Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis SarahB: 2 weken zuidwesten
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis SarahB: 2 weken zuidwesten
Nee, je moet niet naar Monticello, ik bedoelde alleen maar te zeggen dat wij het vanuit Monticello hadden gedaan, en dat die route deels hetzelfde is als die vanaf MV.
Ik zou het dan zo doen:
1 Brussel - SF
2 SF
3 SF - Yosemite
4 Yosemite
5 Yosemite - Lee vining
6 Lee vining - Death Valley
7 Death Valley - Las Vegas
8 Las Vegas - Zion
9 Zion
10 Zion - Bryce
11 Bryce - Torrey
12 Torrey - Monument Valley
13 Monument Valley - Page
14 Page
15 Page - Grand Canyon
16 Grand Canyon - Las Vegas
17 Las Vegas
18 Las Vegas - Brussel
Zonder Capitol Reef zou je het zo kunnen doen:
1 Brussel - SF
2 SF
3 SF - Yosemite
4 Yosemite
5 Yosemite - Lee vining
8 Las Vegas - Zion
9 Zion
10 Zion - Bryce
11 Bryce - Page
12 Page
13 Page - Monument Valley
14 Monument Valley - Grand Canyon
15 Grand Canyon
17 Las Vegas
18 Las Vegas - Brussel
Je hebt dan nog een dag over die ik nu bij de GC heb gezet. Kan ook heel goed bij Yosemite gezet worden, zeker als je daar bijvoorbeeld naar de Mariposa Grove wilt, en naar Glacier Point etc.
Marianne
Ik zou het dan zo doen:
1 Brussel - SF
2 SF
3 SF - Yosemite
4 Yosemite
5 Yosemite - Lee vining
8 Las Vegas - Zion
9 Zion
10 Zion - Bryce
11 Bryce - Torrey
12 Torrey - Monument Valley
13 Monument Valley - Page
14 Page
15 Page - Grand Canyon
17 Las Vegas
18 Las Vegas - Brussel
Zonder Capitol Reef zou je het zo kunnen doen:
1 Brussel - SF
2 SF
3 SF - Yosemite
4 Yosemite
5 Yosemite - Lee vining
8 Las Vegas - Zion
9 Zion
10 Zion - Bryce
11 Bryce - Page
12 Page
13 Page - Monument Valley
14 Monument Valley - Grand Canyon
15 Grand Canyon
17 Las Vegas
18 Las Vegas - Brussel
Je hebt dan nog een dag over die ik nu bij de GC heb gezet. Kan ook heel goed bij Yosemite gezet worden, zeker als je daar bijvoorbeeld naar de Mariposa Grove wilt, en naar Glacier Point etc.
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Bedankt Marianne!
Die dag LV tussen Death Valley en Zion, zou je die er sowieso tussen zetten? Ik was eigenlijk van plan om van DV rechtstreeks naar Zion te rijden...
Die dag LV tussen Death Valley en Zion, zou je die er sowieso tussen zetten? Ik was eigenlijk van plan om van DV rechtstreeks naar Zion te rijden...
Onze blog: http://sarahfilip.wordpress.com/
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik zou persoonlijk die nacht tussen death valley en zion overslaan en op het einde erbij doen..
http://mandyusa2014.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, inderdaad. Ik weet niet waar die stop vandaan gekomen is.
Marianne

Marianne
- Frenk1976
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Wellicht kun je vanuit las vegas een dag trip maken naar valley of fire State Park. Volgens velen hier op het forum een van de mooiste State Parks.
Gr frenk
Gr frenk
Valley of Fire meenemen op de weg van LV naar Zion, prachtig park om door te rijden (en vast ook om te wandelen, maar dat hebben wij niet gedaan, behalve een korte boardwalk)
-
- Amerikafan
Valley of Fire kende ik niet, goede tip!!!
Waar ik nog niet zo mee "mee ben": dus je kan terwijl je van punt A naar punt B rijdt (in dit geval van Death Valley naar Zion), gewoon een deel van je route door een Nationaal Park rijden? Dus het is niet zo dat als je het nationaal park inrijdt, dat je dan sowieso terug buiten rijdt langs de ingang ofzo? Wrs een heel stomme vraag maarja
Waar ik nog niet zo mee "mee ben": dus je kan terwijl je van punt A naar punt B rijdt (in dit geval van Death Valley naar Zion), gewoon een deel van je route door een Nationaal Park rijden? Dus het is niet zo dat als je het nationaal park inrijdt, dat je dan sowieso terug buiten rijdt langs de ingang ofzo? Wrs een heel stomme vraag maarja

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor veel parken geldt inderdaad dat de doorgaande weg door het park loopt. Je kunt het met googlemaps ook bekijken, maar het is wel handig om alvast een kaart de kopen hier, dan wordt alles ook wat duidelijker. Ik vind de Hallwag kaarten erg prettig. En gedetailleerd genoeg om ter plekke ook te gebruiken.
Valley of fire zou je kunnen doen tussen Death Valley en Zion, maar dat is even afhankelijk van hoe vroeg je uit DV vertrekt..
Marianne
Valley of fire zou je kunnen doen tussen Death Valley en Zion, maar dat is even afhankelijk van hoe vroeg je uit DV vertrekt..
Marianne
- Frenk1976
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
SarahB schreef:Valley of Fire kende ik niet, goede tip!!!
Stomme vragen zijn er niet denk ik altijd maar. Gewoon vragen doe ik ook. Immers kun je altijd van andere leren.
Sommige parken kun je inderdaad doorheen rijden (oa DV, Yosemite, Yellowstone. Capitol Reef) andere heb je echt een ingang (zion, Bryce, MV). Dit telt ook voor State Parks. Valley of fire kun je uiteraard doorheen rijden, maar ook een paar makkelijke stops maken. Mocht je ooit naar Capitol Reef gaan bezoek dan daar ook het nabij gelegen Goblin State Park. Ik vond dit kleine State Park echt bijzonder.
-
- Amerikafan
Page - Monument Valley
Monument Valley - Grand Canyon
Is dit doenbaar?
Monument Valley - Grand Canyon
Is dit doenbaar?
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Zeker
http://mandyusa2014.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikafan
Ik heb de route voorlopig aangevuld. Ziet het er goed uit zo?
13/9 Amsterdam - San Francisco
14/9 San Francisco + avondtour Alcatraz
15/9 San Fransisco – Yosemite
16/9 Yosemite
17/9 Yosemite
18/9 Yosemite – Lee Vining
29/9 Lee Vining – Death Valley
20/9 Death Valley – Zion
21/9 Zion
22/9 Zion – Bryce
23/9 Bryce – Page
24/9 Page
25/9 Page – Monument Valley
26/9 Monument Valley - Grand Canyon
27/9 Grand Canyon – Flagstaff (Sedona)
28/9 Flagstaff – Las Vegas
29/9 Las Vegas
30/9 Las Vegas – Amsterdam
13/9 Amsterdam - San Francisco
14/9 San Francisco + avondtour Alcatraz
15/9 San Fransisco – Yosemite
16/9 Yosemite
17/9 Yosemite
18/9 Yosemite – Lee Vining
29/9 Lee Vining – Death Valley
20/9 Death Valley – Zion
21/9 Zion
22/9 Zion – Bryce
23/9 Bryce – Page
24/9 Page
25/9 Page – Monument Valley
29/9 Las Vegas
30/9 Las Vegas – Amsterdam
aangezien je best wat NP's op je lijstje hebt, kun je misschien best eens kijken of je een American the Beautiful-pas kunt kopen
dat is een kaart waarmee je alle parken binnen mag. Je hoeft dus enkel in je eerste park de pas te kopen en dan hoef je in de andere parken enkel nog die pas (en een gehandtekende ID) tonen en je kan zo doorrijden
jij hebt staan:
yosemite
death valley
zion
bryce
Grand Canyon
je zou eens moeten opzoeken hoeveel alle parken kosten qua ingang, en dan kijken of je in het totaal niet boven de kaart uitkomt
bovendien is de kaart minimum 12, maximum 13 maanden geldig, wat wil zeggen, als je binnen de 13 maanden terug zou gaan, je de kaart opnieuw kan gebruiken
http://store.usgs.gov/pass/index.html de kaart kost 80 dollar
dat is een kaart waarmee je alle parken binnen mag. Je hoeft dus enkel in je eerste park de pas te kopen en dan hoef je in de andere parken enkel nog die pas (en een gehandtekende ID) tonen en je kan zo doorrijden
jij hebt staan:
yosemite
death valley
zion
bryce
Grand Canyon
je zou eens moeten opzoeken hoeveel alle parken kosten qua ingang, en dan kijken of je in het totaal niet boven de kaart uitkomt
bovendien is de kaart minimum 12, maximum 13 maanden geldig, wat wil zeggen, als je binnen de 13 maanden terug zou gaan, je de kaart opnieuw kan gebruiken
http://store.usgs.gov/pass/index.html de kaart kost 80 dollar
-
- Amerikafan
Bedankt voor de tip dafkapin!!
Pff ik zit hier echt even in de knoop met het volgende:
Het lijkt weinig voor de Grand Canyon, toch? Dus misschien beter Sedona/flagstaff laten vallen en een dag extra Grand Canyon?
Langs de andere kant, Sedona is (als ik het juist heb) wel een gezellig stadje? Dat is misschien eens een leuke afwisseling tussen al de natuurpracht?
Ik weet het niet!!! Help
Pff ik zit hier echt even in de knoop met het volgende:
Het lijkt weinig voor de Grand Canyon, toch? Dus misschien beter Sedona/flagstaff laten vallen en een dag extra Grand Canyon?
Langs de andere kant, Sedona is (als ik het juist heb) wel een gezellig stadje? Dat is misschien eens een leuke afwisseling tussen al de natuurpracht?
Ik weet het niet!!! Help

-
- Amerikafan
Knoop doorgehakt: Sedona gaan we laten wegvallen.
Volgende vraag: is voor deze trip een gewone personen-auto voldoende? Of is een SUV aangeraden?
Is bv Monument Valley, Bodie, Death Valley, ... te doen met een gewone personen-auto?
Dit is budgetgewijs wel een heel belangrijke vraag (aangezien ik ook nog met een underage fee zit)...
Volgende vraag: is voor deze trip een gewone personen-auto voldoende? Of is een SUV aangeraden?
Is bv Monument Valley, Bodie, Death Valley, ... te doen met een gewone personen-auto?
Dit is budgetgewijs wel een heel belangrijke vraag (aangezien ik ook nog met een underage fee zit)...
- pelsmaker
- Amerikafan
Is alledrie goed te doen met een gewone personenwagen. Al velen zijn je voorgegaan. Let wel op dat je niet off-road mag gaan met een huurwagen en dat is nodig om naar Bodie te rijden en ook de tour te doen door Monument Valley (al kan je die ook doen met een jeeptour).
Ik denk dat het qua motor e.d. niet noodzakelijk is om een SUV te rijden. Wij hebben dat wel gedaan omdat je tijdens een rondreis vrijwel constant je bagage bij hebt. Als je een sedan hebt weet ik niet of dat past in de kofferbak en ik heb mijn spullen liever niet constant in het zicht. Daarbij vonden wij het fijn een koelbox te hebben, die ook weer ruimte in neemt. Plus wat hoger zitten in het verkeer is ook best lekker, maar das een luxe. Als het veel zwaarder op de begroting drukt zou ik het niet doen denk ik.
Het klopt dat je bijvoorbeeld naar Bodie een paar km. over een dirtroad moet rijden (ofwel: geen asfalt maar kiezels, stof en grote stenen). Dat mag niet van de verhuurmaatschappij. De meeste doen het desondanks toch. Wij hebben het gaspedaal gewoon niet al te diep ingetrapt en de auto kwam er gewoon heel uit (niet schoon
)
Bij MV moet je dat ook een (heel) stuk doen, al kun je je visit ook beperken tot het rijden naar het Visitor center en vanuit daar wat iconische plaatjes schieten.
Het klopt dat je bijvoorbeeld naar Bodie een paar km. over een dirtroad moet rijden (ofwel: geen asfalt maar kiezels, stof en grote stenen). Dat mag niet van de verhuurmaatschappij. De meeste doen het desondanks toch. Wij hebben het gaspedaal gewoon niet al te diep ingetrapt en de auto kwam er gewoon heel uit (niet schoon

Bij MV moet je dat ook een (heel) stuk doen, al kun je je visit ook beperken tot het rijden naar het Visitor center en vanuit daar wat iconische plaatjes schieten.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik lees hier nu voor het eerst dat de weg naar Bodie een dirtroad is.
Wij huren een Dodge Grand Caravan (of gelijkwaardig), is dat daarmee te doen? Iemand ervaring? En hoe lang is het stuk onverharde weg?
Wij huren een Dodge Grand Caravan (of gelijkwaardig), is dat daarmee te doen? Iemand ervaring? En hoe lang is het stuk onverharde weg?
Of het met de Dodge te doen heb ik geen ervaring, maar ik denk dat het gewoon kan (nogmaals: officieel mag het niet). De weg is 3 miles (bijna 5km).
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerikafan
Ja hoor,, dat is prima te doen. Wij hebben dit afgelopen zomer ook gedaan.moon29 schreef:Ik lees hier nu voor het eerst dat de weg naar Bodie een dirtroad is.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 4506 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 9 Reacties