Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegtickets W-Canada
-
- Amerika-ontdekker
Vliegtickets W-Canada
Reis mei - juni 2014
Liefst vanuit Brussel, ev iets in de omgeving indien >100 euro goedkoper
Naar Vancouver, Calgary of Seattle
Nu wil ik graag tegen half januari wat geboekt hebben, en dus de komende weken om de twee dagen een zoekopdracht doen. Wat vragen hierbij:
1. Een huurauto hebben we in elk geval nodig, ev een hotelovernachting voor de eerste nacht(en) ook. Is zo'n combi-booking interessant en welke sites zijn daarvoor het meest geschikt? Hoeveel kost een huurauto voor drie weken afzonderlijk?
2. Ik lees hier over werelddeals bij KLM, promoties bij British Airways, deals bij connections, etc. Weten we wanneer die eraan komen en is het logisch/redelijk om daarop te wachten voor mijn bestemmingen of vallen die "buiten de prijzen" voor dit soort acties?
3. Als ik om de twee dagen een zoekopdracht wil doen en me wil beperken tot pakweg 3 websites om te zoeken, dewelke zijn het ruimst qua selectie?
4. Ik hoop wat te vinden onder de 700 euro pp wat praktisch (reistijden, vertrekuren) aangenaam is, is dat een redelijke verwachting binnen dit en drie weken?
Mochten er nog mensen actief zoeken voor deze periode, zou het heel erg interessant zijn om de resultaten van jullie zoekacties hier ook te plaatsen. Ik kwam vandaag op volgende bedragen:
* Iceland air vanuit Brussel een goeie 800 euro pp
* Air transat 735 euro pp vanuit Amsterdam
* andere maatschappijen gaan naar 900 à 1000 euro
Dank voor elke input, hulp, tips, ... !
Liefst vanuit Brussel, ev iets in de omgeving indien >100 euro goedkoper
Naar Vancouver, Calgary of Seattle
Nu wil ik graag tegen half januari wat geboekt hebben, en dus de komende weken om de twee dagen een zoekopdracht doen. Wat vragen hierbij:
1. Een huurauto hebben we in elk geval nodig, ev een hotelovernachting voor de eerste nacht(en) ook. Is zo'n combi-booking interessant en welke sites zijn daarvoor het meest geschikt? Hoeveel kost een huurauto voor drie weken afzonderlijk?
2. Ik lees hier over werelddeals bij KLM, promoties bij British Airways, deals bij connections, etc. Weten we wanneer die eraan komen en is het logisch/redelijk om daarop te wachten voor mijn bestemmingen of vallen die "buiten de prijzen" voor dit soort acties?
3. Als ik om de twee dagen een zoekopdracht wil doen en me wil beperken tot pakweg 3 websites om te zoeken, dewelke zijn het ruimst qua selectie?
4. Ik hoop wat te vinden onder de 700 euro pp wat praktisch (reistijden, vertrekuren) aangenaam is, is dat een redelijke verwachting binnen dit en drie weken?
Mochten er nog mensen actief zoeken voor deze periode, zou het heel erg interessant zijn om de resultaten van jullie zoekacties hier ook te plaatsen. Ik kwam vandaag op volgende bedragen:
* Iceland air vanuit Brussel een goeie 800 euro pp
* Air transat 735 euro pp vanuit Amsterdam
* andere maatschappijen gaan naar 900 à 1000 euro
Dank voor elke input, hulp, tips, ... !
Re: Vliegtickets W-Canada
Hoi, wij hebben vorige week eindelijk vliegtickets en een auto geboekt voor juli 2014, na enkele maanden ook om de 2 dagen gezocht te hebben.
Uiteindelijk is het een retour Calgary geworden, heen 9/7, terug 2/8.
We hebben 2651 betaald voor 2 volwassenen en een kind van 10 dan.
We hebben wel gekozen voor de 4*-maatschappijen Air Canada - Lufthansa en British Airways, rechtstreeks geboekt op de site van Air Canada.
Tip : vliegen vanuit Amsterdam, niet Brussel ! Scheelt echt een hoop !
Nog een tip : vliegen op Edmonton, is nieuwe bestemming van Icelandair, dus wordt gepromoot met lagere prijzen, en is maar een paar uur rijden van Calgary.
Onze route : Calgary (Stampede) - Banff - Jasper - Wells Gray - Yoho - Kootenay - Waterton - Glacier - Yellowstone - Calgary.
Auto Jeep Grand Cherokee voor 1301 euro bij Economy Car Rental gereserveerd. Definitieve bevestiging nog te krijgen.
Op de allerhande acties niet meer gewacht. Big Deals van Connections in november afgewacht maar ze blijven te duur, dezelfde vluchten waren daar nog steeds een paar 100 euro duurder. Zelfde verhaal met de auto, die daar zelfs 500 euro duurder was ... Geen sprake van Big Deals dus.
Nu ons eerste hotel in Calgary geboekt via Booking.com. We twijfelen nu nog om verder volledig op de bonnefooi te gaan, of toch al wat highlight-overnachtingen vantevoren te boeken.
Hopelijk ben je hier wat mee, succes !
Vnvmouse
Uiteindelijk is het een retour Calgary geworden, heen 9/7, terug 2/8.
We hebben 2651 betaald voor 2 volwassenen en een kind van 10 dan.
We hebben wel gekozen voor de 4*-maatschappijen Air Canada - Lufthansa en British Airways, rechtstreeks geboekt op de site van Air Canada.
Tip : vliegen vanuit Amsterdam, niet Brussel ! Scheelt echt een hoop !
Nog een tip : vliegen op Edmonton, is nieuwe bestemming van Icelandair, dus wordt gepromoot met lagere prijzen, en is maar een paar uur rijden van Calgary.
Onze route : Calgary (Stampede) - Banff - Jasper - Wells Gray - Yoho - Kootenay - Waterton - Glacier - Yellowstone - Calgary.
Auto Jeep Grand Cherokee voor 1301 euro bij Economy Car Rental gereserveerd. Definitieve bevestiging nog te krijgen.
Op de allerhande acties niet meer gewacht. Big Deals van Connections in november afgewacht maar ze blijven te duur, dezelfde vluchten waren daar nog steeds een paar 100 euro duurder. Zelfde verhaal met de auto, die daar zelfs 500 euro duurder was ... Geen sprake van Big Deals dus.
Nu ons eerste hotel in Calgary geboekt via Booking.com. We twijfelen nu nog om verder volledig op de bonnefooi te gaan, of toch al wat highlight-overnachtingen vantevoren te boeken.
Hopelijk ben je hier wat mee, succes !
Vnvmouse
Kerst-Nieuwjaar 2009-2010 : Florida
Juli-aug 2011 : Westcoast + New York
Juli 2014 : Canadian Rockies + Yellowstone
Juli-aug 2011 : Westcoast + New York
Juli 2014 : Canadian Rockies + Yellowstone
Maakt over het algemeen niet uit of je vanaf Amsterdam of Brussel zoekt. Soms is het vanaf Amsterdam goedkoper en soms vanaf Brussel. Of voor mijn part Düsseldorf. En de acties komen begin volgende maand als het goed is.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik gebruik altijd http://matrix.itasoftware.com/VivaBelgica schreef: 3. Als ik om de twee dagen een zoekopdracht wil doen en me wil beperken tot pakweg 3 websites om te zoeken, dewelke zijn het ruimst qua selectie?
Je kunt op deze site niet boeken, je krijgt echter wel een goed overzicht van de prijzen. Je vindt die prijzen, vaak verhoogd met enkele tientjes boekingskosten, terug bij de luchtvaartmaatschappijen en de bekende boekingssites.
Wij wonen in zuid Nederland en voor ons maakt het weinig uit of we van Brussel of Amsterdam vertrekken. Onze laatste twee reizen zijn we uit Brussel vertrokken, de laatste keer in 2012. We hadden toen een voordeel van €400 p.p. door van Brussel via Amsterdam naar Seattle te vliegen en niet met dezelfde vlucht rechtstreeks van Amsterdam naar Seattle. Ik heb sterk de indruk dat dergelijke voordelen momenteel niet meer te realiseren zijn.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt, dat lijkt me nu eens de zoekmachine die ik nodig had om dagelijks met weinig tijdsverlies toch eens te kunnen screenen.Old Faithful schreef:Ik gebruik altijd http://matrix.itasoftware.com/
Je kunt op deze site niet boeken, je krijgt echter wel een goed overzicht van de prijzen. Je vindt die prijzen, vaak verhoogd met enkele tientjes boekingskosten, terug bij de luchtvaartmaatschappijen en de bekende boekingssites.
Vanuit Brussel momenteel niks onder de 880 euro, vanuit Amsterdam kan je met British Airways nu wel rond de 700 euro naar Seattle vliegen. Ik wacht nog even af in de hoop een mooie deal vanuit Brussel tegen te komen de komende dagen/weken...
Vanuit Brussel is Icelandair momenteel het goedkoopst.
Vanuit Amsterdam vlieg je echter nog goedkoper, eveneens met Icelandair, Air Transat of British Airways.
Rotterdam is zelfs nog goedkoper, via British Airways.
Vanuit Amsterdam vlieg je echter nog goedkoper, eveneens met Icelandair, Air Transat of British Airways.
Rotterdam is zelfs nog goedkoper, via British Airways.
Op de planning: Canada (juni 2014)
Check onze blog: http://www.reisverslaafd.be
Check onze blog: http://www.reisverslaafd.be
-
- Amerika-ontdekker
Via Connections vind ik vandaag erg scherp geprijsde vluchten vanuit Brussel naar Seattle.
Bvb:
US Airways
€ 627.58 pp
wo 21/05 10:45 - 17:23 Brussel (BRU) - Charlotte (CLT)
wo 21/05 18:05 - 20:54 Charlotte (CLT) - Seattle (SEA)
do 12/06 00:20 - 08:13 Seattle (SEA) - Charlotte (CLT)
do 12/06 16:30 - 07:00 Charlotte (CLT) - Brussel (BRU)
Enige nadeel lijkt de uren van de terugvlucht en vooral het grote gat in Charlotte.
Een concrete vraag: is het een probleem dat er bij de doorvlucht minder dan een uur tussen zit in Charlotte? Riskeren we daar vast te zitten bij douane of is dat vliegtuig in en vliegtuig uit en pas douane in Seattle?
Verder denk ik niet langer te twijfelen maar snel te boeken vanavond, tenzij ik nog dingen over het hoofd zie?
Bvb:
US Airways
€ 627.58 pp
wo 21/05 10:45 - 17:23 Brussel (BRU) - Charlotte (CLT)
wo 21/05 18:05 - 20:54 Charlotte (CLT) - Seattle (SEA)
do 12/06 00:20 - 08:13 Seattle (SEA) - Charlotte (CLT)
do 12/06 16:30 - 07:00 Charlotte (CLT) - Brussel (BRU)
Enige nadeel lijkt de uren van de terugvlucht en vooral het grote gat in Charlotte.
Een concrete vraag: is het een probleem dat er bij de doorvlucht minder dan een uur tussen zit in Charlotte? Riskeren we daar vast te zitten bij douane of is dat vliegtuig in en vliegtuig uit en pas douane in Seattle?
Verder denk ik niet langer te twijfelen maar snel te boeken vanavond, tenzij ik nog dingen over het hoofd zie?
Tussen het landen en opnieuw opstijgen in Charlotte zit zo'n 40 minuten. Lijkt me toch heel krap. Uren van de terugvlucht zijn ook niet schitterend. De prijs daarentegen is wel super laag!
Lilo
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
42 minuten in Charlotte, NC is echt te weinig om door immigrations en customs te gaan, je koffer opnieuw in te checken en de gate van je volgende vlucht te halen. (en het is eigenlijk 32 minuten omdat je 10 minuten voor vertrek aan boord dient te zijn).
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Mooie prijs, maar ik zelf zou liever meer betalen voor betere vluchturen. Op de heenreis is het stressen en op de terugreis vervelend...
Het fijne van canada vind ik net dat je rechstreeks kan vliegen vanaf A'dam op Calgary of Vancouver. alleen al de tijd die je daarmee spaart en het gemak, zou voor mij een meerprijs waard zijn.
Het fijne van canada vind ik net dat je rechstreeks kan vliegen vanaf A'dam op Calgary of Vancouver. alleen al de tijd die je daarmee spaart en het gemak, zou voor mij een meerprijs waard zijn.
Ik zou dit ticket ook nooit boeken. Rottijden!
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de reacties.
Ik heb de tickets uiteindelijk niet geboekt, zoals hierboven gezegd hoef ik geen stress of te lange wachttijden op een vakantie.
Ik denk dat ik dan maar kies voor Iceland Air. Zo kan ik vliegen vanuit Brussel met aangename uren (en een relatief korte tussenstop in Ijsland) en uiteindelijk kan ik die nu nog boeken voor een goeie 800 euro per persoon. Die meerprijs is dan maar voor het grotere comfort van de reis.
Ik heb de tickets uiteindelijk niet geboekt, zoals hierboven gezegd hoef ik geen stress of te lange wachttijden op een vakantie.
Ik denk dat ik dan maar kies voor Iceland Air. Zo kan ik vliegen vanuit Brussel met aangename uren (en een relatief korte tussenstop in Ijsland) en uiteindelijk kan ik die nu nog boeken voor een goeie 800 euro per persoon. Die meerprijs is dan maar voor het grotere comfort van de reis.
Wij hebben mooi geboekt bij Air Transat,rechtstreeks, 14.10 vertrek en 15.00 uur in Vancouver!
Je zit dan rond €1000 pp ..

-
- Amerika-ontdekker
Via Iceland Air vind ik vandaag hele interessante prijzen (en vlieguren) naar Vancouver!
Enige addertje lijkt me mogelijk dat die scherpe tarieven staan onder 'Economy Class Special' (zie bijlages hieronder).
Iemand enig idee of ik me daar zorgen moet over maken, of is dit gewoon een buitenkansje en moet ik snel boeken?
Enige addertje lijkt me mogelijk dat die scherpe tarieven staan onder 'Economy Class Special' (zie bijlages hieronder).
Iemand enig idee of ik me daar zorgen moet over maken, of is dit gewoon een buitenkansje en moet ik snel boeken?
Heb je al vliegtickets kunnen boeken?
Groetjes,
Jess
Groetjes,
Jess
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
-
- Amerika-ontdekker
Ja, ik ben uiteindelijk gegaan voor het aanbod van Iceland Air.
Heen op zondag 18 mei, terug op maandag 9 juni.
Goede vertrek- en aankomsturen, tussenstop van +/- 2 uur in Reykjavik, en iets minder dan 600 euro pp.
(Veel) beter dan ik had durven hopen eigenlijk.
Heen op zondag 18 mei, terug op maandag 9 juni.
Goede vertrek- en aankomsturen, tussenstop van +/- 2 uur in Reykjavik, en iets minder dan 600 euro pp.
(Veel) beter dan ik had durven hopen eigenlijk.
Super! Heb je dan gekozen voor de Economy class Special?
Gaan jullie een blog bijhouden van de reis?
Mijn man en ik overwegen om volgend jaar naar Canada te gaan als het budget ons toelaat.
Gaan jullie een blog bijhouden van de reis?
Mijn man en ik overwegen om volgend jaar naar Canada te gaan als het budget ons toelaat.

Lees en volg onze reisverhalen via
-
- Amerika-ontdekker
Zoals ik het begrijp, slaat die 'Special' gewoon op het feit dat het een speciale aanbieding is. Verder zou dat een gewone Economy Class moeten zijn, daar ga ik toch van uit...
Hmm, een blog, dat lijkt me wel leuk, maar of je daar meer informatie gaat uit halen dan uit de schat die dit forum voortbrengt, dat denk ik nu niet...

Hmm, een blog, dat lijkt me wel leuk, maar of je daar meer informatie gaat uit halen dan uit de schat die dit forum voortbrengt, dat denk ik nu niet...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 1629 Weergaves
-
Laatste bericht door Ikverzinnogweliets
-
- 13 Reacties