meeste aan je dag. Zo lang het licht is proberen wij daar gebruik van te maken. Wij gaan dan 's avonds zo laat mogelijk eten. Soms wonen wij nog een rangerprogramma/diavoorstelling/film bij in een park, of we werken ons reisverslag bij, slaan foto's op etc, en dan op tijd naar bed.
Kijk eens in mijn 2011-verslag voor een aantal parken. Ik was er toen in september. Het licht is dan erg mooi, zeker in de vroege ochtend en tegen de avond.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Derde poging
Ben benieuwd. Alvast bedankt voor jullie massale tips! Heb de filmpjes bekeken en het is inderdaad de moeite om overdag te rijden!
dag 1: zo. 28/09: Vlucht van Amsterdam naar Los Angeles (Bezoek Hollywood Boulevard + Walk of Fame + Hollywood Sign).
dag 2: ma. 29/09: Van LA naar Kingman (Bezoek route 66)
dag 3: di. 30/09: Van Kingman naar Grand Canyon
dag 4: woe. 01/10: Grand Canyon (Helicoptervlucht + vieuwpoints)
dag 5: do. 02/10: Van Grand Canyon naar Page/Lake Powell (Bezoek Horseshoe Bend)
dag 6: vrij. 03/10: Page/Lake Powell (Boottocht + bezoek Antelope Canyon) - Monument Valley (bezoek)
dag 7: zat. 04/10: Van Monument Valley naar Moab (bezoek Arches)
dag 8: zo. 05/10: Moab (Bezoek Arches + Canyonlands)
dag 9: ma. 06/10: Moab (Canyonlands)
dag 10: di. 07/10: Van Moab naar Bryce (Bezoek)
dag 11: woe. 08/10: Van Bryce naar Zion (Bezoek)
dag 12: do. 09/10: Van Zion naar Las Vegas (Bezoek)
dag 13: vrij. 10/10: Van Las Vegas naar Death Valley (Bezoek)
dag 14: zat. 11/10: Van Death Valley naar Mamoth Lakes (Bezoek)
dag 15: zo. 12/10: Van Mamoth Lakes naar Yosemite (Bezoek)
dag 16: ma. 13/10: Yosemite (Bezoek)
dag 17: di. 14/10: Van Yosemite (Bezoek) naar SF
dag 18: woe. 15/10: SF (Bezoek Alcatraz + Golden Gate Bridge)
dag 19: do. 16/10: Van SF naar Monterey (Stops kustlijn)
dag 20: vrij. 17/10: Van Monterey naar Santa Barbara (stops kustlijn)
dag 21: zat. 18/10: Van Santa Barbara naar LA (stops kustlijn)
dag 22: zo. 19/10: LA (Bezoek)

dag 1: zo. 28/09: Vlucht van Amsterdam naar Los Angeles (Bezoek Hollywood Boulevard + Walk of Fame + Hollywood Sign).
dag 5: do. 02/10: Van Grand Canyon naar Page/Lake Powell (Bezoek Horseshoe Bend)
dag 6: vrij. 03/10: Page/Lake Powell (Boottocht + bezoek Antelope Canyon) - Monument Valley (bezoek)
dag 11: woe. 08/10: Van Bryce naar Zion (Bezoek)
dag 12: do. 09/10: Van Zion naar Las Vegas (Bezoek)
dag 14: zat. 11/10: Van Death Valley naar Mamoth Lakes (Bezoek)
dag 22: zo. 19/10: LA (Bezoek)
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wat vinden jullie van mijn laatste planning? Of zouden jullie er Moab toch vantussen laten en die nog bij Page, Zion, Bryce of aan de kust of zo bijplaatsen? Bedankt alvast voor jullie reacties! 

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Persoonlijk zou ik het bijna net zo kunnen doen hoor. Ik vraag me alleen af of je op dag 1 na die vlucht hollywood nog wilt bekijken.
Het enige wat je nu wel krijgt is dat je wrs te weinig tijd voor bryce en zion gaat krijgen en daarom zou je moab eruit kunnen halen. De enige aanpassing die ik zou maken is de overnachting mammoth lakes eruit halen. Dan wordt het las vegas - bishop en de dag erna bishop - yosemite en de dag die vrijkomt dan bij Zion zetten.
Het enige wat je nu wel krijgt is dat je wrs te weinig tijd voor bryce en zion gaat krijgen en daarom zou je moab eruit kunnen halen. De enige aanpassing die ik zou maken is de overnachting mammoth lakes eruit halen. Dan wordt het las vegas - bishop en de dag erna bishop - yosemite en de dag die vrijkomt dan bij Zion zetten.
- guido09
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ben het eens met PSVwally dat je op dag 1 waarschijnlijk geen puf meer hebt om nog veel te doen.
Wij hebben nagenoeg dezeflde route als jullie gedaan in 2013 m.u.v. moab etc. Gaan we dit jaar doen.
De tijd die je hiervoor neemt kun je beter in een extra dag Zion en Las vegas stoppen.
Wij hebben nagenoeg dezeflde route als jullie gedaan in 2013 m.u.v. moab etc. Gaan we dit jaar doen.
De tijd die je hiervoor neemt kun je beter in een extra dag Zion en Las vegas stoppen.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dan kan ik dat ook nog de laatste dag inplannen, de dag voor ik vertrek. Eigenlijk spreekt LA ons het minste aan, maar we hebben die keuze gemaakt omdat we dan een rechtstreekse en redelijk goedkope vlucht hadden.PSVwally schreef: Ik vraag me alleen af of je op dag 1 na die vlucht hollywood nog wilt bekijken.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Alé, we zijn er bijna uit
Nadien kunnen we de motels vastleggen 
Optie 1:
dag 1: zo. 28/09: Vlucht van Amsterdam naar Los Angeles
dag 11: woe. 08/10: Van Bryce naar Zion
dag 12: do. 09/10: Zion (Bezoek)
dag 13: vrij. 10/10: Van Zion naar Las Vegas (Bezoek)
dag 14: zat. 11/10: Van Las Vegas naar Bishop (Bezoek Death Valley)
dag 15: zo. 12/10: Van Bishop naar Yosemite (Bezoek)
dag 22: zo. 19/10: LA (Bezoek Hollywood Boulevard + Walk of Fame + Hollywood Sign).
Optie 2:
dag 6: vrij. 03/10: Page/Lake Powell (Boottocht + bezoek Antelope Canyon)
dag 7: zat. 04/10: Van Page naar Monument Valley (Bezoek)
dag 8: zo. 05/10: Van Monument Valley naar Bryce
dag 9: ma. 06/10: Van Bryce (Bezoek) naar Zion
dag 10: di. 07/10: Zion (Bezoek)
dag 11: woe. 08/10: Van Zion naar Las Vegas (Show bekijken)
dag 12: do. 09/10: Las Vegas (Bezoek)
dag 14: zat. 11/10: Van Death Valley naar Mamoth Lakes
dag 22: zo. 19/10: LA (Bezoek Hollywood Boulevard + Walk of Fame + Hollywood Sign).

Optie 1:
dag 11: woe. 08/10: Van Bryce naar Zion
dag 12: do. 09/10: Zion (Bezoek)
dag 13: vrij. 10/10: Van Zion naar Las Vegas (Bezoek)
dag 14: zat. 11/10: Van Las Vegas naar Bishop (Bezoek Death Valley)
dag 15: zo. 12/10: Van Bishop naar Yosemite (Bezoek)
Optie 2:
dag 6: vrij. 03/10: Page/Lake Powell (Boottocht + bezoek Antelope Canyon)
dag 7: zat. 04/10: Van Page naar Monument Valley (Bezoek)
dag 8: zo. 05/10: Van Monument Valley naar Bryce
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
We zullen Moab toch voor een ander keertje houden en volgende planning hanteren na jullie massale tips:
dag 1: zo. 28/09: Vlucht van Amsterdam naar Los Angeles (Bezoek Hollywood indien niet te moe, anders laatste dag)
dag 2: ma. 29/09: Van LA naar Kingman (Eventueel via bezoek Joshua Tree? Of andere voorstellen?)
dag 3: di. 30/09: Van Kingman (Bezoek route 66) naar Grand Canyon
dag 5: do. 02/10: Van Grand Canyon naar Monument Valley (Bezoek Monument Valley)
dag 6: vrij. 03/10: Van Monument Valley naar Page (Bezoek Horseshoe Bend)
dag 7: zat. 04/10: Page/Lake Powell (boottocht)
dag 8: zo. 05/10: Van Page (bezoek Antelope Canyon) naar Bryce
dag 15: zo. 12/10: Van Mamoth Lakes (Bezoek Bodie?) naar Yosemite (Bezoek)
dag 20: vrij. 17/10: Van Monterey naar Santa Barbara (whale watching tour + stops kustlijn)
dag 22: zo. 19/10: LA (Bezoek Universal Studios + Hollywood Boulevard + Walk of Fame + Hollywood Sign).
dag 1: zo. 28/09: Vlucht van Amsterdam naar Los Angeles (Bezoek Hollywood indien niet te moe, anders laatste dag)
dag 2: ma. 29/09: Van LA naar Kingman (Eventueel via bezoek Joshua Tree? Of andere voorstellen?)
dag 3: di. 30/09: Van Kingman (Bezoek route 66) naar Grand Canyon
dag 5: do. 02/10: Van Grand Canyon naar Monument Valley (Bezoek Monument Valley)
dag 6: vrij. 03/10: Van Monument Valley naar Page (Bezoek Horseshoe Bend)
dag 7: zat. 04/10: Page/Lake Powell (boottocht)
dag 8: zo. 05/10: Van Page (bezoek Antelope Canyon) naar Bryce
dag 15: zo. 12/10: Van Mamoth Lakes (Bezoek Bodie?) naar Yosemite (Bezoek)
dag 20: vrij. 17/10: Van Monterey naar Santa Barbara (whale watching tour + stops kustlijn)
dag 22: zo. 19/10: LA (Bezoek Universal Studios + Hollywood Boulevard + Walk of Fame + Hollywood Sign).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1061 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-