Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vakantie niet naar usa, maar waar dan wel ?

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
trapson
Amerikafan

Vakantie niet naar usa, maar waar dan wel ?

Bericht door trapson »

ben alweer even niet actief geweest op dit forum onder deze naam. Maar ik zal een kleine toelichting doen van mijn vraag.

We willen aankomend jaar weer op vakantie. Liefst een beetje low budget. maar geen hotel/strandvakantie waar je de hele dag op 1 plek zit en misschien 1 keer weggaat naar een lokale bezienswaardigheid. Auto/vliegtuig maakt niet zoveel uit als er maar wel een betaalbaar en makkelijke manier van vervoer op plaats van bestemming is. BInnen of buiten Europa maakt ook niet echt uit, maar niet al te prijzig zou fijn zijn zie toelichting. Binnen of buiten hoogseizoen kunnen we dit jaar nog kiezen aangezien we dit jaar nog niet hartstikke vast aan de schoolvakantie's zitten. Maar als we ons daar niet aan houden dan wel net tegen de grote vakantie aan.

Heeft er iemand tips voor een land/regio waar we een soortgelijke ervaring als in Amerika kunnen hebben maar dan wat budgetvriendelijker ? Dus stukje rijden leukle dingen doen/zien en niet al te dure overnachtingsplaatsen ?

Dan de uitgebreide toelichting over de afgelopen paar jaar :

We zijn in 2009 voor het eerst naar de USA geweest (verslag op http://hvandervelden.wordpress.com/ )
Geweldige reis en echt een reis naar onze zin.

2010 is onze zoon geboren en toen hebben we enkel dagen binnen Nederland en een weekendje Duinrell gedaan. niks speciaals maar we misten wel wat.

2011 zijn we met het vliegtuig naar Rome gegaan (was stuk goedkoper en sneller als de auto & mooie testcase voor onze zoon ivm vliegen over een korte afstand )en hebben daar enkele dagen op een camping net buiten de stad gestaan en met een onbeperkt buskaartje iedere dag de stad in. De bedoeling was om de anderste dag maar wijblijken toch echt niet van het stilzitten op 1 plek te zijn en het ging goed met onze zoon als we lekker de stad in gingen om dingen te bezichtigen. Daarna nog door met de trein naar Venetië en op zich is het goed bevallen. Verslagje op http://2011italiereis.wordpress.com/

2012 zijn we met de auto naar een camping in Frankrijk geweest. De 1e week na het hoogseizoen aangezien dat enorm scheelt in de kosten en nog niet aan de schooltijden vastzaten. Helaas 1 van de saaiste vakanties ooit. Er was letterlijk niets meer te doen, vrijwel alles was al gesloten, het kindervermaak stopte 1 week eerder als ze zeiden want het was te rustig (40 kinderen iedere dag is niet genoeg :shock: ) In de regio was ook niet echt veel te doen (of wij wisten het niet) Dat wilden we dus niet meer.

2013 Zijn we in Maart naar Amerika geweest. Het was een verrassingsreis voor mijn inmiddels vrouw, ik heb haar daar ten huwelijk gevraagd en we hebben weer een geweldige vakantie gehad. Ik heb toen ook veel op het forum doorgebracht maar onder de username USamerika zodat niemand de link met mij kon leggen ivm de verassing. Hier is ook weer een verslag van op -> http://amerikareis2013.wordpress.com/
En dan komen we bij dit jaar. We willen weer weg. Maar wel naar een plek waar wat te zien en te doen is. We willen nu een keer naar de oostkust (Orlando & New York en wat al niet meer in die richting) maar ergens willen we dat voor 2015 bewaren om 3 redenen.

Budget, amerika reizen zijn nou eenmaal niet de goedkoopste en met de reis en het huwelijk van vorig jaar willen we eigenlijk een beetje sparen vooraf.
Als we in Orlando zijn willen we daar ook het pretpark walhalla bezoeken ;) Maar dit jaar hebben we dus al Disneyworld Anaheim gehad.
Omdat onze vakantie al zo vroeg in het jaar was hebben we ook een 4 maandenkaart voor de efteling gehad (dus meerdere malen bezocht incl phantasialand in duitsland, was incl)
en we zijn enkele dagen geleden tussen kerst en nieuwjaar ook al in disneyland parijs geweest.
Amerikareizen hebben minder last van het hoogseizoen en volgend jaar is onze zoon leerplichtig dus zitten we daaraan vast. Dit jaar nog niet maar volgend jaar wel. Bij een amerikareis is dat qua budget niet zo bepalend dus niet zo'n probleem.
AvS67
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vakantie niet naar usa, maar waar dan wel ?

