Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 6 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
sjoukje84
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tickethulp deel 6 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Bericht door sjoukje84 »

Dat lijkt me een prima prijs inderdaad!

Ben er nu eindelijk achter gekomen op welke dagen precies de werelddeals gelden, dan heb je dus geen extra kosten voor een directe vlucht en kun je ook naar LAX voor € 697,- (+ € 10,- boekingskosten). Vreemd dat ik dit soort info niet meteen kon zien, had al bewust gezocht naar werelddeals via KLM. Heb ze uiteindelijk gevonden via http://www.werelddealweken.nl/?WT.ac=HP ... usel_wdw12. ('Vind Werelddeal' op homepage, zag ik eerder vanochtend nog niet staan). Daar kun je de plaats kiezen en dan zie je in het oranje de dagen waarop de werelddeals gelden. Zijn er niet al teveel in april voor LA vind ik.

Daar willen we nu dus voor gaan, moet alleen nog even aan de rest van ons reisgezelschap voorleggen welke data het dan precies moeten gaan worden. Ik neem aan dat stoelen niet al voor de avond op zullen zijn, of kan dat wel zo snel gaan? Ben een beetje bang dat ik straks alsnog te laat ben :roll: .
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

gefeliciteerd met die mooie vlucht naar SF!, zo, dat scheelt lekker, zeg!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

@sjoukje:
ik denk dat die stoelen er vanavond nog wel zijn .... deze aanbieding duurt altijd een paar weken, tenslotte ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
bram_su
Amerika-ontdekker

Bericht door bram_su »

wij willen met 4 personen op 02 augustus vliegen naar Chicago en terugkomen op maandag 18 augustus vanuit NY. Goedkoopste wat we momenteel vinden is via LOT Polish airlines €706 pp (1 tussenstop in Warschau) wat ten opzichte vd rest een goede prijs is van wat ik voorlopig vond.. Vertrek vanuit Brussel, Dusseldorf of Amsterdam maakt niet uit. Alleen reistijd lijkt me redelijk lang (op terugweg), we prefereren natuurlijk rechtstreekse vlucht maar als deze vlucht een 150€ goedkoper is, valt het natuurlijk te overwegen.

Heenvlucht
LO 236 LOT Polish Airlines
Vertrek
Za 2/08 10:05 Brussel, Zaventem Intl. Apt.
Aankomst
Za 2/08 12:00 Warschau, Intl. Apt.
Vliegtijd
1u 55m
Klasse
Economy / V
Vliegtuig
Embraer 195
Totaal mijlen
1149
--------------------------------------------------------------------------------
Wachttijd
0u 45m
Heenvlucht
LO 1 LOT Polish Airlines
Vertrek
Za 2/08 12:45 Warschau, Intl. Apt.
Aankomst
Za 2/08 15:20 Chicago, Intl. Apt. O'Hare
Vliegtijd
9u 35m
Klasse
Economy / V
Vliegtuig
788
Totale reisduur
12u 15m
Totaal mijlen
7539

--------------------------------------------------------------------------------

Heenvlucht
LO 27 LOT Polish Airlines
Vertrek
Ma 18/08 22:55 New York, John F Kennedy
Aankomst
Di 19/08 13:05 Warschau, Intl. Apt.
Vliegtijd
8u 10m
Klasse
Economy / V
Vliegtuig
788
Totaal mijlen
6867
Wachttijd
3u 20m
Heenvlucht
LO 233 LOT Polish Airlines
Vertrek
Di 19/08 16:25 Warschau, Intl. Apt.
Aankomst
Di 19/08 18:30 Brussel, Zaventem Intl. Apt.
Vliegtijd
2u 05m
Klasse
Economy / V
Vliegtuig
Embraer 195
Totale reisduur
13u 35m
Totaal mijlen
1149
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

het is zeker een vooroordeel van mijn kant ..... maar ik sla LOT en consorten sowiewo over als ik naar ticketprijzen kijk .... ik ben wel nieuwsgierig naar jullie ervaringen als je besluit deze te boeken
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Hier nog iemand die dit soort vluchten overslaat.
Het gaat helemaal tegen mijn gevoel in dat ik eerst naar het oosten moet vliegen om daarna weer naar het westen te vliegen.
Ik betaal liever wat meer zodat ik een prettiger reis schema heb.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

meyem schreef:het is zeker een vooroordeel van mijn kant ..... maar ik sla LOT en consorten sowiewo over als ik naar ticketprijzen kijk .... ik ben wel nieuwsgierig naar jullie ervaringen als je besluit deze te boeken
Ik ook, tegen beter weten in. Het schijnen prima maatschappijen te zijn, maar Turkish, LOT, Aeroflot etc. sla ik bij voorbaat al over.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Jvdkusa
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Jvdkusa »

Beste mensen!

Allereerst stel ik mij kort even voor aangezien dit mijn eerste bericht is.
Mijn naam is Jeroen en ik ga aan het eind van 2014 voor het eerst richting Amerika om vervolgens de jaarwisseling daar mee te maken en begin 2015 weer terug te keren.

Ik ben al dol op Amerika zonder er ooit geweest te zijn. Ben een enorme sportliefhebber en volg de NFL en NBA op de voet. Zo schrijf/ werk ik ook voor een magazine over Amerikaanse sporten.

Mijn plan is om vanaf eind november een rondreis te maken door Florida. Vervolgens binnenlandse vlucht pakken naar New York om in deze stad kerst en oud & nieuw te vieren. Op zijn vroegst keer ik 2 januari weer terug.

Dan nu de reden van mijn bericht in dit (super handige) topic...

1. Bij bijv. WTC kun je een offerte opvragen voor alle benodigde tickets. Heeft iemand dit al eens gedaan? Ik denk dat je beter de binnenlandse vlucht los kunt boeken?

2. Vanaf wanneer kan ik ook januari 2015 gaan boeken? Bij de meeste sites is dit nog niet beschikbaar waardoor ik nooit exact kan zoeken naar wat ik wil en dus ook de prijs niet echt kan bepalen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Turkish Airline heb ik 1x meegevlogen, wel ruim 10 jaar terug .... maar niets dan lof!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Jvdkusa schreef: 1. Bij bijv. WTC kun je een offerte opvragen voor alle benodigde tickets. Heeft iemand dit al eens gedaan? Ik denk dat je beter de binnenlandse vlucht los kunt boeken?
wat bedoel je daar precies mee?
je kunt op alle boeking sites gewoon net doen of je boekt en dan krijg je de prijzen te zien.
pas als je iets ziet dat je bevalt, dan klik je echt op 'bestellen' en pas als je je gegevens in hebt gevoerd zit je aan de boeking vast ...

januari is wel erg ver weg ...
op dit moment zijn er de KLM werelddealweken, die zijn er in september weer en dan kun je wellicht betaalbare tickets krijgen.
je kunt ze nu eens bestuderen om een indruk van de prijzen te krijgen

binnen Amerika is JetBlue geloof ik een goede budget maatschappij
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Jvdkusa schreef:2. Vanaf wanneer kan ik ook januari 2015 gaan boeken? Bij de meeste sites is dit nog niet beschikbaar waardoor ik nooit exact kan zoeken naar wat ik wil en dus ook de prijs niet echt kan bepalen.
Airlines geven tickets en prijzen vrij op 330 dagen voor de daadwerkelijke vliegdatum.
equilan7
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door equilan7 »

Aer Lingus heeft z'n prijzen vandaag verlaagd! Lang gewacht, maar eindelijk goedkope tickets gevonden! Zojuist geboekt: 15 juli Amsterdam - Dublin - Orlando (MCO) heen
5 augustus terug

Normale tijden. Ze vliegen alleen op dinsdag, donderdag en zaterdag naar Orlando. Totaalbedrag per persoon inclusief reserveringskosten en belasting etc: € 628 voor een volwassene, en € 598 voor kinderen.
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Ook zojuist bij Air Lingus geboekt, zelfde data en prijzen. Andere data waren stuk duurder.

Het is voor mij de duurste hoogseizoen boeking in de afgelopen 4 jaar, maar ik wilde toch ook niet langer wachten.
Nu niet meer kijken naar ticketprijzen :wink: weer een zorg minder.

Wel jammer dat ook hier moet worden betaald voor stoelreservering.
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Ik heb ook bij aerlingus geboekt en heb niet betaald voor mijn stoelreservering.
Heb gebeld met het callcentre en die hebben het in orde gemaakt zonder extra kosten.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

eddepet71 schreef: Nu niet meer kijken naar ticketprijzen :wink: weer een zorg minder
ja, dat herken ik ook wel, vooral als je erover denkt een bepaald ticket te boeken ....
ik ben ook blij dat de kogel door de kerk is :D
ik heb 1x met Aerlingus gevlogen, maar was niet heel erg onder de indruk .... echt een budget maatschappij .... wat me stoort aan hun website, is dat prijzen altijd eenrichting is .... de eerste keer werd ik echt heeeeel blij met een dode mus toen ze ASD - NYC aanboden voor slechts 250 euro .... :lol:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
RiaK
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door RiaK »

Nou, ik wilde ook verder en was het zoeken beu. De prijzen lijken almaar duurder te worden en heel misschien zou ik nog een buitenkansje treffen, maar hoe groot is de kans daarop voor het hoogseizoen. Ik heb dus de hoofdprijs betaald :roll: voor 3 weken hoogseizoen, retourtje Seattle voor 2 personen met een directe vlucht voor € 2.537 inclusief hotel voor 1 nacht in Seattle. Het is dat ik een erg goedkope auto (SUV) heb kunnen boeken voor € 500, zodat dat de totale kosten enigszins tempert, anders had ik dit zeker niet gedaan. Het is voor ons misschien wel de laatste keer dat we een verre reis kunnen maken, dus allee, dan maar wat zuiniger aandoen de komende maanden :) Vlucht bij ebookers.nl en auto bij ebookers.de
En nu niet meer naar de vluchtprijzen kijken, zie mijn lief :wink:
equilan7
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door equilan7 »

equilan7 schreef:Aer Lingus heeft z'n prijzen vandaag verlaagd! Lang gewacht, maar eindelijk goedkope tickets gevonden! Zojuist geboekt: 15 juli Amsterdam - Dublin - Orlando (MCO) heen
5 augustus terug

Normale tijden. Ze vliegen alleen op dinsdag, donderdag en zaterdag naar Orlando. Totaalbedrag per persoon inclusief reserveringskosten en belasting etc: € 628 voor een volwassene, en € 598 voor kinderen.

Helaas, het duurde maar een avond en een halve nacht, vanmorgen waren de tickets al weer op het normale niveau. In ons geval €1000 duurder (2 volwassenen, 1 kind). Ben zo blij dat we meteen hebben gereageerd! Lekker, na al sinds oktober praktisch elke avond te hebben gekeken naar goeie tickets naar 'ergens' in Noord-Amerika... Nu weer een mooie route plannen.
Johnaton
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Johnaton »

Wij zijn nog altijd aan het uitkijken om tickets te boeken van Brussel naar Denver (14/09) en terugreis SFO - Brussel (+-08/10), momenteel zijn de beste prijzen die ik vind een kleine 900 euro, lijkt me dat dit toch goedkoper moet kunnen als ik het forum hier zo wat volg?!
Het is voor ons ook mogelijk om vanaf een andere luchthaven te vliegen maar eerlijk gezegd willen we niet te ver gaan en aangezien we in West-Vlaanderen wonen is dat niet zo evident.

Enig idee waar we best uit kijken voor die tickets en of we nog ergens iets van kortingen mogen verwachten? (Ik merk dat die acties meestal enkel gelden als je heen en terug reist op dezelfde luchthaven...)
Afbeelding
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Blijven zoeken en hopen dat die mooie deal komt. Er is echt geen indicatie wanneer er iets moois komt.
RCRD
Amerikakenner

Bericht door RCRD »

Johnaton schreef:Wij zijn nog altijd aan het uitkijken om tickets te boeken van Brussel naar Denver (14/09) en terugreis SFO - Brussel (+-08/10), momenteel zijn de beste prijzen die ik vind een kleine 900 euro, lijkt me dat dit toch goedkoper moet kunnen als ik het forum hier zo wat volg?!
Via Amsterdam kost het je 622 (tix.nl). Als je met 2-en gaat kun je bij Schiphol via priceline een hotel bij het vliegveld boeken (circa 40 euro ****) en vooraf misschien nog een leuk dagje Amsterdam doen en dan heb je nog honderden euro's over. :thumbup:
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO