Wat is er bijzonder aan Coral Gables? Wij hebben daar naar huizen gekeken maar toch besloten dat het niet de juiste buurt voor ons was. Ben nu wel heel benieuwd waarom het toeristen aantrekt?Jasmino schreef:- een autotour maken door oa. Coral Gables
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Jouw Florida Top 5?
-
- Amerika-expert
Re: Jouw Florida Top 5?
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
http://1.bp.blogspot.com/-PYl7dDVnPOw/U ... -miami.png, de winkelstraat en de botanic garden, verder is het niet echt bijzonder vonden wij.
** Opmerking moderator:
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten":
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =1&t=17691
Moderator**
** Opmerking moderator:
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten":
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =1&t=17691
Moderator**
- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
Ik snap wel waarom Coral Gables populair is. Het is een prachtige wijk met imposante huizen, mooie lanen met banyan bomen en live oaks en verborgen kanalen. Er zijn een aantal leuke bezienswaardigheden, zoals het Biltmore Hotel, Lowe Art Museum, Venetian Pool, Merrick House, Granada Entrance en Alhambra Water Tower. Ook zijn er een aantal 'internationale dorpen', zoals French Country Village, Dutch South African Village en Chinese Village, waar je een erg leuke rondrit door kan maken.
Als je op zoek bent naar een huis let je natuurlijk op heel andere dingen en ik snap ook dat niet iedere toerist "the city beautiful" kan waarderen, maar het is echt een heel leuke omgeving om te verkennen, en je kan het ook makkelijk combineren met Coconut Grove.
Als je op zoek bent naar een huis let je natuurlijk op heel andere dingen en ik snap ook dat niet iedere toerist "the city beautiful" kan waarderen, maar het is echt een heel leuke omgeving om te verkennen, en je kan het ook makkelijk combineren met Coconut Grove.
Traveling to the USA since 1981
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Kayakken Wekiwa park
Bok tower
Fietsen Celebration
Fietsen Sanibel
Homassassa springs
Bok tower
Fietsen Celebration
Fietsen Sanibel
Homassassa springs
-
- Amerika-expert
Denk dat we binnenkort toch eens richting Coral Gables moeten rijden, ben nu wel benieuwd naar de bezienswaardigheden. We moeten toch naar Doral voor wat papierwerk dus misschien kunnen we dan een stukje verder rijden en de Gables bekijken. Lol, kan nooit erger zijn dan Doral eh?
-
- Amerika-expert
En wat bij ons gezin hoog op het lijstje staat:
Young At Art museum. De kinderen (12, 7, 4, en bijna 2) kunnen zich daar dagelijks een paar uur vermaken. In de vakantie neem ik de hele kudde mee, en op schooldagen neem ik vaak de kleintjes mee zodat ze kunnen spelen terwijl ik m'n schoolwerk doe (WiFi in het hele gebouw).
CB Smith park, is een eindje rijden voor ons maar heel leuk voor de kinderen. Als het warm is kan je ook naar het waterpark daar.
Markham park, heerlijk om te wandelen, leuk om te kamperen (tenminste, volgens de Girl Scouts die daar overnacht hebben. Wij waren er alleen voor het kampvuur en gingen eind van de avond weer weg), en de gators zijn veilig van achter een hek te bekijken. Er is ook een model airplane veld waar ik graag naar de vliegtuigjes kijk met de kleintjes.
Johnatan Dickinson State Park bij Jupiter, prachtig!!!! Ik verbaasde me erover hoe anders het eruit ziet als je een stukje noordelijker bent. Minder palmbomen, minder hagedissen, maar meer slangen dan ik hier zie.
Young At Art museum. De kinderen (12, 7, 4, en bijna 2) kunnen zich daar dagelijks een paar uur vermaken. In de vakantie neem ik de hele kudde mee, en op schooldagen neem ik vaak de kleintjes mee zodat ze kunnen spelen terwijl ik m'n schoolwerk doe (WiFi in het hele gebouw).
CB Smith park, is een eindje rijden voor ons maar heel leuk voor de kinderen. Als het warm is kan je ook naar het waterpark daar.
Markham park, heerlijk om te wandelen, leuk om te kamperen (tenminste, volgens de Girl Scouts die daar overnacht hebben. Wij waren er alleen voor het kampvuur en gingen eind van de avond weer weg), en de gators zijn veilig van achter een hek te bekijken. Er is ook een model airplane veld waar ik graag naar de vliegtuigjes kijk met de kleintjes.
Johnatan Dickinson State Park bij Jupiter, prachtig!!!! Ik verbaasde me erover hoe anders het eruit ziet als je een stukje noordelijker bent. Minder palmbomen, minder hagedissen, maar meer slangen dan ik hier zie.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
LittlePhoenix, wij hebben in Miami toen echt wel plezier gehad van dat dagtripje dat we maakten. het was een route die we reden met de auto en volgens mij had ik die route ergens in ene reisgids gevonden (NG of Wat&Hoe vermoed ik). We zijn op verschillende plekken gestopt voor foto's en zo. Behalve Coral Gables reden we ook door Coconut Grove geloof ik. We zijn de dag gestart in Vizcaya, daarna via die aparte kerk die daarnaast ligt over die avenue met dat gebouw uit Miami Vice, en toen een route door Coconut Grove en Coral Gables, met o.a. ook het Biltmore Hotel en dat mooie zwembad, veel huizen kijken, en galarietjes en winkeletjes in Coconut Grave. Wij hebben ons toen heel goed geamuseerd.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
in volgorde:
1. Dolphin watching
2. Everglades NP
3. Myakka SP (was ondergelopen)
4. Highlands Hammock SP
5. weg naar Key West/Tarpon Springs
maar o.a. ook door de vele muggen viel de staat Florida ons tot hiertoe meeste tegen
1. Dolphin watching
2. Everglades NP
3. Myakka SP (was ondergelopen)
4. Highlands Hammock SP
5. weg naar Key West/Tarpon Springs
maar o.a. ook door de vele muggen viel de staat Florida ons tot hiertoe meeste tegen

Groeten, Katrien
https://lukareizen.blogspot.com/
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Jammer dat Fl tegen viel, wij gaan al 20 jaar naar Fl en hebben nog geen last van de muggen gehad.
Misschien ligt het aan het seizoen, wij gaan altijd in juni of september. Dit wordt het eerste jaar in april.
Misschien ligt het aan het seizoen, wij gaan altijd in juni of september. Dit wordt het eerste jaar in april.
- Ingrid1958
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Komende oktober ook weer een vakantie Florida in de planning en blij met alle tips die hier voorbij komen. Nog even de tijd om wat dingen uit te spitten en op mijn lijstje te zetten 

1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
wij zijn in juli geweest. in de parken was het echt niet te doen, ondanks de speciale spray en creme die we ter plaatse kochten.laanvdj schreef:Jammer dat Fl tegen viel, wij gaan al 20 jaar naar Fl en hebben nog geen last van de muggen gehad.
als je echter geen state parks wil bezoeken, zal je geen muggen zien.
Groeten, Katrien
-
- Amerika-expert
"(NG of Wat&Hoe vermoed ik)"
Sorry, geen idee wat dat betekent?
Sorry, geen idee wat dat betekent?
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
NG = National Geographic
Het zijn beide series van reisgidsen en ze bevatten beiden regelmatig interessante routes voor auto of benenwagen. Mijn Florida reisgidsen heb ik momenteel uitgeleend, dus ik kan het niet controleren.
Het zijn beide series van reisgidsen en ze bevatten beiden regelmatig interessante routes voor auto of benenwagen. Mijn Florida reisgidsen heb ik momenteel uitgeleend, dus ik kan het niet controleren.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
-
- Amerika-expert
Ah, ok, hier noemen ze dat meestal NatGeo. Die andere ken ik niet, is Nederlands?
- ReizenDoorAmerika
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
1. Florida Keys
2. Everglades National Park (Airboat Tour)
3. St. Augustine
4. Miami South Beach
5. Westkust van Florida (Sanibel Island en Dali museum)
Dat vinden wij de hoogtepunten van onze 19 daagse rondreis.
Een top 10 of top 15 was ook geen probleem geweest!
2. Everglades National Park (Airboat Tour)
3. St. Augustine
4. Miami South Beach
5. Westkust van Florida (Sanibel Island en Dali museum)
Dat vinden wij de hoogtepunten van onze 19 daagse rondreis.
Een top 10 of top 15 was ook geen probleem geweest!

- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:

Ja, ik denk het wel. Linkje: http://www.watenhoe.nl/LittlePhoenix schreef:Ah, ok, hier noemen ze dat meestal NatGeo. Die andere ken ik niet, is Nederlands?
Dit zijn trouwens mijn 2 favoriete reisgids-reeksen. National Geographic vanwege de mooie foto's en goede informatie die in goede verhalen wordt neergeschreven. De Wat & HOe is lekker compact, handig met een spiraalrug en heel overzichtelijk. Beiden geven ze ook veel tips die buiten de gebaande paden gaan in mijn ogen. Ik ben zeker geen fan van de capitoolgidsen.
Winston Churchill
Winston Churchill
1) zwemmen met Manatees
2) het Ringling museum in Sarasota
3) Airboattripje Everglades
4) Key west
5) Schelpen zoeken op Sanibel Island
enz enz
2) het Ringling museum in Sarasota
3) Airboattripje Everglades
4) Key west
5) Schelpen zoeken op Sanibel Island
enz enz
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Een airboat rit over de everglades (als je een beetje geluk hebt mag je zelf ook nog een stukje sturen!)
- Alligator soep eten bij de Natives in de everglades
- Key west (en dan vooral ook de rit er naar toe)
- Zitten en kijken op het betonnen muurtje direct naast het strand op oceans drive. (wat een figuren er dan langskomen is werkelijk fascinerend)
- Alligator soep eten bij de Natives in de everglades
- Key west (en dan vooral ook de rit er naar toe)
- Zitten en kijken op het betonnen muurtje direct naast het strand op oceans drive. (wat een figuren er dan langskomen is werkelijk fascinerend)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Tibet Butler Preserve
Highlands Hammock SP
Robinson Preserve
Blackpoint Wildlife Drive
wandelen in de State Parks
Highlands Hammock SP
Robinson Preserve
Blackpoint Wildlife Drive
wandelen in de State Parks
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Leuke lijstjes, paar dingen al gezien maar er zitten een hoop leuke ideen bij.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2627 Weergaves
-
Laatste bericht door Vlinder72
-
- 14 Reacties