Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis StevieBee: LV - SF - LA - September 2014

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
StevieBee
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis StevieBee: LV - SF - LA - September 2014

Bericht door StevieBee »

Hello allemaal, mijn eerste post hier op het forum. Heb hier al veel gelezen en geleerd, en jullie enthousiasme is aanstekelijk :thumbup:
Ik ben momenteel dan ook bezig mijn eerste reis naar de USA aan het plannen, het zal een klassiek rondje Zuid-West worden voor ongeveer 3 en halve week in september. Ik heb al een ruwe dagplanning vooropgesteld, dus tijd voor wat verdere tips van ervaringsdeskundigen.
Ik heb het momenteel gepland van Vegas naar LA, maar afhankelijk van ticketprijzen is een andere volgorde ook wel mogelijk. Vraag me vooral af of ik niet té veel wil doen. Dat zal wel de grootste 'beginners'fout zijn neem ik aan. Hoe meer je opzoekt, hoe meer je ook vindt dat wel de moeite is. Anyway, dit is hoe ik het voorlopig zie:

- DAG 1: Brussel - Vegas (afhankelijk van aankomstuur eventueel al een stukje richting grand canyon)
- DAG 2: Vegas - Grand Canyon
- DAG 3: Grand Canyon
- DAG 4: Grand Canyon - Monument Valley
- DAG 5: Monument Valley - Moab (via Natural Bridges, Gooseneck)
- DAG 6: Moab (Arches en/of Canyonlands)
- DAG 7: Moab - Bryce Canyon
- DAG 8: Bryce Canyon - Zion
- DAG 9: Zion
- DAG 10 Zion- Las Vegas
- DAG 11: LV
- DAG 12: Las Vegas - Death Valley
- DAG 13: Death Valley - Lee Vining/Mono Lake
- DAG 14: Mono Lake - Yosemite via Tioga pass
- DAG 15: Yosemite
- DAG 16: Yosemite
- DAG 17: Yosemite - San Fransisco
- DAG 18: SF
- DAG 19: SF
- DAG 20: SF - San Simeone (of ergens anders langsheen de kustweg)
- DAG 21: San Simeone - LA (eventueel tot Malibu, Santa Monica of dergelijke)
- DAG 22: LA
- DAG 23: LA
- DAG 24+25: LA - Brussel

Zien jullie ergens dingen die echt niet haalbaar zijn, wat laat ik beter links liggen, of ga ik aan iets onmisbaar voorbij? Laat het maar horen!
Op dag 6 zowel Arches als Canyonlands zal wat te veel zijn vermoed ik, maar daar ben ik nog niet echt uit.
Dag 7 is misschien een beetje te veel als ik onderweg nog iets wil meepikken (bvb Capitol Reef), misschien beter deze ook opsplitsen met overnachting ergens bij Capitol Reef (met dan eventueel nog Goblin Valley, Little wild horse canyon.. er nog bij)??
Dag 13 en 14 twijfel ik ook nog om van Death Valley naar Yosemite te gaan via Sequoia. Maar aangezien ik zeker Tioga pass er wil bijnemen heb ik toch maar voor de oostelijke route gekozen. Goed plan?

Zoals gezegd is er nog niets 100% vastgelegd, ben de ticketprijzen wat in de gaten aan het houden. Redelijk wat schommelingen de laatste dagen maar nog geen echte serieuze promo's heb ik de indruk. Prijzen van 700 à 750 momenteel voor Vegas, Phoenix of LA vanuit Brussel, dus toch nog even afwachten.
Wijzigingen zijn dus zeker nog mogelijk. Alvast bedankt voor de opmerkingen!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis StevieBee: LV - SF - LA - September 2014

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum!
De route ziet er prima uit! Het enige wat inderdaad wat krap is, is je tijd bij Moab. En de route van Moab naar Bryce.
Je kunt op tijd vertrekken uit MV en in de middag nog naar Arches gaan. Tegen zonsondergang is de wandeling naar Delicate Arch een aanrader (zie ons 2013-verslag). Dan de volgende ochtend naar Canyonlands (zonsopkomst bij Mesa Arch?) en 's middags weer naar Arches. Het kan.
Ik zou Sequoia vergeten, dat kost je te veel tijd. In Yosemite kun je naar de Mariposa Grove voor de sequoia's. Wil je wel naar Sequoia dan zou ik Moab vergeten en eerst naar Yosemite gaan en dan naar Sequoia zodat je wel via de Tioga Pass rijdt.

Beginnen in Phoenix is ook een optie, dan blijft de route verder hetzelfde.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer