Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Visum opties voor bezoeken verloofde (non-US citizen)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Visum opties voor bezoeken verloofde (non-US citizen)
Aangezien ik het komende half jaar toch niets te doen heb zou ik graag mijn verloofde in de VS opzoeken. Zij is zelf geen US citizen, maar studeert daar. Welke mogelijkheden heb ik betreffende visa? Ik kan haar natuurlijk opzoeken voor 3 maanden met een ESTA visum, maar het liefst zou ik langer blijven dan dat (Maart-Augustus ongeveer). Wat zijn de mogelijkheden (of wat is de beste keuze) voor mij om een visa te krijgen om haar te bezoeken?
Re: Visum opties voor bezoeken verloofde (non-US citizen)
Esta is GEEN visum, het is juist de afwezigheid van een visum, vandaar ook de term Visa Waiver Program. Opmerking 2: het is geen 3 maanden, maar 90 dagen en dat is behalve als je ook in februari gaat altijd minder dan 3 maanden. Als je dit via een visum wil doen dan is het B2 visum het aangewezen visum. Doch de eisen zijn streng en als je wordt afgewezen kan je nooit meer met een esta naar de VS toe.
Ik wil je ook nog verwijzen naar deze reactie van Goldenhills in een eerder door jou geopend topic.
Gebruik de zoekfunctie van het forum maar eens om een aantal B2 visum verhalen te lezen.
Ik wil je ook nog verwijzen naar deze reactie van Goldenhills in een eerder door jou geopend topic.
Gebruik de zoekfunctie van het forum maar eens om een aantal B2 visum verhalen te lezen.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt Hockey, maar dat topic ging over een geheel andere vraag. Ik wil nu niet mijn visum status veranderen. Ik wil nu gewoon weten wat mijn beste optie is.
Sorry, ik bedoel dan gewoon ESTA in plaats van ESTA visum, maar die fout is verder niet belangrijk voor mijn vraag. En ook dat het 90 dagen zijn in plaats van 3 maanden weet ik, maar ook dat veranderd niets aan mijn vraag en is een "klein" detail.
Voor langer dan 90 dagen is B2 mijn optie? Maar dat is eigenlijk een "gevaarlijke" optie omdat het mijn ESTA op het spel kan zetten?
Sorry, ik bedoel dan gewoon ESTA in plaats van ESTA visum, maar die fout is verder niet belangrijk voor mijn vraag. En ook dat het 90 dagen zijn in plaats van 3 maanden weet ik, maar ook dat veranderd niets aan mijn vraag en is een "klein" detail.
Voor langer dan 90 dagen is B2 mijn optie? Maar dat is eigenlijk een "gevaarlijke" optie omdat het mijn ESTA op het spel kan zetten?
Ik wees je op dat commentaar omdat jij nogal wat dingen door elkaar haalt en onderschat. Esta is naar de VS mogen reizen, VWP is de VS binnen mogen gaan.
Ja, die fout is wel belangrijk. Want bij een visum heb je nog een mogelijkheid tot beroep, bijvoorbeeld vragen om een leidinggevende of een immigratieadvocaat inschakelen, bij het VWP heb je dat niet.Chris_H schreef:Sorry, ik bedoel dan gewoon ESTA in plaats van ESTA visum, maar die fout is verder niet belangrijk voor mijn vraag.
Schrijf dat dan, want ook dit is een belangrijk detail. 3 maanden blijven betekent overstay met alles wat daar aan vast zit aan nadelen, en 90 dagen betekent op tijd weg zijn.Chris_H schreef: En ook dat het 90 dagen zijn in plaats van 3 maanden weet ik, maar ook dat veranderd niets aan mijn vraag en is een "klein" detail.
Het is niet een optie, maar de enige mogelijkheid. Tenzij je daar gaat studeren of werken. Doch de eisen om een B2 te krijgen zijn zwaar. In die zin is het zeker risicovol.Chris_H schreef:Voor langer dan 90 dagen is B2 mijn optie? Maar dat is eigenlijk een "gevaarlijke" optie omdat het mijn ESTA op het spel kan zetten?
-
- Amerika-ontdekker
Er is een verschil tussen vragen naar de mogelijkheden omdat ik simpelweg niet weet wat mogelijk is EN dingen onderschatten. Je kunt pas iets onderschatten als je weet wat de mogelijkheden zijn.Hockey schreef:Ik wees je op dat commentaar omdat jij nogal wat dingen door elkaar haalt en onderschat.
Maar goed, bedankt voor het antwoord. Ik ga me eens verdiepen in het B2 visum en de afweging maken om dan toch maar gewoon met een ESTA te gaan.
-
- Amerika-ontdekker
Als ik op de website van de Amerikaanse overheid de informatie rondom het B2 visum doorlees lijk ik hiervoor in aanmerking te komen. Wat zijn punten die "gevaarlijk" zijn waardoor ik het visum niet zou kunnen krijgen.
Dit is mijn situatie:
- Mijn verloofde studeert in de VS.
- Ik wil haar bezoeken in een half jaar waarin ik een onderbreking in mijn studie heb (kan aantonen dat ik ingeschreven ben en in September weer terug in Nederland/Europa moet zijn om te beginnen met mijn afstudeerstage).
Wat zijn de valkuilen?
Dit is mijn situatie:
- Mijn verloofde studeert in de VS.
- Ik wil haar bezoeken in een half jaar waarin ik een onderbreking in mijn studie heb (kan aantonen dat ik ingeschreven ben en in September weer terug in Nederland/Europa moet zijn om te beginnen met mijn afstudeerstage).
Wat zijn de valkuilen?
De financieen, heb jij genoeg geld om jezelf te onderhouden in die 6 maanden? En kan je dat aantonen?
-
- Amerika-ontdekker
Mijn ouders kunnen garant staan? Zo ging het bij mijn visa voor mijn studie en stage in de US ook, geldt dat ook voor een B2 visum?
Heb je dit nu al gedaan?Hockey schreef:Gebruik de zoekfunctie van het forum maar eens om een aantal B2 visum verhalen te lezen.
Je kan geweigerd worden omdat je onvoldoende geld hebt, omdat men het vermoeden heeft dat je gaat werken en omdat men vermoed dat je niet meer terugkeert naar Nederland (in de VS blijft). Jouw vriendin studeert overdag, wat ga jij dan doen? Dat zullen ze ook gaan vragen.
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb nu even geen tijd om het hele forum door te lezen. Even snel op B2 visum zoeken en lezen is er niet bij, als je hierop zoekt krijg je een overmaat aan informatie op je afgeschoten.
Onvoldoende geld? Hier bestaan toch richtlijnen voor neem ik aan? Was geloof ik bij mijn F-1 en J-1 visum ook zo.
Het vermoeden dat ik ga werken kan ik toch tegengaan met het aantonen van genoeg vermogen?
En het niet terugkeren naar Nederland kan ik toch aantonen door te laten zien dat ik hier noch ingeschreven ben aan een school? Zo ging dat bij het J-1 visum ook.
Ik ga overdag hetzelfde doen als in Nederland, ik heb nog genoeg achterstallig werk vanwege het drukke jaar dat ik achter de rug heb. Dat is allemaal "werk" in de zin van privé dingen die ik nog moet/wil doen, geen betaald werk. Tja, dit lijkt me lastig aan te tonen, dat dit ook echt zo is.
Onvoldoende geld? Hier bestaan toch richtlijnen voor neem ik aan? Was geloof ik bij mijn F-1 en J-1 visum ook zo.
Het vermoeden dat ik ga werken kan ik toch tegengaan met het aantonen van genoeg vermogen?
En het niet terugkeren naar Nederland kan ik toch aantonen door te laten zien dat ik hier noch ingeschreven ben aan een school? Zo ging dat bij het J-1 visum ook.
Ik ga overdag hetzelfde doen als in Nederland, ik heb nog genoeg achterstallig werk vanwege het drukke jaar dat ik achter de rug heb. Dat is allemaal "werk" in de zin van privé dingen die ik nog moet/wil doen, geen betaald werk. Tja, dit lijkt me lastig aan te tonen, dat dit ook echt zo is.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het probleem is dat we de afgelopen maanden hier mensen gehad hebben die een B2 aangevraagd hebben en die afgewezen zijn, terwijl ze soms toch nog meer verbondenheid met Nederland konden aantonen dan jij... Ik denk dat de meeste forumleden hierdoor dus erg voorzichtig zouden zijn met de aanvraag van een B2, want het probleem is dat, indien je afgewezen wordt, je ook niet meer voor 2 weken gewone vakantie naar de US mag voor de komende jaren.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Het is heel simpel, de enige mensen die jou kunnen vertellen of je een B2 visum krijgt zijn de mensen van het consulaat. Niemand hier kan je dat vertellen.
Dit forum kan je helpen om goed beslagen ten ijs te komen maar er zijn de laatste tijd al diverse mensen geweest die volgens mij behoorlijk goed voorbereid waren en die toch "Nee" te horen kregen. Aan jou dus de taak om toch die verhalen door te lezen en dan zelf te bepalen of je het risico wilt lopen om afgewezen te worden of niet.
Dit forum kan je helpen om goed beslagen ten ijs te komen maar er zijn de laatste tijd al diverse mensen geweest die volgens mij behoorlijk goed voorbereid waren en die toch "Nee" te horen kregen. Aan jou dus de taak om toch die verhalen door te lezen en dan zelf te bepalen of je het risico wilt lopen om afgewezen te worden of niet.
-
- Amerika-ontdekker
Maar dan lijkt het er wel op dat ze mensen "random" afwijzen. Ok, natuurlijk zullen ze hun redenen hebben.
Maar er bestaat dus niet zoiets als een bepaald profiel waaraan je moet voldoen om "safe" te zijn?
Maar er bestaat dus niet zoiets als een bepaald profiel waaraan je moet voldoen om "safe" te zijn?
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als dat profiel bestaat, is het jammer genoeg nog niet ontdekt.
Het lijkt er sterk op dat er inderdaad min of meer random wordt beslist, en dat je daar zelf weinig invloed op hebt.
Het lijkt er sterk op dat er inderdaad min of meer random wordt beslist, en dat je daar zelf weinig invloed op hebt.
Nee, helaas bestaat dat niet. De vuistregel is dat hoe meer band met Nederland (of België) je aan kan tonen hoe beter, maar zelfs dan is er geen garantie. Wat voor banden? Eigen (koop)huis, vaste baan, liefst voltijds, studie doen (liefst voltijds), een partner hier met wie je getrouwd bent die niet meegaat, kinderen hier die niet meegaan, geen schulden in NL behalve hypotheek (zodat je niet kan vluchten voor je schulden), betrokken bij doorlopend vrijwilligerswerk, weinig tot geen vrienden en kennissen in de VS, enzovoorts.Chris_H schreef:Maar er bestaat dus niet zoiets als een bepaald profiel waaraan je moet voldoen om "safe" te zijn?
Verder nog: genoeg geld om jezelf te onderhouden tijdens je verblijf aldaar, een duidelijk plan wat te gaan doen daar,enzovoorts.
Maar nogmaals, zelfs met dit alles bij elkaar opgeteld is er nog geen garantie te geven. Ze vergroten de kans op een B-2 visum, meer niet.
-
- Amerika-ontdekker
Hoe zit het eigenlijk met een F-2 visum? Mijn verloofde is daar op een F-1 visum om te studeren, volgens de US government website zou ik dan als spouse een F-2 visum kunnen krijgen.
Wat is nodig als "proof of relationship"?
Wat is nodig als "proof of relationship"?
Je moet aantonen dat je getrouwd bent.
Aangezien je dat (nog) niet bent, kun je geen F2 visum aanvragen. Je zou in de USA kunnen trouwen en dan een change of status kunnen aanvragen, maar dat duurt waarschijnlijk langer dan de 6 maanden die je beschikbaar hebt.
Aangezien je dat (nog) niet bent, kun je geen F2 visum aanvragen. Je zou in de USA kunnen trouwen en dan een change of status kunnen aanvragen, maar dat duurt waarschijnlijk langer dan de 6 maanden die je beschikbaar hebt.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
-
- Amerika-ontdekker
Dus spouse is alleen als je getrouwd bent? Niet als ongetrouwde partner?
spouse (spous, spouz)
n.
A marriage partner; a husband or wife.
tr.v.(spouz, spous) spoused, spous·ing, spous·esArchaic
To marry; wed.
n.
A marriage partner; a husband or wife.
tr.v.(spouz, spous) spoused, spous·ing, spous·esArchaic
To marry; wed.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
-
- Amerika-ontdekker
Er bestaan ook omschrijvingen van spouse waarbij het niet perse om een getrouwde partner gaat: A spouse is a partner in a marriage, civil union, domestic partnership or common-law marriage.
Dus ik vroeg me niet af wat het volgens het woordenboek betekend, maar wat de US overheid ervan vind. Getrouwd dus?
Dus ik vroeg me niet af wat het volgens het woordenboek betekend, maar wat de US overheid ervan vind. Getrouwd dus?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 14573 Weergaves
-
Laatste bericht door leona69!
-
- 18 Reacties