Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voorbereiding op je planning?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
JetteNL
Amerika-ontdekker

Voorbereiding op je planning?

Bericht door JetteNL »

Hallo iedereen van het forum,

Vorig jaar hebben mijn vriend (25) en ik (24) een auto gehuurd en daarmee door Florida gereisd. Meer als voorproefje om te kijken of een autoreis wel wat voor ons zou zijn.
Het is goed bevallen dus dit jaar is dus het Zuidwesten aan de beurt, iets wat ons geweldig mooi lijkt.
Ik zie op het forum veel reisschema's en tips voor overnachtingen en activiteiten voor bepaalde plaatsen maar ik kan niet goed tips vinden waar je moet beginnen met het plannen van je reis...

We zijn van plan om in 25 of 30 dagen een rondreis te maken in September en de voorkeur ligt bij het huren van een auto. Ik heb goedkope vliegtickets gevonden (denk ik tenminste) a 560 p.p. vanaf Las Vegas. Veel routes beginnen in San Fransisco maar in principe kan je ook gewoon vanaf Las Vegas starten met je rondje toch?

En nu... wat is de beste aanpak om onze reis te plannen en zijn er hierbij belangrijke punten die ik in mijn achterhoofd moet houden?
Ik dacht zelf aan bezienswaardigheden opzoeken die je wilt zien en dan daarom heen je reis plannen? Ik vind het lastig doordat er ontzettend veel informatie op je af komt. Florida was in dat opzicht een stuk overzichtelijker.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met tips die betrekking hebben op de voorbereiding van het plannen van de reis zelf :P
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Voorbereiding op je planning?

Bericht door LeenG »

Haha, heel herkenbaar ;-)

de beste voorbereiding is vooral: lezen lezen lezen en neem er een kaart bij(ouderwets papier of google maps, wat je wil). Zo krijg je een overzicht van wat waar te zien is. Naarmate je meer leest, begint de puzzel wel in elkaar te vallen. Daarna kom je meestal tot de conclusie dat je eigenlijk 3 maanden op reis wil om alles te zien wat je wilt zien :lol: en dan is het moeilijkste keuzes maken. Maar daarvoor is dit leuke forum er :thumbup:

€560 naar Las vegas is inderdaad een heel mooie prijs en het lijkt mij ook een goede begin/eindplaats. Van daaruit kan je prachtige rondjes maken! Je kan die vliegtickets al boeken, de huurauto vastleggen, een hotel voor de eerste dagen en hup, je bent vertrokken. In september kan je makkelijk op de bonnefooi reizen dus je hoeft niet alles op voorhand vast te leggen. Zo heb je ter plekke ook nog de vrijheid om je route aan te passen.
Mandijtjuh
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mandijtjuh »

Ik zou juist niet op de bonnefooi gaan de eerste keer!
Wij gaan dat ook niet doen, lijkt mij niet handig.

Ga veel op internet om te kijken welke plaatsten een must zijn
http://www.ontdek-amerika.nl en kijk naar veel van de reisverslagen van de forumleden hier

Als je al een beetje weet wat jullie must plaatsen en parken zijn kom je al heel erg ver. Kijk natuurlijk wel goed na of de afstanden goed haalbaar zijn. (ik gebruik http://www.mapquest.com )
Probeer de overnachtingen bij de parken zoveel mogelijk in het park te doen.

Zet daarna je route of je must plaatsen hier op het forum zodat je geholpen kunt worden met je route. Vaak zitten er toch dingen nog in die je beter anders kunt doen.

De prijs van de vlucht naar Las Vegas is wel top..
http://mandyusa2014.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
bollie763
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door bollie763 »

Ik ben begonnen ( en nog steeds bezig) met heel veel lezen en een notitie boek ernaast. alles wat mij leuk lijkt schrijf ik op met evt. tips erbij. daarna ben ik gaan opzoeken wat, waar ligt, aan de hand daarvan kreeg ik een beeld van een mogelijke route. die heb ik hier voorgelegd en dan krijg je wel tips over wat beter wel en wat beter niet te doen. succes en veel plezier gewenst met uitzoeken
JetteNL
Amerika-ontdekker

Bericht door JetteNL »

Bedankt voor jullie tips.

Gaan jullie zelf met een auto of camper? Het leek mij wel leuk om een minivan te huren zodat je heel basic kan kamperen en dat kan afwisselen met hotels. Echter vallen me de prijzen behoorlijk tegen van het huren van zo'n busje
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Er zijn ook forumleden die een basiskampeeruitrusting bij Walmart o.i.d. kopen voor een paar honderd euro. Zo kan je met name in de parken goedkoop overnachten. Het kan hier en daar wel al koud zijn 's nachts in september.

En verder inderdaad veel lezen en foto's kijken om te achterhalen wat jullie mooi lijkt en vervolgens proberen op een kaart de punten te verbinden en in google maps de afstanden berekenen. Als je dan hier je gewenste route plaatst is er over het algemeen hulp in overvloed om te bepalen of het haalbaar is en genoeg c.q. te weinig tijd per overnachtingsplaats :thumbup: .
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

dat was in 2009 ook ons eerste plan, een kleine camper maar "kleine" camper bestaat niet echt dus hebben we maar voor een auto gekozen + overnachten in motels. Dat was voor ons (2 volw) het goedkoopst.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

JetteNL schreef: Gaan jullie zelf met een auto of camper? Het leek mij wel leuk om een minivan te huren zodat je heel basic kan kamperen en dat kan afwisselen met hotels. Echter vallen me de prijzen behoorlijk tegen van het huren van zo'n busje
Bedoel je dat je in de minivan wilt slapen?
Je kunt ook een tentje kopen/meenemen. Dan heb je helemaal geen grote auto nodig. Wij wisselen tentkamperen ook altijd af met hotels/motels/cabins/b&b's enz.
Misschien heb je iets aan onze verslagen?

Elly
JetteNL
Amerika-ontdekker

Bericht door JetteNL »

Ja maar dan wel een kampeer minivan natuurlijk. Je hebt voor jongeren van die busjes met een bed in de laadbak en dan bij je kofferbak heb je een soort mini aanrecht.
In een wild idee dacht ik dat dat misschien wel heel gezellig zou zijn omdat je dan paar nachten kan kamperen en ook gewoon in hotels kan slapen. Echter is het huren van zo'n busje echt veel duurder als een auto, dus dat kan niet uit als je maar paar nachten zou willen kamperen. Net als ik geen kampeerspullen ga aanschaffen voor een paar nachten.
Dus we zijn er al wel over uit dat we een auto huren en dan kunnen we als we wel willen kamperen altijd in een cabin o.i.d.
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Als je in een cabin gaat overnachten moet je wel zorgen voor eigen beddengoed. Ook wat bekers en bordjes enz. In een cabin staat alleen een bed, en met geluk een stoel.
Mandijtjuh
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mandijtjuh »

Nou dat ligt er net aan wat voor Cabin je boekt.
Wij hebbben bij Bryce een Cabin gewoon met beddengoed en al en in Yosemite Housekeeping Camp geboekt waar je het beddengoed erbij kunt reserveren.
http://mandyusa2014.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

In de alle cabins waar wij hebben overnacht en dat zijn er best al veel, heb ik altijd eigen beddengoed moeten gebruiken, dus ik denk dat je er vanuit moet gaan dat je toch slaapzakken moet kopen als je vaker in cabins gaat overnachten. Ook handdoeken heb ik, behalve in Yellowstone, nog nooit in een cabin gezien.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Dat ligt inderdaad aan wat voor cabin je huurt.
Je hebt camping cabins en motelroomstyle cabins. In die eerste moet je vanalles meenemen. Die laatste is van dezelfde gemakken voorzien als een motelkamer. Wij hebben in beiden overnacht, maar je moet dus wel vantevoren even goed lezen wat wel en niet inbegrepen zit.
patrickvandepol
Amerikafan

Bericht door patrickvandepol »

Jette,

Wij zijn in 2008 voor 6 weken naar het westen geweest. We hebben toen een SUV gehuurd waar we alle spullen in kwijt konden en hebben toen geslapen in hotels, motels en op campings. Wij hebben toen alles gekocht bij wall Mart. Voor 200 dollar kochten we alles, dus tent, slaapzakken, kookspullen, kussens enz. Op die manier konden we veel kosten besparen van hotels en camperen is echt geweldig in Amerika. We hebben alleen de eerste nachten in SF gereserveerd en voor de rest niks. We zijn toen in september gegaan en hadden nergens last van volle campings of hotels. Zelfs in de nationale parken niet.

Patrick
JetteNL
Amerika-ontdekker

Bericht door JetteNL »

Bedankt voor alle tips!

Ik zal me dan toch eens verdiepen of kamperen wel een optie is. Wij gingen vroeger altijd kamperen dus vind het zelf wel heel leuk.
Mijn vriend daarentegen heeft nog maar 2x in zn leven gekampeerd (mee met mijn ouders :P) en is iets minder enthousiast omdat hij alleen hotel vakanties gewend is.
Dus even kijken wat we uiteindelijk gaan doen.
eponine
Amerika-ontdekker

Bericht door eponine »

Hallo jette,

Wij zijn meerdere malen naar amerika en canada geweest in het hoogseizoen. Wij huren een auto en boeken enkel de eerste nacht, de rest doen we op de bonnefooi met een tentje, een geweldige ervaring! Niet alleen zijn de campings stukken goedkoper als hier, het kamperen daar is echt overnachten in de natuur, met alle ervaringen zoals huilende coyotes enz, en zodoende voor ons geweldig!
Afgelopen zomer een soort kleine buscampertjes tegen van een fa met de naam wicked campers, zou er eens op googlen, zijn een soort hippie busjes, erg leuk!

Ook komende zomer gaan we weer op de bonnefooi, al hebben we wel een route uitgestippeld, als we de ene camping niet mooi vinden, rijden we gewoon door!
RmR_Photography
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door RmR_Photography »

Hi,

Voor wat betreft je planning: Zet op papier wat jullie allemaal willen zien en ga daar een passende route voor maken. Wij hebben in 2012 onze eerste USA reis gemaakt en op deze manier begonnen. Wij begonnen in LA en eindigde in Las Vegas. Onze ervaring is dat je niet te veel moet willen zien. Op enkele plaatsen hadden we langer willen blijven maar dat kon niet omdat we alles van te voren geboekt hadden. Aan de andere kant een goede reden om dit jaar weer naar het westen af te reizen.

Vanuit LAS kan je richting Zion, Bryce, Richting Capitol Reef, Monument Valley, Page, Grand Canyon, Los Angeles, Highway 1 naar San Francisco, Yosemite, Las Vegas. Hier tussen zitten nog genoeg andere bezienswaardigheden maar dan heb je een idee voor een mooie route.

Succes
Gr. Ronald

2012: LA-SF-LV
2014: LV-Moab-Grand Teton-SF
2020: New York (cancelled)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer