Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het is KOOOOOOUUUUUDDDDDDD
Re: Het is KOOOOOOUUUUUDDDDDDD
Een grappige demonstratie. Daarom moet je geen katoen dragen als je in de kou aktief gaat zijn. Je bevriest van je eigen zweet; cotton kills.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
ned in MO schreef:Dat is CO vergiftiging Elke. of te wel koolmonoxide.

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben geen Air Conditioning maar een Evaporative Cooler (Swamp Cooler) zoals NedInMo al vermeldde. Deze koelt de lucht door verdamping van water en dus brengt juist vocht in de lucht hetgeen wel prettig is in een droog klimaat. Ze werken alleen in hele droge klimaten (Colorado, Utah, Arizona etc), en dan zelfs bij hoge buiten temperaturen. In de zomer kan het hier buiten makkelijk 100F en warmer worden, maar binnen houden we het op 75F. Nadeel is dat de koelcapaciteit afneemt boven vochtigheids percentages van 40%, maar in de zomer komt de vochtigheid alleen zo hoog als het regent, en dan is het meestal ook al koel daarbij. De opmerking over "double digits" is een grapje die hier in Colorado gebruikelijk is. De laagste humidity die ik in 20 jaar in Colorado heb gemeten is 9% en dat was in de winter, dus het kan inderdaad heel laag zakken. In de zomer schomelt buiten de humidity tussen 15-20% als het niet regent.adam747 schreef:Ik dacht dat de AC juist het droger maakt in de zomer? Of hebben het over verschillende dingen?Loek schreef: Wij hebben een humidfier in huis die de boel op 40% houdt, in de zomer gaat het nog makkelijker omdat ons koelsysteem werkt op basis van waterverdamping en dus vanzelf het huis tussen de 40-60% houdt.
Vreemd om over koeling te praten als men buiten dood neervalt van de kou ...
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik weet niet hoe zo`n grote generator je moet hebben voor een woonhuis, maar de wat grotere generatoren draaien vaak op diesel, dat is al heel wat minder ontvlambaar.Ziva schreef:Overigens is zo'n generator ook niet ideaal vind ik. Los van dat je maar beperkte tijd en power hebt en je dus moet kiezen wat je wel en niet aansluit moet het ding ook constant voorzien van benzine in je garage staan. Ik vind dat zelf niet echt geweldig, zo'n potentiele vlammenvatter vlak naast m'n huis![]()
Hier een paar voorbeelden van dieselgeneratoren op Marktplaats voor een prijsindicatie (ja, Marktplaats heb je in de VS niet veel aan dat weet ik

Crisis ? What Crisis ?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wat interessant, zo'n koelsysteem Loek. Hier is de luchtvochtigheid mogelijk nog lager, maar ik heb er nog nooit van gehoord. Nu is het wel zo dat in de zomer 's nachts de luchtvochtigheid wel boven de 40 procent stijgt en juist dan is de airco hier het meest aan. Nadeel dus?
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
DAn heb je dus een dubbel systeem nodig Monique. Mijn schoonouders hadden dat vroeger ook in Arizona
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dan houden we het maar op de airco.
Maar als je een generator buiten hebt staan en die draait niet continue en het wordt zoveel graden onder nul - bevriest daar dan ook niet iets aan ?
Ik heb bij Toronto gewoond. In veel wijken staan de huizen behoorlijk dicht op elkaar. Hoe moeten daar de generators in de tuintjes ?
En dan zijn er de uitlaatgassen die de generators opleveren. Plus kleine deeltjes-verontreiniging. Mensen hebben enige warmte nodig, maar nog meer hebben ze schone lucht nodig om te kunnen inademen.
Ik heb bij Toronto gewoond. In veel wijken staan de huizen behoorlijk dicht op elkaar. Hoe moeten daar de generators in de tuintjes ?
En dan zijn er de uitlaatgassen die de generators opleveren. Plus kleine deeltjes-verontreiniging. Mensen hebben enige warmte nodig, maar nog meer hebben ze schone lucht nodig om te kunnen inademen.
Laatst gewijzigd door USInsider op 13 jan 2014, 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.
ANY schreef:We hebben een stroomaggregaat, en het 1 keer gebruikt tot nu toe. We hebben een electricien een speciale kabel aan laten leggen zodat we die in het aggregaat insteken. Die kabel is alleen op bepaalde dingen aangesloten; de verwarming, waterpomp, warm water, koelkast en diepvries, en 1 stopcontact (daarop kunnen we dan eventueel nog wat op laten draaien, een verlengkabel met looplamp bv).
Of je neemt een generator die zwaar genoeg is om alles van stroom te voorzien. Ook mbt brandstof hoeft het niet op benzine. Diesel is mogelijk maar ook populair zijn generatorsets op propaan of natural gas. Geen cans nodig met brandstof en veel veiliger. Daarnaast verouderd brandstof, dus elk jaar zul de cans eens moeten voorzien van verse brandstof.
Daarnaast kun je ze geluid gedempt krijgen, zodat ze in de garage staan ( wel uitlaat naar buiten en lucht voor koeling), maar verder niemand die er last van heeft.
Ik heb zelf een 10 KVA diesel generator, geluidgedempt. Deze kan alles aan, alleen even opletten dat niet alle verlichting in het huis aan staat en dan nog eens de verwarming in laten schakelen.
in de 5 jaar dat ik in MI woon, toch wel elk jaar gebruikt. De langste uitval was eens 12 uur. Zonder hadden we ook wel overleeft maar het is makkelijk en ik vind generator sets leuk, ook omdat ik ze verkoop.
Deze vindt ik groot genoeg. De tv en computer blijven maar even uit, als de hoognodige dingen maar blijven draaien en we warm blijven. De benzine is gemakkelijk op te gebruiken in de grasmaaiers. Wel een goed verkooppraatje 

Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
ANY schreef:Deze vindt ik groot genoeg. De tv en computer blijven maar even uit, als de hoognodige dingen maar blijven draaien en we warm blijven. De benzine is gemakkelijk op te gebruiken in de grasmaaiers. Wel een goed verkooppraatje
hahaha, THX, maar ik verkoop ze toch alleen in Nederland en niet voor residential !

Sinds we 10 d zonder electriciteit zaten na Sany zijn wij overstag gegaan om een generator te kopen.
Onze generator werkt op gas, aangesloten op de propaan tank van onze verwarming. De generator slaat automatisch aan bij een stroompanne en automatisch terug naar het gewone net als er terug stroom is.
De generator kan alleen opvangen wat je op voorhand hebt afgesproken. Alles kan maar dan wordt het wel duurder in aankoop.
Toch een hele geruststelling dat alles automatisch gaat en we de buren niet moeten vragen om alles te regelen als we op reis zijn.
(wanneer je electriciteit uitvalt bij -20 C duurt het maar 48u voor het binnen begint te vriezen , dan vriest er wel erg veel kapot, zelf meegemaakt in 1998 in Montreal)
De generator op propaan is dan ook nog veel stiller dan de bezine generatoren.
Hier kon je al wandelend gewoon horen wie er een generator had en wie niet.
Onze generator werkt op gas, aangesloten op de propaan tank van onze verwarming. De generator slaat automatisch aan bij een stroompanne en automatisch terug naar het gewone net als er terug stroom is.
De generator kan alleen opvangen wat je op voorhand hebt afgesproken. Alles kan maar dan wordt het wel duurder in aankoop.
Toch een hele geruststelling dat alles automatisch gaat en we de buren niet moeten vragen om alles te regelen als we op reis zijn.
(wanneer je electriciteit uitvalt bij -20 C duurt het maar 48u voor het binnen begint te vriezen , dan vriest er wel erg veel kapot, zelf meegemaakt in 1998 in Montreal)
De generator op propaan is dan ook nog veel stiller dan de bezine generatoren.
Hier kon je al wandelend gewoon horen wie er een generator had en wie niet.
Goede uitleg ! Weer wat geleerd !
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je auto staat bij die temperaturen ook buiten en overleeft het. Een generator is niets anders dan een motor zonder auto eromheenUSInsider schreef:Maar als je een generator buiten hebt staan en die draait niet continue en het wordt zoveel graden onder nul - bevriest daar dan ook niet iets aan ?

Wij hebben er ook weleens over nagedacht, maar iedere keer weer vanaf gezien. Als ik een generator koop, wil ik er een die ook de waterpomp van stroom kan voorzien, en dan moet het een hele zware worden. Onze pomp is een 5 PK pomp die op 800 voet diepte zit en dus erg veel stroom trekt. De kosten lopen dan zo hoog op dat ik me afvraag of het die investereing waard is voor die enkele keer dat de stroom uitvalt. Echter als bij ons de stroom uitvalt is het meestal minimaal een halve dag ...
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Niet altijd, denk ik. Er zijn in Canada streken genoeg waar de auto's block heaters hebben die je dus 's nachts connecteerd met je elektriciteit zodat je 's morgens de auto nog gestart krijgt.Loek schreef:Je auto staat bij die temperaturen ook buiten en overleeft het. Een generator is niets anders dan een motor zonder auto eromheen
Elke
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar dan praat je over gebieden die bijna in de poolcirkel liggen. Overigens is een block heater ook dan nog niet nodig, mits je voordat de kou toeslaat olie van voldoende lage viscositeit in je auto/generator doet, zodat het toch nog lekker start. Wist je dat generatoren voor McMurdo station (Antartica) ook gewoon buiten staan?
Loek schreef:Je auto staat bij die temperaturen ook buiten en overleeft het. Een generator is niets anders dan een motor zonder auto eromheenUSInsider schreef:Maar als je een generator buiten hebt staan en die draait niet continue en het wordt zoveel graden onder nul - bevriest daar dan ook niet iets aan ?
Wij hebben er ook weleens over nagedacht, maar iedere keer weer vanaf gezien. Als ik een generator koop, wil ik er een die ook de waterpomp van stroom kan voorzien, en dan moet het een hele zware worden. Onze pomp is een 5 PK pomp die op 800 voet diepte zit en dus erg veel stroom trekt. De kosten lopen dan zo hoog op dat ik me afvraag of het die investereing waard is voor die enkele keer dat de stroom uitvalt. Echter als bij ons de stroom uitvalt is het meestal minimaal een halve dag ...
Tegenwoordig zijn veel water pompen gestuurd met frequentie regelaars. Hiervoor heb je niet zo een grote generatorset nodig. Alleen voor de waterpomp heb je dan aan een 5 a 6 KVA set waarschijnlijk genoeg. Tel daarbij wat andere gebruikers op (geen airco) en ik denk dat je aan een 8 of 10KVA set genoeg hebt. Natuurlijk is ''duur'' een relatief begrip maar een dergelijke generator set heb je voor iets boven de $ 1,000.= (benzine)
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het was hier vorige week -25C en de auto stond in de diepvries kou. Gewoon starten en lopen. De auto piepte en kraakte van de kou en ik moest hem kalmpjes opwarmen maar dat was het wel.
Overigens was het een week later +20C, bijna weer een warmte record.
As vrijdag en zaterdag nacht ga ik kamperen (in een tent) . Het gaat 's nachts -7C worden. Ben mij reeds mentaal aan het voorbereiden
As vrijdag en zaterdag nacht ga ik kamperen (in een tent) . Het gaat 's nachts -7C worden. Ben mij reeds mentaal aan het voorbereiden

GAAAAFFFFFF,... Veel plezierned in MO schreef:Het was hier vorige week -25C en de auto stond in de diepvries kou. Gewoon starten en lopen. De auto piepte en kraakte van de kou en ik moest hem kalmpjes opwarmen maar dat was het wel.

Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
We hebben de afgelopen twee jaar een paar keer een hele week zonder stroom gezeten, en dat is toch wel lastig. Gelukkig hadden we nog wel warm water omdat we een gas boiler hebben. Misschien een stomme vraag, maar zou een generator ook op het natural gas net kunnen worden aangesloten?