Hallo Allemaal!
Een bericht voor iedereen die eventueel geintresseerd is naar hoe ons hele emigratieprocess is verlopen.
Nadat wij in oktober vorig jaar dus uiteindelijk ons visum in onze passporten hadden, zijn we meteen gaan plannen voor een bezoek in ieder geval om onze green card te activeren.
Ik werk voor een nederlands/amerikaans bedrijf die een vestiging heeft in San Francisco. Na het winnen van de loterij heb ik meteen al aan mijn manager laten weten dat ik uiteindelijk zou gaan emigreren en uitdienst zou gaan.
In principe waren we niet van plan om naar California te verhuizen, wij dachten meer dat het beter zou zijn om naar Texas te gaan omdat mijn man daar meer baan mogelijkheden zou hebben. Op een gegeven moment kwam er een functie vrij op ons kantoor in SF waar ik erg geintresseerd in was. Ik heb gesolliciteerd en met mn man afgesproken, degene die het eerste een baan vindt beslist waar we gaan wonen
Ik kreeg de baan! Dit betekende wel dat ik versneld naar Amerika zou vertrekken en mijn man en zoontje zouden nog niet over kunnen omdat mijn man een opzegtermijn bij zijn werkgever had, we moesten het huis nog leeghalen en verhuren.
Na 2 maanden training in Nederland ben ik verhuisd naar San Francisco. Ik heb letterlijk alleen mijn eigen spullen in een koffer gestopt en wat dozen ingepakt met persoonlijke dingen en die verscheept naar SF. Mijn man die achterbleef deed al het zware werk, het huis leeghalen, huurders zoeken, voor ons zoontje zorgen, afwikkelen op werk...etc.
Het was best een zware periode voor ons beiden, maar ik kon deze baan niet laten gaan.
Inmiddels zij wij als gezin gelukkig compleet sinds een paar weken. Ik werk in SF en wij wonen aan de east bay in CA. Mijn man heeft nog geen baan, hij is van plan zn eigen bedrijf op te zetten. Dit is natuurlijk the place to be voor start ups.
Ik denk dat wij een redelijke makkelijke immigratie process hebben meegemaakt, alles verliep vlekkeloos en zoals gepland en ik had natuurlijk enorm geluk dat deze baan in SF vrij kwam. Het wonen hier is heerlijk. Wij wonen in een prachtig gebied met allemaal heuvels, de zon schijnt bijna elke dag.
Elke dag verbaas ik me weer over hoe vriendelijk en sociaal de mensen hier zijn. Wij voelen ons hier enorm thuis