Ik voel mij een heerlijk luxe-beest: volgende maand naar Thailand, hoogstwaarschijnlijk volgend jaar (febr 15) naar Zuid - Afrika en intussen willen we in oktober nog een leuk maar goedkoop reisje tussendoor doen.

ik heb het naar boven afgerond ( het was 675,- er was er 1 goedkoper maar zeer discutable reviews van die verhuurder) maar ik had 2 weken compact klasse in athene ophalen en terugbrengen.Vito schreef:Trapson, hoe lang ga je dan als je € 700,- kwijt bent voor autohuur? Wij zitten aan de helft voor 2 weken, meest uitgebreide verzekeringen incl.
Dat probeer ik achteraf zeker te doen! Ik heb hier enkel een tablet mee en dat tikt toch niet zo makkelijk om hele verslagen te schrijven.Pushkin schreef:LeenG,
Je maakt toch een reisverslagje hoop ik?![]()
Wij zouden ook Thailand willen doen volgend jaar, jammer dat er niet zoveel reisverslagen te vinden zijn
Sneukel al wel veel op het forum van Thailandkenners, maar een reisverslag is toch zoveel leuker!
Alvast veel plezier ginder! (je kan aftellen nu)
Ellen
Het is met name het noorden, zeg maar grensgebied met USA dat onveilig is. Volgens mij zijn de toeristische gebieden wel veilig. Al kan het nooit kwaad om te informeren voordat je boekt.arno1980 schreef:Ik zou graag eens naar Mexico gaan. Yucatan lijkt me geweldig. Iemand al geweest? want is het wel veilig in mexico?
In Bangkok zitten en toch nog op het AAforum:hahaha!LeenG schreef:
We zitten nu sinds zaterdag in Bangkok en het is overweldigend maar heel erg leuk. En goedkoop, niet te geloven!
wij zijn net terug van een gewéldige reis en ik heb dezelfde indruk. Overnachtigen en eten zijn spotgoedkoop! Maar je geeft inderdaad meer uit aan vervoer, uitstapjes, etc.Iris_1982 schreef: Ik vond Cambodja echt geweldig! Thailand is al best wel platgelopen door toerisme, al hebben we er prachtig rondgereisd hoor! Maar je merkt wel meteen het verschil als je Cambodja binnenkomt.
Mijn ervaring is dat reizen naar Azie wel wat goedkoper is, maar ook niet heel veel goedkoper dan Amerika.
Maar dat ligt er ook aan hoe je reist. Soms aten we bijv. voor 2,50 euro met zijn tweeën op de avondmarkt. Spotgoedkoop natuurlijk (neem je er nog een massage bij van 4 euro per persoon en dan heb je weer een leuke avond voor 5,25 de man) ).
Maar we zitten ook wel vaak in de wat duurdere hotels daar. Je kan in Azie overnachten voor 5 euro per nacht, maar tenzij je een arme student bent of backpacker op wereldreis is dat meestal niet wat je zoekt.
Wij gaven dus vaak 25 a 30 euro per nacht uit, soms meer.
Omdat je in Azie meestal niet met je eigen vervoer reist, merkte ik dat de meeste kosten nog gingen zitten in het vervoer ter plaatse en excursies: het huren van een chauffeur, een dag duiken met een boot etc.
)
Vééééél te snelkatrienenluc schreef: Alleen denk ik dat je in Thailand geen kamers voor 5 kunt vinden? (en wij dus telkens 2 kamers zouden moeten boeken)![]()
Je bent alweer thuis....dat ging snel!