Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Boete, wat nu?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
T #13
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Boete, wat nu?

Bericht door T #13 »

Hallo,

In 2004 heb ik een jaar gestudeerd in Iowa en ben ik op 19-jarige leeftijd gesnapt met het drinken van een biertje. Ik moest naar de courthouse, heb schuld bekend en kreeg een boete. Echter heb ik Amerika verlaten zonder te betalen. De boete was 175 dollar.

Ik ben van plan om aankomende zomer naar New York te gaan en toen moest ik ineens aan die boete denken. Na wat zoeken heb ik de boete in de databank van de courthouse gevonden, ze zijn me niet vergeten. Maarrrrr.........zowel mijn 1e als 2e naam zijn verkeerd geschreven. De achternaam klopt wel. Wat nu? Hebben ze een poot om op te staan? Ik heb toendertijd wel mijn vingerafdruk laten afnemen, dat was standaard.

Of komt dit soort informatie al boven water wanneer ik mijn toeristenvisum ga aanvragen bij de Ambassade?
Hockey
Amerika-expert

Re: Boete, wat nu?

Bericht door Hockey »

Wat dacht je ervan om de boete gewoon te betalen? Je was in overtreding en de boete is dus terecht. Dat lost het gehele probleem op.

Waarom wil je een toeristenvisum aanvragen? Je kan toch gewoon net als ieder ander middels Esta/VWP naar de VS?
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Nee hoor, veroordeeld, dus geen VWP
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Ik zou een ESTA proberen en als dat niet lukt, merk je het wel ...
Niet netjes dat je niet betaald hebt, trouwens .... misschien inderdaad nu afhandelen als je toch daar bent (of kan dat ook hier)? Staan je paspoort gegevens ook in die databank?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Een esta proberen zou ik niet zomaar doen. Ook als je een goedkeuring krijgt kan je bij aankomst problemen krijgen vanwege die boete. Een esta is immers geen garantie dat je het land inkomt. Je zult echt die kwestie van die boete moeten oplossen voordat je afreist!
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

mtl schreef:Een esta is immers geen garantie dat je het land inkomt.
dat is waar!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
T #13
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door T #13 »

Bedankt voor jullie antwoorden, ook de smartasses onder jullie.

Betalen it is.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Neem contact op met het courthouse hoe te betalen en ook hoeveel. Je hebt kans dat er kosten bijgekomen zijn.
Zorg dat je kunt bewijzen dat je hebt betaald.

Vraag of er aan expunging wordt gedaan na tien jaar - dus het verwijderen van de overtreding (ik denk dat het een 'misdemeanor' was of mischien zelfs een 'infraction' ?) van het register.
Als er verwijdering wordt gedaan dit jaar zou de overtreding niet meer zichtbaar moeten zijn ?

Het aanvragen van een toeristenvisum is inderdaad de veiligste manier. Maar je loopt kans dat B-visum wordt afgewezen. Niet alleen vanwege het dure biertje maar ook vanwege de wanbetaling. Zorg dus dat je van de courthouse de juiste informatie krijgt over wat destijds gebeurd is maar ook of er verdere stappen zijn genomen de afgelopen tien jaar en zo ja wat.
Plus het US consulaat is de afgelopen tijd niet echt scheutig met toeristenvisums. Je moet een overduidelijk binding hebben met Ned. zoals een gezin, een huis, een baan, de hele rataplan.

Overigens, het was tien jaar geleden een stuk lastiger dan het nu is om vanuit het buitenland een betaling te doen. Zeker naar een overheid.
kjell88
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door kjell88 »

Gewoon afwachten. Als je er niks over hoort, betaal je niet. Hoor je er wel iets over, betaal je wel. Ik zou er niet zelf naar gaan vragen. Je naam klopte niet, dus misschien vinden ze die boete daardoor niet eens in het systeem als je je paspoort moet afgeven.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

T #13 schreef:Bedankt voor jullie antwoorden, ook de smartasses onder jullie.

Betalen it is.
Grapjas.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer