Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis kjara: 1e keer USA : rondreis LA - LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
kjara
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis kjara: 1e keer USA : rondreis LA - LA

Bericht door kjara »

Hi,

Van 6 juni tem 27 juni gaan we een rondreis maken naar Zuidwest Amerika. Vliegtuig en auto zijn geregeld, nu de route plannen :). Heb al heel wat gelezen, vooral op dit forum, maar ik zou onze voorlopige planning toch nog even aan jullie willen voorleggen!
We willen ons er niet doorjagen en de dingen die we zien ook goed zien. In de natuurparken zouden we hier en daar een stevigere wandeling willen maken. En de laatste dagen gewoon wat relaxen aan het strand.

Maar we hebben toch nog een aantal vragen :
bv ineens van LA naar de Grand Canyon, is dit te zwaar? we spenderen die extra nacht liever ergens anders maar als we toch een tussenstop zouden doen, waar dan best (waar ook iets te zien is)?
zijn er toch dingen die we beter anders doen? Bv ergens wat minder lang blijven en iets anders erbij doen? Hebben jullie nog echte aanraders die we nu overslaan?
Een aantal accommodaties gaan we sowieso op voorhand boeken, vooral in de parken, maar is het dan niet beter om ineens gewoon alles al vast te leggen?

Alle tips zijn welkom!

1. Brussel - LA
2. LA
3. LA - Grand Canyon
4. Grand Canyon
5. Grand Canyon - Page
6. Page
7. Page - Bryce Canyon
8. Bryce Canyon - Zion
9. Zion
10. Zion - LV
11. LV
12. LV - Death Valley
13. Death valley - Yosemite
14. Yosemite
15. Yosemite - SF
16. SF
17. SF
18. SF - Monterey
19. Monterey - Santa Barbara (of een ander plaatsje langs de kustlijn)
20. Strand aan LA (Santa Monica?)
21. Strand aan LA
22. LA - Brussel

Alvast bedankt voor jullie reacties!
AvS67
Amerika-ontdekker

Re: 1e keer USA : rondreis LA - LA

Bericht door AvS67 »

Hoi,

Volgens google maps is het van LA naar de Grand Canyon een kleine 8 uur rijden zonder tussenstops.
Is best veel vind ik zelf. Dan ben je de hele dag aan het rijden zonder dat je even de tijd kunt nemen om ergens te stoppen.

Gr. Angelique
http://angeliquevanschaijk.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Death Valley - Yosemite is ook zo'n dag. En dan heb je ook nog eens kans dat de tioga pass gesloten is en je misschien onderlangs de Sierra Nevada moet rijden.

Ik zou in jullie geval 1 dag Page minderen en 1 dag open laten en dan of bij Lee Vining (je zou dan bv Lone Pine - Alabama Hills, Mono Lake, Bodie mee kunnen pakken) overnachten. Of je moet onderlangs en dan een lange rijdag naar bv Oakhurst, of nog langer doorrijden tot in Yosemite.

Voor een volgende keer, ik ga ervanuit dat jullie ook verslaafd raken aan de usa, zou je beter een Multi city ticket kunnen boeken. Nu had je bv beter naar Las Vegas of Phoenix kunnen vliegen ipv naar LA...scheelt een dag rijden om bij de Grand Canyon te komen.

Normaal gesproken zou ik zeggen doe al je dagen LA op het einde, maar om dag 2 al helemaal naar de grand canyon te rijden met dat tijdsverschil in je lichaam is het ook niet echt, dus zo laten. Ik zou wel proberen om al buiten LA te komen die 2e avond, want je wil niet in de ochtenspits vaststaan, want dan kan het zomaar nog eens 2u langer rijden zijn. Overnacht bv in Barstow. Daar vind je wrs ook goedkopere hotels dan in LA
Andys
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Andys »

LA naar grand Canyon ga je beter niet doen, is behoorlijk eind rijden. Death valley naar yosemite is wel te doen, hebben wij afgelopen september ook gedaan allen dan van yosemite naar DV, kwamen wel pas rond half 8 's avonds aan by stovepipe wells. Wel diverse stops gemaakt nog op tioga pass, wat een schitterende weg is, bij mono lake geweest en voor death valley nog een uurtje in een oud Amerikaans cafeetje gezeten ( Jakes saloon), dus kan wel, maar tijd te veel heb je dan absoluut niet.
2013; westkust USA
2015; Florida
Andys
Amerikafan

Bericht door Andys »

Voor een volgende keer, ik ga ervanuit dat jullie ook verslaafd raken aan de usa, zou je beter een Multi city ticket kunnen boeken
:lol:

Klopt als een bus Wally
Beide uitspraken bij mij iig 100% waarheid gebleken
2013; westkust USA
2015; Florida
kjara
Amerika-newbie

Re: Reis kjara: 1e keer USA : rondreis LA - LA

Bericht door kjara »

OK, misschien idd 1 dag Page laten vallen. Want als we in de voormiddag aan de Grand Cayon vertrekken gaan we daar al op tijd zijn om nog wat te kunnen doen. En dan die dag ofwel gebruiken voor het stuk LA - GC of DV - Yosemite.

Lee Vining en de dingen errond had ik nog niet bekeken, merci voor de tip!

we zouden op zondag LA uitrijden, dan is het waarschijnlijk niet zo druk?
natuurlijk als we Page een dag inkorten, komen we net op zaterdag aan in Las Vegas, dat gaat ons dan wel letterlijk duur komen te staan. Kunnen we dit in onze planning eventueel omzeilen?

Amai de verwachtingen zijn hoog, maar als ik hier zo rondlees, hoef ik mij geen zorgen te maken dat ze zullen ingelost worden ;).
AvS67
Amerika-ontdekker

Bericht door AvS67 »

En als je de reis helemaal omgooit.
Dus van LA richting SF en dan Yosemite en dan
verder.
Misschien is dat nog een optie.
Zet ze even in een bestandje naast elkaar
met de reistijden erbij.
Dan zie je meteen wat het gunstigst is.
Als je de 1e dag na aankomst al vroeg wakker
bent kun je ook meteen vertrekken en die dag
die je dan overhoudt op het einde bij LA
erbij zetten.

Gr. Angelique
http://angeliquevanschaijk.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

kjara schreef:Lee Vining en de dingen errond had ik nog niet bekeken, merci voor de tip!
Het gaat niet zozeer om Lee VIning (Mammoth Lakes is ook een prima overnachtingsplaats), maar je hebt een tussenstop nodig tussen DV en Yosemite als je beide parken en ook onderweg nog iets wilt zien. In DV zul je nog wat viewpoints mee willen pakken en langs de Tioga Road in Yosemite kun je je ook wel een volle dag vermaken. Dan heb je onderweg nog de nodige bezienswaardigheden onderweg zoals de Alabama Hills, de Brislecone Pines, Mono Lake en Bodie. ZIe bijvoorbeeld ons 2013-verslag voor dit stuk.

Het is iets meer kilometers, maar je zou kunnen overwegen om Las Vegas te bezoeken tussen LA en de grand Canyon. Je kunt dan de rest van de route zo houden en in ene keer van Zion naar Death Valley rijden.
Leg de overnachtingen in Yosemite zo snel mogelijk vast. Juni is een topmaand voor Yosemite. zie ook daarvoor ons 2013-verslag. Ik zou ook de rest vast gaan leggen, je hebt weinig speelruimte als de parken eenmaal vastliggen.

Marianne
kjara
Amerika-newbie

Bericht door kjara »

Bedankt voor alle antwoorden!

we hebben de route een beetje aangepast. Voor we de rit naar de Grand Canyon gaan doen gaan we alvast buiten LA slapen (Barstow of ergens anders), dat spaart ons toch al een paar uur.

We doen er een nacht Page af maar maken wel een extra tussenstop tussen Death Valley en Yosemite. In dat geval zitten we wel in 't weekend in Las Vegas. Maar heb al eens wat opgezocht, en we vinden dan ook wel betaalbare hotels, 't zal dan wrsch wat minder luxe zijn en wat verder vd strip, maar dat is dan maar zo :).
de volgorde van de route willen we toch liefst zo houden en was een bewuste keuze, om aan 't einde de kustroute op 't gemak te doen en wat aan 't strand te liggen.

Vinden jullie voor de rest de route en verdeling van de dagen goed? We twijfelen nog over het aantal dagen San Francisco, maar dat krijgen we wel gemakkelijk vol veronderstel ik?
Andys
Amerikafan

Bericht door Andys »

Hi kjara,

Als het je eerste keer Vegas is zou ik voor het echte Vegas gevoel toch wel op de strip willen slapen. Wat is het budget wat je wil uitgeven per nacht? Als ik kijk naar 14-16 juni weekend kun je toch voor $82 p kamer per nacht in bijvoorbeeld luxor logeren. Dit is wel excl. Resort fee. Als je aangeeft wat je wil uitgeven komt er wel hulp van de aa leden 8)
2013; westkust USA
2015; Florida
Andys
Amerikafan

Bericht door Andys »

En ohja, over die 2 volle dagen san fransisco moet je je geen zorgen maken, wij hebben in 2 volle dagen nog niet alles gedaan wat we wilden/konden doen. Als je bijvoorbeeld ook Alcatraz doet(wat je vind ik echt moet doen) ben je al een flink dagdeel kwijt. Je zou op die zelfde dag bijvoorbeeld fietsen kunnen huren, nadat je op fishermans wharf gelynchten hebt, en dan over de golden gate bridge fietsen en dan naar sausalitos. Nadat je hier het avondeten gehad hebt, en waarschijnlijk niet meer terug wilt fietsen, neem je de pont terug naar san fransisco, en zie je de skyline bij avondlicht, absolute aanrader en de dag is dan al behoorlijk gevuld.
2013; westkust USA
2015; Florida
kjara
Amerika-newbie

Bericht door kjara »

In Las Vegas willen we uitzonderlijk eens een duurder/luxueuzer hotel boeken, maar we zouden toch graag onder de 100 euro per nacht blijven.
Van websites als priceline en hotwire ken ik de werking niet echt, ben tot nu toe vooral aan't zoeken via booking.com. En idd, vind er nog wel wat op de Strip voor de 14e tot de 16e juni!
Bv een suite in de Hilton grand vacations voor 145 euro in totaal (2 nachten, excl taks). Dit hotel krijgt precies wel goede beoordelingen. Ook bv The Carriage, New York New York, Harrah's en idd Luxor. we kijken ook naar 't type kamer (niet louter een standaardkamer).
Iemand ervaringen met deze hotels? of nog voorstellen voor andere?
kjara
Amerika-newbie

Bericht door kjara »

Ah ja, en best een hotel met ontbijt boeken?
Andys
Amerikafan

Bericht door Andys »

Voor Max. 100€ per nacht moet je makkelijk een hotel op de strip krijgen!!!! Ga dan absoluut niet of strip zitten. Ontbijten kun je ook eventueel elders, kijk ook eens naar andere sites zoals :
http://www.lasvegasdirect.com
http://www.smartervegas.com
http://www.vegas.com
http://www.i4vegas.com

Maar ook priceline en hotwire idd. Ook prima sites al weet je niet precies wat je krijgt(als je goed googled soms wel :thumbup: )

Maar voor dit budget absoluut niet off. strip gaan, $ 20 dollar trick help wellicht ook nog voor upgrade betere kamer, maar vrijwel alle hotels op de strip zijn luxe vergeleken met de andere hotels op jullie reis.
2013; westkust USA
2015; Florida
nicolasvdc
Amerika-newbie

Bericht door nicolasvdc »

Wij doen een gelijkaardige reis en verblijven eind juli 2 dagen op de strip in vegas. We hebben via priceline gekozen voor de expressdeal van 109$ p/n voor een 5sterrenhotel op de strip.
Dit bleek de Wynn te zijn, dewelke op ebookers voor dezelfde dagen in promo 180 euro per nacht is. Zeer tevreden hiermee!
kjara
Amerika-newbie

Bericht door kjara »

OK, ik zal me eens verdiepen in die websites ;).

Nog een ander vraagje ivm accommodatie in de parken: Bv in de Grand Canyon is het al niet meer mogelijk om voor de gekozen datum een betaalbaar hotel/lodge te vinden, Bright Angel en Maswik zijn al volzet.
Bestaat de kans dat er na een tijdje terug iets vrij komt? Loont 't om de site van http://www.grandcanyonlodges.com de komende weken in de gaten te houden of is er nog een andere manier om iets te boeken binnen de grand canyon? of begin ik beter ineens verder van het park te zoeken (Tusayan is intss ook al duur!)?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Er komt heel vaak iets vrij. Ik hoor ook wel eens dat je telefonisch iets kunt boeken terwijl het op die site lijkt dat het vol is.
Je kunt eens kijken in Valle of nog wat verder van het park (Williams of Flagstaff). Boek iets wat je nog kunt annuleren, en kijk regelmatig of er in het park iets vrijkomt.

Heb je ook andere data geprobeerd? Je kunt natuurlijk iets schuiven. Heb je gekeken naar mijn tip om eerst naar Las Vegas te gaan en vandaar naar de GC? Misschien komt dat ook beter uit met de GC. Kijk ook naar Yosemite, dat is vaak nog lastiger dan de GC.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer