Nog een aantal vragen die bij mij naar boven kwamen toen ik nog eens de antwoorden (veel dank! heb er echt heel veel aan!) doorlas.
Het is inmiddels duidelijk dat een L visum te verkiezen valt boven het H visum. Met name vanwege de de nadelen die kleven aan het H-4 visum. Ik dacht echter mijn vriendin wel gewoon een jaar in de VS zou kunnen wonen met een H-4 visum. USInsider merkt op dat het visum haar alleen het recht geeft enkele malen op bezoek te komen. Kun je dat nog wat verder toelichten? Daarnaast wordt opgemerkt dat het met een H-4 visum niet mogelijk is een rijbewijs, bankrekening te krijgen. Klopt dit echt? Dat zou haar wel heel erg beperken.
Mijn insteek zal met deze informatie in het achterhoofd natuurlijk zijn om een L visum te krijgen. Maar als dat niet lukt zou ik graag dit soort dingen wel goed scherp hebben om ook een eerlijk beeld aan mijn vriendin (of vrouw, maar dat voelt nog wat vreemd om te zeggen voor mij

) te geven van hoe haar jaar er uit zal zien.
Verdere tips en ervaringen zijn ook zeer welkom.
Voor verdere achtergrond. Onze ideeën van de uitzending is om ons beide te ontwikkelen. Zowel op het gebied van de engelse taal als kwa levenservaring. Ik zal een jaar aan het werk gaan en in die zin makkelijker hier aan kunnen werken dan mijn vriendin. Voor haar was ons idee daarom om taalcursussen te doen en zoveel mogelijk aan te sluiten bij sociale activiteiten om zo te leren en nieuwe mensen te ontmoeten. Mijn vriendin is net afgestudeerd en heeft een eigen onderneming. Zij kan dit een jaar laten liggen. Met name de Engelse taalcursussen (en sowieso gewoon een jaar leven in een Engelstalig land) zouden voor haar nuttig kunnen zijn als we na een jaar of anderhalf weer terugkeren naar Nederland en zij haar onderneming weer zal oppakken. Daarnaast hebben we in beide steden ook al specifieke cursussen gevonden voor haar vakgebied.
Kwa de taalcursussen hadden we via google idd al het eea gevonden. Moet wel eerlijk bekennen dat de prijzen daarvan niet meevallen (dan bedoel ik EUR 2000 voor een cursus van 6 weken, wel 20u per week). Ik zal de tips die gegeven zijn zeker nog even nagaan. Maar mocht er meer tips zijn, dan hoor ik het graag.