Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Winnaar DV-2014: vbreugel

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Winnaar DV-2014: vbreugel

Bericht door Dbacks2 »

Bij ons was het (en volgens mij bij meerderen...) NIET zes maanden na het consulaat, maar zes maanden na de medical dat het visum in je paspoort geldig is.
Misschien klinkt dat als muggenziften, maar als je in de 'laatste' maand wil gaan en er zit zoals bij ons drie weken tussen medical en consulaat kun je mooi op je neus kijken!
vbreugel
Amerika-ontdekker

Bericht door vbreugel »

Het visum wat in ons paspoort staat was geldig tot 15 november. We hebben ons visum op 15 mei gehad.

Je krijgt op het vliegveld een stempel erop zodat het dan nog een jaar geldig is tot ontvangst van je pemanent-resident card. Onze permanent-residents cards zijn 10jaar geldig en moeten minstens 6mnd voor aflopen verlengt worden.
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

Wij gaan van 19 december (medical) naar 18 juni. Juni of eigenlijk juli kwam voor ons beter uit...goed dat we daar niet op gegokt hebben.

Het hoeft dus niet...maar voor degenen na ons, weer een stukje info om rekening mee te houden.
vbreugel
Amerika-ontdekker

Bericht door vbreugel »

@Dbacks

Jullie moeten dus nog naar het consulaat? Medical al wel gehad + X-ray
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

Nee... wij zijn er al door... anders wisten we toch ook geen datum van het visum??? :shock: :shock:
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Eh....... bij mij was het ook 6 maanden nadat de visumstempel in mijn paspoort was gezet door het consulaat.

Ik begrijp ook echt niet wat je bedoelt Dbacks? Wat heeft je visumgeldigheid met je medical te maken? Je moet gewoon kijken naar de datum waarop je inreis visum verloopt in je NL paspoort.
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

Okee... even overnieuw.

Je leest steeds: Bij het consulaat krijg je je visum... dat is een half jaar geldig. Bij vbreugel klopt dit en kennelijk bij meer mensen.

Maar niet bij ons. Onze visa zijn geldig tot een half jaar na onze medical. Foutje? Toevallig? Consul die zijn dag niet had? Maakt niet uit... ik waarschuw voor het feit dat het dus kennelijk kan gebeuren. Het is GEEN misrekening in de maanden, want het scheelt drie weken.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Nou het zal wel aan mij liggen Dbacks maar als ik het forum lees zie ik dat jullie je interview op 9 Januari gehad hebben. Je visum verloopt op 18 juni. Dat is toch gewoon iets meer dan 6 maanden na je interview net als vbreugel, ik en anderen?

Ik snap niet dat je steeds je medical erbij haalt, dat schept alleen maar verwarring voor nieuwe emigranten. Je medical is alleen maar nodig als eis voor het krijgen van je visum voor de rest heeft het niets met je visum datum te maken. Er zijn mensen die hun medical 1 dag voor hun interview hebben en er zijn mensen die hun medical 1, 2 of 3 weken voor hun interview hebben. Het is gewoon 1 van de vele eisen net als een VoG, studie/schooljaar of werkervaring eis en nog veel meer.

De werkelijke datum waarop je visum verloopt staat gewoon in je paspoort en wordt bepaald NA het interview op het consulaat door de medewerkers van het consulaat die dat na een succesvol interview in je paspoort stempelen. Vermoedelijk rekenen ze een paar dagen extra vanwege de tijd die het paspoort onderweg is.
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

Ziva... 9 juni is VIJF maanden en 18 juni is vijf maanden en 9 dagen na de afspraak op het consulaat van 9 januari.

Het spijt me... het ligt echt aan jou :-)

En het is opvallend dat.... ons medical op 19 december was en het visum geldig is tot en met (tromgeroffel....) 18 juni. Zie daar... precies een half jaar!

Jongens ik wil niet meer dan waarschuwen dat die 6 maanden niet standaard op gaat. Voor ons is het niet meer van belang!
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door smittenimmigrant »

Ik lees het wel vaker, dat de zes-maandentermijn in gaat na het medisch onderzoek in plaats van na het interview. Was bij mij ook zo. Daarom wordt op Visajourney ook aangeraden om het medisch onderzoek zo dicht mogelijk op het interview te plannen - je verliest dan minder tijd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Voor wat het waard is: ook in Canada wordt de geldigheid van je inreisvisum berekend vanaf de datum van je medical.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Wow ... ik ben echt niet wakker geloof ik. Sorry Dbacks, ik kan echt niet rekenen! Mijn excuses :)

Bij mij was het overigens wel 6 maanden na mijn afspraak maar die afspraak zat 1 week voor mijn medical.
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Ik heb er even mijn paspoort bijgehaald. We hadden ons interview op 14 februari. Aangezien we naar de Belgische ambassade zijn geweest, maar mijn man een Nederlander is, was er wat verwarring met het police report dat (toen) nog door de Nederlandse ambassade moest worden afgeleverd. In België moet je daar zelf voor zorgen.
Het kwam er dus op neer dat we onze paspoorten pas 2 maanden later terug kregen.

Het visum in mijn paspoort was geldig van 16 april tot 15 oktober. Onze medical was ergens in december of januari. Dus bij ons was geldig 6 maanden het na het afleveren van het visum. Dus niet na de medical noch na het interview.

In ieder geval telt de stempel in je paspoort
movingon
Amerika-ontdekker

Bericht door movingon »

kastelke schreef:Voor wat het waard is: ook in Canada wordt de geldigheid van je inreisvisum berekend vanaf de datum van je medical.
En dan is het gelukkig ook nog een jaar na de medical ipv 6 mnd (rekent veel gemakkelijker!!)!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer