Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York oktober 2007

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
marieke1985
Amerika-ontdekker

New York oktober 2007

Bericht door marieke1985 »

hallo allemaal,

Ik heb even een paar vraagjes.
Ik wil volgens jaar in oktober (herftvakantie) naar new York met een vriendin.
Wanneer kan ik het beste gaan boeken?
We willen ongeveer 6 a 7 dagen gaan. We willen wel wat zien. weet iemand een reisburo waar je kan boeken voor zoveel dagen? Overal op internet zie ik stedentrips van 4 of 5 dagen.

heeft iemand nog adressen waar ik echt heen moet? :)
En t klopt toch dat de ijsbaan bij rockefelle center al open is dan??
Als je nog meer leuke dingen weet hoor ik ze graag :D
Ik kan niet wachten.. :)

Ow ja, en hoeveel 'zakgeld' nemen jullie mee als je niet met lege handen op Schiphol aan wil komen??

groetjes
StageNYCfall2007
Amerikafan

Bericht door StageNYCfall2007 »

Boeken deed ik bij een reisbureau (alleen de reis, niet hotel).

Ik zou gewoon internet sites als cheaptickets.nl in de gaten houden. Wanneer je het beste kunt boeken weet ik niet. De prijzen varieëren met de dag en ik snap niet hoe dat gaat.

Plekken die je niet mag missen:
:arrow: Top of the Rock (rockefeller center uitkijkdek)
:arrow: Empire State Building (met: NY Skyride: leuke 'visual' tour door NY, en kortere wachtijden om naar boven te komen)
=> Ga eind vd middag (dan zie je by day, by schemering en by night :-))
:arrow: Schaatsen Rockefeller (volgens mij is ie dan al open...?)
:arrow: lopen over brooklyn heights promenade en over brooklyn bridge righting manhattan
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave

USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

De ijsbaan bij Rockefeller Center is vanaf Columbus day weekend geopend,
dus voor 2007 is dat in het weekend van 6/7 Oktober.
GT
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door GT »

-Central Park,
als je echt wilt gaan schaatsen moet je gaan naar de Wollman Rink in CP dus. Deze is vlakbij de ingang en is veel groter dan die van Rockefeller Plaza.
http://nygene.blogspot.com/ (Last update 5 Oktober)
Bostonlover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: New York oktober 2007

Bericht door Bostonlover »

marieke1985 schreef:hallo allemaal,

Ik heb even een paar vraagjes.
Ik wil volgens jaar in oktober (herftvakantie) naar new York met een vriendin.
Wanneer kan ik het beste gaan boeken?

Ow ja, en hoeveel 'zakgeld' nemen jullie mee als je niet met lege handen op Schiphol aan wil komen??

groetjes
Voor het boeken van vliegtuigtickets: gebruik de site waarheenwaarvoor.nl.

Met vliegtuigtickets werkt het zo:

ver vooruit boeken ----> hoge prijs, de maatschappij wacht rustig tot de vlucht vol loopt.

twee/drie maanden vooruit boeken ----> nu gaat de maatschappij zich zorgen maken over de bezetting van de vlucht, ze probeert dmv prijsverlagingen de vlucht vol te krijgen.

kort vooruit boeken -----> helaas je hebt de boot gemist, de airline is tevreden en passagiers die toch nog graag mee willen hebben er meer voor over dus de prijs kan weer omhoog.

Ga niet naar een reisbureau, ga van het geld dat je aan hen kwijt bent liever uit eten. Hotels kun je ook gewoon via internet boeken ( denk zelfde systeem als de airlines maar weet het niet zeker)

O ja en als je niet met lege handen op schiphol wilt aankomen, stop dan voor dat je weggaat wat geld in een bagagekluis :wink:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: New York oktober 2007

Bericht door vana »

Bostonlover schreef:Met vliegtuigtickets werkt het zo:

ver vooruit boeken ----> hoge prijs, de maatschappij wacht rustig tot de vlucht vol loopt.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. De goedkope klasse gaat meestal het eerste weg.
Wij hebben vorig jaar in september onze tickets naar Phoenix ( juli 2006)
al geboekt voor iets meer dan € 700, een paar weken later was de prijs al verhoogd naar € 900 en is niet meer omlaag gegaan.

Marjon
marieke1985
Amerika-ontdekker

niemand iets leuks meer te vertellen over New York..??

Ik wil alles weten :D
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

http://www.mustseenewyork.com/

http://www.newyorkcityvisitorsnetwork.com/

Elke keer als in in New York ben, ga ik even naar de Cloisters. Het is niet in het hartje van New York, maar voor mij de moeite waard. Het is een onderdeel van het Metropolitan Museum of Art.

http://www.metmuseum.org/events/ev_cloi ... loisters_l
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

marieke1985 schreef:niemand iets leuks meer te vertellen over New York..??

Ik wil alles weten :D
Volgens mij zijn er al aardig wat draadjes op dit forum over NY, met de bijbehorende tips.
Ik kan zo alleen even geen link plaatsen, weet niet hoe dat moet :oops: :oops:

groetjes, Jolanda
RUS-076
Amerika-newbie

Bericht door RUS-076 »

Hoi Marieke,

Ik heb 2x New York geboekt via het reisburo ongeveer een half jaar voor dat we zouden gaan.
Op internet adverteren veel reisorganisaties met 4 of 5 dagen maar dit doen ze bewust omdat dit allemaal "vanaf" prijzen zijn.
Bij het reisburo kan je dus gewoon een paar dagen extra bijboeken.

Heb zelf ook veel op internet gezocht om zelf te boeken maar heb het idee dat het wat prijzen betreft niet veel scheelt omdat reisorganisaties 'groter inkopen" en dus ook meer korting krijgen.

Leuke dingen die je daar kunt doen:
Teveel om op te noemen maar vond dit toch wel de gaafste:
- Manhattan tv and movie tour, hierbij ga je langs allerlei locaties die je kent uit tv series en films o.a. friends, seinfeld, min in black, spiderman, home allone, enz enz enz.
-'s avonds het empire state building opgaan, heel machtig omdat heel manhattan dan verlicht is
-Macy's, FAO Schwartz, Fifth avenue ,
-Wandeling over Brooklyn Bridge maken

En kan zo nog veel langer doorgaan.
Succes met boeken in ieder geval!
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Mocht je geen zin hebben om geld neer te leggen voor zo'n movietour...ik heb de adressen van het Friends apartment building en het apartement van Carrie uit SATC.

Friends: 90, Bedfordstreet
SATC: 63, Perry Street (weet dit huisnummer niet exact meer uit m'n hoofdd maar het is vlakbij het Friends building en je ziet vanzelf een ellenlange rij vrouwen staan die op de foto willen :D )
marieke1985
Amerika-ontdekker

Ow ik ga zeker wel geld neerleggen voor de Sex and the city tour.. Dat lijkt me heel gaaf :D

Mijn vriendin en ik gaan morgen ff informeren bij Thomas Cook. :D
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

marieke1985 schreef: Mijn vriendin en ik gaan morgen ff informeren bij Thomas Cook. :D
Thomas Cook??? Wat is er mis met het WWW..? :D
marieke1985
Amerika-ontdekker

Emenem schreef:
marieke1985 schreef: Mijn vriendin en ik gaan morgen ff informeren bij Thomas Cook. :D
Thomas Cook??? Wat is er mis met het WWW..? :D
helemaal niets, maar ik kan zo weinig duidelijkheid krijgen over de totoaalprijs als je wat dagen bijboekt.. ook zit ik te klooien met die toeslagen voor t vliegtuig enz.. ik wil gewoon simpel een bed, en een douche (gezamenlijk mag ook), ik wil wel graag een hotel in Manhattan.. en niet zo dicht op central Park.. (dat mag niet van me pa :wink: )

en dan een dagje of 6, 5 nachtjes.. en dan zo goedkoop mogelijk :D
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

O, ik dacht dat je voor de Sex and the city tour naar Thomas Cook wou gaan... :lol:
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

:arrow: Staten Island Ferry (gratis)
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

marieke1985 schreef:Ow ik ga zeker wel geld neerleggen voor de Sex and the city tour.. Dat lijkt me heel gaaf :D

Mijn vriendin en ik gaan morgen ff informeren bij Thomas Cook. :D
Die tour kan je overal in NY boeken.
Maar.......ik vind t zonde van je geld
Met t adres wat ik je net gegeven heb, kom je namelijk langs het hoogtepunt van de tour: Carrie's apartement. Bovendien is daar vlakbij de Magnolia Bakery........ook bekend uit de serie (en er staat slechts een rij van 50 man voor de deur).

Maar op zich is zo'n tour wel leuk voor de sfeer enzo...volgens mij draaien ze in die bus ook scenes en muziek uit de serie.
marieke1985
Amerika-ontdekker

Precies, als ik dan al weet ik hoeveel geld uitgeef, kan die SATC tour er nog wel af.. ik vind het niet eens zo duur voor 3.5 uur :)
En die vriendin van mij wil t ook erg graag :)

Over de prijzen konden ze nog niet echt antwoord geven, wel zei ze dat t t goedkoopst was om de reis en hotel apart te boeken..Maar in december mogen we weer terug komen :lol: Dan gaan we vast kijken voor de vlucht :)
gent
Amerika-ontdekker

Bericht door gent »

hey marieke,
als je op zoek bent naar alleen maar een bed(gezamelijk), een douche en iets in manhattan waarom niet kiezen voor een hostel ipv een hotel, het is wel veel minder luxueus maar wel veel goedkoper en je leert er altijd wel mensen kennen van over de helewereld wat toch wel een wijze ervaring kan zijn !

groeten gent boy
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Precies, helemaal mee eens! Probeer op Manhattan eens http://www.jazzonthepark.com, dan ben je +/- $70 kwijt voor een 2-persoonskamer. Douche en toilet op de gang, 's morgens bagels en thee/koffie.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves