Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis elirob: bezienswaardigheden die we niet moeten missen
Reis elirob: bezienswaardigheden die we niet moeten missen
Wij ( gezin met twee kinderen 5 en 9 jr) gaan aankomende juli voor de tweede keer met camper toeren door het prachtige Amerika. Vorige reis , 3 jaar terug, ging van Dallas naar Los Angeles. Dit keer vliegen we op San Francisco en eindigen we in Los Angeles ( familiebezoek)
Vluchten en camper geboekt en we zijn nu met invulling van de dagen bezig. Vanuit SF willen we eerst naar Yosemity en daarna via twee tussenstops waarvan 1 Twinn Falls is naar Yellowstone daar verblijven we drie dagen, vanuit Yellowstone willen we weer afzakken naar Bryce Canyon daar hebben we 5 dagen voor kunnen jullie ons wat punten onderweg aangeven wat absolute must sees zijn? We twijfelen nog over Mount Rushmore maar deken dat dat te ver uit de route ligt.
Graag jullie reacties, alvast bedankt.
Groet, Eline en Robbert
Vluchten en camper geboekt en we zijn nu met invulling van de dagen bezig. Vanuit SF willen we eerst naar Yosemity en daarna via twee tussenstops waarvan 1 Twinn Falls is naar Yellowstone daar verblijven we drie dagen, vanuit Yellowstone willen we weer afzakken naar Bryce Canyon daar hebben we 5 dagen voor kunnen jullie ons wat punten onderweg aangeven wat absolute must sees zijn? We twijfelen nog over Mount Rushmore maar deken dat dat te ver uit de route ligt.
Graag jullie reacties, alvast bedankt.
Groet, Eline en Robbert
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Bezienswaardigheden die we niet moeten missen
Het is niet duidelijk hoeveel dagen je hebt. Yellowstone is prachtig maar met camper kleine 2 dagen rijden uit Yosemite NP. Misschien kun je wat reisverslagen bekijken. In het ZW zonder Yellowstone is genoeg te zien/ beleven en je kinderen willen ook liever iets doen dan alleen in de camepr zitten.. Maar nogmaals tijd is een belangrijke factor.
Kijk ook even op google maps naar afstanden, en verkijk je dan niet dat je met camper wat meer tijd nodig hebt.
Ik zou Ynp bewaren voor andere reis... maar dat is persoonlijk.
Zie ons verslag 2010...zie onder
Niet missen:
Zion, Grand Canyon, Goblin Valley SP, Arches np, ..
Kijk ook even op google maps naar afstanden, en verkijk je dan niet dat je met camper wat meer tijd nodig hebt.
Ik zou Ynp bewaren voor andere reis... maar dat is persoonlijk.
Zie ons verslag 2010...zie onder
Niet missen:
Zion, Grand Canyon, Goblin Valley SP, Arches np, ..
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis elirob: bezienswaardigheden die we niet moeten missen
On 2008 reden wij van Yosemite naar Yellowstone, via Nevada en Idaho. Misschien heb je iets aan ons reisverslag. Mount Rushmore lijkt me te ver. Die 5 dagen is puur om van Yellowstone naar Bryce te komen?
En ligt het vanaf Bryce al vast? Heb je naar Moab gekeken (Arches Canyonlands)? En zit Grand Teton in de planning? En Capitol Reef? Zion?
Marianne
En ligt het vanaf Bryce al vast? Heb je naar Moab gekeken (Arches Canyonlands)? En zit Grand Teton in de planning? En Capitol Reef? Zion?
Marianne
Bedankt voor de reacties.
Mount Rushmore gaan we bewaren voor een andere keer. Die 5 dagen is idd puur om van Yellowstone naar Brice te gaan, daarna gaan we nog naar Zion en vanwaaruit zakken we weer in een aantal dagen af naar Los Angeles. Grand Canyon hebben we op onze vorige trip uitgebreid gedaan.
We kijken nu naar Canyonlands, Moab, Monument Valley of mss nog een extra dagje Yellowstone
Vraagje: is iemand bekend met Dinosaur National Monument?
Mount Rushmore gaan we bewaren voor een andere keer. Die 5 dagen is idd puur om van Yellowstone naar Brice te gaan, daarna gaan we nog naar Zion en vanwaaruit zakken we weer in een aantal dagen af naar Los Angeles. Grand Canyon hebben we op onze vorige trip uitgebreid gedaan.
We kijken nu naar Canyonlands, Moab, Monument Valley of mss nog een extra dagje Yellowstone
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Als je vanuit SF naar Yellowstone wilt ontkom je niet aan een aantal langere reisdagen. Of je dat met je kinderen handig vindt, kan je zelf het beste beoordelen, maar ver is het wel. Wij hebben het traject in 2003 afgelegd (toen nog zonder kinderen en met een auto). Wel een onvergetelijke route, waar ik 10 jaar later nog steeds graag aan terug denk.
Wij reden van San Francisco naar Lake Tahoe (vanwege Labourday weekend hebben we yosemite toen later in de reis bezocht). Als je vanuit Yosemite vertrekt zou ik nog een tussenstop inplannen bij Lake Tahoe. Mooi meer en je hebt dan gelegenheid om de Tioga Pass en Bodie onderweg te bezoeken.
Vanaf Lake Tahoe reden wij over The Loneliest Highway 50 naar Elko (gewoon een tussenstop langs de interstate). Wij vonden dat toen erg indrukwekkend, maar kan me voorstellen dat kinderen er niks aan vinden. Dan is het misschien prettiger om over de interstate te rijden en een uur eerder op de plaats van bestemming aan te komen voor een duik in het zwembad.
Na Elko reden wij naar Idaho Falls via Craters of the Moon. Een lange dag, maar de omweg zeker waard. In plaats van Idaho Falls is Twin Falls waarschijnlijk beter voor een bezoek aan de Shoshone Falls de ene dag en Craters of the moon de volgende.
Wij hebben destijds ongeveer 2,5 dag in Yellowstone doorgebracht en een halve in Grand Teton (een paar jaar later nog eens). Da's wel echt het minimum. Ik zou proberen in beide parken min. 1 dag langer te blijven.
Van grand teton rechtstreeks naar Bryce via Salt Lake City hoeft niet meer dan 2 a 3 dagen te kosten. Maar als je ook naar Moab wilt is het waarschijnlijk handiger om vanuit Grand Teton via Flaming Gorge richting Moab te rijden. En op weg naar LA via Page, Bryce, Zion en Las Vegas te rijden.
Maar alles valt en staat natuurlijk met de hoeveelheid tijd die jullie hebben?
Wij reden van San Francisco naar Lake Tahoe (vanwege Labourday weekend hebben we yosemite toen later in de reis bezocht). Als je vanuit Yosemite vertrekt zou ik nog een tussenstop inplannen bij Lake Tahoe. Mooi meer en je hebt dan gelegenheid om de Tioga Pass en Bodie onderweg te bezoeken.
Vanaf Lake Tahoe reden wij over The Loneliest Highway 50 naar Elko (gewoon een tussenstop langs de interstate). Wij vonden dat toen erg indrukwekkend, maar kan me voorstellen dat kinderen er niks aan vinden. Dan is het misschien prettiger om over de interstate te rijden en een uur eerder op de plaats van bestemming aan te komen voor een duik in het zwembad.
Na Elko reden wij naar Idaho Falls via Craters of the Moon. Een lange dag, maar de omweg zeker waard. In plaats van Idaho Falls is Twin Falls waarschijnlijk beter voor een bezoek aan de Shoshone Falls de ene dag en Craters of the moon de volgende.
Wij hebben destijds ongeveer 2,5 dag in Yellowstone doorgebracht en een halve in Grand Teton (een paar jaar later nog eens). Da's wel echt het minimum. Ik zou proberen in beide parken min. 1 dag langer te blijven.
Van grand teton rechtstreeks naar Bryce via Salt Lake City hoeft niet meer dan 2 a 3 dagen te kosten. Maar als je ook naar Moab wilt is het waarschijnlijk handiger om vanuit Grand Teton via Flaming Gorge richting Moab te rijden. En op weg naar LA via Page, Bryce, Zion en Las Vegas te rijden.
Maar alles valt en staat natuurlijk met de hoeveelheid tijd die jullie hebben?
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wat wil je weten? De quarry vond ik een afknapper eigenlijk. Ik had het na 20min wel gezien. Het canyon gedeelte (ligt in Colorado) vond ik het begin en het einde bij echo park overlook heel mooi, maar in vergelijking met veel andere parken behoord dit in mijn rijtje niet tot de toppers. Het canyon gedeelte is wel best groot en het afrijden van de weg kost wel wat tijd.Vraagje: is iemand bekend met Dinosaur National Monument?
Maar als je van mooie uitzichten houdt zeker een leuk park om een keer te bezoeken en op de viewpoint staan veel borden met info wat soms best leuk is om te lezen.
Hier heb ik mijn verslagje van de paar uur in Dinosaur NM
http://paulsreizen.wordpress.com/2013/0 ... ey-vernal/
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Ik moet zeggen dat ik het juist een erg leuk park vind, beide delen. De Quarry is wat het is: een stuk rots met 1000en dinosaurus botten, ik vond het interessant dit te zien alleen al omdat je zoiets niet overal tegen komt. En het Canyon gedeelte, wat PSVwally al zegt: prachtige uitzichten daar met enkele mooie wandelingen. Bij mij staat het park in elk geval wel in de topWat wil je weten? De quarry vond ik een afknapper eigenlijk. Ik had het na 20min wel gezien. Het canyon gedeelte (ligt in Colorado) vond ik het begin en het einde bij echo park overlook heel mooi, maar in vergelijking met veel andere parken behoord dit in mijn rijtje niet tot de toppers.

- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dinosaur NM wel mooi maar niet wat ik ervan had verwacht.. we hadden al zoveel overweldigends gezien dat wij er niet zijn blijven overnachten maar doorreden naar Highline Lake SP (prachtige campground) niet ver van Loma CO.
Hoeveel dagen heb je nu in totaal.. ????
Hoeveel dagen heb je nu in totaal.. ????
Het park bestaat uit 2 gedeeltes. Die uit Utah (Quarry) kan je overslaan. Die in Colorado (Canyon) behoort tot de mooiste stukken natuur welke ik ooit gezien heb.elirob schreef:Bedankt voor de reacties.
Dinosaur vinden wij een zwaar onderschat park! Maar als je de echt mooie uitkijkpunten wil zien, moet je er wel lange wandelingen voor over hebben, bvb. die naar Ruple Point: een schitterend uitkijkpunt op de Green River, maar ZONDER reling. Niet aan te raden met kinderen.
Voor foto's en een verslag van Dinosaur zie onze site http://www.usa4ever.com op dag 41.
Lilo
Voor foto's en een verslag van Dinosaur zie onze site http://www.usa4ever.com op dag 41.
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het deel waar bijna geen wegen zijn lijkt me wel mooi.. maar vergis je dan niet in afstanden .. het is niet zo even van ene deel naar andere. En ik meen grotendeels gravelroad.. (4x4).
Met kano een paar dagen erdoor schijnt magnifiek te zijn.
Ik denk dat wij verwend waren... en al moe (na bijna 3 wk). Ik wil er nog wel een keer terug.
Met kano een paar dagen erdoor schijnt magnifiek te zijn.
Ik denk dat wij verwend waren... en al moe (na bijna 3 wk). Ik wil er nog wel een keer terug.
Wederom bedankt voor de reacties denk dat we dinosaur np overslaan en voor canyons np gaan. We gaan weer verder puzzelen, heerlijk om te doen trouwens. Zodra ik weer wat verder ben plaats ik het wel. Even nog een vraagje over Zion, die willen we sowieso aandoen want door het lezen van de vele reisverslagen oa op dit forum heb ik begrepen dat dit ook voor kinderen een erg leuk np is. Nou mijn vraag ergens heb ik gelezen over een ontzettend leuke rv camping in de buurt waar kinderen met een band een riviertje af kunnen glijden. Maar er staat nergens een naam kunnen jullie me daaraan helpen?
Wederom bedankt.
Eline
Wederom bedankt.
Eline
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vermoed dat het Zion Canyon CG is, kijk eens naar de verslagen op http://www.michelly.nl
Marianne
Marianne
Reis elirob: 2014 SF-LA via Yellowstone
Hallo allen,
We hebben de reis al aardig rond. Na drie jaar geleden al een campertrip gemaakt te hebben tussen Dallas en LA , willen we deze vakantie graag naar Yellowstone en omdat we familie hebben wonen rond LA, eindigen we de reis ook weer daar. Totaal hebben we 28 dagen. We hebben gekozen voor een vlucht naar SF waar we twee dagen blijven. Daarna halen we onze camper op en begint de trip met twee kinderen (5 en 9). We weten dat we soms lange stukken rijden, vooral tussen Yosemite en Yellowstone. De reis ziet er als volgt uit zover:
Dag 1 Koa camping Mariposa
Dag 2 Camping in Yosemite
Dag 3 Elko
Dag 4 Twin Falls
Dag 5-7 Yellowstone RV Fishing Bridge
Dag 8 Jackson, Grand Teton
Dag 9 Flaming Gorge
Dag 10-11 Moab, Arches + Canyonlands
Dag 12 Bryce Canyon
Dag 13-14 Zion
Dag 15-16 Page via North Rim Grand Canyon, Antelope NP, Monument Valley
Dag 17 Lake Havasu
Dag 18- einde familie LA
Tot nu toe campings geboekt in Yellowstone en de KOA Mariposa, Yosemite moeten we nog gaan doen maar de reservering is nog niet open. Denken jullie dat we nog meer van te voren moeten vastleggen of kan het ook één of twee dagen van te voren? Wat is jullie ervaring in het hoog seizoen? (vorige trip zelfs nog een dag van te voren in Grand Canyon NP in het park zelf een plek geregeld)
Heeft er iemand nog op of aanmerkingen op onze reis? We staan open voor mooie suggesties en voor goede kritiek.
Groet,
Robbert en Eline
We hebben de reis al aardig rond. Na drie jaar geleden al een campertrip gemaakt te hebben tussen Dallas en LA , willen we deze vakantie graag naar Yellowstone en omdat we familie hebben wonen rond LA, eindigen we de reis ook weer daar. Totaal hebben we 28 dagen. We hebben gekozen voor een vlucht naar SF waar we twee dagen blijven. Daarna halen we onze camper op en begint de trip met twee kinderen (5 en 9). We weten dat we soms lange stukken rijden, vooral tussen Yosemite en Yellowstone. De reis ziet er als volgt uit zover:
Dag 1 Koa camping Mariposa
Dag 2 Camping in Yosemite
Dag 3 Elko
Dag 4 Twin Falls
Dag 5-7 Yellowstone RV Fishing Bridge
Dag 8 Jackson, Grand Teton
Dag 9 Flaming Gorge
Dag 10-11 Moab, Arches + Canyonlands
Dag 12 Bryce Canyon
Dag 13-14 Zion
Dag 15-16 Page via North Rim Grand Canyon, Antelope NP, Monument Valley
Dag 17 Lake Havasu
Dag 18- einde familie LA
Tot nu toe campings geboekt in Yellowstone en de KOA Mariposa, Yosemite moeten we nog gaan doen maar de reservering is nog niet open. Denken jullie dat we nog meer van te voren moeten vastleggen of kan het ook één of twee dagen van te voren? Wat is jullie ervaring in het hoog seizoen? (vorige trip zelfs nog een dag van te voren in Grand Canyon NP in het park zelf een plek geregeld)
Heeft er iemand nog op of aanmerkingen op onze reis? We staan open voor mooie suggesties en voor goede kritiek.
Groet,
Robbert en Eline
Laatst gewijzigd door markro op 20 jan 2014, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis 2014 SF-LA via Yellowstone
Ik weet niet zo goed hoe ik het moet beoordelen. Ik vind het zoals je zelf al aangeeft inderdaad heel veel rijden voor 18 dagen. Vooral met de camper waarin je toch wel trager bent dan met de auto. Niet alleen het stuk van Yosemite naar Yellowstone, maar ook het stuk van Jackson naar Moab met de camper geeft je eigenlijk maar hooguit 1,5 dag voor Moab, dan is eigenlijk te weinig. Ook het stuk van Zion naar Page via de north rim en dan de dag erna Page en MV en dan de dag erna gelijk door naar Lake Havasu zit erg vol. Veel rijden iig. Ook lake havasu city ligt eigenlijk niet helemaal op de route naar LA.
Met de campgrounds kan ik je niet helpen, maar ik heb wel altijd het idee dat het bij het Yosemite wat sneller vol zit dan elders.
Met de campgrounds kan ik je niet helpen, maar ik heb wel altijd het idee dat het bij het Yosemite wat sneller vol zit dan elders.
Vraagje over "Fiery Furnace" in Arches NP:
Is de tour met Ranger te doen voor een meisje van 5 jaar? Toen ze 2 was heeft ze ook de ladders beklommen in Mesa Verde, de tour naar Cliff Palace.
Is de tour met Ranger te doen voor een meisje van 5 jaar? Toen ze 2 was heeft ze ook de ladders beklommen in Mesa Verde, de tour naar Cliff Palace.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je gaat kamperen, waarom dan niet bij Grand Teton in het park gaan staan? Ik dacht dat er geen campings waren in Jackson, maar dat zou je eens na moeten gaan.
Is de camping in Springdale die ik noemde inderdaad degene die je bedoelde? Het is ook wel erg mooi om in het park te staan. Misschien is het wel verstandig om die te reserveren.
Het is wel een volle route zoals Paul al zegt. Als je het per dag uitschrijft (in de van/naar vorm) zul je zien dat je erg veel reisdagen hebt. Wat is precies de bedoeling van dag 15 en 16?
Van Yosemite naar Elko lijkt me, zeker met een camper, véél te ver. Moab - Bryce is oko ene erg lange dag, waar je vele gaat missen onderweg.
Ik zou iets schrappen, misschien de North Rim overslaan?
Kijk voor de Fiery Furnace eens op http://www.nps.gov/arch. Als ik me niet vergis moet je minimaal 6 jaar zijn.
Marianne
Is de camping in Springdale die ik noemde inderdaad degene die je bedoelde? Het is ook wel erg mooi om in het park te staan. Misschien is het wel verstandig om die te reserveren.
Het is wel een volle route zoals Paul al zegt. Als je het per dag uitschrijft (in de van/naar vorm) zul je zien dat je erg veel reisdagen hebt. Wat is precies de bedoeling van dag 15 en 16?
Van Yosemite naar Elko lijkt me, zeker met een camper, véél te ver. Moab - Bryce is oko ene erg lange dag, waar je vele gaat missen onderweg.
Ik zou iets schrappen, misschien de North Rim overslaan?
Kijk voor de Fiery Furnace eens op http://www.nps.gov/arch. Als ik me niet vergis moet je minimaal 6 jaar zijn.
Marianne
@Marianne, ja bedankt het was die camping in Zion.
Voor de rit naar Elko, daar staat niets vast en het is een verre trip van Yosemite naar Yellowstone. Ik had Elko maar als natte vinger plaats genomen (7 1/2 uur rijden). Drie jaar geleden ook zover gereden van Dublin TX naar Amarillo TX met een camper. Denk dat we vanuit Yosemite naar de I 80 rijden en dan zien hoever we komen. Want van Elko naar Twin Falls is 3 uur.
RV park in Grand Teton had ik niet echt naar gekeken, alleen vlug en toen zag ik er een voor $95 per nacht. Maar zal nog eens naar kijken.
Dag 15 en 16 zijn twee dagen in Page. Maar om van Zion naar Page te gaan dachten we via de North Rim te gaan, maar dat is nog maar een gedachte (South Rim al meerdere keren gezien). Monument Valley twijfelen we ook nog aan, zeker qua temperatuur.
Moab-Bryce is inderdaad wel ver, 7 uur. Misschien omdraaien met Page?
Voor Fiery Furnace stond op de site vanaf 5 jaar, misschien is recentelijk de leeftijd verlaagd? Vandaar de vraag of iemand ervaring heeft met kleine kinderen. Op YouTube staan wel filmpjes, en dat ziet eruit als een mooie ervaring.
Heb weer wat te puzzelen vanavond.
Robbert en Eline
Voor de rit naar Elko, daar staat niets vast en het is een verre trip van Yosemite naar Yellowstone. Ik had Elko maar als natte vinger plaats genomen (7 1/2 uur rijden). Drie jaar geleden ook zover gereden van Dublin TX naar Amarillo TX met een camper. Denk dat we vanuit Yosemite naar de I 80 rijden en dan zien hoever we komen. Want van Elko naar Twin Falls is 3 uur.
RV park in Grand Teton had ik niet echt naar gekeken, alleen vlug en toen zag ik er een voor $95 per nacht. Maar zal nog eens naar kijken.
Dag 15 en 16 zijn twee dagen in Page. Maar om van Zion naar Page te gaan dachten we via de North Rim te gaan, maar dat is nog maar een gedachte (South Rim al meerdere keren gezien). Monument Valley twijfelen we ook nog aan, zeker qua temperatuur.
Moab-Bryce is inderdaad wel ver, 7 uur. Misschien omdraaien met Page?
Voor Fiery Furnace stond op de site vanaf 5 jaar, misschien is recentelijk de leeftijd verlaagd? Vandaar de vraag of iemand ervaring heeft met kleine kinderen. Op YouTube staan wel filmpjes, en dat ziet eruit als een mooie ervaring.
Heb weer wat te puzzelen vanavond.
Robbert en Eline
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht