Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Roadtrip: Nashville - St-Louis - Memphis

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
skywriter
Amerika-ontdekker

Roadtrip: Nashville - St-Louis - Memphis

Bericht door skywriter »

Hallo,

Ik ben van plan om dit jaar terug naar Amerika te reizen voor een tweetal weken. De periode staat nog niet vast. We twijfelen nog tussen juli en september. Ook waren we eerst van plan om in Atlanta te vertrekken, door te reizen naar, Nashville, St-Louis, Memphis, New Orleans en zo terug naar Atlanta. Dat werd ons sterk afgeraden omdat 2 weken net iets te kort is.

Het wordt dus waarschijnlijk Nashville, St-Louis, Memhis, Nashville. Is het doenbaar om eventueel ook de smokey Mountains te bezoeken vanuit Nashville? Wat moeten we zeker zien in deze steden? En hebben jullie nog goede tips & tricks voor deze steden? :idea:

Groetjes
skywriter
Amerika-ontdekker

Re: Roadtrip: Nashville - St-Louis - Memphis

Bericht door skywriter »

Er werd mij op een ander forum verteld dat je in de tweede helft van september hevige stortbuien mag verwachten. Klopt dit? Ik dacht dat het weer in september best aangenaam was. Regen heb ik liever niet.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik weet niet wie je wijsgemaakt heeft dat er in September hevige stortbuien te verwachten zijn maar die persoon is hier vermoedelijk niet echt vaak geweest of had net enorme pech. Het is wel zo dat er na lange periodes extreme hitte (en droogte) meer kans op regen bestaat en dat is maar goed ook anders zou alles echt doodgaan hier. Maar de buien zijn vaak kort maar krachtig en kunnen eigenlijk het hele jaar door vallen. Laat je je vooral niet afschrikken want het regent echt niet vaak in Georgia en Tennessee.

Verder zou ik niet weten waarom je de route die je in gedachten had niet in twee weken kunt doen? Kun je ook vliegen naar Atlanta vanaf New Orleans? Dan heb je langer de tijd om de andere steden te bekijken.
Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door Roosuithoorn »

Wij zijn begin september in die steek geweest. We hebben van de 16 dagen ongeveer 2 maal een halve dag regen gehad. Soms regende het 's nachts, maar daar heb je geen last van.
Ik vond het overigens een prachtig gebied!
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
NancyJ
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door NancyJ »

Wij waren in Memphis en Nashville begin februari, enkele weken geleden dus ! EN ik wil terug ...
Het was er heel koud en veel regen maar het was abnormaal zeiden de mensen.
Ik vond het echt geweldig enkel veel te kort, we hadden maar een week.
Ontzettend vriendelijke mensen !
Wat je zeker niet mag missen (volgens mij dan ) Jack Daniel's in Lynchburg, Sun Studio's in Memphis, Graceland natuurlijk, en uiteraard de gezellige bars met live muziek in Nashville, een NBA match, ...
Heel veel plezier met je planning alvast !!!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Waarom Atlanta ?

Je zou kunnen een Noord - Zuid doen: Chicago - St Louis - Nashville - Memphis - New Orléans (1950 km)

Lijkt me perfect doenbaar op 2 weken tijd. Een roundtrip is natuurlijk moeilijker.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer