Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel II)
Re: Het Centrale ESTA topic (deel II)
Een heel topic, maar ik kan het niet vinden. Kort vraagje:
Onze ESTA loopt tot 6 april, en 4 mei vertrekken wij weer die kant op. Kan ik nu al een nieuwe ESTA aanvragen, of pas op 7 april? Ik houd ervan dat alles tijdig rond is, en zou dit het liefst asap geregeld hebben.
Bedankt.
Onze ESTA loopt tot 6 april, en 4 mei vertrekken wij weer die kant op. Kan ik nu al een nieuwe ESTA aanvragen, of pas op 7 april? Ik houd ervan dat alles tijdig rond is, en zou dit het liefst asap geregeld hebben.
Bedankt.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Je kunt nu al een nieuwe ESTA aanvragen maar persoonlijk zou ik nog even wachten. Als je dan binnen twee jaar nog een keer gaat kun je er langer van profiteren.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Super! Bedankt.
Dat is ook zo, alleen zie ik dat niet zo snel gebeuren. We gaan nu nog snel een keer, voordat de jongste ook 2 wordt
Daarna is het voorlopig gedaan met de pret.
Dat is ook zo, alleen zie ik dat niet zo snel gebeuren. We gaan nu nog snel een keer, voordat de jongste ook 2 wordt

Daarna is het voorlopig gedaan met de pret.
Kan iemand helpen?
Ik ben in december naar de VS geweest, om mijn vriendin te bezoeken, van 1 tot 20 december
Nu zou ik volgende week op 19 januari terug moeten naar daar, ik verhuis samen met mijn vriendin naar Australië en er moet een hele boel geregeld worden.
In mijn paspoort staat dat ik van 1 december tot 28 februari het land in mag?
Kan ik gewoon naar de VS reizen opnieuw met die stempel, of gaat het problemen opleveren dat ik even voor de feestdagen naar huis ben teruggevlogen?
Bedankt!
Ik ben in december naar de VS geweest, om mijn vriendin te bezoeken, van 1 tot 20 december
Nu zou ik volgende week op 19 januari terug moeten naar daar, ik verhuis samen met mijn vriendin naar Australië en er moet een hele boel geregeld worden.
In mijn paspoort staat dat ik van 1 december tot 28 februari het land in mag?
Kan ik gewoon naar de VS reizen opnieuw met die stempel, of gaat het problemen opleveren dat ik even voor de feestdagen naar huis ben teruggevlogen?
Bedankt!
@velotjen, als je de VS binnenkomt middels een Visa Waiver mag je maximaal 90 dagen in de VS verblijven. De vermelde periode geeft aan dat je uiterlijk de 28e februari het land uit had moeten gaan, en dat heb je gedaan. Als jij het land uitgaat wordt de teller weer op nul gezet.
Wel is van belang of je Esta/VWP inmiddels niet verlopen is en of je niet een nieuw paspoort hebt aangevraagd.
Wel is van belang of je Esta/VWP inmiddels niet verlopen is en of je niet een nieuw paspoort hebt aangevraagd.
Merci Hockey!
Dus als ik nu zou teruggaan, krijg ik gewoon een nieuwe stempel?
Denk je dat ik problemen zou krijgen door op zo korte tijd terug te komen?
Ik ga maar 2 weken, maar ik moet er gewoon zijn, en om nu nog een toeristenvisum aan te vragen, geen idee of ik dit volgende week al zou hebben dan...
Dus als ik nu zou teruggaan, krijg ik gewoon een nieuwe stempel?
Denk je dat ik problemen zou krijgen door op zo korte tijd terug te komen?
Ik ga maar 2 weken, maar ik moet er gewoon zijn, en om nu nog een toeristenvisum aan te vragen, geen idee of ik dit volgende week al zou hebben dan...
Je zal wel vragen krijgen, want het is inderdaad ongebruikelijk. Zorg dat je de vragen kan beantwoorden en neem eventueel bewijzen mee. Maar laat die pas zien als er om gevraagd wordt. Bewijzen dat je niet in de VS zal blijven.
Maar zolang ik de vragen kan beantwoorden zal het wel geen probleem zijn toch?
Als ik kan aantonen dat ik maar 2 weekjes blijf? Het is mijn allerlaatste keer in de VS dusja
Als ik kan aantonen dat ik maar 2 weekjes blijf? Het is mijn allerlaatste keer in de VS dusja
Of het een probleem is bepaalt die meneer of mevrouw van de US Immigrations die je paspoort controleert. De VS inkomen is uiteindelijk een gunst, geen recht. Dus is het niet op voorhand te zeggen of je problemen gaat krijgen.
Wow, dat klinkt redelijk negatief.
Vraag ik dan beter meteen een gesprek op de ambassade om een visum te krijgen?
Vraag ik dan beter meteen een gesprek op de ambassade om een visum te krijgen?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee hoor. Maar zorg dat je aan kunt tonen dat je naar Australie gaat emigreren. Dat is een goede reden om nog een keer de VS in te moeten om alles te regelen en zal waarschijnlijk geen probleem zijn.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Het lijkt mij gewoon gevaarlijk om mijn vliegticket te kopen, als ik niet eens zeker weet of ik het land wel binnen mag?
@velotjen, garantie op de VS binnenkomen is er voor geen enkele reiziger, nooit. Jouw situatie zal wel meevallen, mits jij maar een goed verhaal hebt en dat kan aantonen. Emigreren naar Australië is een prima verhaal, maar zorg dat je dat kan aantonen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou me er echt niet te druk over maken. Zorg dat je bewijs hebt van je plannen dan zal er niets aan de hand krijgen zelfs als je vragen krijgt.
En een visum ga je voor 19 januari toch niet krijgen.
En een visum ga je voor 19 januari toch niet krijgen.
- Baksteen666
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Hallo,
ook ik heb een vraagje omtrent de ESTA.
Ik ga dit jaar weer naar de VS op vakantie.
Ik ben bekend met het feit dat het 2 jaar geldig is. Vorig jaar heb ik de ESTA aangevraagd en dus is hij nog geldig. Mijn vraag gaat echter over de updateable fields. Vorig jaar ben ik via IJsland gevlogen en dat heb ik dan ook ingevuld op het ESTA formulier, maar dit jaar ga ik rechtstreeks van Amsterdam.
De vraag is simpel, maar het antwoord ben ik niet zeker van.
Is het verplicht om de updateable fields aan te passen op het ESTA formulier? Dus Keflavik veranderen naar Amsterdam, eerste overnachtingsplaats veranderen.
Andere dingen als emailadres en telefoonnummer zijn onveranderd.
ook ik heb een vraagje omtrent de ESTA.
Ik ga dit jaar weer naar de VS op vakantie.
Ik ben bekend met het feit dat het 2 jaar geldig is. Vorig jaar heb ik de ESTA aangevraagd en dus is hij nog geldig. Mijn vraag gaat echter over de updateable fields. Vorig jaar ben ik via IJsland gevlogen en dat heb ik dan ook ingevuld op het ESTA formulier, maar dit jaar ga ik rechtstreeks van Amsterdam.
De vraag is simpel, maar het antwoord ben ik niet zeker van.
Is het verplicht om de updateable fields aan te passen op het ESTA formulier? Dus Keflavik veranderen naar Amsterdam, eerste overnachtingsplaats veranderen.
Andere dingen als emailadres en telefoonnummer zijn onveranderd.
States visited: WA, ID, MT, ND, MN, WI, MI, NY, VT, NH, ME, MA, OR, CA
Niet echt verplicht, maar ik doe het wel bij elk nieuw bezoek aan de VS.
- Baksteen666
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
dank je mtl.
States visited: WA, ID, MT, ND, MN, WI, MI, NY, VT, NH, ME, MA, OR, CA
- meyem
- Amerika-expert
ik doe het ook
Maar ik dacht dat het wel verplicht was .... is de ESTA niet op een of andere manier aan de vlucht gekoppeld? En moet je dus die vluchtgegevens wel updaten?
Maar ik dacht dat het wel verplicht was .... is de ESTA niet op een of andere manier aan de vlucht gekoppeld? En moet je dus die vluchtgegevens wel updaten?
Heb voor 4man ESTA aangevraagd heb ook voor ieder een aanvraagnummer .maar op het laatste kwam er te staan inaanvraag en er kwam ook niets meer zodat ik kon betalen nu weet ik niet wat te doen normaal betaal je toch dadelijk. Of krijg ik daarna nog bericht om te betalen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19911 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties