Al sinds ik hier woon ben ik op zoek naar knappe hoeslakens (en in mindere mate beddengoed). Ik heb intussen al aardig wat geprobeerd maar het is me nog niet gelukt iets goeds te vinden. Van de "rotzooi" van Walmart tot aan de dure "kwaliteit" van JC Penney. Allemaal stuk voor stuk vind ik het niets en ik weet serieus niet waar ik iets knaps kan kopen. Ik vind de comforters op zich wel prima maar ik heb er nu al 4 gekocht (goedkope en dure) en na een paar keer wassen kan ik ze wegsmijten

Tot overmaat van ramp bestelde ik laatst eenzelfde dekbedovertrekset formaat King van Ikea die ik ook (een formaat kleiner) vanuit Nederland bij mijn emigratie heb meegenomen en warempel, de stof van exact dezelfde dekbedovertrek set is compleet verschillend! Veel dunner, veel geliger en van beduidend mindere kwaliteit. Na 3 keer wassen is mijn set uit Nederland (al een paar jaar oud en tig keer gewassen) nog steeds keurig en de net nieuwe "identieke" set begint nog slechter te worden. Dat is toch eigenlijk idoot of niet? Sowieso, hebben jullie in Amerika knappe theedoeken kunnen vinden of staan deze (net als bij mij) altijd op je verlanglijstje van je kennisen uit Nederland?
Ik begrijp het echt niet hoor. Ik heb heel lang mijn wasmachine de schuld gegeven van alles maar zo langzamerhand begin ik ook te geloven dat de kwaliteit van de stoffen toch ook wel iets anders (lees: minder) is. "Goedkoop is duurkoop" wordt er weleens gezegd en zo langzamerhand begin ik het te geloven....
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!