Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Visum opties voor bezoeken verloofde (non-US citizen)
Re: Visum opties voor bezoeken verloofde (non-US citizen)
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik geloof na de info's hier (bedankt) en nadat ik met deze info's ben gaan lezen op het wereldwijde web, dat met ESTA gaan toch de "safe" optie is. Als ik 2x 2.5 maanden ga met een maand ertussen terug in Nederland, is dat verstandig? Ik weet dat ook hiervoor geen officiële richtlijn bestaat.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Verstandig is om 1 keer te gaan. Dan is de kans op afwijzing beduidend kleiner dan 2 keer. Maar je gaat het uiteindelijk pas weten als je van het vliegtuig afstapt.Chris_H schreef: Als ik 2x 2.5 maanden ga met een maand ertussen terug in Nederland, is dat verstandig? Ik weet dat ook hiervoor geen officiële richtlijn bestaat.
Laatst gewijzigd door kastelke op 22 jan 2014, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
@Chris_H, dat lijkt me juist de minst verstandige optie die je nu voorstelt. Het eerste wat ik me als immigrations officer zou afvragen als jij voor me staat is waarom je niet een B-2 visum hebt aangevraagd. Jij beschrijft nu precies de verblijfsduur op een B-2 visum, alleen breng je 1 maand van die 6 maanden door in Nederland. Als je middels het VWP zolang in de VS wil verblijven, zorg dan dat er een behoorlijk tijd tussen zitten, van meer dan 3 maanden en liefst nog langer. En zelfs dan acht ik de kans op een afwijzing behoorlijk.
Twee keer zo'n lange periode met een maand ertussen lijkt me ook heel onverstandig.
Het is voor de US simpel: iedere non-immigrant die op bezoek komt is een potentiële illegale immigrant.
Jouw vriendin in feite ook al. Want ze kan altijd in ovrstay gaan op haar visum. Nu kom jij. Dat maakt het risico van blijven en ongedocumenteerd aan de slag ongeveer twee tot de tweede macht.
Grote kans derhalve dat een toeristenvisum afwijst. je heb ook niet een eigen huis, een baan enz. waardoor je strerke banden met Ned. aan kunt tonen.
Inderdaad erkent de US commmon law marriage, m.n. als het om een groene kaart gaat. Dan kan ipv. een huwelijk een c.l. marriage worden erkend dat het in de cultuur van de immigranten gebruikelijker is en de wettelijke rechten/plichten identiek zijn. Maar dan nog is het een harde dobber.
Als ik iets mag adviseren: ga lekker 88 dagen op ESTA (altijd een marge houden want als een vliegtuig vertraging heeft kom jij in overstay) en overleg met je vriendin welke periode haar het beste uitkomt gezien haar studie programma. Dan kun je leuk samen dingen doen.
Ik kan je uit ervaring vertellen hoe snel het vervelend wordt als de ene hard aan de slag is en de andere geen D. te doen heeft. Dat is dan voor jou niet zo leuk maar zou ook voor je vriendin spanning kunnen opleveren.
Goede reis en een goede vakantie gewenst !
Jouw vriendin in feite ook al. Want ze kan altijd in ovrstay gaan op haar visum. Nu kom jij. Dat maakt het risico van blijven en ongedocumenteerd aan de slag ongeveer twee tot de tweede macht.
Grote kans derhalve dat een toeristenvisum afwijst. je heb ook niet een eigen huis, een baan enz. waardoor je strerke banden met Ned. aan kunt tonen.
Inderdaad erkent de US commmon law marriage, m.n. als het om een groene kaart gaat. Dan kan ipv. een huwelijk een c.l. marriage worden erkend dat het in de cultuur van de immigranten gebruikelijker is en de wettelijke rechten/plichten identiek zijn. Maar dan nog is het een harde dobber.
Als ik iets mag adviseren: ga lekker 88 dagen op ESTA (altijd een marge houden want als een vliegtuig vertraging heeft kom jij in overstay) en overleg met je vriendin welke periode haar het beste uitkomt gezien haar studie programma. Dan kun je leuk samen dingen doen.
Ik kan je uit ervaring vertellen hoe snel het vervelend wordt als de ene hard aan de slag is en de andere geen D. te doen heeft. Dat is dan voor jou niet zo leuk maar zou ook voor je vriendin spanning kunnen opleveren.
Goede reis en een goede vakantie gewenst !
Sorry ik heb wat problemen met het correctie programma.
Er moest staan: grote kans dat het US consulaat een toeristenvisum in jouw geval afwijst.
De spelfouten die het programma vervolgens heeft laten staan kun je zelf wel overheen lezen denk ik....
Er moest staan: grote kans dat het US consulaat een toeristenvisum in jouw geval afwijst.
De spelfouten die het programma vervolgens heeft laten staan kun je zelf wel overheen lezen denk ik....
-
- Amerika-ontdekker
Ik ga in ieder geval over 2 weken voor ongeveer 80 dagen (ik weet even het precieze aantal niet, maar het was nog ruim onder de 90 dagen).
Is het risico voor de VS dat ik illegaal zou kunnen blijven ook groot als ik nog een 2e keer ga later deze zomer en ik kan bewijzen dat ik daarna een stage in Europa heb? Want dat is mijn plan en waarschijnlijk heb ik deze stage tegen die tijd wel geregeld. Als ik problemen meeneem waarin ik dit kan aantonen, zou mij dat helpen?
Is het risico voor de VS dat ik illegaal zou kunnen blijven ook groot als ik nog een 2e keer ga later deze zomer en ik kan bewijzen dat ik daarna een stage in Europa heb? Want dat is mijn plan en waarschijnlijk heb ik deze stage tegen die tijd wel geregeld. Als ik problemen meeneem waarin ik dit kan aantonen, zou mij dat helpen?
-
- Amerika-ontdekker
Iemand die hier nog iets op kan zeggen?Chris_H schreef: Is het risico voor de VS dat ik illegaal zou kunnen blijven ook groot als ik nog een 2e keer ga later deze zomer en ik kan bewijzen dat ik daarna een stage in Europa heb? Want dat is mijn plan en waarschijnlijk heb ik deze stage tegen die tijd wel geregeld. Als ik papieren meeneem waarin ik dit kan aantonen, zou mij dat helpen?
Gewoon meenemen die papieren. Kan geen kwaad. Maar het geeft je geen garanties.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 14568 Weergaves
-
Laatste bericht door leona69!
-
- 18 Reacties