Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vakantie niet naar usa, maar waar dan wel ?

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vakantie niet naar usa, maar waar dan wel ?

Bericht door LeenG »

Ik ken mensen die al in georgië en Armenië geweest zijn en zij waren ook zeer enthousiast!

Ik voel mij een heerlijk luxe-beest: volgende maand naar Thailand, hoogstwaarschijnlijk volgend jaar (febr 15) naar Zuid - Afrika en intussen willen we in oktober nog een leuk maar goedkoop reisje tussendoor doen. 8) We dachten eerst Sicilië maar dat wordt misschien net iets te duur. Misschien toch Kreta of Rhodos ofzo, die kant zijn we nog nooit uit geweest. We zien nog wel! Over luxeproblemen gesproken...!
arno1980
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door arno1980 »

Ik zou graag eens naar Mexico gaan. Yucatan lijkt me geweldig. Iemand al geweest? want is het wel veilig in mexico?
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

Na wat berekeningen zijn we er nog niet over uit. Griekenland zelf is op zich niet te duur maar als je de autohuur enzo allemaal meetelt tikt het toch aan. (600 euro 3 tickets en 700 euro autohuur) Ben nu naar zwitersland voor een weekje en daarna nog elders aan het kijken. Lijkt me ook een mooi land alleen duur. Maar vervoer ernaartoe kan dan met eigen auto en dan scheelt het een heel stuk.
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Zwitserland is duur. Oostenrijk is een stuk goedkoper. Je kunt bv naar Karinthe en dan een http://www.kaertnencard.at kopen en veel dingen bekijken en doen in de omgeving. Elke regio heeft zo'n kaart: wij hebben een http://www.salzburglandcard.at en ook in het Zillertal een kaart gehad, maar de eerste twee kaarten zijn veel uitgebreider. Voor kinderen is er ook van alles te doen. Ik weet niet of je voorkeur naar een huisje, hotel of camping gaat. Je zou ook bv. een paar regio's aan kunnen doen. Wij vonden http://www.thomanhof.at in Saalfelden een hele fijne plek, kun je ook een dagje naar de sneeuw in de zomer, maar er zijn goedkopere verblijven.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Trapson, hoe lang ga je dan als je € 700,- kwijt bent voor autohuur? Wij zitten aan de helft voor 2 weken, meest uitgebreide verzekeringen incl.
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

Vito schreef:Trapson, hoe lang ga je dan als je € 700,- kwijt bent voor autohuur? Wij zitten aan de helft voor 2 weken, meest uitgebreide verzekeringen incl.
ik heb het naar boven afgerond ( het was 675,- er was er 1 goedkoper maar zeer discutable reviews van die verhuurder) maar ik had 2 weken compact klasse in athene ophalen en terugbrengen.
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

Zal overigens nog een update geven :D
HEt is iets totaal anders geworden.
Weekje stacaravan aan het gardameer italie en daarna weekje in een huisje in oostenrijk rondom kaprun.
Eigen vervoer en net buiten vakantieperiode scheelt echt enorm veel geld en kwam op het werk ook beter uit. Kunnen we lekker doorsparen voor een nieuwe USA reis over 2 jaar ofzo.
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

Italië is nooit eeen straf he, Gardameer is prachtig! Mijn zus woont in de buurt van Kaprun (Goldegg), ook daar heel erg mooi
Wordt vast leuk, geniet ervan!

ik zal binnen 2 weken eens laten weten hoe goedkoop Thailand is! *happy*
Pushkin
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pushkin »

LeenG,

Je maakt toch een reisverslagje hoop ik? 8)
Wij zouden ook Thailand willen doen volgend jaar, jammer dat er niet zoveel reisverslagen te vinden zijn :(
Sneukel al wel veel op het forum van Thailandkenners, maar een reisverslag is toch zoveel leuker! :)

Alvast veel plezier ginder! (je kan aftellen nu ;-) )

Ellen
mei/juni 2017: Hawai & Vegas!
aug/september 2017: Amalfikust, Italië
http://www.2discover.be
AvS67
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door AvS67 »

Hoi Ellen,

Kijk eens op wereldwijzer.nl, daar staat heel veel informatie over Thailand.
Ook op http://www.reisstart.nl/thailand en op http://www.thailandblog.nl
staat veel te lezen en veel reisverslagen.

Gr. Angelique
http://angeliquevanschaijk.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

@ Ellen; Ik heb een reisverslag gemaakt van onze reis naar Thailand in 2011, misschien vind je het leuk om te lezen.
Het was geen "reis uit het boekje" omdat mijn broer daar trouwde en de bruiloft gehouden werd in Sisaket het geboortedorpje van mijn schoonzus in het oosten van Thailand.
Maar we hebben ook Bangkok en Chiang Mai bezocht en het eiland Koh Samet.

mijn reisverslag Thailand
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Trapson@ Leuk. We kennen de omgeving nabij Kaprun en nadat ik met mijn ouders eens Gardameer heb gedaan gaan we in april/mei er weer naar toe.
Naar welke dorpjes ga je?
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

Pushkin schreef:LeenG,

Je maakt toch een reisverslagje hoop ik? 8)
Wij zouden ook Thailand willen doen volgend jaar, jammer dat er niet zoveel reisverslagen te vinden zijn :(
Sneukel al wel veel op het forum van Thailandkenners, maar een reisverslag is toch zoveel leuker! :)

Alvast veel plezier ginder! (je kan aftellen nu ;-) )

Ellen
Dat probeer ik achteraf zeker te doen! Ik heb hier enkel een tablet mee en dat tikt toch niet zo makkelijk om hele verslagen te schrijven.

We zitten nu sinds zaterdag in Bangkok en het is overweldigend maar heel erg leuk. En goedkoop, niet te geloven!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

arno1980 schreef:Ik zou graag eens naar Mexico gaan. Yucatan lijkt me geweldig. Iemand al geweest? want is het wel veilig in mexico?
Het is met name het noorden, zeg maar grensgebied met USA dat onveilig is. Volgens mij zijn de toeristische gebieden wel veilig. Al kan het nooit kwaad om te informeren voordat je boekt.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Yukatan is mooi en ik vond het er absoluut niet onveilig

Ik vond Cambodja echt geweldig! Thailand is al best wel platgelopen door toerisme, al hebben we er prachtig rondgereisd hoor! Maar je merkt wel meteen het verschil als je Cambodja binnenkomt.
Mijn ervaring is dat reizen naar Azie wel wat goedkoper is, maar ook niet heel veel goedkoper dan Amerika.
Maar dat ligt er ook aan hoe je reist. Soms aten we bijv. voor 2,50 euro met zijn tweeën op de avondmarkt. Spotgoedkoop natuurlijk (neem je er nog een massage bij van 4 euro per persoon en dan heb je weer een leuke avond voor 5,25 de man :-)) ).
Maar we zitten ook wel vaak in de wat duurdere hotels daar. Je kan in Azie overnachten voor 5 euro per nacht, maar tenzij je een arme student bent of backpacker op wereldreis is dat meestal niet wat je zoekt.
Wij gaven dus vaak 25 a 30 euro per nacht uit, soms meer.
Omdat je in Azie meestal niet met je eigen vervoer reist, merkte ik dat de meeste kosten nog gingen zitten in het vervoer ter plaatse en excursies: het huren van een chauffeur, een dag duiken met een boot etc.
MAar in de VS heb je natuurlijk je huurauto die toch oo kal snel 600 a 700 euro kost

Ik weet niet waar het m bij ons in is gaan zitten, maar ik schat dat we misschien 600 a 1000 euro goedkoper uit zijn geweest dan in de VS.
Maar uiteraard had dat veel meer kunnen zijn als we wat minder waren gaan flashpacken ;-)
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21

Bericht door katrienenluc »

LeenG schreef:
We zitten nu sinds zaterdag in Bangkok en het is overweldigend maar heel erg leuk. En goedkoop, niet te geloven!
In Bangkok zitten en toch nog op het AAforum:hahaha! :thumbup:
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

Iris_1982 schreef: Ik vond Cambodja echt geweldig! Thailand is al best wel platgelopen door toerisme, al hebben we er prachtig rondgereisd hoor! Maar je merkt wel meteen het verschil als je Cambodja binnenkomt.
Mijn ervaring is dat reizen naar Azie wel wat goedkoper is, maar ook niet heel veel goedkoper dan Amerika.
Maar dat ligt er ook aan hoe je reist. Soms aten we bijv. voor 2,50 euro met zijn tweeën op de avondmarkt. Spotgoedkoop natuurlijk (neem je er nog een massage bij van 4 euro per persoon en dan heb je weer een leuke avond voor 5,25 de man :-)) ).
Maar we zitten ook wel vaak in de wat duurdere hotels daar. Je kan in Azie overnachten voor 5 euro per nacht, maar tenzij je een arme student bent of backpacker op wereldreis is dat meestal niet wat je zoekt.
Wij gaven dus vaak 25 a 30 euro per nacht uit, soms meer.
Omdat je in Azie meestal niet met je eigen vervoer reist, merkte ik dat de meeste kosten nog gingen zitten in het vervoer ter plaatse en excursies: het huren van een chauffeur, een dag duiken met een boot etc.
)
wij zijn net terug van een gewéldige reis en ik heb dezelfde indruk. Overnachtigen en eten zijn spotgoedkoop! Maar je geeft inderdaad meer uit aan vervoer, uitstapjes, etc.
Wij zijn 14 dagen geweest en het heeft alles tesamen ongeveer €3300 gekost voor ons 2
(alle prijzen hieronder voor 2 personen)
vliegtickets + verzekeringen : € 1375
binnenlandse vluchten: €210
overnachtingen: +/- €35/nacht, op Ko Samed iets 'duurder' €45/nacht
eten deden we ook vaak langs kraampjes want dat was echt wel het lekkerst en dat kost je nauwelijk €4 -€5 voor 2! Een paar keer hebben we 'duurder' gegeten en dan was dat misschien €30-40 voor 2 maar dat is dan voor een diner waarvoor je hier in EU minstens € 100 voor kwijt zou zijn.
uitstapjes:
Elephant nature park €50
kookles €55
fietstocht in BKK €55
Voor de rest hebben we ook een hoop souveniertjes en prulletjes gekocht, dat hoort er ook bij :mrgreen:

Maar als je alles optelt, en eigenlijk moet je de leefkost van 2 weken gewoon thuis aftrekken (thuis moet je ook eten), dan komt het toch erg goedkoop uit.
katrienenluc
Amerikakenner

heel aanlokkelijk Leen! :thumbup:
Alleen denk ik dat je in Thailand geen kamers voor 5 kunt vinden? (en wij dus telkens 2 kamers zouden moeten boeken) :roll:
Je bent alweer thuis....dat ging snel! :shock:
katrienenluc
Amerikakenner

en oh ja...3 uitstapjes is toch niet zo veel?
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

katrienenluc schreef: Alleen denk ik dat je in Thailand geen kamers voor 5 kunt vinden? (en wij dus telkens 2 kamers zouden moeten boeken) :roll:
Je bent alweer thuis....dat ging snel! :shock:
Vééééél te snel :D

goh, ik vermoed dat je wel gezins/familiekamers kan vinden, ik zag genoeg gezinnen met kinderen op reis (veel Scandinaviërs met kinderen van lagere school leeftijd). ik heb er niet naar gezocht natuurlijk Thailand is zoooo reisvriendelijk, ik denk echt niet dat dat een probleem kan zijn. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer