Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis ellen_p: rondje Denver - Logisch? Ideaal?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis ellen_p: rondje Denver - Logisch? Ideaal?
Hey!
Wij zijn twee 25-jarige vriendinnen en willen een roadtrip USA plannen. We hebben 5 weken in juli en augustus 2014. We zijn op zoek naar een geschikte route. We willen zowel de boeiendste nationale parken zien, eventuele alternatieve plekjes, als genieten van wat sun & surf langs de westkust.
Is de volgende route een goed idee? We hebben nu nog maar een algemeen idee, aangezien we nog geen tickets hebben.
Van Denver richting Yellowstone, doorheen andere nationale parken richting SF, dan richting LA, vervolgens naar Las Vegas met Grand Canyon en dan weer in Denver belanden.
- Hebben we genoeg tijd om naast de hotspots ook andere zaken te ontdekken?
- Is het makkelijk om zo'n rondje te rijden, of zijn die routes (wegen, drukte..) niet van de poes?
- Is dit een logische route?
Alvast bedankt!
Wij zijn twee 25-jarige vriendinnen en willen een roadtrip USA plannen. We hebben 5 weken in juli en augustus 2014. We zijn op zoek naar een geschikte route. We willen zowel de boeiendste nationale parken zien, eventuele alternatieve plekjes, als genieten van wat sun & surf langs de westkust.
Is de volgende route een goed idee? We hebben nu nog maar een algemeen idee, aangezien we nog geen tickets hebben.
Van Denver richting Yellowstone, doorheen andere nationale parken richting SF, dan richting LA, vervolgens naar Las Vegas met Grand Canyon en dan weer in Denver belanden.
- Hebben we genoeg tijd om naast de hotspots ook andere zaken te ontdekken?
- Is het makkelijk om zo'n rondje te rijden, of zijn die routes (wegen, drukte..) niet van de poes?
- Is dit een logische route?
Alvast bedankt!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis ellen_p: rondje Denver - Logisch? Ideaal?
Hallo, heerlijk om 5 weken te kunnen gaan!
Ik zou zeggen, lees je nog eens wat in en probeer een planning van dag tot dag te maken. In de route die je nu hebt vergeet je een aantal parken (Yosemite, Grand Teton, Grand Canyon).
Zet eens op een rijtje welke parken je wilt bezoeken en maak daar een route mee. Je kunt kijken op http://www.ontdek-amerika.nl om te zien wat jullie aanspreekt en hoeveel tijd je er voor uit zou willen trekken. Gebruik in de routeplanner Yosemite Village en Grand Canyon Village voor deze parken.
Kijk eens in ons 2008-verslag voor een route met Yellowstone. Kijk ook eens naar de kaartjes van onze andere reizen om te zien wat er mogelijk is.
Marianne
Ik zou zeggen, lees je nog eens wat in en probeer een planning van dag tot dag te maken. In de route die je nu hebt vergeet je een aantal parken (Yosemite, Grand Teton, Grand Canyon).
Zet eens op een rijtje welke parken je wilt bezoeken en maak daar een route mee. Je kunt kijken op http://www.ontdek-amerika.nl om te zien wat jullie aanspreekt en hoeveel tijd je er voor uit zou willen trekken. Gebruik in de routeplanner Yosemite Village en Grand Canyon Village voor deze parken.
Kijk eens in ons 2008-verslag voor een route met Yellowstone. Kijk ook eens naar de kaartjes van onze andere reizen om te zien wat er mogelijk is.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt Marianne voor je reactie. Uiteraard is het de bedoeling om de de nationale parken die je opsomt te bezoeken. We moeten alles nog concreet uitwerken. In de eerste plaats ben ik op zoek naar betaalbare vliegtuigtickets en daarom vroeg ik me af of een rondje van en terug naar Denver in zo'n cirkeltje te maken een logisch idee is? Met uiteraard dan zij-insprongen naar de parken.
-
- Amerika-ontdekker
Zijn er mensen die ervaring hebben met een rondreis vanuit Denver richting de westkust en de nationale parken tussenin? En dan weer terug naar Denver. (Dit vond ik nog niet onmiddellijk terug op het forum.)
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt eens in onderstaande topics kijken voor een route met begin- en eindpunt Denver:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=51685
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 16&t=34398
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=44822
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=45947
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 16&t=34875
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=43935
Met de zoekfunctie is nog wel meer te vinden denk ik.
Wij zijn vorig jaar in Denver begonnen, misschien heb je ook iets aan ons reisverslag.
Marianne
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=51685
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 16&t=34398
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=44822
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=45947
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 16&t=34875
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=43935
Met de zoekfunctie is nog wel meer te vinden denk ik.
Wij zijn vorig jaar in Denver begonnen, misschien heb je ook iets aan ons reisverslag.
Marianne
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
De meeste mensen die Denver aandoen, gaan niet helemaal naar de westkust en weer terug. Is een one-way geen optie?
Ik ben een mogelijke route gaan uitschrijven, maar kom dan een paar dagen tekort. Het zou wel kunnen, maar dan moet je heel kritisch zijn, wat je wel en niet wilt doen.
1. > Denver
2. Denver - tussenstop in Wyoming, zover mogelijk rijden richting Yellowstone
3. Tussenstop - Yellowstone NP
4. Yellowstone NP
5. Yellowstone NP
6. Yellowstone NP
7. Yellowstone NP - Grand Teton NP
8. Grand Teton NP
9. Grand Teton NP - Twin Falls (evt via Craters of the Moon NM)
10. Twin Falls - Elko
11. Elko - Lake Tahoe (via Loneliest Highway 50)
12. Lake Tahoe - Lee Vining (via Bodie en Mono Lake)
13. Lee Vining - Yosemite NP
14. Yosemite NP
15. Yosemite NP
16. Yosemite NP - San Francisco
17. San Francisco
18. San Francisco - Monterey
19. Monterey - Pismo Beach o.i.d.
20. Pismo Beach - Los Angeles
21. Los Angeles
22. Los Angeles - Las Vegas
23. Las Vegas
24. Las Vegas - Bryce Canyon NP
25. Bryce Canyon NP - Zion NP
26. Zion NP
27. Zion NP - Grand Canyon NP north rim
28. Grand Canyon NP North rim - Page
29. Page (o.a. Antelope Canyon, Lake Powell)
30. Page - Monument Valley
31. Monument Valley - Moab
32. Moab (Arches NP)
33. Moab (Canyonlands NP)
34. Moab - tussenstop Colorado, bijv. Frisco (via Colorado NM)
35. Tussentop - Denver
36/37. Denver > huis
Ik ben bijna overal op deze route, verspreid over onze eerste twee reizen in 2003 en 2005. Wij zijn geen stedenmensen en hebben daar flink in geschrapt.
Als je een one way zou doen, ga je na Grand Teton naar het canyongebied (Moab, Page, Grand Canyon, Zion, Bryce), vervolgens naar Las vegas, dan via Death Valley naar Yosemite en als laatste de kustroute naar LA. Het zou een paar lange reisdagen schelen en dus een wat relaxter tempo.
Ik ben een mogelijke route gaan uitschrijven, maar kom dan een paar dagen tekort. Het zou wel kunnen, maar dan moet je heel kritisch zijn, wat je wel en niet wilt doen.
1. > Denver
2. Denver - tussenstop in Wyoming, zover mogelijk rijden richting Yellowstone
3. Tussenstop - Yellowstone NP
4. Yellowstone NP
5. Yellowstone NP
6. Yellowstone NP
7. Yellowstone NP - Grand Teton NP
8. Grand Teton NP
9. Grand Teton NP - Twin Falls (evt via Craters of the Moon NM)
10. Twin Falls - Elko
11. Elko - Lake Tahoe (via Loneliest Highway 50)
12. Lake Tahoe - Lee Vining (via Bodie en Mono Lake)
13. Lee Vining - Yosemite NP
14. Yosemite NP
15. Yosemite NP
16. Yosemite NP - San Francisco
17. San Francisco
18. San Francisco - Monterey
19. Monterey - Pismo Beach o.i.d.
20. Pismo Beach - Los Angeles
21. Los Angeles
22. Los Angeles - Las Vegas
23. Las Vegas
24. Las Vegas - Bryce Canyon NP
25. Bryce Canyon NP - Zion NP
26. Zion NP
27. Zion NP - Grand Canyon NP north rim
28. Grand Canyon NP North rim - Page
29. Page (o.a. Antelope Canyon, Lake Powell)
30. Page - Monument Valley
31. Monument Valley - Moab
32. Moab (Arches NP)
33. Moab (Canyonlands NP)
34. Moab - tussenstop Colorado, bijv. Frisco (via Colorado NM)
35. Tussentop - Denver
36/37. Denver > huis
Ik ben bijna overal op deze route, verspreid over onze eerste twee reizen in 2003 en 2005. Wij zijn geen stedenmensen en hebben daar flink in geschrapt.
Als je een one way zou doen, ga je na Grand Teton naar het canyongebied (Moab, Page, Grand Canyon, Zion, Bryce), vervolgens naar Las vegas, dan via Death Valley naar Yosemite en als laatste de kustroute naar LA. Het zou een paar lange reisdagen schelen en dus een wat relaxter tempo.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik zou persoonlijk ook een oneway trip ervan maken.
Beginnen in Denver en eindigen in Los Angeles voor nog een paar dagen Sun&Surf
Beginnen in Denver en eindigen in Los Angeles voor nog een paar dagen Sun&Surf
http://mandyusa2014.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
Echt bedankt voor jullie reacties! Op Google maps ziet dat er altijd heel logisch uit, maar ik merk duidelijk dat one way beter is.
-
- Amerika-ontdekker
Nog een vraagje: Als we dan een auto zouden huren in Denver, moeten we dan drop off-kosten betalen als we die achterlaten in LA?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb de reis LA - Denver dit jaar gedaan. Alleen ben ik via Yellowstone gegaan en heb ik de Grand Canyon en de kust dit jaar overgeslagen. (Maar ik had dan ook maar 3,5week) Volgens mij zijn er ,behalve als je bij drive-usa.com boekt, bij alle verhuurbedrijven dropoff kosten. Tussen Denver en LA of Visé versa is dat $300.
Met 5 weken zou ik vanaf Denver eerst RMNP doen, dan naar de Black Hills in south Dakota, dan naar Yellowstone (misschien zelf ook Glacier NP erbij pakken), via de Grand Tetons naar Salt Lake City. Even een dagje stad is altijd wel leuk. Dan via Vernal naar Moab. Ook daar een paar dagen blijven. Dan via Capitol Reef en Bryce naar Zion. Van Zion via Page naar de Grand Canyon en dan naar Las Vegas. Van Vegas (als je met de camper door death valley mag dan doen) naar Yosemite via Mammoth Lakes. Dan naar San Francisco en langs de kust naar Los Angeles.
Eventueel als capitol reef je niet trekt (al is de weg tussen Capitol Reef en Bryce prachtig) kun je ook van Moab naar Monument Valley en de Grand Canyon en dan terug via Page, Bryce, Zion naar Vegas.
5 weken zeg....dan heb je pas lekker de tijd.
Met 5 weken zou ik vanaf Denver eerst RMNP doen, dan naar de Black Hills in south Dakota, dan naar Yellowstone (misschien zelf ook Glacier NP erbij pakken), via de Grand Tetons naar Salt Lake City. Even een dagje stad is altijd wel leuk. Dan via Vernal naar Moab. Ook daar een paar dagen blijven. Dan via Capitol Reef en Bryce naar Zion. Van Zion via Page naar de Grand Canyon en dan naar Las Vegas. Van Vegas (als je met de camper door death valley mag dan doen) naar Yosemite via Mammoth Lakes. Dan naar San Francisco en langs de kust naar Los Angeles.
Eventueel als capitol reef je niet trekt (al is de weg tussen Capitol Reef en Bryce prachtig) kun je ook van Moab naar Monument Valley en de Grand Canyon en dan terug via Page, Bryce, Zion naar Vegas.
5 weken zeg....dan heb je pas lekker de tijd.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik doe hetzelfde, van Denver naar LA, en ben nog niets tegengekomen qua autohuur zonder drop off kosten. Of er staan geen drop off kosten bij maar dan is de prijs zo hoog dat dit hetzelfde is als de aanbieders mét drop off kosten.ellen_p schreef:Nog een vraagje: Als we dan een auto zouden huren in Denver, moeten we dan drop off-kosten betalen als we die achterlaten in LA?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij betaalden vorig jaar geen drop off kosten tussen Denver en LA. We hadden gehuurd bij Alamo via usareisen.de.
Over "einwegmieten" stond toen het volgende op de site: Gebührenfrei zwischen Kalifornien und Colorado
Marianne
Over "einwegmieten" stond toen het volgende op de site: Gebührenfrei zwischen Kalifornien und Colorado
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor alle tips, echt waar, hier ben ik echt zo veel mee.
Nu heb ik vandaag een vlucht gevonden waarbij het aankomen in Salt Lake City en terug opstijgen naar Brussel vanuit LA. De vlucht kost 1000 euro, maar ik vind echt niks goedkoper voor het hoogseizoen.. In ieder geval zitten we dan dichter bij Yellowstone en kunnen we van daaruit alle belangrijke zaken verkennen tot in La.
In neem aan dat dat een goed idee is?
Nu heb ik vandaag een vlucht gevonden waarbij het aankomen in Salt Lake City en terug opstijgen naar Brussel vanuit LA. De vlucht kost 1000 euro, maar ik vind echt niks goedkoper voor het hoogseizoen.. In ieder geval zitten we dan dichter bij Yellowstone en kunnen we van daaruit alle belangrijke zaken verkennen tot in La.
In neem aan dat dat een goed idee is?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Op zich is er niks mis mee om in SLC te beginnen en in LA te eindigen. Het is wel mogelijk dat het voordeel van het goedkopere vliegticket wegvalt tegen de drop off kosten van de autohuur.
Ik zou eerst een lijstje opstellen van dingen die je graag wilt bezoeken, misschien met een verdeling in dingen die je per sé wilt bezoeken en dingen die je indien mogelijk wilt bezoeken. Wil je bijvoorbeeld naar Rocky Mountain N.P., of naar South Dakota met Custer S.P., Mount Rushmore en Badlands N.P? Daarna zou ik dan kijken naar bijpassende vliegtickets.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Ik zou eerst een lijstje opstellen van dingen die je graag wilt bezoeken, misschien met een verdeling in dingen die je per sé wilt bezoeken en dingen die je indien mogelijk wilt bezoeken. Wil je bijvoorbeeld naar Rocky Mountain N.P., of naar South Dakota met Custer S.P., Mount Rushmore en Badlands N.P? Daarna zou ik dan kijken naar bijpassende vliegtickets.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 6593 Weergaves
-