Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis liesraf: New York en rondreis Westkust

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
liesraf
Amerika-newbie

Reis liesraf: New York en rondreis Westkust

Bericht door liesraf »

Mijn broer en ik reizen deze zomer voor de eerste keer naar Amerika. We willen 2 ' dromen ' combineren: een paar dagen New York, gevolgd door een rondreis langs de Westkust. We hebben al wat rondgelezen op dit forum en in verschillende gidsen. Zo zijn we tot een verlanglijstje gekomen waarmee we een offerte hebben aangevraagd. Graag jullie mening ( Is dit een goede prijs? Is de indeling realistisch?)

Vluchten: 10/4 Brussel - New York Newark - 15/7 NY Newark - San Francisco - 30/7 Los Angeles - Brussel : 1096 pp ( inclusief taksen en fees )

10/7-15/7 New York in Skyline Hotel
15/4-18/7 San Francisco in Holiday Inn Golden Gateway
18/7-19/7 Best Western Plus Dry Creek Inn in Healdsburg ( beide wijnliefhebbers vandaar keuze voor deze regio )
19/7-21/7 Yosemite Lodge at the Falls in Yosemite NP
21/7-22/7 Hotel Harrah's in Las Vegas
22/7-24/7 Yavapai Lodge West in Crand Canyon NP
24/7-25/7 Quality Inn Palm Springs
25/7- 30/7 Comfort Inn Santa Monica in Los Angeles

De hotels komen op 1691.80pp
Dan komt er nog een huurauto bij. Ze boden een aantal opties tss 500 ( economy 4-deurs ) en 650 ( intermediate SUV ) euro aan.

Hun voorstel was een dag LA in te wisselen voor bv een extra stop in Death Valley, omdat er een paar erg lange ritten inzitten. We zijn ons hiervan bewust, maar we zijn wel meer voor kunst en geschiedenis te vinden dan voor natuur/pretparken.
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: New york en rondreis Westkust

Bericht door Gijs&Kelly »

Mooi vooruitzicht! Qua prijzen vind ik het vrij duur. Vlucht is lastig te zeggen of het goedkoper kan. Op dit moment liggen de prijzen nog vrij hoog, je kunt alleen speculeren of het gaat zakken.

De hotels vind ik zeker te duur (mits jullie de kamer delen en niet elk een eigen kamer hebben). Wij gaan er altijd vanuit dat we gemiddeld 100 euro per nacht betalen. Het ene hotel zit daar verder onder, het andere een stuk boven. Jullie gaan zo te zien 20 nachten, dat zou neerkomen op 2000 euro. 1200 goedkoper dan jullie offerte. En 100 euro pn is heel goed haalbaar, we zitten dan in een park en in bijvoorbeeld Las Vegas in een stuk luxer hotel dan Harrah's, voorgaande jaren hadden wij Wynn, Encore en Aria. Ik zou het dus zelf boeken om een flink prijsvoordeel te halen.

Qua route is het lastig lezen zo, kun je het per dag uitschrijven en dan van - naar? Je gaat in een keer van Yosemite naar Las Vegas. Dat is bijna niet te doen, je kunt er zo twee volle dagen over doen, veel te zien onderweg. Ik zou inderdaad een nacht LA opofferen voor een overnachting in bijvoorbeeld Lone Pine of Death Valley.
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Re: Reis liesraf: New York en rondreis Westkust

Bericht door Doockles »

Zoals hierboven al gezegd is de route moeilijk in te schatten zo. Dus schrijf het inderdaad eens uit in de vorm van-naar.

10/7: Brussel - NY
11/7: NY
12/7: NY
13/7: NY
14/7: NY
15/7: NY - San Francisco
16/7: San Francisco
17/7: San Francisco
18/7: San Francisco - Healdsburg
19/7: Healdsburg - Yosemite
...

En kijk dan ook eens op google maps of dergelijke om de reistijden in te schatten.

Wat tips:

Yosemite - Vegas is echt wel lang om dit in 1 keer te doen. Je gaat dan echt heel vroeg moeten vertrekken en uiteindelijk ook niet veel tijd voor Vegas hebben.

Ga in Vegas echt voor een ander hotel dan Harrahs. Hou de promo sites in de gaten om zo een goede deal te scoren in een tof hotel. :-)

Vergeet die ene dag in Healdsburg. Wij zijn ook grote wijnliefhebbers, maar wat heb je nu aan zo een half dagje ter plaatste? De volgende dag wil je waarschijnlijk vroeg naar Yosemite vertrekken. Op onze eerste reis hadden we een stop gepland in Napa, maar voor 1 nacht was dat echt niet te moeite. Ik zou zeker graag teruggaan, maar dan minstens voor een aantal nachten.

Kies ook bij de Grand Canyon voor een beter hotel, vlakbij de rim. De Yavapai Lodge is niet slecht, hebben wij indertijd overnacht, maar ik zou er niet weer voor kiezen.

De prijs voor de hotels is inderdaad redelijk veel, maar ik veronderstel dat NY en SF hier het grootste deel van innemen?
liesraf
Amerika-newbie

Bericht door liesraf »

de uitgeschreven versie...

10/7: Brussel - New York
11/7: NY
12/7: NY
13/7: NY
14/7: NY
15/7: NY - San francisco
16/7: SF
17/7: SF
18/7: SF - Healdsburg
19/7: Healdsburg - Yosemite
20/7: Yosemite
21/7: Yosemite - Las Vegas
22/7:LV - Grand Canyon
23/7: GC
24/7: GC - Palm Springs
25/7: Palm Springs - Los Angeles
26/7: LA
27/7: LA
28/7:LA
29: LA
30/7 : LA - Brussel

Het is vooral het hotel in NY dat erg duur is ( 970.50 euro voor vijf nachten ofwel 475.25pp). Een dag LA opgeven voor een tussenstop in Lone Pine gaan we zeker overwegen. We willen toch graag iets meepikken van de Amerikaanse wijncultuur... Als we Healdsburg schrappen en van SF meteen naar Yosemite gaan is een stop aan een wijdomein dan doenbaar of moet je daar erg veel voor om rijden?
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Je hebt ruim de tijd in LA.
Volgens mij kan hier een dag minder.
In plaats zou ik die dag gebruiken op het stuk Yosemite - Las Vegas.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind de accommodatie voor een reisbureau niet zo gek, maar overweeg eens om het zelf te boeken. Als je dat doet blijf je flexibel want je kunt dan meestal tot 24 uur van te voren kosteloos annuleren.
Wij zaten dit jaar voor het eerst in de Yavapai Lodge en hoewel de kamer prima was (zie ons verslag), vond ik de ligging minder. De lodges aan de rim zijn leuker, en ook de Maswik Lodge - op 5 minuten lopen van de rim - vind ik beter gelegen. Kijk eens op http://www.grandcanyonlodges.com voor de mogelijkheden.

En ja, een overnachting tussen Yosemite en LV is echt aan te raden; wij nemen er meestal zelfs 2. Ik zou ook Healdsburg vergeten. Je zou ook via Sonoma en Napa kunnen rijden en dan dezelfde dag door naar Yosemite.
Maak voor LA eens een globale planning en kijk hoeveel tijd je er nodig hebt. Je krijgt die 4 dagen wel vol natuurlijk, maar je kunt dan beter de afweging maken tussen meer tijd tussen Yosemite en LV (met misschien een bezoek aan Bodie?) en LA.

Marianne
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Als je echt graag wijn wilt proeven en dergelijke zou ik er overnachten. :wink: Het meenemen op doorreis naar Yosemite maakt er wel een lange dag van. Ik had het gisteren even opgezocht en het is ongeveer 1.5 uur rijden tot het plaatsje dat je aanhaalde en vandaar nog eens 4 uur of langer tot Yosemite. Ook Napa of dergelijke zou ik niet onderweg even meepikken. Het is echt nog een heel eind rijden naar Yosemite en, zo vonden wij, langs de vreselijkste weg die we ooit in de USA gereden hebben.

Maar zoek het gerust zelf eens op. Welk wijnhuis wil je bezoeken, geef dat adres even in in google maps en kijk hoe lang het rijden is. Als je het de moeite vindt moet je het zeker doen he! :thumbup: 't Is nog altijd jullie reis, dus jullie moeten doen waar je zin in hebt.
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Wat wil je eigenlijk zo lang in La doen?
Zelf zou ik er twee vanaf halen.
Een voor lone pine of death valley.
En een overnachting extra inplannen in Las Vegas.
Daar heb je wel heel weinig tijd vindt ik.
liesraf
Amerika-newbie

Bericht door liesraf »

Alvast bedankt voor de nuttige reacties en tips!
Gisteren nog eens overlegd, we gaan dus zelf boeken en een dag LA inwisselen voor een stop tussen Yosemite en Las Vegas, waarschijnlijk in Lone Pine.
Aan de dag in de wijnregio houden we voorlopig nog vast, dat is nu eenmaal echt ons ding. Las vegas is dat minder ( of denken we toch... ) daarom weinig tijd in Vegas, we beschouwen dat als een tussenstop op weg naar de Grand Canyon. Veel tijd in LA, maar we willen zeker het Getty doen en een dag Hollywood. Het is ook het einde van onze reis dus tijd op overschot om eens een half dagje zwembad/strand/ ... te doen, leek ons een goed idee.
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

liesraf schreef: Las vegas is dat minder ( of denken we toch... ) daarom weinig tijd in Vegas, we beschouwen dat als een tussenstop op weg naar de Grand Canyon.
Hihi, niet oordelen voordat je het gezien hebt hé :lol:

Wij gingen er de eerste keer ook gewoon van uit "dat je dat toch op zijn minst gezien moest hebben" ook al trok het ons op zich niet speciaal aan. Zo'n stad, te midden van die prachtige natuur. Ondertussen zijn we er 4 keer geweest en moesten we veel vakantie hebben zou ik zo voor een week naar daar vliegen. 8)

You love it or you hate it... :wink:
obeliks
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door obeliks »

Wellicht even kijken bij onze reizen?
Zie hieronder...
liesraf
Amerika-newbie

Bericht door liesraf »

Een update: ondertussen zijn de vluchten en het hotel in New York ( Park South ) geboekt. We waren nog wel flexibel wat betreft aantal dagen daardoor blijven we nu drie dagen langer :D Eén dag hebben we al bij Yosemite ingevoegd, lijkt ons een mooie omgeving en dan kunnen we die wat rustiger verkennen. De andere twee... voorlopig ervoor gekozen voor Monument Valley en Page. Alleen heb ik nu wat topics over die plekken gelezen, mijn indruk is mooi, maar dure activiteiten. Ben ik op de verkeerde topics terechtgekomen of is dit echt zo?
Als er nog verbeteringen mogelijk zijn, alle tips zijn welkom...

onze uitgeschreven reis op dit moment:
9/7-14/7 New York
14/7 NY -> San Francisco
15/7 SF
16/7 SF
17/7 SF -> Napa
18/7 Napa -> Yosemite
19/7 Yos
20/7 Yos
21/7 Yos -> Lone Pine
22/7 Lone Pine -> Las Vegas
23/7 LV -> Monument Valley
24/7 MV -> Page
25/7 Page -> Grand Canyon
26/7 Crand Canyon
27/7 GC
28/7 GC -> Palm Springs
29/7 Palm Springs -> Los Angeles
30/7 LA
31/7 LA
1/8 LA
2/8 LA -> Brussel
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

23/7 LV -> Monument Valley
24/7 MV -> Page
Hoe wil je dit doen?? Las Vegas - Monument Valley is met tank en eetstop al zeker 7 uur rijden.
Ik zou het anders doen als je dit persé mee wilt pakken. Ik heb het 2 jaar geleden op deze manier gedaan.
Het is dat je aangeeft niet voor de natuur te gaan, daarom op deze manier, maar als je net zo verslaafd raakt als velen hier zie ik je snel nog eens gaan om bv ook Zion en Bryce mee te pakken.

Ik zie nl dat je 2 volle dagen Grand Canyon hebt ingepland. Haal daar 1 dag vanaf.
23/7 Las Vegas - Page, gewoon de hele dag over doen, evt via Valley of fire of blijf juist de ochtend nog in Las Vegas.
24/7 Page (antelope canyon, horseshoe bend en lake powell)
25/7 Page - Monument Valley (overnacht in Gouldings lodge of the view als er nog plek is)
26/7 Monument Valley - Grand Canyon
27/7 Grand Canyon en rij op het eind vd dag/begin vd avond naar Williams (dat maakt de rit naar PS al een uur korter)
28/7 Williams - Palm Springs
29/7 de hele dag Palm Springs en 's avond (wrs wel met files) naar LA

Paul
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Eens met Paul. Als je zowel Page als Monument Valley wilt bezoeken zou ik ook aanraden om van Las Vegas eerst naar Page te rijden en dan naar MV. Misschien kun je aangeven welke activiteiten je in Page en MV hebt bekeken? Er zijn veel dingen die je gratis kunt doen.
Als je door Zion rijdt betaal je daar een fee, maar als je ook Yosemite, Death Valley en de Grand Canyon bezoekt kun je het beste een America the Beautiful-pas kopen. Voor 80 dollar heb je dan toegang tot alle nationale parken en monumenten (MV valt hier niet onder).
Drie nachten GC is veel als je aangeeft dat je voorkeur niet naar de parken uitgaat. Wat zijn jullie plannen daar?
Ik zou zo snel mogelijk eens kijken naar accommodatie in Yosemite. Zie daarvoor http://www.yosemitepark.com. Buiten het park ligt El Portal het beste.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik ben het ook met Paul eens dat je voor de Grand Canyon niet zo veel tijd nodig hebt, tenminste als je niet van plan bent een flink stuk naar beneden te lopen. Je kunt enkele keren stoppen bij de uitzichtpunten tussen Desert View en Grand Canyon Village op de dag dat je van Monument Valley komt. De volgende dag kun je dan het gedeelte tussen Grand Canyon Village en Hermit's Rest bezoeken alvorens te vertrekken.
Om de keuze nog iets moeilijker te maken :wink: , heb ik een optie bedacht waarmee je ook Bryce Canyon zou kunnen bezoeken.
23/7 Las Vegas - Bryce Canyon N.P.
24/7 Bryce Canyon - Page (antelope canyon, horseshoe bend en lake powell)
25/7 Page ((antelope canyon, horseshoe bend en lake powell)
26/7 Page - Monument Valley
27/7 Monument Valley - Grand Canyon (viewpoints aan de east rim)
28/7 Grand Canyon - naar Hermit's Rest, rij daarna naar Kingman (en neem vanaf Seligman een stukje Route 66 mee)
29/7 Kingman - Los Angeles

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer