Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Walvisexcursie vanuit Monterey (CA)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Yess81
Amerika-ontdekker

Walvisexcursie vanuit Monterey (CA)

Bericht door Yess81 »

Wat zijn jullie ervaringen met de walvisexcursie in monterey?

Een aantal vragen:
- zie je veel dieren?
- is de boottocht goed te doen als je zeeziek wordt?
- op wat voor een boot ga je varen?
- kom je dicht bij? (Ik las op een site dan 100 meter afstand verplicht is)
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Walvis excursie monterey

Bericht door Nati »

Wij hebben zo een whalewatching gedaan afgelopen oktober en wij vonden het de moeite waard.
Of je veel dieren ziet hangt er van af maar ze doen echt de moeite om er te vinden.Wij hadden het geluk om enkele humpbacks te spotten en de zeehondjes zwemmen met de boot mee dus die zie je veel :wink:
Het is niet zo een grote boot en van zodra je de haven uitvaart voel je de deining van de zee. Ik heb ook veel last van zeeziekte en had op voorhand een reispilletje genomen en dat was geen luxe. Je bent al gauw enkele uren op zee en op de duur kreeg ik toch ook wel wat last van het geklots van de boot. Wij hadden mooi weer en dus konden we buiten blijven zitten in de frisse lucht maar er lagen veel mensen binnen op de banken die wel erge last hadden van zeeziekte.
michelvd
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door michelvd »

Wij hebben de tocht gemaakt met Monterey Bay Whale watching op 28 juli 2011. Het was onvergetelijk. We hebben talloze dolfijnen gezien en enorm veel bultruggen. Zelf zeggen ze 85 bultruggen. Hoe ze dat exact tellen is mij een raadsel :clap: , maar het zou zo maar kunnen.
Zeeziekte kan ik niets over zeggen, ik heb daar geen last van. Er waren wel mensen aan boord die zo nu en dan wel even de vissen gingen voeren, maar de meeste hadden nergens last van.
Dichtbij kom je absoluut. Soms kan je ze bijna aanraken op enkele meters. Meestal houden ze een nette afstand, maar vaak ruim minder dan die 100 meter hoor.

Al met al zou ik het de volgende keer zo weer doen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door michelvd op 09 jan 2014, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Ook wij vonden het zeker de moeite waard. Wij zijn geweest met Sanctuary Cruises in Moss Landing. We hebben tientallen humpbacks gezien, zeeolifanten, zeeotters en dolfijnen. Dit was in september. Ik had ook pilletjes ingenomen, want heb snel last van zeeziekte. En een armbandje gehuurd op de boot dat zeeziekte moet tegengaan. Baat het niet, dan schaadt het niet. Ben in ieder geval niet ziek geweest, niemand trouwens op de boot.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Als je de tijd hebt zeker doen. Ik had het al een keer eerder gedaan in Nieuw Zeeland maar wilde het in Monterey nog een keer doen. We zagen dolfijnen, bultruggen en blauwe vinvissen. We deden dit via http://www.montereywhalewatching.com/. Leuke crew en toen wij er waren (september 2013) ook niet al te druk. Het kost je wel een hele ochtend of middag.
Yess81 schreef:Wat zijn jullie ervaringen met de walvisexcursie in monterey?

Een aantal vragen:
- zie je veel dieren? Ja, wij zagen veel bultruggen en veel blauwe vinvissen. Ook enkele dolfijnen.
- is de boottocht goed te doen als je zeeziek wordt? Wij waren beide niet zeeziek, maar het hangt natuurlijk van het weer af
- op wat voor een boot ga je varen? Een witte. :lol:
- kom je dicht bij? (Ik las op een site dan 100 meter afstand verplicht is)Dat klopt, maar die regel geldt niet als het dier zelf dichterbij omhoog komt. Die mazzel hadden wij bij een blauwe vinvis, fantastisch!
Voor een verslag van onze dag kun je eens kijken op ons weblog.
Groetjes,
Daniel
PhoebeCaulfield
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door PhoebeCaulfield »

Ik ben over het algemeen niet zo'n zeur, maar dit vond ik dus niet echt de moeite waard. M'n reisgenoot en ik moesten allebei kotsen op de boot en we hebben uiteindelijk in de verte één bultrug gezien, maar dat was eigenlijk gewoon een donkere vlek in het water. Dat was eind september. Kan een incident zijn, hoor! De maatschappij waarmee we gingen, beweerde dat er normaal gesproken wel wat meer te zien was.

Een aantal vragen:
- zie je veel dieren? Behalve die ene bultrug ook nog dolfijnen en vast ook vogels.
- is de boottocht goed te doen als je zeeziek wordt? Nee. Eenmaal gekotst ging het wel beter. :wink:
- op wat voor een boot ga je varen? Wij op de Princess Monterey.
- kom je dicht bij? (Ik las op een site dan 100 meter afstand verplicht is) Wij niet.
eXoz
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door eXoz »

Iemand ervaring met whale watching in Seattle? Wij zijn daar 3-6 augustus. Er vertrekken enkele vanuit Seattle zelf, maar ook vanuit Anacortes (een uur noordelijk van Seattle). Is het beter om naar daar te rijden? Je zit dan vlakbij de San Juan eilanden.
2013: CA, AZ, UT, NV (LA - LV - SF)
2014: UT, WY, MT, ID, WA (SLC - Seattle)
2015: Argentinië
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben het in 2006 vanuit Port Townsend gedaan. Op zich een aanrader als het in je route past want het plaatsje zelf is ook leuk. Wij moesten echter heel ver varen - richting de San Juan eilanden - om walvissen te kunnen zien. Ik denk dat vanuit Seattle het dan handiger is om naar Anacortes te rijden.

Marianne
eXoz
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door eXoz »

Dag Marianne, ik had het gezien in je reisverslagen. Daarom vroeg ik mij af als het niet beter is om iets noordelijker te rijden. Wij komen van Port Angeles, naar Anacortes is dit dus 2u30 rijden. Port Townsend slechts 1u. We zullen het eens moeten bekijken. Veel zal ook afhangen van hoe laat de excursies beginnen.
Laatst gewijzigd door markro op 10 jan 2014, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
2013: CA, AZ, UT, NV (LA - LV - SF)
2014: UT, WY, MT, ID, WA (SLC - Seattle)
2015: Argentinië
eponine
Amerika-ontdekker

Bericht door eponine »

Volgens mij kun je vanuit port angeles met een ferry naar victoria, dan zou ik daarvandaan een whalewatch tour doen, je zit vlakbij de san juans, en daardoor meer tijd tussen de walvissen. Wel erg toeristisch, maar ook vanuit seattle en anacortes gaan ze op zoek naar dezelfde groep orca's, de southern residents.

Scheelt je de tocht naar seattle, en wie weet wat je vanaf de ferry allemaal ziet!

Ook worden er vanuit excursies georganiseerd, waarbij je eerst met een vliegtuigje naar san juan gaat, en dan daarvandaan naar de orca's.

Wij zijn zelf gek van de san juans vanwege de orca's, en diverse malen daar geweest. Een aanrader!
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Walvisexcursie vanuit Monterey (CA)

Bericht door CaroLine »

Wij zijn vanuit Anacortes gevaren en hebben heel veel orka's gezien.
Een prachtige tocht die ik iedereen kan aanraden.
http://www.island-adventures.com/
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Kokopelli schreef:Ook wij vonden het zeker de moeite waard. Wij zijn geweest met Sanctuary Cruises in Moss Landing.
Dat hebben wij ook gedaan, en veel moois gezien. Ze beweren dat je meer kans hebt om zeeleven te zien vanuit Moss Landing, omdat je direct uit de haven aan de diepe trog zit waar veel voedsel te vinden is. http://goo.gl/maps/Y1gQk

Als je erg zeeziek wordt is er weinig aan, ben ik bang. Meestal is de zee 's middags ruwer, dus dat kan je plannen. Wat voor weer het is lastiger te plannen natuurlijk, en het kan erg verschillen hoe de golven zijn.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Als je graag zo een excursie wilt doen, laat je zeker niet tegenhouden door zeeziekte.

Het is echt een leuke excursie.
Tips: boek een ochtendtour, zorg dat je op het buitendek kan zitten (neem dus een dikke trui en regen/windjas mee), zorg voor iets tegen zeeziekte.

Vorig jaar Touristil meegenomen en armbandjes (Sea Band - +/- 15 euro). Beiden in België bij de apotheker te verkrijgen.
Ik ben vooral in de bergen en op zee behoorlijk ziek. Niets gevoeld vorig jaar.
(ik had aan mijn huisarts gevraagd naar Dramamine maar volgens hem was touristil beter)

Drie uur voor afreis een Touristil genomen en nog 1 toen we 30 min aan het varen waren. Dit samen met de armbandjes : resultaat niet ziek geweest
Mijn zoon 3u voor afreis een Touristil + armbandjes : niet ziek geweest (maar van hem weten we niet als hij zeeziek wordt, maar ja 'better safe than sorry')

(een Duitse mevrouw aan boord was enorm ziek, toen de boot stil lag zodat we naar walvissen en dolfijnen konden kijken, heb ik haar een Touristil gegeven, daarna voelde ze zich wat beter,
toen we terug in Monterey waren heeft ze me nog de naam en zo gevraagd voor een eventuele volgende keer, maar zei ze ook zonder zou ze zo weer de tour doen)

In 2012 ben ik zwaar ziek geweest en had Sea Band gekocht om te helpen ipv nog meer pillen te nemen (die mijn maag niet verdroeg). Misselijkheid was met 90% verminderd.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Yess81
Amerika-ontdekker

Bericht door Yess81 »

Nog een aantal vragen:
- is het verstandig om vooraf te reserveren?
- waar hebben jullie geboekt?

Wij lazen op de site van princess dat je voor een meerprijs op het bovendek kan zitten. Maar je kan toch wel allemaal vanaf buiten foto's maken? Bovendek is alleen hoger? :)
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Ik weet niet hoe het in het hoogseizoen zit maar wij hebben (begin oktober) de avond tevoren geboekt aan het loket van hun kantoortje in de haven.
Je kan inderdaad voor een meerprijs op het bovendek reserveren en dan heb je wel een beter uitzicht. Beneden zie je het maar langs 1 kant en als er toevallig aan de andere kant iets te spotten valt dan moet je naar de andere kant gaan of anders heb je pech. Als je als 1 van de eerste aan boord gaat kan je natuurlijk ook aan de voor-of achterkant zitten en dan heb je beter zicht.
Wij hebben de tour gedaaan met Monterrey whale watching http://www.montereywhalewatching.com/
Gien
Amerika-newbie

Bericht door Gien »

Een vraag over het walvis spotten, waarop ik in het forum geen antwoord kan vinden. Is boottocht met walvis spotten ook toegankelijk voor kleine kinderen ( 1,5 en 3,5 jaar) ik las op de site van een van de aanbieders namelijk dat het vanaf 5 jaar is.
elleng
Amerikafan

Bericht door elleng »

Hier onze ervaringen vanuit Monterey; een groene Chinees!
http://vriesde3.wordpress.com/moab/tota ... -monterey/
2014 NW USA - W-Canada http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Gien schreef:Is boottocht met walvis spotten ook toegankelijk voor kleine kinderen ( 1,5 en 3,5 jaar) ik las op de site van een van de aanbieders namelijk dat het vanaf 5 jaar is.
Hoi. Toevallig zagen wij hoe een gezin de toegang geweigerd werd bij onze tour. Weet niet zeker hou oud die kids waren maar eentje zat nog in een buggy en de ander was een kleuter (denk een jaar of 4/5). Nou moet ik zeggen dat ik zelf ook niet graag met kleine kinderen die tour zou maken. Het water kan wild zijn en je schiet zo onder de railing door. Zou betekenen dat je 3/4 uur lang je kinderen echt moet vasthouden, ook al zitten ze in een buggy. Succes!
Groetjes,
Daniel
Gien
Amerika-newbie

Bericht door Gien »

Dankje Daniel, dan weet ik voldoende!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht