Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kledij in de parken
Kledij in de parken
Hallo allemaal,
Een vraagje dat momenteel in mij opkomt is ivm de kledij.
Gezien wij in september gaan en het dan nog mooi weer is, was ik niet van plan om veel lange broeken mee te nemen, enkel eventueel voor s'avonds.
Wij doen echter ook enkel parken aan zoals Joshua Tree, Yosemite, Gran canyon, death Valley, Sequoia, zion,...
Kan je hier gewoon in korte of driekwartsbroek rondlopen? Of moet je hier sowieso een lange broek aan? (gezien ik het zelf altijd vrij warm heb en snel zweet, loop ik immers liefst gewoon in korte broek)
Bedankt
Een vraagje dat momenteel in mij opkomt is ivm de kledij.
Gezien wij in september gaan en het dan nog mooi weer is, was ik niet van plan om veel lange broeken mee te nemen, enkel eventueel voor s'avonds.
Wij doen echter ook enkel parken aan zoals Joshua Tree, Yosemite, Gran canyon, death Valley, Sequoia, zion,...
Kan je hier gewoon in korte of driekwartsbroek rondlopen? Of moet je hier sowieso een lange broek aan? (gezien ik het zelf altijd vrij warm heb en snel zweet, loop ik immers liefst gewoon in korte broek)
Bedankt
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Re: Kledij in de parken
als er 1 zaak is waar je zich geen zorgen hoeft over te maken in de VS dan is het "dresscode". Zelfs afgelopen december toen het in het Zuidwesten de stenen uit de grond vroor kwamen we Amerikanen tegen in short. Zelfs enkele gezien op slippers zonder kousen
. Op kerstavond aten we in Ouray en terwijl hier iedereen zich zit op te dirken en zich zenuwachtig zit te maken inzake kledij, was iedereen daar gewoon heel casual, mét het/de onvermijdelijke baseball-petje/sportschoenen
.
Omwille van die ongedwongenheid gaan wij ook zo graag naar de VS. Daar is het motto "alles mag, niets moet"

Omwille van die ongedwongenheid gaan wij ook zo graag naar de VS. Daar is het motto "alles mag, niets moet"

hahah :p ja ma voor de dresscode heb ik geen schrik :p
Ik vroeg het vooral mbt beestjes, muggen, teken, slangen, ...
Ik vroeg het vooral mbt beestjes, muggen, teken, slangen, ...
Laatst gewijzigd door Aricon op 20 jan 2014, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet nodig het gehele bovenstaande bericht te quoten. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Het is niet nodig het gehele bovenstaande bericht te quoten. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
ach zo
in het Zuidwesten heb je allicht niet veel last van muggen (alhoewel ik dat niet precies weet vermits wij er nooit gaan in de zomer...).
Slangen, tarantula's, teken enz zitten er wel, maar of je ze veel zal zien is iets anders. In elk geval zou ik dan gesloten schoenen verkiezen boven een lange broek
En mochten er "vervelende vliegende" beestjes zitten dan heb je nog altijd muggenspray op basis van DEET.

in het Zuidwesten heb je allicht niet veel last van muggen (alhoewel ik dat niet precies weet vermits wij er nooit gaan in de zomer...).
Slangen, tarantula's, teken enz zitten er wel, maar of je ze veel zal zien is iets anders. In elk geval zou ik dan gesloten schoenen verkiezen boven een lange broek

En mochten er "vervelende vliegende" beestjes zitten dan heb je nog altijd muggenspray op basis van DEET.
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Als je in warme gebieden in de buurt van water bent, zijn er s 'avonds wel stekebeesten. De enige remedie is anti muggenspray. Een lange broek helpt niet, daar steken ze gewoon doorheen is onze ervaring. Koop iets met DEET erin, dat helpt het beste, niet van hier meenemen, gewoon daar kopen.
- goldenhills
- Amerika-expert
Wij nemen voor kampeertrips meestal twee afritsbare lange broeken mee, veel dunne laagjes aan bovenkleding, dunne handschoenen en een lekkere warme muts. 's Nachts kan het berekoud zijn op grotere hoogte, en overdag heerlijk warm of zelfs heet (zeker in de woestijn). Een dunne ventilerende sunblock blouse of jack met lange mouwen en hoed met een brede rand is wel lekker voor als je in de woestijn gaat wandelen, dan hoef je niet zoveel te smeren.
Ik loop eigenlijk altijd met een lange broek, vanwege de teken. Een vriendin van mij is ernstig chronisch ziek vanwege een tekenbijt (onbehandelde Lyme), en dat motiveert wel... Een lange broek zal weinig helpen tegen slangen
. Muggen heb je wel in waterrijke gebieden, zoals de diverse meadows in de high Sierras. In het voorjaar / vroege zomer kun je er stapelgek van worden, zoals we hebben kunnen ervaren in Lassen NP.
Ik loop eigenlijk altijd met een lange broek, vanwege de teken. Een vriendin van mij is ernstig chronisch ziek vanwege een tekenbijt (onbehandelde Lyme), en dat motiveert wel... Een lange broek zal weinig helpen tegen slangen

- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
In de NP die jij opnoemt moet je in september niet veel schrik hebben voor muggen.
Wij lopen altijd in korte/halflange broeken.
Wij lopen altijd in korte/halflange broeken.
Groetjes,
Carine
Carine
Dat klopt inderdaad wel voor het 'Westen'. Naarmate je meer naar het 'Oosten' gaat is er zeker sprake van een "dresscode". In steden als Boston, NYC, Washington is het straatbeeld beduidend anders dan in het Westen. Toeristen pluk je er zo uit. Net zoals de Duitsers in Scheveningen of de Nederlanders in Spanje.kalaman schreef:als er 1 zaak is waar je zich geen zorgen hoeft over te maken in de VS dan is het "dresscode".

1979: NYC, Ohio
1980: NYC, Ohio, Kentucky
2013: NYC, rondreis New England
2014: Chicago naar San Francisco
1980: NYC, Ohio, Kentucky
2013: NYC, rondreis New England
2014: Chicago naar San Francisco
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht