Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jetlag voorkomen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Jetlag voorkomen

Bericht door Frans H »

Ik neem meestal de middagvlucht van 13.20 uur vanaf Schiphol naar het Zuid Westen en kom dan ook rond 2100 uur aan in Vegas. Tegen de tijd dat ik mn bagage heb en huurauto en bij het hotel ben is het toch al 22.30 uur en ga ik slapen. Volgende ochtend rond 5.30 uur opstaan, snel ontbijten en voor 7 uur op pad ! Dat hou ik dan tot een uur of 2100 vol en ga dan rond 2200 uur slapen en leef "gewoon" verder in de tijd van de dag waar ik ben. Terug de volgende dag werken en gelijk door in het dagritme. Voor wat betreft wel of niet eten of drinken daar doe ik niet moeilijk over: ik eet en drink wanneer ik dat normaal ook zou doen in de ochtend. In het vliegtuig eet ik weinig en drink alleen juice. Vooraf koffie is ook geen probleem. Ik denk ook dat het per persoon verschillend is hoe snel of langzaam je aan een andere tijdzone went. Zoek gewoon uit wat voor jou het best werkt.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

in dit (onwijs leuke) verslag staat een zeer positieve ervaring met JetEase .... ik denk erover om dat eens uit te proberen (ik heb altijd wel een paar dagen nodig eer ik echt aangepast bent aan een andere tijdzone...)
http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g6 ... _York.html
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Meedraaien in het ritme ter plaatse, genoeg eten en drinken op normale tijden, JetZone in het vliegtuig, het helpt allemaal wel een beetje, maar ik blijf toch struikelen over het slaaptekort. Zowel door het niet slapen in het vliegtuig, als door het vervolgens midden in de nacht wakker worden en voor een aantal uren niet meer in slaap vallen voor meerdere nachten op rij. Vandaar mijn vraag naar ervaring met wat te doen om daadwerkelijk de slaap te vatten. Met alle wereldreizigers hier is dat er vast!
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Ik begreep dat Petra/Vs voor de terugreis, pilletjes om jetlag te overbruggen iets homeopatisch gebruikt:
http://www.antijetlag.com/jetzone-homeo ... remedy.php
wil ik komende zomer maar gaan gebruiken...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Amikix schreef al over Jetzone, inderdaad "mijn" middeltje en het helpt mij echt, want ik ben het terug uit Hawaii vergeten in te nemen en had meteen meer last van jetlag. Maar met de, vanaf de oostkust, vrij korte nachtvluchten dwing ik mezelf ook om meteen na het eten mijn ogen te sluiten en die tot het ontbijt niet weer te openen. Echt slapen doe ik dan niet, misschien doezel ik af en toe weg, maar daar blijft het bij, maar ik rust er kennelijk wel genoeg van uit om me niet geheel geradbraakt te voelen bij aankomst in Europa (naar het westen heb ik er geen moeite mee). Er was laatst een interview met de waarschijnlijk meest bereisde man ter wereld, die in deze omgeving woont, en op de vraag hoe je jetlag voorkomt antwoordde hij: reis altijd in westelijke richting ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Petra/VS schreef: Er was laatst een interview met de waarschijnlijk meest bereisde man ter wereld, die in deze omgeving woont, en op de vraag hoe je jetlag voorkomt antwoordde hij: reis altijd in westelijke richting ;).
Dat is een bron van wijsheid.
Reis met de tijd mee en niet tegen de tijd in en je hebt geen jetlag.
We vinden de basis voor een nieuwe Bhagwan....

Het is hier eerder al gezegd.
Jetlag kan alleen maar als je tegen de tijd, dus in oostelijke richting reist optreden.
Je voorkomt het door bij begin van de reis je in te stellen op de tijd van de plek waar je naar toe reist.
Al de dag voor de reis beginnen met veel water drinken.
En dat tijdens de reis voortzetten.
Bij voorkeur geen thee of koffie.
En zeker geen alcohol !!
Melatomine kan helpen , met een paar 0.001 tabletjes.
Die films heb je allemaal al gezien of je kunt ze ook later zien.
De gezagvoerder vindt zijn weg ook zonder dat jij alert blijft.
Dus : welterusten !!
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

De allerbeste manier is natuurlijk om niet op pad te gaan :-). Ik ga in ieder geval eens de laagste dosering melatonine kopen voor een volgende reis. En eerst maar eens thuis uitproberen, voor het geval dat!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Mijn vriendin die kampt met slapeloosheid heeft helemaal geen baat bij melatonine dus dat is ook niet een "end all be all". Ik ben met slaapmiddelen en melatonine dan altijd bang dat ik na zeven uur vliegen nog "groggy" ben van dat medicijn
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

hoe iemand op pillen reageert, is heel persoonlijk. Wat voor de een niets doet is voor de ander een uitkomst.
Je kunt het altijd eens thuis in het weekend uit proberen.
Zelf neem ik slaapmiddelen alleen op de terugweg .... maar wat ik ook doe, ik ben toch brak ... (slaap nooit ... nou ja, eenmaal toen ik een morfine-pijnstiller van mijn nichtje nam, maar ja, die heb ik ook niet dagelijks op zak :lol: )
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer