Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Textiel (stoffen) kwaliteit in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Ziva
Amerika-expert

Textiel (stoffen) kwaliteit in Amerika

Bericht door Ziva »

Oke, het is weer tijd voor een "hebben/vinden jullie dat ook" onderwerp voor mensen die wonen of vakantie komen vieren in Amerika :D

Al sinds ik hier woon ben ik op zoek naar knappe hoeslakens (en in mindere mate beddengoed). Ik heb intussen al aardig wat geprobeerd maar het is me nog niet gelukt iets goeds te vinden. Van de "rotzooi" van Walmart tot aan de dure "kwaliteit" van JC Penney. Allemaal stuk voor stuk vind ik het niets en ik weet serieus niet waar ik iets knaps kan kopen. Ik vind de comforters op zich wel prima maar ik heb er nu al 4 gekocht (goedkope en dure) en na een paar keer wassen kan ik ze wegsmijten :roll:

Tot overmaat van ramp bestelde ik laatst eenzelfde dekbedovertrekset formaat King van Ikea die ik ook (een formaat kleiner) vanuit Nederland bij mijn emigratie heb meegenomen en warempel, de stof van exact dezelfde dekbedovertrek set is compleet verschillend! Veel dunner, veel geliger en van beduidend mindere kwaliteit. Na 3 keer wassen is mijn set uit Nederland (al een paar jaar oud en tig keer gewassen) nog steeds keurig en de net nieuwe "identieke" set begint nog slechter te worden. Dat is toch eigenlijk idoot of niet? Sowieso, hebben jullie in Amerika knappe theedoeken kunnen vinden of staan deze (net als bij mij) altijd op je verlanglijstje van je kennisen uit Nederland?

Ik begrijp het echt niet hoor. Ik heb heel lang mijn wasmachine de schuld gegeven van alles maar zo langzamerhand begin ik ook te geloven dat de kwaliteit van de stoffen toch ook wel iets anders (lees: minder) is. "Goedkoop is duurkoop" wordt er weleens gezegd en zo langzamerhand begin ik het te geloven....

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Textiel (stoffen) kwaliteit in Amerika

Bericht door kastelke »

Goede kwaliteit theedoeken koop ik bij Costco. Het zijn zo van die gewafelde, maar ik weet niet welk merk het is. Die vallen best goed mee, vind ik.

Lakens, daar heb ik inderdaad ook al wel wat miskoopjes gedaan. Heb nu redelijk goede van de hotel collection van The Bay (Hudson's Bay).
Ik heb hier gewoon dus een laken liggen, daar bovenop het donsdeken (van in Belgie) en dan leg ik er zo'n 'sprei' over. In theorie kan je het donsdeken in die sprei steken (het is zo'n cover), maar dat haat ik. Het schuift en doet, dus daar ben ik vanaf gestapt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Ik heb het heel erg met kleding. Heb een aantal shirts vanuit Nederland meegenomen. Meestal in de droger gaat allemaal goed. Dan denk ik goh moet met me kleding van hier ook lukken. Helaas heeft dit al heel wat gedoneerde shirts opgeleverd :cry: :cry:

WalMart Producten helemaal. Ik had wat ondershirts gekocht voor tijdens de winter een keer wassen en ik kon weer een nieuw 10 pack kopen. Nu koop ik meestal een tot 2 maten groter en was het haha!
Gast

Bericht door Gast »

Kleding van Walmart (onderkleding en tshirts voor de kids) koop ik standaard 2 maten te groot. Ik was die zaken graag heet, dus dat krimpt dan naar precies de goede maat :lol: . Ik had dat in NL ook bij spullen van de Zeeman trouwens.

Bij Ikea heb je idd verschillende kwaliteiten hoeslakens en dekbedovertrekken. De goedkopere zijn idd heel dun. De duurdere zijn wel goed. Waarschijnlijk kunnen ze in Europa de betere kwaliteit goedkoper inkopen of zo. Of ligt het toch aan de wasmachine. Ik heb ook geen problemen dat de was niet schoon wordt. Ik heb bv stoffen placemats meegenomen vanuit NL. Die waren al 5 jaar oud en er zaten ook wel wat vlekjes in die ik er niet uitkreeg. Nadat ik ze hier heb uitgewassen, waren ze schoon!

Ik vind ook dat sommige tshirts qua kleur mooier blijven hier. Ik heb bv nog een zwart tshirt met opdruk van mijn oudste uit 2008 (onze 1e amerika reis), gekocht bij de Walmart. Die heeft hij twee jaar lang elke week gedragen, het was zijn favoriet. Mijn jongste kan hem nu aan. Het shirt ziet er nog uit als nieuw, nog steeds pikzwart. Niet vaal geworden. De NL tshirts die ik meegenomen heb, zijn na een zomer wassen vaal geworden. Waarschijnlijk toch door het chloorwater.

Theedoeken haal ik trouwens ook bij Ikea. Ik heb van die donkergrijze, ook met wafels.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Waar gebruik je een theedoek eigenlijk voor?
Gast

Bericht door Gast »

Wij gebruiken de theedoek nog om bv glazen of (plastic) bekers af te drogen die niet helemaal droog uit de vaatwasser komen. Of als ik even snel iets met de hand afwas, droog ik dat met de theedoek. Maar meestal hangt ie dus werkeloos op de stang voor de oven :lol:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ha ha, ja, hier net zo (hoewel ik er net een paar heb gebruikt om over het oliebollendeeg te hangen tijdens het rijzen ;)). Over het onderwerp, wij hebben dekbedhoezen van Bed, Bath and Beyond en die zijn na vele jaren nog heel mooi (waar we nu onder slapen in de winter is 15 jaar oud en je zou het absoluut niet zeggen). Ze kostten meer dan die van IKEA, maar die van IKEA vind ik al gauw vaal worden. Hoeslakens koop ik bij Target, ook heel tevreden over.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Kijk je naar de 'threat count'? Hoe hoger hoe beter kwaliteit, en Egyptisch katoen doet het volgens mij ook beter.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Dus een theedoek is wat wij een kitchen towel noemen? In Nederland heette dat bij ons een droogdoek. Ik dacht dat het iets met thee te maken had. Weer wat geleerd.

Wij kopen dekbed hoezen en dergelijke bij Bed Bath & Beyond, Crate & Barrel of online bij LL bean of Eddie Bauer.
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door smittenimmigrant »

Yup, wij hebben (hopelijk nu 'hadden') ook problemen met het vinden van lakens. Met name 'fitted sheets' vind ik een drama. Of ze zijn niet diep genoeg (terwijl we toch 'maar' een 9 inch matras hebben), of het elastiek is te slap of de gaten vliegen erin of de stof voelt plastic-achtig en ruw. En duur! Man! Ik kan me niet herinneren wat ik in Nederland voor een hoeslaken betaalde, maar het was zeker geen equivalent van 70 dollar, wat hier toch een redelijk normale prijs is. Ik heb wel goedkoper gekocht, maar die lakens zijn allemaal binnen zes maanden zo erg stuk gegaan dat ze onbruikbaar zijn.

Ik ben bij mijn Amerikaanse schoonmoeder (handig! Zou iedereen moeten hebben!) te rade gegaan en die gaf het volgende advies: nooit onder 400 threadcount kopen en zeker nooit iets anders dan alleen katoen. Koop lakensets in plaats van losse lakens, die zijn in verhouding veel goedkoper. Ook gaf ze aan dat zij zelf graag Egyptisch katoen koopt. Vervolgens kreeg ik een hele stapel 'coupons' en een gift card voor Bed, Bath & Beyond in m'n handen gedrukt. Nu hebben we dus mooie nieuwe lakens voor de helft van de prijs:) Ze voelen aan alsof ze van goede kwaliteit zijn, in elk geval en dat is wel fijn, want we sliepen steeds op raar polyesterig spul en dat vind ik maar niks. Ik ging er ongelofelijk van zweten.

Dat de wasmachines hier je spullen snel verslijten ondervind ik ook. Kleding die ik al jaren had en die al vele malen gewassen en gedrogerd was maar het nog prima deed, daar vallen nu razend snel de gaten in. Alles wat ik nieuw koop, krimpt gigantisch. Ik kan er ook weinig aan veranderen, want we hebben gedeelde was- en droogfaciliteiten en zelf een wasmachine installeren is een 'evictable offence'. Ik heb me wel aangemeld bij een programma om een droogrek te ontvangen, maar daarvoor moet je dan wel eerst een paar enquêtes afnemen (in het kader van gebruikersonderzoek) en de organisatoren reageren nogal traag.

Ik ben duidelijk klaar met de 'honeymoon phase' van 'culture shock', valt het op ? :) *klaag klaag*
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

ANY schreef:Kijk je naar de 'threat count'? Hoe hoger hoe beter kwaliteit
Altijd gaan voor minimaal Code Orange!

Afbeelding

(gok dat je de thread count bedoeld ;) )
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Voor hoeslakens, die diep genoeg zijn en ook sterk genoege elastiek hebben (niets zo ergerlijk dan als je halverwege de nacht in je hoeslaken verward raakt :evil:), ben ik nogmaals heel tevreden met die van Target.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik hou er vooral van als ze in van die stretch stof zijn (in katoen uiteraard). Heb de indruk dat dat beter blijft zitten.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

@ NJit; ja leukerd :)

Trouwens, wasverzachter schijnt ook niet zo goed voor katoen te zijn.
Ik moet zeggen dat ik er allemaal weinig problemen mee heb en die dingen me niet storen. Dat half jaar vormingsklas dat ik ooit gedaan heb en waar ze ons goede huismoeders probeerden te maken heeft z'n trauma's achtergelaten, en ik kan er allemaal niet mee zitten :)
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
bergmeid
Amerika-ontdekker

Bericht door bergmeid »

Koop mijn katoenen lakensets bij Costco. Hoge thread count, diep, redelijke prijs, uitstekende kwaliteit.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik ben jullie allen ZEER dankbaar! Ik heb weer veel ideen opgedaan en ik hoop met deze topics dat we elkaar ook een beetje kunnen helpen :)
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik koop al mijn handdoeken, 'theedoeken' (ze drogen niet als Ned. theedoeken overigens) en beddengoed altijd bij Tuesday Morning !
Ja iedere handoek/badlaken die ik heb ziet er anders uit - maar wel allemaal wit - maar als er eentje tegenvalt, is het de enige.

Wij hebbenTwin bedden X-long plus matras vrij hoog. Het is echt een probleem daarvoor lakens/hoeslakens te vinden. Maar T.M. had ze enkele maanden geleden en dus heb ik meteen vier sets gekocht. (Linens&Things had ze ook en de kwaliteit was daar beter, helaas ging die keten een paar jaar geleden over de kop. Ik kocht daar ooit zes sets denkend 'nu zit ik jaren goed' maar dat valt toch tegen.)
Nadeel van een lakenset is dat het onder-hoeslaken sneller slijt dan het bovenlaken. Maar de meeste lakens worden als set verkocht.
En lakens kun je altijd inzetten met passende tekst bij een protest natuurlijk. Dus een extra laken is nooit weg bedoelikmaar.

Om het hoeslaken beter vast te zetten kun je bij K-mart of Sears een soort dubbele jarretelles met stiek-materiaal ertussen kopen, die je aan iedere kant van de hoek van het laken bevestigd en het stiek schuif je dan onder je matras. (Sorry ik kan het niet beter uitleggen....maar echt het werkt.)

Idem matras-beschermers. We hebben extra hoog nodig en dat vinden we dan nu en dan (goedkoop) bij T.M.
Overigens veel winkels hebben de speciale maten niet in de winkel voorradig maar wel op hun website beschikbaar.

We hebben dekbedden die we ooit in Canada kochten. De laastste keer dat we in Ned. waren hebben we daarvoor bij V&D overtrekken gekocht.

Ziva, je zegt dat je comforters zelf wast ? Dan moet je wel een voorlader hebben die 'bulky' aankan. Of je moet ze laten stomen. Dacht ik.
Overigens, buiten drogen of ergens in huis ipv. in de droger verlengt de levensduur van textiel heb ik gemerkt.
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door smittenimmigrant »

Voor X-tra long twin beddengoed zou ik in de winkels rondom de plaatselijke universiteit gaan kijken rondom het begin van het collegejaar. Volgens mij hebben veel campussen tegenwoordig extra lange twins in de 'dorms'. De collectie aan Twin X-long was enorm groot hier in begin september, maar nu zie ik het veel minder.
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

kastelke schreef:Lakens, daar heb ik inderdaad ook al wel wat miskoopjes gedaan. Heb nu redelijk goede van de hotel collection van The Bay (Hudson's Bay).
Hier ook lakens van The Bay (Hudson's Bay) en die zijn heel goed. We hebben ze kunnen op extreme reclame (75% van de 3de sales prijs als ik het zo moet zeggen) en hadden een queen set voor $17 (normale prijs was rond de $100).

Ziva, zoals anderen al aangeven, kijk zeker ook naar de "thread count" (het aantal draden gewoven per square inch) te kijken, hoe hoger dat nummer is hoe steviger de lakens.

Succes en ik hoop dat je betere lakens kan vinden!
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Njit schreef:
ANY schreef:Kijk je naar de 'threat count'? Hoe hoger hoe beter kwaliteit
(gok dat je de thread count bedoeld ;) )
Gok dat je 'bedoelt' bedoelt...;-)
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer