Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis SarahB: 2 weken zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis SarahB: 2 weken zuidwesten

Bericht door moon29 »

oke, fijn te weten :thumbup: :clap:
pelsmaker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door pelsmaker »

Je moet je geen al te avontuurlijke dingen voorstellen bij de dirt road naar bodie. Die is vrij goed berijdbaar.
SarahB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door SarahB »

Ah, goed om weten dat Bodie geen 'onoverkomelijke' dirtroad is, want Bodie willen we toch echt wel gezien hebben.

We hebben besloten om in Monument Valley zo'n jeeptour te gaan doen, dus daar moeten we ons ook geen zorgen meer over maken.

En aangezien Death Valley volgens jullie ook goed meevalt, is er geen probleem! :)
Zijn er eigenlijk veel dirtroads in DV? En zo ja, ook naar de bekende punten enzo? Ik wist eigenlijk niet dat daar dirtroads waren, maar las er iets over in een ander topic.

Merci voor de info weer :thumbup: :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Er zijn aardig wat dirt roads in Death Valley maar de meeste viewpoints zijn via een verharde weg bereikbaar. Uitzondering is onder andere Devil's Golfcourse maar dat is een kort stukje en ook met een gewone auto goed te doen. Ook de weg nar Mosaic Canyon is een - goed berijdbare - dirtroad.
Kijk eens op de kaart op de NPS-site (http://www.nps.gov/deva linksonderaan) om te zien waar de bezienswaardigheden liggen en waar de dirtroads lopen.

Marianne
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

moon29 schreef:Ik lees hier nu voor het eerst dat de weg naar Bodie een dirtroad is.
Bodie is te bereiken via een zijweg van Highway 395. Deze State Hwy. 270 is voor 10 mijl geasfalteerd en de laatste 3 mijl zijn onverhard.

Een paar links:
http://www.bodie.com/
http://www.parks.ca.gov/?page_id=509
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... bodie.html

Tijdens onze eerste Amerikareis hebben wij daar een bezoek aan gebracht.
Zie dag 18 van ons reisverslag.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
SarahB
Amerikafan

Beste planning Yosemite - Death Valley

Bericht door SarahB »

Hallo,

Ik ben aan het twijfelen geslagen over een stukje van mijn planning. Meer bepaald dit stukje:

15/9 San Fransisco – Yosemite
16/9 Yosemite
17/9 Yosemite
18/9 Yosemite – Lee Vining
19/9 Lee Vining – Death Valley
20/9 Death Valley – Zion (hiertussen: Valley Of Fire)

Eventjes achtergrondinformatie: we zullen waarschijnlijk niet in een hotel in Yosemite zelf logeren (die zijn tamelijk duur), maar in een hotel in Mariposa ofzo. Van op een kaartje gezien, links van Yosemite dus.

Nu was ik al aan het twijfelen om op 17/9 al naar Lee Vining te gaan, ipv pas op 18/9. Ik veronderstel dat we op 18/9 toch niets speciaal meer in Yosemite zelf gaan doen, dus dan zouden we eigenlijk dat stuk terug naar het hotel "voor niets" rijden, want de volgende dag moeten we de andere richting uit. Dus had ik gedacht aan de volgende planning:

15/9 San Fransisco – Yosemite
16/9 Yosemite
17/9 Yosemite – Lee Vining (Tioga Pass)
18/9 Lee Vining (Bodie, Mono Lake) – Lone Pine
19/9 Lone Pine (Alabama Hills) – Death Valley
20/9 Death Valley – Zion (hiertussen: Valley Of Fire)

Welke planning zouden jullie kiezen en waarom? Wij zijn geen fervente hikers, maar we willen van Yosemite natuurlijk wel de mooiste punten gezien hebben. Ik veronderstel dat dat wel kan op anderhalve dag? En hoe lang zou je moeten uittrekken om de Tioga Pass te rijden? (Met een paar fotostops inbegrepen) :)

* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Beste planning Yosemite - Death Valley

Ik zou het niet veranderen. Maar kijk wel naar Mariposa; dat ligt inderdaad nogal ver van de vallei en andere bezienswaardigheden. Als je naar de Mariposa Grove wilt zou je de eerste nacht in Oakhurst kunnen overnachten. En dan 2 nachten in de vallei of in El Portal. Het is inderdaad relatief duur in het park zelf. Twee nachten tussen Yosemite en Las Vegas is voldoende voor Bodie etc. Kijk eens in ons 2004, 2106 en 2013-verlsag voor die route en voor activiteiten in Yosemite.
Als je iets aan wilt passen is misschien een overnachting tussen DV en Zion wel prettig; zeker als je VoF wilt bezoeken. Hou er rekening mee dat het vroeg donker is in september, en dat je een uur verliest als je naar Zion rijdt.

Marianne
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

In Yosemite Valley zelf kun je in september best goedkoop overnachten in een ingerichte tent in Curry Village (in september ongeveer 125 dollar/nacht) of Housekeeping Camp (70 dollar/nacht). Ik vond het afgelopen september in elk geval heel speciaal om daar, praktisch in de buitenlucht, twee nachten door te brengen. Superlekkere pizza in Curry Village, fantastische douches, fijn zwembad...
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Martin & Marianne schreef: Het is inderdaad relatief duur in het park zelf.
Marianne
Ik vond de prijzen (afgelopen september) in de stadjes rondom het park eigenlijk ook best duur. Weet niet wat ze kosten in de periode dat jullie gaan maar voor ons was het slechts een klein beetje meer betalen voor een tent in Curry Village. En hoewel wij alles behalve kampeerders zijn zou ik het zo weer doen. Hartstikke leuk en gezellig. Ja, je betaalt inderdaad veel geld voor een beetje zeil. Maar de omgeving waarin je zit is onbetaalbaar.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Housekeeping Camp is ook erg leuk (zie bijvoorbeeld hier voor ons verblijf in 2006) en een tent in Curry Villlage zou ik ook prefereren boven iets in Oakhurst of Mariposa, hoewel ik geen ervaring heb met de tenten in CV. Wel met de cabins, wel duurder maar iets rustiger en sommige met eigen badkamer.

Marianne
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Bedankt voor jullie tips!

Het hotel voor Yosemite is Cedar Lodge geworden, in El Portal!!

De huurauto is ook al besteld & betaald (een Toyota Corolla of gelijkwaardig) bij Hertz. Wel op naam van mijn vriend en zonder mij als mede-bestuurder. 300€ of meer underage fee vinden we écht veel, daar kunnen we andere leuke dingen mee doen…

Voor de rest zijn er ook al twee andere hotels geboekt: Grant Hotel (in San Fransisco) en Stovepipe Wells (Death Valley). Furnace Creek Resort was al volzet, en Stovepipe Wells ziet er toch ook in orde uit!

Als jullie (goede of slechte) ervaringen hebben met bovenstaande hotels, laat maar horen :)
Straks ga ik nog eens verder kijken naar de hotels voor de andere plaatsen.

Het hotel in Vegas ga ik mee wachten, ik hoop dat te "verdienen" door de loyalty points in MyVegas.

Ohja, nog één vraagje. Bij Stovepipe Wells staat het volgende:
"Cancellations for a hotel room reservation must be received three (3) days prior to arrival. If cancellation of a guaranteed reservation is not received by the required date, we will charge for one night's accommodation. "
Als ik het goed begrijp, kan je dus gratis annuleren tot drie dagen voor aankomst? Niet dat we dat van plan zijn hoor, maar je weet nooit.
Renata82
Amerika-ontdekker

Bericht door Renata82 »

Je kunt inderdaad tot drie dagen van tevoren annuleren, als ik die tekst zo lees. Dat kan overigens in veel hotels kosteloos, vaak zelfs tot een dag van tevoren.

Ik heb geen ervaring met de hotels die je noemt. Wij gaan zelf in juni en hebben Furnace Creek en ook de Cedar Lodge geboekt. :wink: Ik lees betere recensies over Yosemite View Lodge in El Portal, maar die zit snel vol en is volgens mij ook wat duurder :?.

Groetjes Renate
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Ja naar de Yosemite View Lodge hebben we ook gekeken, maar dat scheelde toch wel wat in prijs (idd duurder).
En over het algemeen zijn de recensies van de Cedar Lodge toch ook goed, dus dat zal wel goedkomen denk ik! :)
Renata82
Amerika-ontdekker

Bericht door Renata82 »

SarahB schreef:Ja naar de Yosemite View Lodge hebben we ook gekeken, maar dat scheelde toch wel wat in prijs (idd duurder).
En over het algemeen zijn de recensies van de Cedar Lodge toch ook goed, dus dat zal wel goedkomen denk ik! :)
Denk het ook! :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij zaten vorig jaar in Stovepipe Wells, wel een duurdere kamer. Zie ons verslag daarvoor.
Mocht er nog iets vrijkomen in Funace Creek: de cabins daar zijn ook betaalbaar en je zit daar wat dichter bij de meeste bezienswaardigheden.

Marianne
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Martin & Marianne schreef:Wij zaten vorig jaar in Stovepipe Wells, wel een duurdere kamer. Zie ons verslag daarvoor.
Mocht er nog iets vrijkomen in Funace Creek: de cabins daar zijn ook betaalbaar en je zit daar wat dichter bij de meeste bezienswaardigheden.

Marianne
Ik zal Furnace Creek in het oog ouden :)
Klopt het dat Stovepipe Wells dicht aan die Dunes ligt? Ik lees een beetje tegenstrijdige commentaren op tripadvisor.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, je zit daar tegen de Sand Dunes aan. Ik had al naar mijn verslag verwezen, daar kun je het ook in terugvinden, zie hier en hier.
Kijk ook eens op de kaart van het park voor de ligging. Een kaart kun je vinden op http://www.nps.gov/deva, links onderaan (view park map).

Marianne
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Martin & Marianne schreef:Ja, je zit daar tegen de Sand Dunes aan. Ik had al naar mijn verslag verwezen, daar kun je het ook in terugvinden, zie hier en hier.
Kijk ook eens op de kaart van het park voor de ligging. Een kaart kun je vinden op http://www.nps.gov/deva, links onderaan (view park map).

Marianne
Leuk verslag Marianne, het leest vlot & leuk!

Maar je schrijft: "De duinen zijn overigens niet iets om overdag in de hitte te gaan ronddwalen. Ik ken meerdere verhalen van mensen die dat hun leven heeft gekost. "
Is dat echt waar? :shock: We zijn sowieso niet van plan om er overdag door te wandelen hoor, maar hier schrik ik toch wel van!
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Zo, nog enkele hotels geboekt:

Lake View Lodge (Lee Vining)
Bristlecone Motel (we gaan dus idd één nacht Yosemite verminderen, en hier willen we dan idd dat ancient forest enzo zien) (Big Pine)
Quality Inn & Suites Montclair (Springdale --> Zion)

Mexican Hat Lodge (Monument Valley). Moet nog wel via mail bevestigd worden.
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Welk hotel zouden jullie kiezen? Wat meer uitleg: in de voormiddag gaan we nog wat bezichtigen in Yosemite, 's middags vertrekken we via de Tioga Pass naar Lee Vining OF Bridgeport. De volgende dag willen we Bodie + Mono Lake bezoeken en dan rijden we verder naar Big Pine.

Zouden jullie kiezen voor Lake View Lodge hotel (125$ exc taks) in Lee Vining?
Of zouden jullie kiezen voor Walker River Lodge (113$ exc taks) in Bridgeport?
En waarom? :)

Qua afstand naar Mono Lake en Bodie maakt het niet zo uit denk ik. Lee Vining ligt wel dichter bij Mono Lake, maar we willen toch eerst naar Bodie en DAN stoppen bij Mono Lake, en dan dus verder rijden naar Big Pine.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Walker River Lodge. Is iets goedkoper, is inclusief ontbijt en er is een zwembad… Krijgt ook een beter percentage op tripadvisor (voor zover je daarop kan voortgaan).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer