Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vakantie niet naar usa, maar waar dan wel ?

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vakantie niet naar usa, maar waar dan wel ?

Bericht door LeenG »

Ons programma staat min of meer vast en ik heb alles van hieruit zelf geregeld, was net zo makkelijk als voor een reis in Amerika (veel voorbbereidend leeswerk). Ik vermoed dat je nog goedkoper kan als je ginder zoals echte backpackers gaat rondreizen maar met een kleintje is dat waarschijnlijk niet zo aangenaam.
Wij hebben wel een min of meer standaard-rondje gekozen omdat het onze eerste keer in Azië is maar ik hoor van betrouwbare bronnen (ie Rivercola :wink: ) dat het daar echt makkelijk reizen is.
Als je met de zoekfunctie "thailand" inttikt,, vind je hier een topic over ZO-Azië waar je verschillende ervaringen kan lezen.
Edit: dit topic dus http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=6&t=38877
AvS67
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door AvS67 »

Thailand is echt stukken goedkoper dan de USA.
Wij zijn er voor 2 jaar terug geweest met 5 personen ( bijna 3 weken) en hebben echt alles gedaan wat we wilden doen incl, olifant rijden en zwemmen met dolfijnen voor nog geen €6000,00
Je moet wel goed zoeken naar goedkope vliegtickets.
De hotels die we wilden bezoeken hebben we thuis al opgezocht en 2 ervan thuis geboekt.
De rest hebben we ter plekke geboekt, dan kun je ook nog afdingen op de prijs.
Er bestaat ook een site waar Nederlanders en Belgen opstaan die daar een B&B en dergelijke runnen.
Wij zaten in Chiang Mai bij een Belgische, dit was erg leuk.
Kijk ook eens op de site van verre reizen met kinderen.
Hier staan heel veel reisverslagen op.

Gr. Angelique
http://angeliquevanschaijk.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

yarrah schreef:Noorwegen,..... En is niet echt duur. Ietsje meer dan nederland en als je geen vliegticket hoeft te betalen en met auto die kant op gaat dan is het zeker een koopje. Bij mooi weer kun je kamperen en is het slecht dan huur je voor een nacht een hutje.
in 2011 een rond reis gemaakt het koste ons 1500 incl alles voor 2.5 weken. Maar wat is het een mooooooiiiii land.
zo, dat is echt goedkoop!
wat kost zo'n overnachting in zo'n hutje? hebben jullie dan altijd zelf eten gemaakt op de camping ofzo? Scandinavië spreekt mij ook wel aan maar je hoort altijd dat 't zo duur is.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

LeenG schreef:
yarrah schreef:Noorwegen,..... En is niet echt duur. Ietsje meer dan nederland en als je geen vliegticket hoeft te betalen en met auto die kant op gaat dan is het zeker een koopje. Bij mooi weer kun je kamperen en is het slecht dan huur je voor een nacht een hutje.
in 2011 een rond reis gemaakt het koste ons 1500 incl alles voor 2.5 weken. Maar wat is het een mooooooiiiii land.
zo, dat is echt goedkoop!
wat kost zo'n overnachting in zo'n hutje? hebben jullie dan altijd zelf eten gemaakt op de camping ofzo? Scandinavië spreekt mij ook wel aan maar je hoort altijd dat 't zo duur is.

Klopt, ik kook altijd (ik heb een koksopleiding gehad). Uiteten doen we zelden. Een keer een hutje gehuurd voor twee personen en dat was iets van 30 euro.
Voor de rest op campings en die zijn gemiddeld 25 euro per nacht (maar je mag ook wildkamperen). Overtoch was iets van 170 euro retour. En dan met de snelle boot van Hirtshals-Kristiansand. In 3-4 uurtjes sta je in Noorwegen.
Maar laat je niet gek maken door prijzen die eens gehoord hebt als je er bent valt het echt reuze mee. Kijk,... wijn en bier moet je daar niet kopen, (in Canada ook niet) daar betaal je gewoon de hoofdprijs voor (en het is vaak ook nog bagger), het voordeel van scandinavie is dat je zo een paar flessen wijn (6 stuks) mee kan nemen. En anders maar niet, ook zonder alcohol kan het reuze gezellig zijn.
Ik heb aan boodschappen best veel meegenomen, zoals rijst, pasta en blikken/potten met groenten en fruit. Verse groente en fruit is heel duur, maar met een auto en geen koelkast is het ook geen doen om de verse groenten vers te houden. Dan maar blik of uit een pot :-)
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Dus met andere woorden....Noorwegen is hartstikke duur maar als je je hele hebben en houwen meesleept en enkel kampeert is het best te doen. :blink:
Voor veel mensen hoort lekker uiteten, een wijntje drinken en af en toe overnachten in een leuk hotelletje wel bij vakantie vieren.

Prijsniveau in Noorwegen:
Het prijsniveau in Noorwegen ligt hoger dan in Nederland.
Levensmiddelen zijn 30% tot 75% duurder dan in Nederland. Voor een biertje uit de tap betaal je al snel 5 euro.

(bron: http://www.reisgraag.nl/vakantie_noorwegen/)

Ik ken een aantal mensen uit Noorwegen en die geven aan dat de levensstandaar daar echt een stuk hoger ligt. Voor hen was uiteten gaan hier in Nederland echt belachelijk goedkoop omdat ze in eigen land daar ongeveer 3x zoveel voor betalen (en daar ook het inkomen naar hebben).
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

RiverCola schreef:Voor veel mensen hoort lekker uiteten, een wijntje drinken en af en toe overnachten in een leuk hotelletje wel bij vakantie vieren.
Voor mij in elk geval wel. Ik vind deze vergelijking ook mank gaan. Het is maar net hoe je graag vakantie viert. Waarschijnlijk betaalt Yarrah voor een vakantie in Amerika en Canada ook veel minder dan ik, om diezelfde redenen.
Nogmaals, Turkije en Marokko zijn echt veel goedkoper en zeer aan te raden voor mooie rondreizen: veel variatie, goed eten (Turkije zelfs culinaire topkwaliteit, het land staat hoog in de wereldranglijst zeg maar), prachtige natuur, veel cultuur, mooie steden en prachtige dorpjes.

Thailand ben ik zelf nog niet geweest, dat staat ook nog op mijn lijstje. Maar wat ik fijn vond aan Turkije en Marokko is dat ik er gemakkelijk met een auto kan rondreizen, precies zoals ik dat in Amerika ook doe. De hotels zijn van goede kwaliteit, het eten belachelijk goedkoop.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

overnachten in een cabin op een camping vind ik nog wel leuk maar een vakantie zonder een terrasje, lekker uit eten, op elke cent moeten letten,... nee, daar bedank ik ook liever voor. Ik wil graag wel eens naar Scandinavië maar alleen wanneer ik er voldoende budget voor heb.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Maar je kunt dus ook niet stellen dat Noorwegen goedkoop is. Sterker nog, het is 1 van de duurste landen ter wereld (net als Zwitserland).

Je kunt een vakantie zo luxueus en dus duur maken als je zelf wilt, maar of een land (voor ons) goedkoop of duur is, daar verander je niets aan. Amerika is voor ons Nederlanders redelijk betaalbaar omdat de bezine er goedkoop is, je er voor relatief lage prijzen kunt overnachten (vooral vergeleken met hotels/motels in Europa) en uit eten gaan er betaalbaar is. Ook kleding en sportschoenen zijn er goedkoper dan hier. Een land als Thailand is naar onze standaarden echt hartstikke goedkoop. Griekenland naar Europese begrippen ook. Goedkoper dan Spanje of Italie. Nee, van Noorwegen kun je onmogelijk zeggen dat het goedkoop is. Voor mij voorlopig een van de redenen om er niet heen te gaan (alhoewel ik dat noorderlicht toch wel heel graag eens zou zien!).
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

Tja, voor mensen die sowieso graag kamperen en zelf hun eten boven een kampvuurtje maken is het wel een optie natuurlijk.

of je moet het kunnen doen zoals mijn schoonbroer: hij werkt voor een reisorganisatie en "moet" regelmatig nieuwe paketten uitproberen. Momenteel zitten ze dus met het hele gezin in Zweden, ergens in de natuur, sleeëntochten met honden maken enzo... aan halve prijs! De gelukzakken! Bovendien mag hij elk jaar één reis begeleiden en is hij dus 3 weken weg naar Nepal, Tanzania, Chili,... en hij wordt er nog voor betaald ook! :wink: :mrgreen:
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

LeenG schreef:Tja, voor mensen die sowieso graag kamperen en zelf hun eten boven een kampvuurtje maken is het wel een optie natuurlijk.
Hebben wij nu twee keer gedaan, kamperen, en we vonden het toch wel erg leuk! Hadden we niet verwacht omdat we het allebei in onze jeugd met onze ouders nooit gedaan hebben. We hebben onz nog verbaasd wat een heerlijke maaltijden je kunt maken met maar 1 gaspitje :lol: . Maar elke keer weer? Nee. En meestal combineren we het dan met een bezoek aan een stad waar we wel in een hotelletje slapen, lekker uiteten gaan e.d.

LeenG schreef:of je moet het kunnen doen zoals mijn schoonbroer: hij werkt voor een reisorganisatie en "moet" regelmatig nieuwe paketten uitproberen. Momenteel zitten ze dus met het hele gezin in Zweden, ergens in de natuur, sleeëntochten met honden maken enzo... aan halve prijs! De gelukzakken! Bovendien mag hij elk jaar één reis begeleiden en is hij dus 3 weken weg naar Nepal, Tanzania, Chili,... en hij wordt er nog voor betaald ook! :wink: :mrgreen:
Carriereswitch?
andre208
Amerikafan

Bericht door andre208 »

Misschien dit jaar weer, omdat we in februari al naar Canada gaan en in de zomer toch wel even wel weer een vakantie willen vieren :-).

Maar wat ons twee jaar terug heel goed bevallen is is een trektochtje door Nederland :o . Je verwacht het niet, maar in nederland kun je net zo vakantie vieren als in Noord-Amerika. En in het voor en naseizoen. Kun je zo elke (natuur) camping op.

Klopt wel in 2011 vond ik de prijzen ook nog wel mee vallen. En was de oversteek Kiel Oslo ook nog leuk betaalbaar. Maar in 2013 sloeg ik steil achter over van de prijzen.
Ja de euro heeft ons voor een vakantie in Noorwegen niet veel goed gedaan.
En ja het is er prachtig daarom ga ik er over 2 maanden weer na toe.

Andre
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

Ben me nog steeds op verschillende dingen aan het orrienteren Noorwegen lijkt me wel mooi maar goedkoop zou ik de complete reis niet willen noemen. Eten drinken en benzine zijn daar niet goedkoop. Overnachten in de hutjes dan weer wel. (gisteren gesproken met ervaringsdeskundige met meerdere rondreizen daar oa naar de noordkaap)

Een terrassje pikken zit er met een kleine niet zo gauw in en luxe uitgebreid uit eten zijn wij niet zo van. Ook geen vis of wijn liefhebbers dus simpel is voor ons gewoon goed.

Maar vrouw wil nu naar griekenland. Erg mooi land denken we zelf met ook veel te bezichtigen voor ons. Voor onze zoon moeten we nog even kijken want tijdens onze reis in rome zat hij nog vast aan de buggy (heeft daar leren lopen) maar nu is ie mobiel en wil wat meer doen natuurlijk ;)

Vliegen op athene met transavia is niet echt duur voor 3 personen net zo duur als 1 ticket USA.
En dan de 1e paar dagen in athene met de metro (ging in rome ook goed) en daarna de auto oppikken en een rondreis maken
autohuur is wel iets duurder en benzine natuurlijk ook maar afstanden vallen wel mee zit nu rond de 2000km.
Misschien dit jaar toch ook eens een AirBNB gebruiken (wilde ik vorig jaar in amerika al doen maar op 1 of andere manier niet van gekomen)
hoeksie
Amerikafan

Bericht door hoeksie »

Allemaal heerlijke bestemmingen. Wij zijn weg van Thailand en wil je daar eens wat meer van weten, kijk dan eens op http://www.thailandkenners.nl . Een geweldig reisforum.

Griekenland kun je ook overwegen met de eigen auto te doen. Rijden naar Venetie, boot naar Igoumenitsa en dan een rondje vasteland. Met de Meteorakloosters voor ons als hoogtepunt. Tentje mee en lekker kamperen. Niet te duur, maar wel geweldig. Ook de bootreis vonden wij heel leuk.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Trapson, dat zou een goede keuze zijn :D :thumbup:
Transavia heeft nu ook sale naar Athene en Thessaloniki. Voor autohuur kan ik je EconomyCarrentals aanraden. Ik vind Griekenland een prachtig land. De bevolking is ontzettend vriendelijk en je kunt er super voordelig uit eten en ook overnachten. De sfeer is heerlijk, kortom imo een geweldige bestemming.
Wij gaan dit jaar alweer voor de 17e keer die kant uit.
hoeksie
Amerikafan

Bericht door hoeksie »

Oh en over Thailand nog even dit: super kindvriendelijk en autohuur is ook daar prima te doen, zolang je maar niet in het donker rijdt.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Wij zijn in 2007 in Noorwegen geweest en ik herinner me nog hoe ik elke keer dat ik in een winkel kwam verbaasd was over de hoge prijzen. Groente, vlees, allemaal ontzettend duur. Met zn vieren naar de plaatselijke pizzahut geweest. Eén pizza in Noorwegen kostte evenveel als vier in Belgie.
Als je al je eten meeneemt kan het goedkoop, maar dan kan het in elk land goedkoop. De hotels waren heel duur. Hutten zijn vrij betaalbaar. Maar dat komt ook doordat zoveel Noren een eigen hut hebben en deze wel eens verhuurd worden.
Groetjes,
Carine
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Griekenland is echt een heerlijk vakantieland en het lijkt me heerlijk om daar eens met de eigen auto heen te gaan. Maar tegen de afstand hik ik dan wel aan. Je bent dan toch minimaal 2 hele dagen aan het rijden, en dan nog de boot, maakt dat 6 dagen van je totale vakantie al opgaan aan reizen en dat vind ik toch wel errug veel!

Wie weet boeken wij voor aanstaande zomer weer een pakketreis naar een Grieks eiland. Na Corfu, Thassos, Samos en nog een keer Thassos wordt het dan weer tijd om een nieuw eiland te gaan ontdekken. Misschien wel Chios, lijkt me een eiland waar redelijk veel te zien en beleven is....
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

River, ik weet niet hoe lang je zou willen gaan, maar een week is echt wel genoeg voor Chios.
Lesbos is nog een optie, dat is veel groter. En zelf ben ik fan van de Peloponnesos. Auto huren in Athene en lekker rondtoeren. Daar is echt zoveel te zien en er zijn ook mooie stranden.
HansH
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door HansH »

Een Amerika forum over .... niet Amerika. Dus dat is Off-topic.

Mijn tip: blijf lekker in NL. Geen tickets en ook veel te zien.
1979: NYC, Ohio
1980: NYC, Ohio, Kentucky
2013: NYC, rondreis New England
2014: Chicago naar San Francisco
Remski
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Remski »

Niet zo voor de hand liggend, maar Georgië en Armenië zijn echt prachtige landen én goedkoop. Vanaf Amsterdam vlieg je er o.a. met Turkish Airlines heen voor zo'n €300 (overstap in Istanboel), ter plekke ben je zo'n €20 pppn kwijt voor een drie- of viersterrenhotel en uiteten gaan kost €5-10 pp. Rondreizen gaat eenvoudig en goedkoop per taxi, marshrutka (busjes) of trein. Bezienswaardigheden zijn er ook te over, van machtige bergtoppen in de hoge Kaukasus tot kloosters, boeiende steden als Tbilisi en Jerevan en stranden aan de Zwarte Zee. Echt de moeite van een bezoek waard en nog relatief onontdekt bij westerse toeristen. :thumbup:
Reizen 2015: Krakau, Sevilla, Israël, Jordanië, Oekraïne, Moldavië, Kazachstan, Kirgizië en Boedapest
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer