NenE schreef:Weet iemand of het Joyco is gelukt om de underage fee te vermijden, door lid te worden van de Gold Family Club?
Ja ik;)
Het is ons inderdaad gelukt, we hebben geen underage fee hoeven te betalen:) Heb wel het idee dat we door de mazen van de wet zijn geglipt. Het is in ieder geval een lidmaatschap wat via de amerikaanse website van Hertz loopt. Wij hadden toen mazzel dat je dit gratis aan kon vragen!
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
NenE schreef:Weet iemand of het Joyco is gelukt om de underage fee te vermijden, door lid te worden van de Gold Family Club?
Ja ik;)
Het is ons inderdaad gelukt, we hebben geen underage fee hoeven te betalen:) Heb wel het idee dat we door de mazen van de wet zijn geglipt. Het is in ieder geval een lidmaatschap wat via de amerikaanse website van Hertz loopt. Wij hadden toen mazzel dat je dit gratis aan kon vragen!
Ik weet niet of gewoon Gold membership werkt of niet. Gold Family werkt wel. Voor je je aanmeld staat er in een rijtje vermeld wat de voordelen zijn, hierin stond destijds bij de gold family vermeld dat de underage fee werd gewaived (kom even niet op het NL woord)
Overigens heeft dat Gold membership meer voordelen: Als je aankomt op de luchthaven hoef je niet te wachten, je naam staat op een groot bord, met een nummer er bij, je pakt de sleutel en dan op zoek naar je auto. Als er nog iets ontbreekt, of je moet nog een keer terug (of twee keer ) wordt je ook direct geholpen. Je hoeft niet eerst nog een uur in een rij te staan:) En je spaart punten bij elkaar. Wij hebben bijna een gratis week gespaard:)
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
Kan ik tijdens het reserveren van een huurauto bij Hertz zien dat ik inderdaad niet de underage-fee hoef te betalen omdat ik een Gold Family member ben?
Als ik namelijk zonder mijn membership wil reserveren kom ik op hetzelfde bedrag uit dan als ik mij wel aangemeld heb....
2011 -- DC-NY-Boston
2012 -- SF-LA
2014 -- Trans-Canada trip: Van Victoria, BC naar St. John's, NL
2016 -- Chicago-Lake Michigan-Pittsburgh-DC-Philly-NY
2017 -- Deep South
2018 -- North-West
2018 -- Texas, Louisiana (US sports trip)
2019 -- Atlanta to NY (US sports trip part 2)
Voor aankomende zomer heb ik via hertz incl. Gold Family CDP een auto gehuurd en zoals joyce aangeeft wordt de underage fee gedekt. Hoe je je moet aanmelden staat hieronder beschreven:
Wat je moet doen is naar http://www.hertz.com surfen (Nederlandse website zal steeds een 'under construction' melding geven!), wijzig het land en de taal in de rechter boven hoek naar Verenigde Staten. Ga vervolgens naar hertz.com/goldfamily, registreer je en je hebt een Gold account met Gold Family CDP. Vergeet niet de Gold Family CDP code steeds toe te voegen aan je reservering, je krijgt ook nog 10% korting!
Het aanmelden is mij wel gelukt, alleen zie ik niets terug in de prijs als ik boek. Ik geef bij het boeken aan 'apply a discount code' namelijk Gold Family discount program.
Als ik dan ga boeken zie ik niets staan over de underage-fee die gewaived is. Tevens is de prijs zonder mijn discount om en nabij hetzelfde....Volgens mij doe ik daar dan iets verkeerd.....
2011 -- DC-NY-Boston
2012 -- SF-LA
2017 -- Deep South
2018 -- North-West
Wij zijn vorige zomer een maand naar Amerika geweest (twee mensen onder de 25). We hebben uren en uren gezocht naar manieren om de underage fee te vermijden, uiteindelijk is dit op geen manier te doen. Ook wij hebben de Gold Family member card geprobeerd, maar dat was uiteindelijk nog even duur doordat je dan nog extra verzekeringen er bij moet doen als je niet in Amerika woont. We hadden uiteindelijk bij Hertz met een aanbieding geboekt (voor één bestuurder) en volgens de rekening moesten we 450 dollar underage fee betalen. Echter, toen we daar aan kwamen en de auto ophaalde hoefde we de underage fee niet te betalen. Hoewel ze duidelijk bewust waren van onze leeftijd (< 25) hebben we de extra kosten ($450) niet hoeven betalen. Of ze het gewoon vergeten waren of dat het niet geld was niet helemaal duidelijk. Ook zijn extra verzekeringen niet nodig als je bij via de Nederlandse Hertz boekt, ook al proberen ze dat wel aan te praten.
Je kan dus geen gebruik maken van Gold Family Member card en boeken via de Nederlandse Hertz site?
2011 -- DC-NY-Boston
2012 -- SF-LA
2017 -- Deep South
2018 -- North-West
Als je de Gold Family Member card gebruikt moet je ook boeken via de Amerikaanse Hertz. Als je dan via de Amerikaanse Hertz boekt, moet je allemaal additionele verzekeringen afsluiten omdat je niet in Amerika woont. Hierdoor wordt het uiteindelijk (bij ons iig) nog duurder dan gewoon boeken bij de Nederlandse Hertz.
Bij ons het zelfde probleem. Wij hebben besloten om wel te gaan voor een UnderAge Fee pakket, omdat wij erg veel gaan reizen (10.000 km ongeveer in 30 dagen, en mijn vriend is de vorige keer met een vriend gegaan die nog net geen 21 was en heeft toen alles alleen moeten rijden. Erg vermoeiend.) Onze reis is daar ook op gebaseerd. We hebben contact opgenomen met een van de sites en zij geven aan dat de Underage Fee bij Hertz 13 dollar is met een maximum van 91 dollar. Als ik het goed begrijp, betekent dat dat je bij een lange rondreis gewoon een vast bedrag van 91 dollar betaalt. Dan is er ook nog de Gold Card van Hertz, maar schijnbaar ligt de hele site er uit en kan ik dus niks bekijken... heel handig.
Afhankelijk van jouw reiswensen dus of je wel of geen tweede bestuurder wil aanstellen.
Bij ons zijn alleen de leeftijden iets anders dan TS vermeld. Mijn vriendin is 27 en ik ben 24. Wij gaan de auto op haar naam huren zodat we geen toeslag moeten betalen.
Toeslag kwam bij sunnycars op ongeveer 500 euro en dat vind ik wel enorm veel geld.
Ik heb de volgende vraag: wat als ik toch rijdt en we worden aangehouden, of we komen bij een controle. Hebben we dan een probleem?
Mijn rijbewijs heb ik namelijk gewoon en er is geen sprake van een ongeval oid. Of moet ik papieren laten zien waarop staat dat alleen mijn vriendin mag rijden?
Wij hebben dit deze zomer precies hetzelfde gehad. De auto was op mijn naam gehuurd waardoor mijn vriendin eigenlijk niet mocht rijden. Omdat we tijdens onze reis zo'n 5000km hebben afgelegd is ze op afgelegen wegen soms toch even achter het stuur gekropen. Na de eerste twee uur dat mijn vriendin aan het rijden was kwam er opeens een politiewagen achter ons aan. Terwijl ik heel de vakantie overal te hard reed, werd mijn vriendin aangehouden terwijl ze een aantal miles te hard reed bergafwaarts . Even paniek in de auto natuurlijk, maar uiteindelijk vonden de politieagenten dit niet erg en kregen we alleen de boete voor de snelheid (wel duur hoor). Als je wordt aangehouden maakt het dus helemaal niet uit, maar als jij een ongeluk veroorzaakt ben je wel degelijk de lul. Als ze dan zien dat jij achter het stuur zat, zal de verzekering geen geld uitkeren. Oftwel, doe het liever niet en anders op de minst drukke wegen.
Ook wij zullen ongeveer 5000 km afleggen en zullen vermoedelijk ook veel op minder drukke wegen rijden. Hier zou ik persoonlijk dan ook wel willen rijden.
De drukke steden (LA,SF,LV) rijdt mijn vriendin sowieso om geen gedonder te krijgen mits er wat mis gaat.
Ik ben in ieder geval heel erg blij om te lezen dat het geen problemen oplevert bij een eventuele controle of overtreding.
Prima! Probeer vooral niet te hard te rijden, want die politieagenten staan overal. Wij werden door een tegemoet rijdende politieagent gelaserd (wist niet dat dit kon) en de boete voor 7 miles te hard was ongeveer 200 euro.
tommytom321 schreef:Mijn vriendin is 27 en ik ben 24. Wij gaan de auto op haar naam huren zodat we geen toeslag moeten betalen.
Die toeslag blijft daar jij jonger dan 25 bent.
tommytom321 schreef:Toeslag kwam bij sunnycars op ongeveer 500 euro en dat vind ik wel enorm veel geld.
Ga eens rondkijken op de sites van de brokers en autoverhuurders. 500 euro lijkt nu veel geld, maar is niets als je een ongeluk krijgt en jij niet verzekerd bent. Ga niet denken dat je geld kan besparen door jou niet op te geven als bestuurder en dan toch gaan rijden. Jij rijdt dan onverzekerd rond.
Ik heb me hier aangemeld omdat ik en wat van mijn vrienden een stomme fout gemaakt hebben en we ween nu niet wat we ermee aanmoeten.... Afgelopen maand zijn we op roadtrip geweest door Amerika, we hadden onze auto gehuurd bij Hertz. Daar we alle onder de 24 zijn hadden we besloten om maar een iemand als bestuurder aan te geven, maar we hebben wel allemaal gereden. Een van mijn vrienden die dus niet de bestuurder was heeft toen een ongeluk gehad met de auto en Hertz vergoed dit niet daar het contractbreuk betreft. Nou hadden we allemaal een reisverzekering, maar die denkt geen gehuurde zaken.... De bestuurder moet dus nu betalen voor de schade... We hebben recent een brief ontvangen uit Amerika waar dit alles in staat, kan iemand van hier ons advies gegeven hierover??
Uiteindelijk is het bij hun met een sisser afgelopen qua kosten, de schade was ongeveer 2.000 dollar. maar het kan nog veel erger aflopen. Dus ga niet onverzekerd rijden. Ook niet op plekken waar jij denkt dat het wel kan.
Ik vind eigenlijk als je vriendin onverzekerd rondrijdt, waarom jij dan ook niet? Waarom zou jij wel voor die verzekeringen gaan betalen en zij niet? Bespaar je nóg meer kosten!
Ik vraag me het volgende af:
Als mijn vriend lid is van de Gold Family, maar ik niet (en ik ben degene die jonger is dan 25 jaar). Kan ik daar dan ook mee gebruik van maken als hij boekt? Valt die underage fee voor mij dan weg of niet?
Ik vermoed van niet aangezien de CDP-code gelinkt is aan de hoofdbestuurder. Als je zekerheid wilt kan je best eens gratis chatten met Hertz (in de VS) en het hen eens vragen: https://www.hertz.com/rentacar/customer ... ghtNow.jsp
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.