Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
ervaring Delta airline
ervaring Delta airline
Ik kon zo snel niet een topic hierover vinden dus vandaar dat ik hem zelf even aan maak.
Bij KLM kan ik nu tickets boeken voor onze reis naar het Noordwesten in Juni voor fijne reistijden en geen gekke ticketprijs (660 p.p).
Vlucht wordt uitgevoerd door Delta.
Heen met boeing 777 en terug met airbus. Heeft iemand ervaring met Delta? Zijn dat goede?
Met British airways vlieg je nog net iets goedkoper, maar dan kom je pas savonds aan en ben je de heen weg 2 uur langer onderweg en de terugweg 5 uur langer. Met delta arriveer je begin van de middag al. Ben benieuwd.
Bij KLM kan ik nu tickets boeken voor onze reis naar het Noordwesten in Juni voor fijne reistijden en geen gekke ticketprijs (660 p.p).
Vlucht wordt uitgevoerd door Delta.
Heen met boeing 777 en terug met airbus. Heeft iemand ervaring met Delta? Zijn dat goede?
Met British airways vlieg je nog net iets goedkoper, maar dan kom je pas savonds aan en ben je de heen weg 2 uur langer onderweg en de terugweg 5 uur langer. Met delta arriveer je begin van de middag al. Ben benieuwd.
Re: ervaring Delta airline
Delta is gewoon een Amerikaanse luchtvaartmaatschappij. En de vliegtuigen zijn gewoon normale vliegtuigen. Wat wil je nog meer weten?
Als de prijs je bevalt, boeken die vlucht.
Als de prijs je bevalt, boeken die vlucht.
Mei jl. van Newark naar Amsterdam met een 767. Prima vlucht, verzorging was ook goed (voor wat je er van mag verwachten). Persoonlijk vind ik de KLM iets beter.
1979: NYC, Ohio
1980: NYC, Ohio, Kentucky
2013: NYC, rondreis New England
2014: Chicago naar San Francisco
1980: NYC, Ohio, Kentucky
2013: NYC, rondreis New England
2014: Chicago naar San Francisco
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
ik ga eens bijhouden wat ik vond van die maatschappijen ... ik weet niet meer zeker of deze vlucht met delta was:
http://newyork.startpagina.nl/prikbord/ ... g-14096313
dit was iig wel delta:
http://marinnyc2.reismee.nl/reisverhaal ... all-folks/
http://newyork.startpagina.nl/prikbord/ ... g-14096313
dit was iig wel delta:
http://marinnyc2.reismee.nl/reisverhaal ... all-folks/
Ik vlieg 2-3 keer per jaar waarvan vaak 1 vlucht tussen Detroit en Amsterdam met Delta en een aantal binnenlandse vluchten in de VS. Ik merk eigenlijk niet veel verschil tussen de grote maatschappijen. Op binnenlandse vluchten heeft Delta vaak internet (tegen betaling) en ook verkopen ze wat dingen om te eten dat in het algemeen goed is. Ik kies niet specifiek voor Delta maar deze maataschappij heeft vaak de meeste (of enigste) vluchten vanuit mijn lokale vliegvelden.
Ook op intercontinentale vluchten merk ik niet veel veschil tussen Air France, British Airways, KLM, Delta, American of United waar ik mee gevlogen heb. Het belangrijkste voor mij is altijd prijs en vluchschema.
Ook op intercontinentale vluchten merk ik niet veel veschil tussen Air France, British Airways, KLM, Delta, American of United waar ik mee gevlogen heb. Het belangrijkste voor mij is altijd prijs en vluchschema.
- meyem
- Amerika-expert
ik herinner me nu van mijn laatste reis (dat was zeker Delta), dat er geen on board entertainment was ... alleen plafond schermen ... maar dat geldt niet voor alle Delta vliegtuigen ... op je ticket staat wat voor toestel en dan kun je op seatguru vinden of er entertainment is... het klinkt verwend, maar ik miste het wel 

hehehe idd, ik heb meer keer voor mijn werk heen en weer gevlogen...zogenaamd KLM ticket en dan laten ze je United vliegen, voel je wel beetje genaaid. Amerikaanse maatschappijen (delta en united) vliegen vaak met oudere vliegtuigen en hebben dan geen persoonelijke entertainment systeem en vaak ook andere service slechter dan echt europese/aziatische maatschappijen. Laatste keren keek ik echt wel uit om KLM/United/Delta meer naar VS te vliegen. Ik heb nu Lufthansa en zou voor Britisch Airways gaan als dat goedkoper is 

Delta prima bevallen. BA vlieg ik liever niet meer mee. Normaal zit iedereen over het algemeen toch gewoon op z'n stoel maar die Engelsen staan/lopen door het vliegtuig, druk, dronken, het leek wel een bar. Vond het niet echt prettig.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
- meyem
- Amerika-expert
BA vond ik ook maar matig ...
ik ben er vorige keer ook ingestonken en let nu gewoon beter op. Er staat altijd bij met welke maatschappij de vlucht wordt uitgevoerd. Dit keer doe ik het andersom, geboekt bij Delta, maar ik vlieg met KLM. Dat laatste is echt een eeuwigheid geleden, ik vind het wel weer eens leuk om te vergelijken.
Lufthansa vind ik super, en Swiss al helemaal, die zijn echt geweldig
oh, maar ik loop ook regelmatig even het gangpad af, hoor, om de benen even lekker te laten doorstromen ...
ik ben er vorige keer ook ingestonken en let nu gewoon beter op. Er staat altijd bij met welke maatschappij de vlucht wordt uitgevoerd. Dit keer doe ik het andersom, geboekt bij Delta, maar ik vlieg met KLM. Dat laatste is echt een eeuwigheid geleden, ik vind het wel weer eens leuk om te vergelijken.
Lufthansa vind ik super, en Swiss al helemaal, die zijn echt geweldig
oh, maar ik loop ook regelmatig even het gangpad af, hoor, om de benen even lekker te laten doorstromen ...
Jah maar BA heb je nog wel nieuwere toestellen met Entertainment Systeem...al moet ik zeggen dat ik zelf nooit BA heb gevlogen (weet wel wat ze vliegen) maar zou het prefereren boven Delta/United.....liefsts zou ik Etihad/Emirates willen vliegen
, maar die vliegen nog niet van hier naar VS (binnekort etihad wel heb ik gehoord).
Thnx voor de headsup over BA ook iig, gelukkig Lufthansa geboekt

Thnx voor de headsup over BA ook iig, gelukkig Lufthansa geboekt

- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Bijzonder.SabAr schreef:hehehe idd, ik heb meer keer voor mijn werk heen en weer gevlogen...zogenaamd KLM ticket en dan laten ze je United vliegen, voel je wel beetje genaaid. Amerikaanse maatschappijen (delta en united) vliegen vaak met oudere vliegtuigen en hebben dan geen persoonelijke entertainment systeem en vaak ook andere service slechter dan echt europese/aziatische maatschappijen. Laatste keren keek ik echt wel uit om KLM/United/Delta meer naar VS te vliegen. Ik heb nu Lufthansa en zou voor Britisch Airways gaan als dat goedkoper is
KLM en United zijn geen partners. Het is daarmee erg onwaarschijnlijk dat je met een KLM ticket met United vliegt. Was het niet met Delta?
Daarnaast kan de ervaren reiziger bij de boeking duidelijk zien welke maatschappij de vlucht uitvoerd. Dus zelfs al geeft KLM het ticket uit kan je al bij boeking zien dat het een Delta vlucht is.
Zelf ook regelmatig Delta en KLM gevlogen. Voor mijn gevoel is KLM wat beter, zeker met betrekking tot maaltijden. In alle gevallen zijn maaltijden vanuit Europa beter dan op de vluchten vanuit de VS.
Altijd nog personal audio/video gehad op de interncontinentale vluchten, bij zowel KLM als Delta (wel is het systeem van Delta wat ouder; kleinere schermpjes).

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- meyem
- Amerika-expert
Wat ik van Lufthansa het meest waardeer (naast de entertainment en redelijke on board service en maaltijden) was vooral de uitstekende informatie bij oponthoud. Ook de aansluitingen waren prima geregeld en iedereen werd op de hoogte gehouden van wat zijn aansluitende vlucht deed.
ik heb ook eenmaal wegens sneeuw een overstap gemist en toen overnacht in Duitsland, maar alles was zo prettig geregeld en duidelijk gecommuniceerd, dat niemand van de passagiers uit zijn dak ging. Dat vond ik top.
ik heb ook eenmaal wegens sneeuw een overstap gemist en toen overnacht in Duitsland, maar alles was zo prettig geregeld en duidelijk gecommuniceerd, dat niemand van de passagiers uit zijn dak ging. Dat vond ik top.
Onze ervaring met Delta zijn ook oké, in het verleden vaak met Delta naar NY gevlogen. Gewoon prima. Recenter naar NY heen met KLM en terug met Delta. Ja, als ik dan toch mag kiezen geef me dan KLM maar. Net ff allemaal iets beter en met name het entertainment, waar Meyem ook al wat over opmerkte, was prettiger. Maar onze toper was Jet Airways, moesten daarvoor wel naar Brussel maar tjonge, wat een mooi vlegtuig, lekker eten, vriendelijke bediening, alles klopte gewoon...maar ja, met NY als eindbestemming..ik denk toch dat dat een beetje mijn objectiviteit wazig maakt 

Grote Amerika fan
meyem schreef:Wat ik van Lufthansa het meest waardeer (naast de entertainment en redelijke on board service en maaltijden) was vooral de uitstekende informatie bij oponthoud. Ook de aansluitingen waren prima geregeld en iedereen werd op de hoogte gehouden van wat zijn aansluitende vlucht deed.
Die ervaringen heb ik met KLM

Overigens ik heb ook goede ervaringen met BA

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik vlieg regelmatig en naar de USA heb ik met US Airway's 2x gevlogen: goedkoper maar voor mij eigenlijk een net niet. Oude vliegtuigen, stoelen die echt dicht op elkaar stonden, eten prut en bediening zo zo. Met United heb ik 1x gevlogen en dat was wel ok. De rest is met KLM/Delta geweest waarbij ik ook een voorkeur heb voor KLM. Waar Delta een 8 scoort haalt KLM een 9. US Airway's een 5 tot 6. Lufthansa was ook goed. Op binnenlandse vluchten kun je bij Delta ook oudere toestellen treffen waar ook geen entertainment set in de stoel voor je inzit maar om eerlijk te zijn interesseert het me niet of het nu wel of niet aanwezig is. Ik vind het wel lekker ontspannend als je alleen naar wat muziek luistert van je Ipod en eens niet de hele dag naar een scherm(pje) zit te kijken.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij hebben de ervaring met Delta dat gereserveerde vluchten zonder waarschuwing veranderd worden alsook de stoelen, dat kom je dan te weten als je je vlucht eens bekijkt op hun site,rechtstreekse vlucht naar Atlanta gaat ineens via overstap in NY, de stoelen konden we terugzetten. Op de terugvlucht zaten we ineens niet meer naast elkaar, uitleg was dat ze een kleiner vliegtuig gekregen hadden, economyclass comfort ging ineens niet meer voor mijn dochter. na veel gedoe toch naast elkaar door te verwisselen met iemand anders. Voor een binnenlandse vlucht die op hetzelfde ticket stond moesten we bijbetalen voor onze bagage
waar moet je er dan eigenlijk mee blijven als ze die zelf tot in Amerika gebracht hebben?? Service aan boord was zelfde als United etc. Maar voor de rest vonden wij ze niet echt klantvriendelijk.

Laatst gewijzigd door harryvanrooy op 15 jan 2014, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- recidivist
- Amerikafan
Vorig jaar met Delta gevlogen. Ik vond de toestellen en service vergelijkbaar met die van BA en KLM. Voor onze vlucht van Boston naar Orlando was er een issue met het vliegtuig (remmen werkten niet optimaal) waardoor de vlucht later zou vertrekken. Wat ik erg positief vond was dat de gezagvoerder zelf aan de passasiers (die nog in de wachtruimte zaten) kwam vertellen wat het probleem was, wat de planning voor oplossing was en was beschikbaar voor iedereen die een vraag had over 'het euvel' en de vertraging.
Daarnaast kwam er meteen een trolley met frisdrank en water, pretzels, pinda's en chocolade maar ook kleurboeken voor de kinderen waar de wachtende passagiers gebruik van mochten maken.
Ondanks de vertraging prima opgelost en erg op de passagier gericht. Heb ik bij andere maatschappijen wel anders meegemaakt. Delta krijgt van mij dus een plus.
Daarnaast kwam er meteen een trolley met frisdrank en water, pretzels, pinda's en chocolade maar ook kleurboeken voor de kinderen waar de wachtende passagiers gebruik van mochten maken.
Ondanks de vertraging prima opgelost en erg op de passagier gericht. Heb ik bij andere maatschappijen wel anders meegemaakt. Delta krijgt van mij dus een plus.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
Sorry foutje....idd moest andersom KLM/Delta....jep de amerikaanse airlines zijn meestal achtergesteld kwa luxe en kwaliteit vergleken met europeseFrasi schreef:Bijzonder.SabAr schreef:hehehe idd, ik heb meer keer voor mijn werk heen en weer gevlogen...zogenaamd KLM ticket en dan laten ze je United vliegen, voel je wel beetje genaaid. Amerikaanse maatschappijen (delta en united) vliegen vaak met oudere vliegtuigen en hebben dan geen persoonelijke entertainment systeem en vaak ook andere service slechter dan echt europese/aziatische maatschappijen. Laatste keren keek ik echt wel uit om KLM/United/Delta meer naar VS te vliegen. Ik heb nu Lufthansa en zou voor Britisch Airways gaan als dat goedkoper is
KLM en United zijn geen partners. Het is daarmee erg onwaarschijnlijk dat je met een KLM ticket met United vliegt. Was het niet met Delta?
Daarnaast kan de ervaren reiziger bij de boeking duidelijk zien welke maatschappij de vlucht uitvoerd. Dus zelfs al geeft KLM het ticket uit kan je al bij boeking zien dat het een Delta vlucht is.
Zelf ook regelmatig Delta en KLM gevlogen. Voor mijn gevoel is KLM wat beter, zeker met betrekking tot maaltijden. In alle gevallen zijn maaltijden vanuit Europa beter dan op de vluchten vanuit de VS.
Altijd nog personal audio/video gehad op de interncontinentale vluchten, bij zowel KLM als Delta (wel is het systeem van Delta wat ouder; kleinere schermpjes).
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
We hebben met beide gevlogen en ik heb zo niet direct een voorkeur. Bij BA hadden we stoelen achteraan geboekt, met 2, waardoor we veel ruimte hadden. Het entertainment system was ook heel goed. Maar dat van Delta was dat ook wel. Maar, wat mij zou tegenhouden om in de toekomst weer BA te kiezen is de overstap in Londen. Ik stap veel liever over in Amerika. Dan heb je na de eerste vlucht alle formaliteiten al achter de rug en kan je op je eindbestemming gewoon je koffers nemen en vertrekken. Met BA moesten we toen, naar ons gevoel midden in de nacht want we waren al lang wakker, nog een uur aanschuiven aan immigrations en daarna auto oppikken en dergelijke. We waren echt doodmoe toen.
Persoonlijk zou ik vooral kijken naar vluchturen, de prijs en plaats (en tijd) van overstap. De maatschappij zou ik minder belangrijk vinden.
Persoonlijk zou ik vooral kijken naar vluchturen, de prijs en plaats (en tijd) van overstap. De maatschappij zou ik minder belangrijk vinden.
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb maar 1x met Delta gevlogen en mijn ervaring is wisselend. Eerst heel moeilijk doen over mijn handbagage waar persé electronica uit moest?!? en wat uiteindelijk resulteerde in een kapot scherm van de tomtom. Ik kon om de een of andere reden al niet online inchecken, maar heel mijn reservatie was 'zoek'. Het werd wel opgelost, maar ik mocht volgens de grondsteward blij zijn dat ik zo heel vroeg was, want was het druk geweest dan was ik naar achteren geschoven. De vlucht naar Minneapolis was overigens niets mis mee, behalve een zieke (veel turbulentie) dikke man langs me (overigens zou die man misschien niets aan zijn lichaamsbouw/omvang kunnen doen, maar ik kon niet normaal in m'n stoel zitten of z'n oksel zat ongeveer in mijn neus).
De vlucht naar Amsterdam was daarentegen een hel. Niet door te weinig entertainment of eten en drinken of personeel, dat was echt wel goed, maar ik kon mijn benen niet kwijt onder de stoel voor me, omdat daar (en bij elke stoel raamkant in economie) een of andere zwarte bak lag. Heeft me zeker een week gekost voor mijn benen weer pijnvrij waren.
Dus resumé: Het vliegen zelf was eigenlijk best goed verzorgd. Ik ben zo'n type die op een gegeven moment met muziek op probeert te gaan slapen, maar dan steeds tegen de afstandsbediening tikt waardoor er een ander muziekkanaal aanspringt wat me niet aanstaat. Op de terugweg legde een stewardess terwijl ik eindelijk half sliep zelfs een doek over het tv scherm omdat dat niet uit ging. Aan het type vliegtuigstoel of wat daar onder ligt kunnen hun ook weinig veranderen. De twitterafhandeling van de vraag waarom ik niet kon inchecken (wij hebben ook geen idee meneer het zou gewoon moeten werken?) kwam binnen 20 minuten. Net als bij KLM gewoon goed verzorgd. Het takkewijf in Denver wat me verplichte electronica naar mn koffer over te plaatsen bedank ik vriendelijk voor de kosten die ik niet terug krijg.
Overigens beide landingen met Delta mag ik als mijn zachtste ooit noemen. Waar de 747 van KLM ongeveer op de landingsbaan viel, was de touché van de Delta vluchten amper merkbaar.
De vlucht naar Amsterdam was daarentegen een hel. Niet door te weinig entertainment of eten en drinken of personeel, dat was echt wel goed, maar ik kon mijn benen niet kwijt onder de stoel voor me, omdat daar (en bij elke stoel raamkant in economie) een of andere zwarte bak lag. Heeft me zeker een week gekost voor mijn benen weer pijnvrij waren.
Dus resumé: Het vliegen zelf was eigenlijk best goed verzorgd. Ik ben zo'n type die op een gegeven moment met muziek op probeert te gaan slapen, maar dan steeds tegen de afstandsbediening tikt waardoor er een ander muziekkanaal aanspringt wat me niet aanstaat. Op de terugweg legde een stewardess terwijl ik eindelijk half sliep zelfs een doek over het tv scherm omdat dat niet uit ging. Aan het type vliegtuigstoel of wat daar onder ligt kunnen hun ook weinig veranderen. De twitterafhandeling van de vraag waarom ik niet kon inchecken (wij hebben ook geen idee meneer het zou gewoon moeten werken?) kwam binnen 20 minuten. Net als bij KLM gewoon goed verzorgd. Het takkewijf in Denver wat me verplichte electronica naar mn koffer over te plaatsen bedank ik vriendelijk voor de kosten die ik niet terug krijg.
Overigens beide landingen met Delta mag ik als mijn zachtste ooit noemen. Waar de 747 van KLM ongeveer op de landingsbaan viel, was de touché van de Delta vluchten amper merkbaar.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 3182 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 4 Reacties