Bericht door AvS67 »

Als je een mooie rondreis wil gaan maken maar niet teveel geld kwijt wil zijn zou ik voor Thailand kiezen.
Als je goed zoekt naar betaalbare tickets dan kun je daar een geweldige vakantie hebben voor weinig geld.

Ga je voor de natuur dan zou je Zuid Afrika kunnen overwegen, dit is echt een geweldig land om rond te trekken. (ook met kleine kinderen)
Is wel iets duurder dan Thailand maar zeker goedkoper dan Amerika.

Gr. Angelique
http://angeliquevanschaijk.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Jeetje, wat een brede vraag! De vraag is natuurlijk ook: wat is low budget? Wij zijn vorig jaar (als 'kleine' vakantie) twee weken naar Thailand geweest. Dat kun je echt heel goedkoop doen, al heb je dan natuurlijk wel het 'dure' ticket (650 ofzo). Echt rondreizen met eigen vervoer is daar meen ik niet zo makkelijk. Maar het openbaar vervoer is wel weer heel goed geregeld, al had ik zelf de indruk dat het OV ook veelal op backpackers is gericht.

Omdat wij er al twee maal waren geweest kozen wij ervoor dit keer een 'luxe' vakantie te doen. Klein weekje Bangkok en ruime week eilandhoppen. We zaten in enorm luxe resorts voor bedragen als 60 euro per nacht. Dus ik denk dat als je ver weg wil Thailand wel een optie zou kunnen zijn.

We hebben ook wel eens een rondreis gemaakt door Thailand, maar ik weet niet of ik dat zou aanraden met een kleine.

Verder kun je prachtige rondreizen door Spanje, Italie of Griekenland maken met eigen vervoer (in Spanje is de omgeving Andalusie prachtig, machtig mooi door de Sierra Nevada).
Groetjes,
Daniel
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Turkije en Marokko zijn ook aanraders!

In 2012 ben ik naar Turkije geweest met (toen nog) mijn man. We zijn naar Istanbul gevlogen, daar zijn we een paar dagen gebleven. Daarna zijn we naar Cappadocië gevlogen (prachtig natuurgebied!!!!) en vandaar uit zijn we met een huurauto naar de kust gereden. Echt een heerlijke reis met veel afwisseling tussen natuur en cultuur. Heeeeeeerlijk eten! Ontzettend vriendelijke mensen en behoorlijk relaxt reizen met de auto.

Vorig jaar ben ik met een vriendin naar Marokko geweest, en daar hebben we ook weer een rondreis gemaakt met een auto. We zijn gevlogen naar Tanger, en van daar uit hebben we een grote lus door het land gemaakt. Ook heel spectaculair. Prachtige cultuur en natuur! Het eten vond ik minder dan in Turkije, maar was oké. De mensen zijn er ook iets minder vriendelijk dan in Turkije, maar ook oké. Maar we hebben echt de meest fantastische dingen gezien en zelfs geslapen in een kamp in de woestijn. Onvergetelijk.

Beide reizen zijn ook prima met kinderen te maken, we kwamen veel mensen onderweg tegen die een soortgelijke reis maakten en bijna altijd kinderen bij zich hadden. De prijzen zijn er laag (Marokko nog lager dan Turkije dat al behoorlijk goedkoop is).

Van beide reizen heb ik een reisverslag:
http://jasmino-turkije.blogspot.nl/
http://jasmino-marokko.blogspot.nl/

Andere landen waar je ook prima met de auto kunt rondreizen en zo steeds op verschillende plekken kunt blijven zijn er voldoende. Zo staat Italië op mijn verlanglijstje, de reis heb ik al min of meer klaarliggen. Maar ook in Spanje (Andalusië is echt prachtig!), Oostenrijk, Duitsland vind je genoeg mogelijkheden. Duitsland is ook redelijk goedkoop overigens, zeker in vergelijking met Nederland.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

@mrvanilla

Is Thailand dan echt wel zo budget? Ik vind de tickets altijd behoorlijk aan de prijs, vergeleken met (buiten het seizoen) naar Amerika. Als je alleen reist valt het verschil in ticketprijs natuurlijk wel mee, maar als je met vier man reist en dan zijn tickets naar Amerika (na wat zoeken) vaak totaal al 800 euro goedkoper dan naar tHailand.
Als je dan alles met elkaar zou vergelijken, dus inc. autohuur en hotels dan zit je volgens mij niet eens zo gek ver van elkaar als je in Amerika voor budget hotels kiest.

Heeft iemand trouwens ervaring met Dubai in de zomer (schoolvakantie). Tickets zijn dan rond de 350 euro, autohuur en hotels zijn ook goed te doen dus een rondje emiraten en Oman lijkt me wel wat. Wordt wel overal afgeraden ivm de hitte, maar we hadden dit jaar ook 49 graden in Las Vegas :>
Laatst gewijzigd door eddepet71 op 02 jan 2014, 10:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Dat ben ik met je eens. Het is ook maar net de vraag wat je met low-budget bedoelt. Ja, het is wel een stuk goedkoper dan de Verenigde Staten. En dat zit em met name in de veel lagere prijs van accommodatie en eten. Maar om een reis naar Thailand nu low-budget te noemen...mwah. Maar in mijn opinie gaan verre reizen en low-budget vaak niet echt hand in hand (al is het maar vanwege de vaak dure tickets). Maar ga eens een rondreis maken door Spanje: dan ben je ook al heel gauw veel geld kwijt.
Groetjes,
Daniel
AvS67
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door AvS67 »

Wij zijn een keer in mei naar Thailand geweest met zijn 5en (2 volw en 3 kinderen) en toen waren de tickets €550,00 pp incl een hotelovernachting in Bangkok in een prachtig hotel. Dit hebben we toen geboekt met 333-Travel. Zijn gevlogen met Emirates. Op de site van de Emirates zelf staan ook vaak aanbiedingen naar Bangkok.
Dubai moet je in de zomer echt niet doen, dat is echt veel te heet.
Zelfs de bushokjes hebben daar airco en dat is niet voor niets.
Wij zijn in maart in Dubai geweest en het is prachtig, als je eraan denkt om daar naartoe te gaan moet je ook eens kijken om een nacht in de woestijn te slapen. (Arabian Nights Village)
Dit is echt geweldig om te doen en een hele leuke ervaring.
In Dubai is het wel goed om een auto te huren want je legt heel wat km af.

Gr Angelique
http://angeliquevanschaijk.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Ik zou zeggen: een rondje Andalusië in Spanje.
Goedkope tickets op Malaga. Dan één of twee weken een auto huren en dan een rondje maken: Malaga - Arabisch Granada - de olijvenroute - Cordoba - flamenco in Sevilla - siëstaplekje aan de Costa de la Luz - sherry in Jerez - Tarifa dolfijnentocht- authentieke witte dorpen - Malaga
En dan eindigen in een huurhuisje nabij Mijas Costa, nabij het strand voor een paar dagen of een weekje.
We hebben zelf zonder kinderen twee weken getoerd en een weekje strand eraan vastgeplakt en met de kinderen een plek aan de kust met twee weken huurauto, maar hebben hierdoor wel minder gezien dan gepland.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

eddepet71 schreef:@mrvanilla

Is Thailand dan echt wel zo budget? Ik vind de tickets altijd behoorlijk aan de prijs, vergeleken met (buiten het seizoen) naar Amerika. Als je alleen reist valt het verschil in ticketprijs natuurlijk wel mee, maar als je met vier man reist en dan zijn tickets naar Amerika (na wat zoeken) vaak totaal al 800 euro goedkoper dan naar tHailand.
Ja, Thailand is zeker budget. De ticketprijzen zijn vergelijkbaar met de VS, of goedkoper, maar het verschil zit 'm in de rest. Wij hebben in prima kamers en bungalows geslapen voor 18 euro per nacht. Soms in luxere hotels voor 45 euro per nacht, of in een bungalow aan het strand op een eiland. Een buskaartje voor een reis van 6/7 uur kostte retour 12 euro! Eten kun je op een hoop plaatsen voor 5 euro met z'n tweetjes en doe je een keer gek dan ben je voor 20 euro met z'n tweetjes klaar. In Bangkok liggen de prijzen wat hoger. En waar kun je je nou een uur laten masseren voor nog geen 5 euro? Of elke dag een verse fruitshake drinken voor 40 cent? Een vlucht van de ene kant van het land naar de andere heb je met een beetje geluk al voor 30-50 euro en als je goedkoper uit wilt zijn neem je de nachttrein. Doordat het OV en vliegen zo goedkoop is heb je geen huurauto (met bijkomende benzine-kosten) nodig en we zijn genoeg mensen tegengekomen die dat met kleine kinderen deden. Reizen in Thailand is anders dan een rondreis VS met huurauto, maar wij vonden het minstens net zo leuk. En het is ook wel erg leuk om een keer niet steeds op je uitgaven te hoeven letten!
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Noorwegen,..... En is niet echt duur. Ietsje meer dan nederland en als je geen vliegticket hoeft te betalen en met auto die kant op gaat dan is het zeker een koopje. Bij mooi weer kun je kamperen en is het slecht dan huur je voor een nacht een hutje.
in 2011 een rond reis gemaakt het koste ons 1500 incl alles voor 2.5 weken. Maar wat is het een mooooooiiiii land.
Misschien dit jaar weer, omdat we in februari al naar Canada gaan en in de zomer toch wel even wel weer een vakantie willen vieren :-).

Maar wat ons twee jaar terug heel goed bevallen is is een trektochtje door Nederland :o . Je verwacht het niet, maar in nederland kun je net zo vakantie vieren als in Noord-Amerika. En in het voor en naseizoen. Kun je zo elke (natuur) camping op.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Wat dacht je van Oostenrijk. Prachtige natuur en er is van alles te doen.
Op je gemak er heen rijden met een overnachting in Duitsland en daarna Oostenrijk ontdekken.
Harley
Amerikafan

Bericht door Harley »

vergeet bij Andalousie niet het dorpje El Rocio niet. Je gaat eeuwen terug in de tijd!
Midden Spanje is heel mooi. Je kan via Aranda de Duero naar het zuiden zakken en alle mooie steden aandoen. Midden Spanje is ook veel goedkoper als de kust.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Als echte Griekennlandfanaat, kan ik je een rondreis over het vaste land en/of de Peloponnessos van Griekenland van harte aanbevelen. Goedkope tickets via Transavia naar Athene of Thessaloniki en van daaruit met een huurauto door het land trekken. Je hebt behalve de vele mooie klassieke oudheden ook schattige stadjes en dorpen. Noord Griekenland is heel groen met prachtige berggebieden en natuurlijk de bijzondere Meteorakloosters maar ook op de Peloponnessos heb je prachtige groene natuur.
Verblijf en eten kost ook niet veel, dus volgens mij is het een uitstekende optie :wink:
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

Thailand gaat hem denk ik niet worden want ik denk dat je met een beetje goed zoeken dan niet veel duurder in de USA uit hoeft te zijn. De andere tips gaan we zeker ter harte nemen. Ja ik weet dat het een beetje een "open en globale" vraag is maar ik dacht mensen die de USA bezoeken hebben vast ook andere soortgelijke reizen buiten de usa gedaan.

Iedereen alvast bedakt en meer tips zijn altijd welkom.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

trapson schreef:Thailand gaat hem denk ik niet worden want ik denk dat je met een beetje goed zoeken dan niet veel duurder in de USA uit hoeft te zijn.
Uhm....nee. Onze vakantie naar Thailand was zeker de helft goedkoper dan onze USA reizen, en zelfs in de US reisden wij al redelijk strak qua budget...
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik kom graag in het Verenigd Koninkrijk. Van de Schotse hooglanden tot aan Cornwall.
Een andere tip: Slovenie.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

vraag mij over 7 weken nog eens hoeveel goedkoper Thailand precies is :wink: :D :blob5:
het meeste hebben we al geboekt:
vliegtickets 1300€ voor 2 volwassenen h/t met Qatar Airlines
overnachtingen schommelen allemaal rond de 35€/nacht
één binnenlandse vlucht 220€ voor 2 volwassenen h/t

Ik heb precies nog niet gelezen wat je precies zoekt op vakantie? Cultuur, natuur, steden, actief,...?
Eerder dit jaar - excuseer, vorig jaar! - zijn we naar Sardinië geweest, €180 voor 2 personen h/t vanaf eindhoven, zie verslagje op EU-forum Dat was een heerlijke tussendoorvakantie, 5 dagen lekker relax. Een collega van mij is er in oktober 2 weken op huwelijksreis geweest, rondgetourd met de auto, en was ook erg tevreden.

Vanaf Eindhoven zijn er heel wat goedkope vluchten, kijk daar ook eens rond.
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Rondreis Kroatie, Montenegro en Macedonie, de laatste 2 landen zijn erg goedkoop en hebben prachtig weer!
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

zijn er ook reisverslagen van de thailand gangers dan ?
En ook dan alles zelf regelen en uitzoeken of gaan de meesten dan wel voor een kant en klare reis (ivm taal en cultuurkloof ?)
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Ik heb geen reisverslagen maar ben er nu 3 keer geweest (waarvan 2x rondreis) en dat is (net als in de VS) prima zelf te regelen. Wel deed ik dat regelen meer ter plekke, terwijl ik voor onze US reizen vaak van te voren al een hoop regel. Ik kan me voorstellen dat je met een kleine liever van te voren dingen regelt en ik denk dat er online een hoop te vinden is. Mijn ouders zijn met een georganiseerde groepsreis gegaan. Ze waren erg enthousiast maar das niet zo mijn ding.
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer