Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: vergelijk de vliegticketprijzen!

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: vergelijk de vliegticketprijzen!

Bericht door Hinko »

Dit mailtje kreeg ik vorig jaar van TicketSpy. Heb hem nog bewaard. Mocht het nodig zijn. :oops:
Heb er ook geen ervaring maar ik dacht ik deel het maar even :roll:
Wie de goedkoopste tickets boekt weet dat je na aankoop van een vliegticket vrijwel niets meer mag wijzigen. En als dat mag dan worden er flink wat administratiekosten in rekening gebracht. Zelfs als je een letter in je naam verkeerd hebt gespeld.

Annuleren is helemaal uit den boze, want dan ben je gewoon het hele ticket kwijt. Alhoewel je altijd wel de luchthavenbelastingen terug kunt vorderen. Maar ook daar gelden meestal toeslagen voor.

Er is echter een uitzondering voor wie een vliegticket naar de Verenigde Staten heeft aangeschaft. Iets wat bijna niemand overigens weet. In dat geval valt je boeking mede onder de regels van de DOT, het Amerikaanse Department of Transportation.

Net als hier in Europa zijn passagiers beschermd in het geval van een overboeking, annulering of lange vertraging van een vlucht. Wat ze in Amerika daarnaast als wetttelijke regeling hebben is dat je na je boeking binnen 24 uur zonder enige kosten kunt afzien van je reis. Kortom annuleren binnen dit tijdvak is dus gratis. Belangrijk, je mag niet binnen 7 dagen voor vertrek geboekt hebben!

Deze regel geldt niet alleen voor Amerikaanse maatschappijen maar ook voor alle overige airlines die naar of vanaf een VS bestemming vliegen. Zij hebben zich moeten committeren aan de eisen die de DOT heeft geformuleerd. Officieel heten deze 'Enhancing Airlines Passengers Protection (EAPP#2)'.

Wat kan hiermee een voordeel zijn?

Je reisplannen blijken toch te moeten gewijzigd, binnen 24 uur kun je je reisschema dan aanpassen (andere datum, tijd, maatschappij of bestemming)
Je hebt je naam verkeerd gespeld (in dat geval kun je annuleren en opnieuw een boeking maken, of de airline past de naam op verzoek gratis aan)
Een andere maatschappij biedt opeens een lager tarief aan (je kunt dan makkelijk overstappen)
Hoe krijg je je geld terug bij annulering?

De vliegmaatschappij moet in dat geval dezelfde betaalwijze aanhouden voor het storneren (cash, pin, creditcard). Je hebt recht op het volledige bedrag, dus ook de reserveringskosten en eventuele toeslag voor gebruik van een creditcard.

Waar tref je hierover alle informatie?

Klik hier om het document van de DOT te openen. Vanaf pagina 14 staan de specifieke regels genoemd.

Welke maatschappijen tonen dit duidelijk op hun website?

Helaas zijn dat alleen de Amerikaanse airlines die deze refund policy herkenbaar melden. Europese maatschappijen tonen je deze informatie (nog) niet.

Wat als je je ticket hebt geboekt bij een (online) reisagent?

Ook dan is deze regel van toepassing. Weet wel dat vrijwel alle ticket agents (uitzondering is Expedia) aanvullende administratiekosten in rekening brengen. Je reeds eerder betaalde ticket-/dossier-/passenger service charge of wat dan ook kosten krijg je niet terug. Wees wijs en boek daarom als het even kan altijd direct bij de vliegmaatschappij of een klantvriendelijke online travel agent.

TicketSpy University zegt: helaas waaien niet alle luchtvaartregels even snel vanuit de Verenigde Staten de oceaan over richting Europa. Hierdoor moeten dagelijks honderden, zo niet duizenden, passagiers onnodig kosten en toeslagen betalen om hun vluchtplannen te wijzigen of aan te passen. Het wordt tijd dat ook de Europese maatschappijen open kaart gaan spelen.
jan de korte
Amerikafan

Bericht door jan de korte »

girliecathy schreef:Ik weet het niet hoor maar bij mij is 30-08 augustus en geen september :shock:

Haha klopt helemaal, ik bedoel natuurlijk 30 augustus tot 29 september! De tickets zijn goed geboekt, ik typte alleen te snel omdat we de afgelopen keren van september tot oktober gingen maar we gaan nu een paar weekjes eerder:)
majtie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door majtie »

Hoe komen jullie toch aan die dealtjes? Ik kan voor de zomer naar de Westkust niks onder de 1000 euro pp vinden :?
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Dieuwertje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Dieuwertje »

Voor wie reeds naar Houston of Dallas reist ... retourtje Houston / Dallas - Honolulu (juli, aug, sept, okt, nov) te boeken voor ongeveer 350 euro met Delta! Voorbeelddata: 1-19 september IAH-HNL --> 351 euro (skyscanner, ... ) Tip: zoeken via ita matrix te zoeken naar de beschikbare data. Act fast & Good luck!!
Een overzicht van onze reizen en reisverslagen: http://dieudriesopreis.blogspot.com

April 16': New York
Aug 16': ZW Canda + Hawaï

New York (3x) - Zuidwesten (3x) - Noordoosten - Hawaii (2x)
Australië - Nieuw-Zeeland
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

majtie schreef:Hoe komen jullie toch aan die dealtjes? Ik kan voor de zomer naar de Westkust niks onder de 1000 euro pp vinden :?
Zoals je hebt kunnen lezen hebben de meesten voor de maanden juli en aug ook nog geen aanbiedingen gevonden.
majtie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door majtie »

eddepet71 schreef:
majtie schreef:Hoe komen jullie toch aan die dealtjes? Ik kan voor de zomer naar de Westkust niks onder de 1000 euro pp vinden :?
Zoals je hebt kunnen lezen hebben de meesten voor de maanden juli en aug ook nog geen aanbiedingen gevonden.
Toch zie ik regelmatig mensen zeggen dat ze geboekt hebben voor rond de 800 euro. Maar helaas zet niet iedereen de data erbij :lol: Ik hoop echt nog op een mooie deal!
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

@Jan, ik vind Lufthansa echt een supermaatschappij. Veel service en goede info!
Heerlijk, een maand lang die kant op :thumbup:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Vorig jaar zouden wij eigenlijk niet gaan, tot de mooie deal van BA kwam die we niet konden laten lopen :wink: Nu wachten we op een goede deal en ben ik bang dat het er niet van komt?!?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

meyem schreef:@Jan, ik vind Lufthansa echt een supermaatschappij. Veel service en goede info!
Alleen vliegt Jan niet met Lufthansa, allemaal United toestellen. :wink:
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Harry schreef:Alleen vliegt Jan niet met Lufthansa, allemaal United toestellen. :wink:
oh .... LOL, niet gezien :lol:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

ina schreef:Vorig jaar zouden wij eigenlijk niet gaan, tot de mooie deal van BA kwam die we niet konden laten lopen :wink: Nu wachten we op een goede deal en ben ik bang dat het er niet van komt?!?
Nog even geduld..het kan nog.....in 2011 hebben wij half januari geboekt voor de zomervakantie... <550euro met BA
RiaK
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door RiaK »

Ja, ik wacht ook nog! Voorlopig zijn de tickets naar bv. Seattle alleen maar duurder geworden. Afgelopen week zag ik een (rechtstreekse) vlucht voor € 1.100 voor de periode eind juli/half augustus, met voor ons goede vluchttijden. Dit vond ik nog te duur, nu denk ik: had maar geboekt...
Er zit nog een andere kant aan dit verhaal. Hier op het forum zag ik een mooie tip voorbijkomen over autohuur via ebookers.de Nieuwsgierig geworden nam ik een kijkje en zag tot mijn verbazing een midsize suv aangeboden voor € 498 bij Budget (ophalen en inleveren Seattle), nog goedkoper dan een gewone auto! Te mooi om waar te zijn? Tezamen met de vluchtprijs kom ik dan wel weer op eenzelfde totaalprijs uit als voorheen met de goedkopere vlucht maar veel duurdere auto. Als ik langer wacht is die goedkope auto waarschijnlijk weer weg en als de vluchten dan niet goedkoper worden... Wat een gedoe zeg, maar ook wel weer leuk anders zou ik er niet zo mee bezig zijn. En als het niet lukt kunnen we altijd nog in de meivakantie gaan, dat heeft nadelen maar ook voordelen. Een week minder en een totaal andere reis, ook qua gebied. Maar wel een stuk goedkoper en minder heet. Ik ben er nog niet uit :?
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Als de auto annuleerbaar is met volledige restitutie dan kan je die al vastleggen hé ;)
RiaK
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door RiaK »

Stan.Gobien schreef:Als de auto annuleerbaar is met volledige restitutie dan kan je die al vastleggen hé ;)
Bedankt voor dit duwtje in de rug :thumbup: dat had ik net nodig. Ik heb nu geboekt!
Ik had dit al wel eerder willen doen, maar zag toen iets van vluchtdetails staan en dacht dat ik dus eerst de vlucht moest regelen. Nu toch maar doorgezet en het was geen probleem. De boeking is annuleerbaar (tot 2 dagen voor de afhaaldatum) voor €50 en dat is een aanvaardbaar risico :lol: Voor noodgevallen hebben we een annuleringsverzekering bij de reisverzekering.

Nu ga ik helemáál goed de ticketprijzen in de gaten houden :wink:
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

Net als INA hadden wij de afgelopen jaren geen plannen om naar Amerika te gaan, maar boekten we toch omdat er mooie deals voorbij kwamen ( 514 euro voor Denver en 550 euro voor Florida). En nu willen we alle 5 eigenlijk "gewoon" naar Amerika, maar de ticketprijzen houden mij toch echt tegen. Tot wanneer kunnen we op mooie prijzen wachten en wanneer moeten we een andere bestemming gaan kiezen. Tja, wie het weet mag het zeggen...
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Nu ja, ik zou iig even op de KLM werelddealweken wachten, die begonnen vorig jaar rond 10 januari ...
Je weet nooit ... :D

en heb je de site van Delta bekeken? Die hadden best mooie prijzen ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

Ik ben verwend de afgelopen jaren met acties : nog nooit meer dan 600 euro betaald voor zowel west- als oostkust in het hoogseizoen, en dat is nu ook mijn streven. Met 5 naar Amerika, of met twee kinderen minder naar een andere bestemming.
LindaH
Amerikafan
Partner van: RemcoUSA
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LindaH »

Gisteren tickets geboekt via Expedia :)

6 mei 2014 - Heen
Amsterdam 10:10 - Houston 13:55 United
Tussenstop: 3 u. 35 min.
Houston 17:30 - Las Vegas 19:00 United

28 mei 2014 - Terug
Las Vegas 09:45 - Houston 14:35 United
Tussenstop: 1 u. 5 min.
Houston 15:40 - Amsterdam 08:20 +1 dag United
Komt aan op 29 mei 2014

En een Full-size auto voor 22 dagen bij Dollar
Totaal 1650

Toch best een mooi prijsje dacht ik zo :thumbup: 8) :D
Maak vooral veel werk van je vrije tijd.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

De werelddealweken gaan 8 januari van start .... ben benieuwd ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
rick82
Amerika-newbie

Bericht door rick82 »

De WereldDeal Weken zijn in België al begonnen.
Zie: http://www.klm.com/travel/be_en/plan_an ... /index.htm

Voorwaarde:
Booking period u/i 31/01/2014.
Travel period: 07/01/2014 - 24/06/2014 & 23/08/2014 - 31/10/2014.

Oftewel twee maanden zijn niet boekbaar (grotendeels juli, grotendeels augustus) de drukste periodes dus niet. Vorig jaar zelfde constructie. Ik verwacht dus dat dit ook voor NL gehanteerd wordt.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer